ویترین

گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله

گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله

شما با دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله صادره از آمریکا میتوانید بدون محدودیت در بیش از 196 کشور از حق رانندگی برخوردار شوید. همچنین از دیگر امتیازات داشتن این گواهینامه می توان به هوشمند بودن، عدم نیاز برای تمدید سالانه، هزینه پایین و غیره اشاره نمود. لازم است بدانید که متولی اصلی صدور این نوع گواهینامه رانندگی نیز شرکت بین المللی IDL یا همان سازمان جهانی اتومبیلرانی مستقر در بروکلین آمریکا می باشد. متقاضیان برای اخذ گواهینامه مذکور بایستی مدارک مختلفی از جمله اسکن پاسپورت، گواهینامه رانندگی ایران، عکس و نمونه امضاء خود را به صورت آنلاین به سامانه سازمان جهانی اتومبیلرانی ارسال نمایند. هموطنان گرامی برای اخذ سریع و بی دغدغه این گواهینامه معتبر می توانند از خدمات تخصصی ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

همراهان عزیز توجه نمایید بدون داشتن گواهی نامه ملی صدور گواهی نامه بین المللی میسر نمی باشد.

امتیازات اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله

گواهینامه های رانندگی بین المللی در انواع مختلف با مدت اعتبار متفاوتی در کشورهای مختلف صادر می شود. معمولا این گواهینامه ها به صورت 1 ساله، 3 ساله، 5 ساله، 10 ساله و نیز 20 ساله برای متقاضیان صادر می شود. اما نباید فراموش کنیم که به استناد قوانین مقرر سازمان ملل، صدور گواهینامه های رانندگی بین المللی 10 و 20 ساله بایستی تحت نظر سازمان جهانی اتومبیلرانی باشد. در این زابطه نیز خیلیها مخصوصا آنهایی که قصد اقامت طولانی خارج از کشور را دارند به دنبال اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله هستند و دلیل آنها برای این انتخاب خود، دستیابی به برخی امتیازات از جمله موارد ذیل می باشد:

امتیازات اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله

برای دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله داشتن شرایطی از جمله سن قانونی 18 سال جزء ضروریات مهم محسوب می شود. از دیگر شرایط اخذ این نوع گواهینامه بین المللی این است که فرد متقاضی حتما بایستی از قبل گواهینامه رانندگی ملی معتبری داشته باشد. چراکه اصولا مبنای اصلی برای صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله ارائه گواهینامه رانندگی ملی معمولا با اعتبار حداقل 7 ماهه می باشد. در حقیقت گواهینامه رانندگی بین المللی صرفا ترجمه ای از گواهینامه ملی خودتان به زبان های 15 گانه زیر می باشد:

  • انگلیسی
  • روسی
  • پرتغالی
  • ایتالیایی
  • اسپانیولی
  • سوئدی
  • یونانی
  • کره ای
  • فارسی
  • ژاپنی
  • آلمانی
  • عربی
  • فرانسوی
  • روسی
  • چینی

دقت کنید که دارندگان گواهی نامه بین المللی 10 ساله بایستی از مقررات راهنمائی و رانندگی و نیز قوانین اقامتی یا شغلی کشور مقصد خود تبعیت کنند. همچنین ضروری است بدانید که این گواهی نامه قابل تمدید نیست و به محض اتمام اعتبار آن متقاضی ملزم به درخواست مجدد گواهینامه خود می باشد. اما فرآیند درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله شامل 3 مرحله کلی زیر می باشد:

فرآیند درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله

در مرحله اول این کار لازم است ابتداء فرم درخواست تکمیل می گردد. معمولا فرم درخواست آنلاین نیز شامل موارد مثل نام و نام خانوادگی، شماره همراه، ایمیل، آدرس دقیق پستی، قد، رنگ چشم، اسکن مدارک تهیه شده، نوع گواهی نامه درخواستی می باشد. معمولا پس از تایید اولیه، دستورالعمل مربوط به تهیه، ارسال مدارک و نیز پرداخت هزینه برای متقاضیان ارسال می شود.

نحوه درخواست گواهی نامه رانندگی 10 ساله

برای درخواست این گواهینامه چندین روش وجود دارد. متقاضیان می توانند یا به صورت حضوری درخواست خود را به شرکت بین المللی IDL در آمریکا (International driver’s License) تحویل داده و یا درخواست خود را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت این شرکت به نشانی https://www.idloffice.com/default.aspx ارسال نمایند. پس گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله بر اساس گواهینامه ملی و بعد از اعتبارسنجی صورت گرفته توسط نمایندگان رسمی و قانونی شرکت IDL در ایران، در ایالات متحده صادر و طی مدت 14 الی 30 روز کاری به صورت پستی به آدرس متقاضی ارسال می گردد. البته با انتخاب و پرداخت هزینه مربوط به پست پیشتاز می توان مدت این پروسه را به طور چشمگیری کاهش داد. خلاصه اینکه روند درخواست تا اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله به صورت نمودار زیر می باشد:

روند درخواست تا اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله

مدارک لازم برای درخواست گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله

اکنون که با شرایط و الزامات مربوط به درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله آشنا شدید، بهتر است همچنین اطلاعات خود درباره مدارک لازم برای دریافت این نوع گواهینامه را نیز تکمیل نمائید. در این مورد لازم است بدانید که به منظور اخذ گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله، متقاضیان بایستی مدارک زیر را از قبل تهیه کرده و جهت بررسی و تایید آنها را از طریق سامانه دفتر بین المللی IDL ارسال نمایند:

مدارک لازمشرایط
پاسپورتاسکن رنگی اولین صفحه پاسپورت
گواهینامه رانندگیبا اعتبار حداقل 7 ماهه و اسکن رنگی
عکس متقاضیبا ابعاد 3 در 4
نمونه امضاءبه صورت اسکن شده
فرم درخواست تکمیلیبه صورت اسکن شده
فیش واریز هزینه صدوربه صورت اسکن شده

مدارک لازم برای درخواست گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله

هزینه صدور گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله

در ابتداء لازم است بدانید که IDL گواهی نامه رانندگی بین المللی 10 ساله است که شامل دفترچه الکترونیکی و کارت هوشمند میباشد.

موسسه سفیران سروش سعادت دارای 3 پکیج افتتاح حساب با نام های طلایی، نقره ای و برنزی است که وجه تشابه همگی آنها دارا بودن گواهینامه 10 ساله میباشد. حالا بر اساس نوع افتتاح حساب انتخابی ممکن است هزینه صدور آن نیز متفاوت باشد. هزینه گواهی نامه 300€ در هر سه پکیج محاسبه شده است.

شاید در شرایط کنونی و با وجود برقراری تحریم های بین المللی، بهترین روش ممکن برای مهاجرت به آمریکا 2021 همچنان روش مهاجرت تحصیلی باشد. اما قبل از هر اقدامی جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (ویزای F1) متقاضیان بایستی به فکر دریافت نامه پذیرش از یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا باشند. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در جریان آخرین شرایط اپلای آمریکا در سال جدید قرار می دهند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “گواهینامه رانندگی بین المللی 10 ساله

  1. محمد رضا جباری گفت:

    سلام گواهینامه بین المللی 10ساله دارم میخوام تمدید کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      لطفت با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *