ویزای کاری

ویزای کار کلمبیا

ویزای کار کلمبیا

ویزای کار کلمبیا جزو ویزاهای پرمخاطب در میان اتباع خارجی محسوب می گردد چرا که اکثر خارجیان تصمیم دارند از طریق کار به کلمبیا وارد شوند و آینده شغلی خود را تضمین نمایند. کلمبیا از شرایط اقتصادی خوب و مطلوبی برخوردار است و انواع مشاغل در این کشور وجود دارند که خارجیان اجازه دارند در آنها مشغول به کار شوند. البته ضروری است پیش از آن که هر گونه اقدامی در این خصوص انجام دهید، ابتدا شرایط خود را با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و سپس با بررسی و ارزیابی آنها نسبت به مهاجرت اقدام نمایید.

شرایط اخذ ویزای کار کلمبیا

چنانچه مد نظر دارید تا مسیر مهاجرت از طریق کار در کلمبیا را در پیش بگیرید، بایستی اطلاعات کاملی را در دست داشته باشید. از موضوعات اصلی و مهمی که در این خصوص وجود دارد، اخذ ویزای کار کلمبیا است. این ویزا با نام ویزای کارآفرینی نیز خوانده می شود. اخذ هر نوع ویزایی در کشورهای مختلف مستلزم دارا بودن شرایط لازم است. این نوع ویزا غالبا برای افراد دارای تخصص و مهارت در رشته های خاص صادر می گردد. در باب لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا به لینک فوق مطالعه کنید.


مدارک و شرایط لازم جهت کسب ویزای کاری کلمبیا

مهاجرت کاری در صورتی امکان پذیر خواهد بود که متقاضیان شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار کلمبیا را داشته باشند. تمامی مدارک و اسناد را به صورت کامل به سفارت این کشور ارائه دهند.متقاضیان خارجی بایستی پرونده سابقه های کاری و تحصیلی خود را به صورت کامل ارائه دهند. جهت کسب ویزای کار متقاضیان خارجی بایستی اقدام به کاریابی کنند. از کمپانی مورد نظر دعوت کاری نامه کسب کنند. به طور کلی، داشتن مدارک و شرایط زیر جهت کسب ویزای کاری کلمبیا الزامی می باشد:

  • داشتن پاسپورت با اعتبار بیش از یک سال
  • ارائه نسخه کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • ارائه مدارک ویزای قبلی کلمبیا (در صورت نیاز)
  • ارائه انگیزه نامه و داشتن هدف جهت مهاجرت به کلمبیا
  • داشتن توان مالی کافی و پرینت های بانکی (10 ماه قبل از مهاجرت)
  • داشتن دعوت نامه کاری از کمپانی مورد نظر
  • عقد قرارداد رسمی با کمپانی مورد نظر
  • ارائه مدارک زبان رسمی (در صورت نیاز)
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه مدارک شناسایی
  • 4 الی 6 قطعه عکس (پاسپورت)

مهاجرت به قاره آمریکا و کشورهای مختلف این قاره پیشرفته از راه های مختلفی امکان پذیر می باشد. هموطنان عزیزی که قصد دارند به آمریکا مهاجرت کنند می توانند با مراجعه به مقاله قوانین مهاجرت به آمریکا از مقررات مهاجرت به این کشور آگاه شوند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کلمبیا

فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیا

بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی مدرن، روند کلی فرآیند درخواست روادید کاری این کشور دارای پیچیدگی های گوناگونی نمی باشد. فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیا به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیاتوضیحات
پیدا کردن شغل مناسب در کلمبیااگر شغل مناسب را در کلمبیا نداشته باشید، نمی توانید برای ویزای کاری کلمبیا اقدام نمایید.
بررسی اعتبار پاسپورت ملیپاسپورت متقاضیان باید حداقل 6 ماه دیگر پس از تاریخی که قصد خروج از کلمبیا را دارید معتبر باشد.
ارائه دعوت نامه معتبرمتقاضیان قبل از درخواست باید دعوت نامه کار در کلمبیا را دریافت کنند.
جمع آوری مدارک مورد نیازمتقاضیان باید تمامی اسناد و الزامات ضروری را برای درخواست ویزای کاری کلمبیا جمع آوری کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری کلمبیا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری کلمبیا

انواع ویزای کار کلمبیا در 2024

به منظور مهاجرت کاری به کلمبیا در سال 2024، انواع مختلفی از ویزای کاری کلمبیا برای متقاضیان خارجی وجود دارد که می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود نسبت به اخذ یکی از آنها اقدام نمایند. در مجموع انواع ویزای کار این کشور در دو نوع ویزای کار موقتی (سری N) و ویزای کار دائمی (سری T) صادر می گردد. در برخی کشورهای آمریکای لاتین جهت صدور ویزا، شرایط واکسیناسسیون برای متقاضی در نظر گرفته می شود. اما کشور کلمبیا چنین شرایطی را برای متقاضیان قائل نشده است. بنابراین سخت گیری های خاصی در این خصوص وجود نخواهد داشت. شرح نمونه هایی از ویزاهای کلمبیا به قرار زیر می باشد:

ویزای کار دائمی NE کلمبیا

ویزای نوع NE نیز از دیگر ویزاهای کاری کلمبیا است که افراد با اخذ آن می توانند به اقامت کلمبیا دست یابند. این ویزا ویژه مدیران ارشد شرکت های خارجی یا نمایندگان آنهاست که قصد دارند فعالیت های کاری خود را در سطح بین المللی گسترش داده و روابط تجاری خود را با کشورهای خارجی تقویت نمایند. همین ویزا از انواع ویزاهای دائمی کلمبیا است و به دارنده آن اجازه می دهد در مدت زمان 4 سال، به تعداد دفعات به کلمبیا تردد نماید. این ویزا در 4 نوع مختلف وجود دارد. ویزای نوع NE-1 حق اقامت برای مدت 180 روز در کلمبیا را به دارنده آن می دهد.

ویزای کار کلمبیا از نوع TP

ویزاهای کلمبیا در دو صورت موقت و دائمی وجود دارند که برای متقاضیان خارجی صادر می شوند. برای مثال یکی از ویزاهای موقت کلمبیا ویزای نوع TP-4 است که قابل استفاده برای مهاجرانی است که قصد دارند اقامت کلمبیا از طریق کار را اخذ نمایند. این ویزا پرمخاطب ترین روادید کاری این کشور محسوب می شود که برای صدور آن سند قرارداد همکاری یا سندی که پیشنهاد کاری یا دعوت به همکاری متقاضی جهت اشتغال در یکی از شرکت های کلمبیایی را به اثبات برساند، ضروری است.

ویزای TP-4 با اعتبار 3 ساله برای متقاضی صادر می شود اما پس از گذشت این مدت چنانچه متقاضی شرایط لازم را دارا باشد می تواند آن را تمدید نماید. اکثر متخصصانی که از این ویزا استفاده می نمایند، شامل افرادی می شوند که زمینه فعالیت شغلی آنها در حوزه های زیست شناسی، پزشکی، مهندسی، حقوق و غیره می باشد. این دسته افراد به جهت فعالیت قانونی، بایستی مراحل لازم را با مراجعه به دستگاه های نظارتی مربوط به فعالیت شغلی خود پشت سر بگذارند. دارنده ویزای TP-4 مجاز است خانواده خود را که شامل همسر و فرزندان می شود، به همراه خود به کلمبیا بیاورد. اما این به این نکته دقت داشته باشید که همسر متقاضی مجاز نیست در کلمبیا به کار بپردازد. در باب ویزای همراه کلمبیا لینک فوق را مطالعه کنید.

مدارک ویزای کار موقت کلمبیا

مدارک ویزای کار موقت کلمبیا به نقل از سایت cancilleria.gov.co به شرح زیر است:

  • هزینه ویزا: 50$ (کانادا)
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر، سالم و با حداقل دو صفحه خالی.
  • دو (2) عکس 3×3 اخیر، رو به دوربین، رنگی و در پس زمینه سفید.
  • فرم خلاصه قرارداد را که به درستی پر شده است، توسط طرفین در نزد یک دفتر اسناد رسمی یا کنسول کلمبیایی امضا و تأیید شده است.
  • گواهی وجود و وکالت قانونی یا سند معتبر دال بر وجود قانونی شرکت حسب مورد. هنگامی که طرف قرارداد یا کارفرما یک شخص حقوقی است، گواهی باید ظرف سه (3) ماه قبل از درخواست ویزا صادر شود.
  • گواهی صلاحیت در مورد انجام یک حرفه تنظیم شده در قالب مجوز مربوطه، مجوز یا مجوز موقت برای اشتغال به حرفه مربوطه در کلمبیا، که توسط مقام صلاحیتدار، در صورت لزوم اعطا شده است.

پیش از مهاجرت به کلمبیا از طرق مختلف، می بایست هزینه زندگی در کلمبیا را به دقت مورد بررسی قرار داده و دقیقا ارزیابی نمایید. در این راستا می توانید از مشاوره ها و راهنمایی های کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره بگیرید.

سوالات کلیدی در خصوص روادید کاری کلمبیا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای کاری کلمبیا پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • روند درخواست ویزای کاری کلمبا چگونه است؟ بر خلاف اغلب تصورات متقاضیان در خصوص روادید کاری کلمبیا، روند درخواست ویزای کاری این کشور بسیار ساده است. زیرا از بورکراسی های اداری پیجیده در روند درخواست ویزای کلمبیا خبری نیست.
  • هزینه درخواست ویزای کاری کلامبیا چقدر است؟ هزینه درخواست روادید کاری این کشور برای هر تبعه خارجی 410COP (پرو کلمبیا) می باشد.
  • اعتبار این ویزا چقدر است؟ ویزای کاری این کشور معمولا فقط 90 روز اعتبار دارد. افرادی که به شغل دست پیدا کرده باشند، می توانند مجوز کار دریافت کند. پس از یک سال اعتبار مجوز کار تمام خواهد شد و فرد می تواند آن را تمدید کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *