ویزای تحصیلی

مدرسه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون فرانسه یکی از موسسات آموزشی برتر کشور فرانسه است و دانشجویان برتر در آن در مقاطع مختلف تحصیلی، تحصیل می کنند. مدرسه عالی لیون با بیش از 30 سال تجربه دانشجویان خود را بر اساس سوابق تحصیلی و شایستگی پذیرش می کنند. تحصیل در مدسه عالی لیون فرانسه اغلب به زبان فرانسوی صورت می گیرد و با توجه به تقاضا برخی از برنامه های تحصیلی آن به زبان انگلیسی ارائه می شود.

فرانسه از گذشته تاکنون از جمله کشورهای مورد علاقه ایرانیان جهت تحصیل بوده و امروز نیز به دلیل کیفیت مناسب و استاندارهای بالای آموزشی بسیاری از هموطنان جهت تحصیل به فرانسه مهاجرت می کنند. این کشور در شهرهای بزرگ خود مانند پاریس (Paris)، مارسی (Marseille) و لیون (Lyon) دانشگاه های با کیفیت و معتبری دارد و دانشجویان خارجی را پذیرش می کند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش مدرسه عالی لیون فرانسه را معرفی نموده اند.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در مدرسه عالی لیون چیست؟
  • مزایای دریافت پذیرش از دانشگاه عالی لیون چیست؟
  • آیا دانشجویان ضمن تحصیل در این دانشگاه اجازه کار خواهند داشت؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در مدرسه عالی لیون کدامند؟

مزایای تحصیل در مدرسه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون فرانسه یکی از موسسه های برتر فرانسه است و دوره های تحصیلی مختلفی را علی الخصوص در زمینه علوم و علوم انسانی ارائه می کند. این موسسه دارای اعتبار بسیار بالایی است و مدارک صادر شده از این موسسه بسیار ارزشمند است. از جمله مزایای تحصیل در مدرسه عالی لیون فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تحصیل در یکی از برترین موسسات آموزشی جهان
  • دریافت مدرک معتبر و بین المللی
  • تحصیل در بالاترین استاندارد
  • تحصیل در دوره های انگلیسی و فرانسوی
  • دریافت اقامت و زندگی در شهر لیون فرانسه
  • تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های کوچک جهان با کم تر از 3000 دانشجو

تاریخچه مدرسه لیون فرانسه

مدارس عالی فرانسه در سال 1880 تاسیس شده اند و پایه ریزی آن به سال 1794 میلادی در جایی که برای تربیت معلمین بنا شد بر می گردد. یک قرن بعد، ژول فر و فردیناند بیسون، قوانین سال 1881 را آغاز و بنیان نهادند و مدارس ابتدایی اجباری، سکولار و رایگان را ایجاد کردند و مدارسی را نیز برای آموزش معلمان برای مدارس متوسطه و ابتدایی ایجاد کردند. پس از آن دو مدرسه برای بانوان و آقایان تاسیس شد. پس از سالها این مدارس ادغام شدند و مدارس جدیدی را بنا نهادند. سرانجام در سال 1985 ایجاد مدرسه عالی در لیون نیز رسمیت یافت. در سال 1987 پردیس مونود با استقبال دانشمندان افتتاح شد و در سال 2000 پردیس دکارت در لیون برای علوم اجتماعی و انسانی افتتاح شد. سپس در سال 2005 انستیتوی تحقیقات آموزشی فرانسه، در سایت دکارت راه اندازی شد.

مطالعه بیشتر: مدرسه بیزینس HEC پاریس

درباره دانشگاه عالی لیون فرانسه

مدرسه عالی لیون یک موسسه آموزشی دولتی معتبر در فرانسه است که دوره های تحصیلی خود را با 4 هدف تحصیل بین رشته ای، نوآوری دیجیتالی، تحصیلات بین المللی و تعامل با جوامع ارائه می کند. مدرسه عالی لیون فرانسه با بیش از 30 سال تجربه، برنامه های مختلفی را در زمینه های علوم انسانی، شیمی، بهداشت و علوم اجتماعی در یک محیطی پیشرفته با امکانات عالی و 30 آزمایشگاه تحقیقاتی با تیمی بیش از 500 معلم ارائه می کند.

تحقیقات در این مدرسه عالی نیز بسیار مورد اهمیت می باشد و این موسسه دارای شرکای بسیاری از جمله مرکز علمی تحقیقات فرانسه (CNRS)، موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی (Inserm)، موسسه ملی تحقیقات کشاورزی (IRNA) و موسسه ملی تحقیقات علوم کامپیوتر و اتوماسیون می باشد. در حال حاضر این مدرسه نزدیک به 2000 دانشجو دارد و 12% آنان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد.

دوره های انگلیسی مدرسه عالی لیون فرانسه

دوره های انگلیسی مدرسه عالی لیون فرانسه

همانطور که اشاره کردیم برنامه های تحصیلی این مدرسه عالی به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود. تمام برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم اجتماعی و انسانی به زبان فرانسوی تدریس می شود. در دوره کارشناسی به جز برنامه لیسانس شیمی هیچ دوره یا آموزش درسی به زبان انگلیسی در این مدرسه ارائه نشده است و متقاضیان رشته های دیگر در مقطع کارشناسی بایستی برای تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی اقدام کنند. در اینجا برنامه های انگلیسی زبان ارائه شده در مدرسه عالی لیون را مشاهده می کنید.

  • برنامه کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر: دوره ها و آموزش ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. مبانی برنامه علوم کامپیوتر در درجه اول به جنبه های اساسی علم کامپیوتر متمرکز شده و هدف آن آماده سازی دانشجویان برای تحقیق در علوم کامپیوتر است.
  • برنامه کارشناسی شیمی: شامل 2 دوره به زبان انگلیسی مکانیک کوانتومی و ترمودینامیک کلاسیک است.
  • برنامه کارشناسی ارشد فیزیک و شیمی: با توجه به نیاز دانشجویان، دوره ها و آموزش ها به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.
  • برنامه کارشناسی ارشد زیست شناسی: شامل تحقیقات در زمینه زیست شناسی، سخنرانی های مقدماتی و گفتگوهای تحقیقاتی دانشمندان برجسته بین المللی و آزمایشگاه می باشد.
  • برنامه کارشناسی ارشد علوم زمین: با توجه به نیاز دانشجویان به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.
  • برنامه کارشناسی ارشد ریاضی: به دو زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می شود.

پردیس ها و مراکز مدرسه عالی لیون فرانسه

این مدرسه عالی در لیون دارای 2 پردیس است که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترس است و محیط ایده آلی را برای دانشجویان و تحصیل و استراحت آنان فراهم می کند. همچنین بسیاری از انجمن های دانشجویی در این پردیس ها در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی فعالیت می کنند و همچنین کنفرانس ها، اجراها، کنسرت ها و نمایشگاه های مختلفی برای دانشجویان برگزار می شود. دو پردیس مدرسه عالی لیون در منطقه گلاند (Geland) قرار دارد و نام های آن پردیس دکارت (Decartes) و پردیس مونود (Monod) هستند. این مدرسه عالی همچنین دارای دپارتمان ها مختلفی است که از جمله آنها می توان به دپارتمان علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، علوم زمینی، هنر و ادبیات، علوم انسانی، بیولوژی، علوم اجتماعی، ریاضیات، زبان و ادبیات خارجی و مرکز ورزشی اشاره کرد.

رده بندی مدرسه عالی لیون فرانسه

این مدرسه عالی که از حمایت دولت بهره مند می گردد دارای رنک و رده بسیار بالایی است و از موسسات شناخته شده اروپا می باشد. این مدرسه عالی در سال های اخیر همواره جزو 300 دانشگاه و موسسه برتر جهان بوده است و در جدول زیر رده بندی های جهانی این مدرسه عالی را ملاحظه می کنید.

سالرده بندی QSرده بندی TIMESرده بندی U.S. News & World Reportرده بندی Shanghai JIAO
2022160301301
2020153201301
2019157182384201

شرایط تحصیل در مدرسه عالی لیون

با توجه به گنجایش کم این مدرسه عالی در لیون دانشجویان برای پذیرش رقابت زیادی را با یکدیگر خواهند داشت. لذا هر چه رزومه تحصیلی متقاضی قوی تر باشد و نمرات بالاتری داشته باشد از شانس بالاتری برای تحصیلی در این مدرسه عالی برخوردار خواهند بود. همچنین ارائه مدرک معتبر مقطع تحصیلی پیشین و ارائه مدرک زبان ایلتس 6.5 برای زبان انگلیسی و مدرک B2 یا C1 برای زبان فرانسوی نیاز است. علاوه بر این ارائه انگیزه نامه، مدارک تحصیلی ترجمه شده و مدارک شناسایی از ملزومات می باشد. هزینه تحصیل در این مدرسه نیز حدود 1000$ (دلار) در سال است. علاوه بر این این مدرسه دارای خوابگاه دانشجویی در پردیس ها و محوطه های دانشگاه است و همچنین بورس های تحصیلی و کمک هزینه تحصیل و زندگی را برای دانشجویان شایسته ارائه می کند.

پس از پذیرش از مدرسه عالی لیون فرانسه و یا هر دانشگاه دیگری در این کشور می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایید و به فرانسه مهاجرت کنید. هزینه ویزای تحصیلی فرانسه از طریق کمپوس فرانسه 50€ (یورو) و از طریق سفارت این کشور 99€ (یورو) هزینه در پی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و یا تماس برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *