ویزای تحصیلی

کار پس از تحصیل در دومینیکا

کار پس از تحصیل در دومینیکا

کار پس از تحصیل در دومینیکا برای اغلب دانشجویان خارجی به علت وجود فرصت های کاری فراوان و نیاز مبرم این کشور به وجود متخصصان دانشگاهی فراهم می باشد. اما برای انجام کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی در دومینیکا نیازمند طی پروسه اداری جهت درخواست ویزای کار هستند. فارغ التحصیلان برای این کار نیازمند ارائه مدارکی همچون نامه از سوی کارفرمای احتمالی، مدرک عدم سوء سابقه، بلیط برگشت، گواهی پزشکی و مدارک هویتی همانند پاسپورت معتبر و کارت شناسائی هستند.

  • آیا اصولا دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلات خود در دومینیکا امکان کار در این کشور را دارند؟
  • شرایط کار در دومینیکا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی چگونه است؟
  • دانشجویان ایرانی چگونه می توانند در دومینیکا کاریابی کنند؟
  • دانشجویان خارجی برای کار در دومینیکا به چه مدارکی نیازمند هستند؟

در طی چند سال اخیر دومینیکا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر با سیاست های مهاجرتی و اقامتی آسان و شرایط کار و زندگی مطلوب، مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است. هم اکنون، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای مناسب برای مهاجرت به این کشور هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با امکان سنجی حرفه ای از طریق ارزیابی شرایط مهاجرتی هر متقاضی می تواند بهترین مسیر برای اخذ ویزای دومینیکا را به هموطنان ارائه نماید.

چرا تحصیل در دومینیکا؟

جزیره دومینیکا کشوری با نام رسمی جمهوری دومینیکا یکی از کشورهای جزیره ای در میان دریای کارائیب می باشد. پایتخت و اصلی ترین شهر دومینیکا، روسئو (Roseau) نام دارد و زبان رسمی آن انگلیسی می باشد. علاوه بر روسئو از شهرهای دیگر این کشور می توان به پورتس موث (Portsmouth) و روزالی (Rosalie)، ماری گوت (Marigot) و لاپلین (Laplaine) اشاره کرد. این کشور زیبا و توریست پذیر با جمعیتی در حدود 71625 نفر به سبب وجود یک اقتصاد رقابتی در منطقه دارای فرصت های کار و سرمایه گذاری جذابی برای مهاجران خارجی است.

تحصیل در دومینیکا با وجود یک اقتصاد مدرن و در حال رشد در کنار بازار کار پر رونق می تواند ایده خوبی برای دانشجویانی محسوب شود که با هدف کار پس از تحصیل در دومینیکا به این کشور مسافرت می کنند. سیستم آموزش عالی مترقی و مطابق استانداردهای جهانی، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، کیفیت زندگی نسبتا بالا، آموزش تخصصی پزشکی در منطقه، بخش کشاورزی پیشرو و صادر محور، امکان کار پس از تحصیل و اخذ اقامت دومینیکا همگی می تواند دلیل خوبی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دومینیکا باشد.

سیستم آموزش عالی دومینیکا

نظام آموزش عالی دومینیکا عموما بر پایه تلفیقی از نظام های آموزش عالی بریتانیایی و آمریکایی است. دانشگاه های کشور دومینیکا دوره های تحصیلی آکادمیک را در 3 سطح کارشناسی (4 سال) و کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (5 سال) به دانشجویان ارائه می کنند. این دانشگاه ها و کالج ها همگی دارای تاییدیه از سوی وزارت آموزش و توسعه منابع انسانی دومینیکا هستند.

لازم است بدانید که دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های دومینیکا اغلب به زبان انگلیسی و در قالب آموزش سنتی و چهره به چهره به دانشجویان ارائه می گردد. موسسات آموزش عالی دومینیکا نیز به دو صورت موسسات دولتی و خصوصی دسته بندی می شود که عبارتند از:

نام دانشگاهتوضیحات
کالج دولتی دومینیکا (Dominica State College)دانشگاه دولتی دو ساله در استاک فارم (Stock Farm) دومینیکا
دانشگاه ایندیس غربی (University of the West Indies)دارای پردیس مرکزی بزرگ در شهر روسئو (Roseau) پایتخت دومینیکا
دانشگاه پزشکی ال سینت (All Saints University School of Medicine)دانشگاه علوم پزشکی خصوصی در روسئو دومینیکا
دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی (International University for Graduate Studies)دانشگاه خصوصی در پورتس موث (Portsmouth) دومینیکا
دانشگاه نیو وورد (New World University)دانشگاه خصوصی در روسئو دومینیکا

امکان کار پس از تحصیل در دومینیکا

امکان کار پس از تحصیل در دومینیکا

اصولا دومینیکا کشوری با یک اقتصاد در حال رشد می باشد که هم اکنون نیاز شدیدی به نیروهای کار متخصص خارجی دارد. در همین راستا نیز دولت این کشور نیز با ارائه مشوق هایی از جمله تسهیل فرآیند مهاجرت متخصصان دانشگاهی به دنبال جبران نیاز مهارتی بازار کار این کشور می باشد. بنابراین امکان مهاجرت به دومینیکا برای کلیه متخصصان و کارگران ماهر فراهم است. از همین رو، شرایط کار پس از تحصیل در دومینیکا برای فارغ التحصیلان خارجی امکان پذیر می باشد.

اما کار پس از تحصیل در دومینیکا تابع شرایط و الزامات خاصی است که دانشجویان می بایست بدان توجه نمایند. اولا، متقاضیان باید از شرایط قانونی مهاجرت و ویزای مورد نیاز در کشور دومینیکا اطلاع یابند. ثانیا، در جریان نحوه کاریابی در این کشور قرار گیرند. در این مسیر همچنین، دو ابزار کمکی و بسیار مهم برای تسریع فرآیند کار پس از تحصیل در دومینیکا و اخذ ویزای کاری این کشور می تواند تسلط کافی به زبان انگلیسی و داشتن رزومه (CV) قوی باشد.

اخذ مجوز برای انجام کار پس از تحصیل در دومینیکا

یکی از بزرگترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی برای کار پس از تحصیل در دومینیکا با آن مواجه هستند، اخذ مجوز کار در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی افرادی که به دنبال کار پس از تحصیل در دومینیکا هستند، باید بسته به رشته تخصصی خود برای دریافت مجوز کار این کشور اقدام کنند. روند درخواست مجوز کار دومینیکا برای کار پس از تحصیل در این کشور، بسیار زمان بر و طاقت فرسا می باشد. به همین جهت اغلب متقاضیان دریافت مجوز کار این کشور، از انجام این کار منصرف می شوند. زیرا روند درخواست مجوز کار دومینیکا دارای بورکراسی های اداری پیچیده ای می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست مجوز کار در دومینیکا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مجوز کار در دومینیکا

ویزای کاری در دومینیکا

ابتداء امر باید بدانید که دومینیکا برای متخصصان دانشگاهی و یا افراد ماهر، ویزایی همانند اسکیل ورکر کانادا یا آمریکا صادر نمی کند. بنابراین، دانشجویان متقاضی کار پس از تحصیل در دومینیکا همانند سایر متقاضیان کار در این کشور می توانند برای اخذ ویزای کار دومینیکا درخواست دهند. برای این امر، دانشجویان متقاضی نیازمند داشتن یک پیشنهاد کاری یا job offer به مدت حداقل 6 ماه از سوی اسپانسر یا شرکت کارفرمای دومینیکا هستند.

عنوان ویزاWork permit
شرط اصلیجاب آفر یا پیشنهاد کار
هزینه ویزا (دلار) $295
مدت اعتبار ویزایکساله
نوع اقامتموقتی

فقط در این صورت است که دانشجویان فارغ التحصیل از دومینیکا می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری کشور دومینیکا تبدیل نمایند. مطابق قوانین کشور دومینیکا، ویزای کار اعطایی در حکم مجوز اقامتی شما نیز محسوب می گردد و در صورت اقامت پنج ساله متوالی، شما حتی می توانید برای اخذ تابعیت مضاعف دومینیکا نیز اقدام نمائید. از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تکمیل فرم Form L.I. 12
  • نامه از سوی کارفرمای احتمالی
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • بلیط برگشت با ذکر شماره پرواز
  • گواهی پزشکی معتبر
  • مدارک هویتی همانند پاسپورت معتبر، سند ازدواج، شناسنامه و کارت شناسائی

الزامات کار پس از تحصیل در کشور دومینیکا

اکنون پس از اطلاع در خصوص نحوه انجام کار پس از تحصیل در دومینیکا، افراد نیازمند اطلاع در خصوص نحوه کاریابی در این کشور می باشند. برای کاریابی در دومینیکا چند روش در اختیار متقاضیان قرار دارد. روش اول از طریق مراجعه به بخش آگهی های استخدام روزنامه های محلی می باشد. روش دوم کاریابی از طریق موسسات کاریابی همانند caribbeanjobsonline، DominicaHotJobs و غیره می باشد. شما با مراجعه به وب سایت این موسسات می توانید در آنها ثبت نام و پرونده درخواست کاریابی خود را تکمیل نمائید. روش سوم از طریق پورتال های جستجوی سریع کار در دومینیکا همانند dominicahotjobs.com و caribbeanjobsonline می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله موسسات مهاجرتی بزرگ و معتبر ایرانی با کادری مجرب از کارشناسان و وکلای معروف کشور و با تنوع ارائه خدمات مهاجرتی و اخذ ویزا در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

سوالات کلیدی در خصوص کار پس از تحصیل در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در دومینیکا پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • چشم انداز شغلی برای کار پس از تحصیل در دومینیکا چگونه است؟ دومینیکا بر خلاف اغلب کشورهای حوزه کارائیب، دارای چشم انداز شغلی متنوع و گسترده ای در زمینه های گوناگون می باشد.
  • روند پیدا کردن شغل مناسب برای کار پس از تحصیل در دومینیکا چگونه است؟ یکی از اصلی ترین مزیت های کار پس از تحصیل در دومینیکا، روند پیدا کردن شغل مناسب در این کشور می باشد. زیرا روند پیدا کردن شغل در دومینیکا بسیار ساده است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در این زمینه خبری نخواهد بود.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *