ویزای تحصیلی

مقطع دبیرستان در آمریکا

مقطع دبیرستان در آمریکا

بسیاری از والدین ایرانی برای ورود فرزند خود به دانشگاه های آمریکایی، مقطع دبیرستان در آمریکا را برای فرزند خود ترجیح می دهند. چرا که افرادی که دوره دبیرستان خود را در این کشور می گذرانند، آمادگی بیشتری برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور آمریکا داشته و از سویی دیگر شانس بیشتری در این راستا خواهند داشت. بنابراین اگر قصد دارید فرزند خود را در یکی از مدارس و دبیرستان های کشور آمریکا ثبت نام نمایید، پیشنهاد می گردد با کارشناسان و مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که یک موسسه مهاجرتی و حقوقی برتر و برگزیده است، ارتباط برقرار نمایید تا کلیه جوانب را مورد بررسی قرار داده و مسیر ثبت نام و پذیرش فرزندان شما را فراهم سازند.

این مقاله نیز از سوی همین موسسه در اختیار شما قرار گرفته است. اما سوالاتی که با مطالعه این مقاله پاسخ آنها را بدست خواهیم آورد:

  • شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا و ثبت نام در دبیرستان های آمریکایی چیست؟
  • برای ثبت نام و اخذ پذیرش از دبیرستانهای آمریکا چه مدارکی لازم است؟
  • برای تحصیل در دبیرستان های آمریکایی دانش آموزان به چه بودجه مالی نیازمند هستند؟

بررسی روند تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا

به منظور ورود به مقطع دبیرستان در آمریکا، دبیرستان ها و کالج های خصوصی و دولتی وجود دارند که هر یک شرایط خاص خود را برای پذیرش تعیین نموده اند. برای مثال والدینی که تمایل دارند فرزند آنها با امکانات بیشتری به تحصیل در آمریکا بپردازد، پذیرش تحصیلی او را در دبیرستان خصوصی و فول بورد این کشور انجام می دهند. اگرچه دبیرستان های دولتی این کشور نیز از امکانات بسیار خوب و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند. به دلیل این که پذیرش دانشجویان در مدارس خصوصی کمتر و تعداد آنها محدود می باشد، لذا فضای کمتر و کوچکتری به مدارس خصوصی اختصاص داده شده است.


فعالیت های فوق برنامه در مدارس دولتی و خصوصی وجود دارند که البته تعداد آنها در مدارس خصوصی بیشتر خواهد بود. امروزه بیشترین تقاضا برای مدارس شبانه روزی وجود دارد چرا که گاهی والدین قادر به رها کردن موقعیت و بیزنس خود در ایران نیستند و مهاجرت فرزند به تنهایی تنها از این طریق انجام پذیر است و شانس دریافت ویزای تحصیلی فرزند به تنهایی خیلی بیشتر از همزمان به همراه والدین می باشد.

شرایط عمومی مقطع دبیرستان در آمریکا در 2024

دانش آموزان متقاضی در شرایط کنونی برای درخواست ثبت نام 2 گزینه دبیرستان های دولتی و دبیرستان های خصوصی (SELECT) یا مدارس شبانه روزی را پیش روی دارند. همان طور که می دانید در راستای ورود به مقطع دبیرستان در آمریکا شرایط و ضوابط خاصی برای متقاضیان وجود دارد که مهم ترین آنها در زیر آورده شده است:

شرایط تحصیل در دبیرستان های آمریکا (2024)
شرایط سنی متقاضیان16 سال به بالا
شرایط مدرک زبان انگلیسیارائه مدرک زبان ELTis یا TOEFL
حداقل معدل (GPA) لازم برای ثبت نامحداقل معدل 12 در مقطع پیشین (معادل 2.0 GPA در آمریکا)
ویزای تحصیلی مورد نیازF-1 Visa
آخرین مهلت ثبت نام پاییز15 ژوئن

هزینه تحصیل مقطع دبیرستان در آمریکا

بطور قطع به این موضوع واقف هستید که در مقطع دبیرستان در آمریکا، همانند سایر مقاطع تحصیلی باید هزینه هایی پرداخت گردد. پس از اینکه نامه پذیرش تحصیلی برای فرد متقاضی از سوی دبیرستان انتخابی در آمریکا صادر گردید، وی موظف است جهت دریافت نامه پذیرش، هزینه تحصیلی یک ترم تحصیلی را که معادل 7000$ (دلار آمریکا) می باشد، به مرکز آموزشی خود بپردازد. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که چنانچه فرد متقاضی موفق به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نگردد، مبلغ فوق به او عودت می گردد. بنابراین از این بابت احساس نگرانی نداشته باشید.

بنابراین از این بابت احساس نگرانی نداشته باشید. اما هزینه های دانش آموزان دبیرستانی در آمریکا بدین قرار است:

نوع دبیرستانهزینه های تحصیلی در هر سال به دلار آمریکا
دبیرستان های خصوصی (SELECT)16268$
مدارس شبانه روزی (Boarding Schools)60000$
دبیرستان های دولتی (Public High Schools)12756$

در مجموع کمک مالی برای دانش آموزان بین المللی از سوی دولت آمریکا در نظر نگرفته شده است. اکثریت مدارس خصوصی آمریکا دارای خوابگاه دانشجویی به صورت شبانه روزی هستند. اما ممکن است مدارس دولتی این کشور دارای خوابگاه نباشند. ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا الزامی است. افرادی که تحصیلات دیپلم خود را در مدارس آمریکا به پایان برسانند، موفق به اخذ مدرک grade 12 می‌ شوند.

هزینه تحصیل مقطع دبیرستان در آمریکا

چگونگی ورود دانش‌ آموزان ایرانی به مدارس آمریکا

والدین گرامی برای تحصیل فرزند خود در کشور آمریکا، ابتدا باید پذیرش تحصیلی فرزند را از یکی از مدارس آمریکا اخذ کنند. سپس با در دست داشتن نامه پذیرش به همراه سایر مدارک مورد نیاز سفارت، اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا انجام دهند. این نوع ویزا با نام ویزای تحصیلی F1 شناخته می شود. چنانچه والدین برای نخستین برای فرزند خود پذیرش تحصیلی از آمریکا می گیرند،‌ توصیه می گردد این پذیرش از مدارس خصوصی آمریکا باشد. چرا که اولویت ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی با متقاضیان بومی است.

ارائه توصیه نامه صادره از سوی مدرسه قبلی، ریز نمرات سال های قبل و گواهی استطاعت مالی جهت پرداخت مخارج و هزینه زندگی در آمریکا از الزامات ثبت نام در مقطع دبیرستان در آمریکا است. مدارس کشور آمریکا برای پذیرش دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون تعیین سطح زبان و سنجش دانش آموز به نام آزمون sleep test می نمایند و متقاضی بایستی نمره قبولی کسب کند.

بهترین مدارس بین المللی آمریکا

برای بسیاری از والدین رتبه مدرسه و سطح علمی آن اهمیت زیادی دارد چرا که هر چه جایگاه مدرسه بهتر باشد شانس قبولی در دانشگاه های با رنکینگ بالاتر نیز بیشتر خواهد بود. برخی از بهترین مدارس بین المللی آمریکا در سال 2024 عبارت هستند از:

مدارس بین المللی برتر آمریکازبان آموزشتعداد دانش آموزان
North Broward Preparatory Schoolانگلیسی1650
Montverde Academyانگلیسی1300
Fay Schoolانگلیسی475
The Village Schoolانگلیسی1757
Lake Tahoe Preparatory Schoolانگلیسی80

کلیات مقطع دبیرستان در آمریکا

فرد خارجی برای ورود به مقطع دبیرستان در آمریکا، باید دلیل تمایل خود به تحصیل در مدرسه انتخابی را کتبا ارائه دهد. بلوغ فکری در زمینه اجتماعی از جمله شرایطی است که برای متقاضیان ورود به دبیرستان بسیار حائز اهمیت است. تمامی مدارس و دبیرستان های آمریکا دارای ترم پاییزه بوده و آغاز آن در ماه های آگوست و سپتامبر خواهد بود. مدت زمانی که طول می کشد تا دانش آموز دوره دبیرستان خود را به پایان برساند، 4 سال می باشد. پس از این که دانش آموز موفق به پایان پایه های 9 و 10 دبیرستان گردید، وارد دوره دیپلم بین المللی IB می شود که به مدت 2 ساله بوده و از ماه شهریور آغاز می گردد. این دوره مختص دانش آموزان در بازه سنی 16 الی 19 سال برگزار می گردد.

دروسی که در دوره دبیرستان برای دانش آموز ارائه می گردد، شامل ریاضی، تاریخ، هنر، تربیت بدنی، علوم، زبان و علوم آزمایشگاهی است. کسب نمرات بالا در دوره دبیرستان در آمریکا بسیار آینده ساز است. چراکه این نمرات تاثیر بسزایی در ورود به دانشگاه های آمریکا دارند. دریافت مشاوره تخصصی از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از روش تلفنی و حضوری میسر می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا

برخی از سوالات مهم در این حوزه عبارتند از:

  • مقطع دبیرستان در آمریکا در چه نوع کالج هایی امکان پذیر است؟ دبیرستان های دولتی و دبیرستان های خصوصی (SELECT) یا مدارس شبانه روزی. والدینی که تمایل دارند فرزند آنها با امکانات بیشتری به تحصیل بپردازد، پذیرش تحصیلی او را در دبیرستان خصوصی این کشور انجام می دهند. اگرچه دبیرستان های دولتی این کشور نیز از امکانات بسیار خوب و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • تحصیل در کالج ها در آمریکا چه شرایطی دارد؟ شرایط سنی متقاضیان 16 سال به بالا، شرایط مدرک زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان IELTS یا TOEFL، حداقل معدل (GPA) لازم برای ثبت نام حداقل معدل 12 در مقطع پیشین (معادل 2.0 GPA در آمریکا)، ویزای تحصیلی مورد نیاز F-1 Visa
  • هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا چقدر است؟ متوسط شهریه سالیانه دبیرستان های خصوصی 16268$ (دلار آمریکا)، مدارس شبانه روزی 60000$ (دلار آمریکا)، دبیرستان های دولتی 12756$ (دلار آمریکا) است.
  • آیا بورسیه ایی برای تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا به دانش آموزان تعلق می گیرد؟ کمک مالی برای دانش آموزان بین المللی از سوی دولت آمریکا در نظر نگرفته شده است.
  • آیا به دانش آموزان خوابگاه تعلق می گیرد؟ اکثریت مدارس خصوصی آمریکا دارای خوابگاه دانشجویی به صورت شبانه روزی هستند اما ممکن است مدارس دولتی این کشور دارای خوابگاه نباشند.
4.8/5 - (6 امتیاز)

129 دیدگاه برای “مقطع دبیرستان در آمریکا

  1. Javad Eshaghi گفت:

    سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. من نمیخواهم به آمریکا مهاجرت کنم و میخواهم از ایران دیپلم کامپیوتر کار و دانش را بگیرم. اسم و وبسایت بهترین دبیرستانهای آن لاین آمریکا را بنویسید که شاگرد ایرانی را از
    راه دور میپذیرند. چکار باید بکنم تا بتوانم از ایران دیپلم کامپیوتر آمریکایی بگیرم. پاسخ سوالاتم را به شماره موبایل …پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید با مشاورین ما ماس بگیرید تا در این زمینه راهنماییتون کنن

  2. طاها گفت:

    سلام
    ببخشید فردی که به عنوان تحصیل به آمریکا مهاجرت میکنه میتونه اونجاهم درآمد هم داشته باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا 16 سالگی که کار کردن قطعا ممنوع هست. شما بعد از 18 سال به عنوان دانشجو می تونید اقدام کنید برای کار حین تحصیل که باید مجوزش رو از اداره مهاجرت بگیرید

  3. طاها گفت:

    سلام درود
    خسته نباشید مدرک تافل حتما لازمه یا زیاد نیاز نیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست ولی بعضی از مدارس می خوان. باید سایت مدرسه رو مطالعه کنید

  4. طاها گفت:

    معذرت میخوام یک سوال دیگه برام رخ داد آیا نمرات بالا و معدل بالا درصد قبولی در دبیرستان هارو افزایش میده!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا اثرگذاره

  5. طاها گفت:

    سلام و درود خسته نباشید، معذرت میخوام برای ارسال درخواست به دبیرستان های آمریکا باید از چه طریقی اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق سایت مدرسه یا ایمیلی که دارن

  6. Taha گفت:

    سلام
    ببخشید برای حضور و ادامه تحصیل در دبیرستان مد نظر بیشترین و پر اهمیت ترین نکته برای پذیرش شدن چی هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل کل، ریز نمرات تحصیلی و میزان تسلط به زبان که البته این مورد سوم اجباری نیست

  7. فاطمه گفت:

    سلام
    من و برادرم کلاس دهم هستیم من تجربی و برادرم انسانی
    ما میتونیم بورسیه تحصیلی بشیم ؟البته بهمراه مادرو پدر
    اونها میتونن تا پایان تحصیل کنار ما باشن؟هر دو به زبان انگلیسی تسلط داریم
    ایا پولی هم بعنوان کمک هزینه پرداخت میکنن؟
    جای خواب یا خونه میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر کلی، چیزی به اسم بورسیه قطعی تحصیل در دبیرستان های آمریکا وجود نداره اما شما می تونید با مدارس در این کشور مکاتبه کنید شاید رزومه تحصیلی شما باعث بشه که کمک هزینه دریافت کنید.
      والدین شما هم می تونن در این کشور در کنار شما باشند به شرط این که توانایی مالی کافی داشته باشند تا بدون نیاز به کار بتونن هزینه های زندگی خودشون رو تامین کنند

  8. Nadia گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه یازدهم تجربی هستم میخوام برای سال دوازدهم اپلای کنم تا قبل از سال دهم معدل زیر ۱۸ نداشتم اما سال دهم معدلم ۱۷/۵ شد میخواستم ببین این معدل مشکلی ایجاد می‌کنه و اینکه سطح زبانم هم متوسطه و برای آیلتس دارم اماده میشم در حال حاضر ایا با این شرایط برای سال دوازدهم میتونم پذیرش بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما مشکلی نخواهید داشت. باید مدرسه خودتون رو اول پیدا کنید و بعد اقدام کنید برای آیلتس چونکه خیلی از مدارس در آمریکا نیازی به نمره آزمون آیلتس ندارن و گاهی صرفا از طریق یک مصاحبه آنلاین که حدودا 10 دقیقه طول می کشه به شما پذیرش می دن و گاهی این مصاحبه هم شکل نمی گیره

  9. کیانا گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و درحال حاظر کلاس نهم هستم میخوام برای کلاس ۱۰ یا ۱۱ به امریکا برای تحصیل مهاجرت کنم ، تا الان معدلم بالای ۱۹ بوده ، شرایط مالی خیلی خوبی ندارم ، زبانم هم حدودا خوبه ولی کامل نیست ، با این شرایط میتونم اقدام کنم یا نه ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیاز به مدرک زبان برای ورود به مدرسه ندارید، ولی هزینه های مالی رو باید تامین کنید

  10. Hamed گفت:

    من کلاس یازدهم هستم و امسال نمره ضعیفی گرفتم معدل شد شونزده آیا به مشکل میخورم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر هدفتون این هست که سال آخر رو توی آمریکا درس بخونید، باید بدونید که معدل سال های اخیر شما محاسبه می شه نه فقط امسال

  11. Alp گفت:

    سلام خسته نباشید برای تحصیل در پایه یازدهم در امریکا
    نمرات و معدل های سال های قبل ایا شرطیه یعنی باید بالای حد خاصی باشه یا خیر
    و اینکه من از کلاس هفتم تا ۹ بالای ۱۹
    دهم حدود ۱۷/۵
    ایا مشکلی ایجاد میکنه یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای دبیرستان اقدام کنید و مشکلی برای شما وجود نداره

  12. توحیدی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    ابتدا ممنون از اطلاعات خوبی که دراختیار گذاشتید
    پسر من سال دهم است مدرک زبان ندارد ولی بجز گرامر writing و listening درحد متوسط است و به دلیل اینکه در یکی از مدارس به نام تحصیل میکند فرصت برای آیلس و تافل ندارد
    شما در بالا ذکر کردید که برای پذیرش در مقطع دبیرستان نیاز به داشتن ELTIS یا TOEFL میباشد درصورتیکه در قسمت پرسش و پاسخ اینطور به نظر می آید که بدون این مدرک هم میتوان پذیرش گرفت جسارتا میتوانید این موضوع واضح تر بیان نمایید
    باسپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر مدارس این کشور و حتی کانادا، برای اعطای پذیرش، از شما مدرک زبان رو طلب نمی کنند.
      این مسئله به خود مدرسه ارتباط داره.

  13. نرگس گفت:

    سلام من ۱۴سالمه و کلاس نهم هستم میخواستم سال دهم به بعد رو امریکا بخونم و زندگی کنم.
    معدلم تا الان زیر ۱۹.۸۶ نیومده معدل نوبت اول نهم هم ک تازه کارنامه دادن ۲۰شدم،سطح زبان هم ۵سال خوندم و تقریبا مسلط هستم.میخواستم ببینم چطور اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید برای مددارس مد نظر خودتون درخواست بفرستید و بعد از این که یکی از اون ها شرایط شما رو پذیرفت، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید

  14. تارا گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۵ سالم هست و کلاس نهم هستم قصد دارم برا دهم برم آمریکا و سطح زبانم خیلی پایینه اما معدلم همیشه بیست بوده و مدرک بین المللی کاراته هم دارم بنظرتون میتونم در دبیرستان های آمریکا تحصیل کنم و شرایطم چطوره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید اقدام کنید. در مدارس برای شما کلاس زبان تدارک می بینن که بتونید خودتون رو به سطح بقیه برسونید

  15. بهار گفت:

    سلام
    من کلاس هفتم ام معدل فعلی ام ۸ ۱ خواستم بدونم معدل چه سالی برای بورس لازم هست راستش رو بخواهید دوست داشتم هنر ادامه دهم ولی می خواهم پدر بزرگ‏م بهم افتخار کنه توان مالى بالایی ندارم که خصوصی برم می شه راهنمایی کنید چه راه هایی وجود داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مدارس آمریکایی نباید زیاد انتظار داشته باشید که به شما بورسیه تعلق بگیره.
      اما توی دانشگاه های برخی از کشورها از جمله آمریکا می شه به این خواسته هم دست پیدا کرد.

      پ.ن: تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ هم می تونه افتخار بزرگی برای یک خانواده آگاه باشه.اگر دنبال علاقه خودتون باشید مسیر موفقیت شما هم ساده تر خواهد بود، توی زندگی احساس آرامش بیشتری خواهید داشت و با لذت زندگی می کنید.

  16. سارا گفت:

    سلام
    می بخشید من دکترا شیمی دارویی دارم و 36 سالم هست دو تا بچه دارم 10 ساله و یک ساله. بنظر شما اگر پست داک در آمریکا پذیرفته بشم با حقوقش می تونم دو فرزند خودم رو اونجا مهدکودک و مدرسه ببرم و کلا هزینه هشون رو تامین کنم؟ تو این مدت برای همسرم هم می تونم درخواست ویزای کار بدم؟
    لطفا راهنمایی کنید چطور می تونم با کمترین هزینه و بهترین روش اقامت بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نمی تونید برای همسرتون ویزای کار درخواست بدید چون که کارفرما نیستند.
      می تونید همراه سایر اعضی خانواده به آمریکا سفر کنید. دقت داشته باشید که بورسیه شما نقش مهمی در این رابطه خواهد داشت. شما می تونید فرزندانتون رو در مدارس دولتی آمریکا ثبت نام کنید که نیازی به شهریه نداشته باشند.

  17. ava گفت:

    اگه تو پایه دهم هنرستان رفته باشیم ؟و قرار باشه واسه سال بعد(11) مهاجرت کنیم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی نیست

  18. Amirali گفت:

    سلام خسته نباشید.من الان ۱۴ سالمه و می‌خوام وقتی ۱۵ ساله شدم برم آمریکا برای تحصیل و زندگی در آنجا میخواستم بدونم شرایطش چطوریه و آیا میشه کار های اینترنتی برای کسب در آمد در آنجا انجام داد یا نه و آیا خواب گاه هم دارند مدرک زبانم هم باید چی باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در بسیاری از موارد شرایط کار برای دانش آموزان و افراد زیر 18 سال ممنوع هست اما شما چون قصد دارید کسب و کار خودتون رو داشته باشید ممکن هست بتونید در این زمینه فعالیت داشته باشید

  19. Msv گفت:

    سلام.خسته نباشید.من ۱۷ ساله هستم.در رشتبه تجربی در دبیرستان تیزهوشان درس میخونم با معدل ۱۹/۹۰.خواستم بپرسم اگر بتونم معدل بالایی تا سال آخر داشته باشم به علاوه مدارک زبان و مقاله و رتبه خوب کنکور میتونم برای دانشگاه های آمریکا اپلای کنم و بورسیه بگیرم یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا می تونید اما دانشگاه های زیاد دیگه ای هم وجود داره که می تونید تحصیل پزشکی رو در اون تجربه کنید

  20. ناشناس گفت:

    سلام وقتتون بخیر شما کار های مهاجرت رو انجام میدید؟؟
    اگه انجام میدید ایمیلتون رو بدید تا از اون طریق بتونم از شما مشاوره رایگان بگیرم آخه قرار خرداد سال بعد به لس آنجلس برای تحصیل برم که میخوام کار هام رو با مؤسسه شما انجام بدم

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا با 02191003232 تماس بگیرید تا بررسی شه که شرایط مهاجرت به امریکا رو دارید یا خیر

  21. محمد گفت:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید من الان کلاس دهم هستم و تصمیم دارم که اگه بشه واسه 12 ام و 11 ام به امریکا برم و تقریبا مدرک زبان رو دارم کامل میگیرم و حدودا میتونم فشرده بخونم تا تافل بگیرم. اگه بخوام به امریکا برم چجوری باید پول در بیارم در شرایط حاضر هیچ پس انداز و پول خاصی ندارم. ممکنه که کنار تحصیل اونجا کار کنم. یعنی کلا بگم میتونم هیچجوری برم اونجا و همراه دبیرستان کار هم بکنم و هزینه های خودمو رو دربیارم؟؟! اگه ممکنه جواب بدین واقعا خیلی برام مهمه و میخوام بدونم اگه بشه برم ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی خوبه که از الان برای آینده خودتون برنامه ریز کردید
      اما برای تحصیل و زندگی در کشور آمریکا شما باید این هزینه ها رو داشته باشید
      و غیر از این امکانپذیر نیست دوست من

  22. Diana گفت:

    اگر نمرات عالی و وضعیت عالی درسی داشته باشیم و در مقطع دبیرستان قصد بورسیه داشته باشیم ، اما تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشیم آنگاه هیچ راهی برای بورسیه وجود ندارد ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که مدرک دیپلم رو دریافت کنید و بعد برای مقاطع آکادمیک اقدام به اخذ بورس کنید

  23. عرفان گفت:

    سلام . پسر من 17 ساله هست و از 6 سالگی من از مادرش جدا شدیم و پیش ما زندگی میکنه . پسر ما 2 سالش بود اومدیم به میلان .
    من هر سال نزدیک 5 هزار یورو براش پس انداز کردم . 72 هزار یورو سرمایه داریم .
    میخوام برای تحصیل در سال اخر دبیرستان و سپس دانشگاه در رشته حقوق بفرستمش استرالیا . نزدیک 115 هزار دلار استرالیا سرمایه هست .
    طبیعتا این تا 3 سال تا 4 سال کفاف میده . اما خودش کاری هست من خودم مهارت های زیادی را در کار برای ایندش بهش یاد دادم .
    تابعیت ایتالیا را داریم .
    اگر بازم نیاز داشته باشه هزینه در حد سالی 7 تا 8 هزار یورو میشه بازم ساپورت کرد .
    ایا اوکی هست بفرستمش بره ؟ میخوام لیسانس و بعد فوق لیسانس و دکتری و …استرالیا باشه و کلا وکیل استرالیا باشه .
    من برادر خودم وکیل استرالیا هست . البته اون خیلی درسخوان بود و لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه تهران داشت و چند سال هم وکیل بود ایران . بعد دکتری رفت به ملبورن .
    در هر حال ایا امکانپذیره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      پاسخ به سوال شما مفصله دوست من. لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  24. m گفت:

    سلام در حال حاظر دانش آموزان میتوانند به امریکا بروند و تحصیل کنند و در آنجا زندگی کنند؟
    سن پایه باید چند باشه؟
    فردی 15 یا 16 سال میتونه بره؟ کی می تونه بره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      احتمالش بسیار ضعیفه ولی در مقاطع دانشگاهی باز هنوز شانس ویزا وجود داره

  25. Sevda گفت:

    سلام روزتون بخیر، میشه بپرسم آیا امکان تحصیل همراه با داشتن شغل برای افراد دبیرستانی امکان پذیر هست؟ اگر هست میشه شرایطشو بگید یا یک جایی رو معرفی کنید که به طور کامل در موردش اطلاعات موجود باشه. ممنونم، روز خوبی داشته باشید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر شما فقط میتونید در این مقطع در هر کشوری تحصیل کیند

  26. باران گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید برای تحصیل والدین باید همراه دانش اموزان بیان میتوانند سرپرستی در خود امریکا تعیین کنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر امکانپذیر نیست متاسفانه

  27. کریم گفت:

    سلام .و عرض ادب .
    سرمایه 100 هزار دلار . برای دوره فوق لیسانس و دکتری برای دانشگاه کلمبیا امریکا برای رشته مهندسی برق مناسب هست ؟
    و ایا بعد از فارغ التحصیلی در امریکا کار پیدا کردن با این رشته راحته ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته و مقطعی که میفرمائید رو در سایت دانشگاه بررسی بفرمائید که چقدر شهریه نیازه تا بتونید با بودجه ای که دارید بسنجید
      در صورتی که تخصص کافی رو داشته باشید بله

  28. مرتضی گفت:

    سلام . متاسفم یک سوال برام پیش امد واقعا مرا ببخشید .
    فرمودید تو مقطع ارشد و دکترا در امریکا در صورت داشتن تمکن مالی ( ماهی 700 تا 800 دلار اضافی تر اون مقدار تمکن ) که میشه 9 هزار تا 10 دلار . میشه همراه را به امریکا اورد .
    حالا من بررسی کردم ویزای تحصیلی امریکا برای اکادمیک F-1 هست و همراه F-2 .
    فرزندان اون فرد رایگان میتونن تحصیل کنند . حالا میگن ویزای F-2 حق کار ندارد . یکی بهم گفت اگر بهش حق کار ندادن , اون کارفرما میتونه بدون اگهی کردن اون فرد را استخدام کنه ( یکسری سازمان ها و ارگان های خیلی محدود هستند که فقط شهروندان و مقیمان دایم امریکا را استخدام می کنند که بازم میگم کم هستند ) . میگه باید ویزای F-2 لغو کنه و ویزای کاری امریکا که H1-B رو بعد از استخدام شدن بگیره . که بعد 5 سال گرین کارت صادر میشه .
    حالا راه حلش همینه یا میشه با همان ویزای F-2 حق کار فول تایم گرفت؟؟ ( تو سایت یکی از دانشگاه ها مطالعه کردم نوشته بود ما در مرحله اخذ کار فول تایم همسر , شمارو یاری میکنیم )

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  29. حمید گفت:

    سلام .
    لطفا به سوال من دقیق توجه کنید و خواهشمندم جواب بدید .
    کسی که اقامت دایم یا هر نوع اقامتی که برای تحصیل نیازی به اخذ ویزا نداشته باشه رو در کشور هایی مثل انگلیس و کانادا و امریکا و یا هر کشوری داشته باشه . و بخواد ( به هر دلیل که ترجیح داده مخفی بمونه ) میخواد برای شروع کنه سال اخر دبیرستان بخوانه تو یکی از این کشور ها . سن هم شما بگیرید 30 .
    ایا اون دبیرستان ( ترجیحا خصوصی چون دولتی ها ممکن سخت بگیرن ) برای ثبت نام این فرد با سن 30 سخت میگیرن ( چون سنش بالاست ) ؟؟؟؟؟؟
    من اقامت دایم انگلستان را دارم و تو یکی از این دبیرستان ها تو شفیلد با مدیرش حرف زدم . اسم مدیر هم میگم اقای دکتر استیون بود . بهش گفتم ایا سخت میگیرن گفت : به هیچ عنوان , علم مال همه هست و ما هیچگونه شرطی روی سن و تابعیت و اقامت و نژاد و مذهب نداریم. گزینش ما روی مدرک زبان و معدل هست نه سن .
    حالا این یک دبیرستان بود من همه کالج ها و دبیرستان تو انگلیس و بریتانیا هارا میخوام بدونم ایا شرط سن دارن یا نه ( غیر از دولتی ها و اونهایی که رفتن توش رقابتی ) ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      خیر دوست عزیز
      این سختگیری از باب اخذ ویزا (بدلیل سابقه بد ایرانیان و بهانه ورود جهت پناهندگی) وجود دارد. در صورتیکه شما اقامت دائم این کشور رو داشته باشید در حالت کلی منعی از این بابت نخواهید داشت. توصیه میکنیم با توجه به شرایط و قوانینی که هر یک از مدارس خصوصی دارا میباشند پیش از ورود به دبیرستان مورد نظر خود، جهت کاهش ریسک باز هم این مورد را استعلام نمایید.

  30. Mohadeseh گفت:

    سلام میشه بدون والدین در دبیرستان های دولتی آمریکا درس بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر پاسخ سوال شما منفیه

    2. Kosar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من سال دهم رشته ی تجربی ام و ۱۶ سال سن دارم
      و میخوام برای سال یازدهم و دوازدهم اپلای کنم به یکی از high school های امریکا مثل select یا public High School ، سطح زبان خوبی دارم و دارم برای تافل آماده میشم و تا حدودی توانایی مالی دارم
      این شرایط برای اپلای امکان پذیر مناسبه؟
      ممنونم از اینکه پاسخگو هستید💐

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله امکان پذیر خواهد شد. باید مشخص کنید که اونجا قرار هست چطوری بمونید. یا باید کسی باشه که قیم شما بشه یا این که در مدارس شبانه روزی اقامت داشته باشید.
        برای زیر 18 سال بدون قیم اجازه مهاجرت داده نمیشه

  31. هامان گفت:

    سلام . در مقطع دبیرستان بر فرض اسنکه هیچ گونه مشکل ویزا وجود نداره در امریکا . میگن به همراه متقاضی که یا پدر یا مادر ویزای همراه توریستی میدن . و یک مدت محدودی هست . ایا اگر همراه تو اون مدت کار پیدا کنه میتونه ویزای کار دریافت کنه و با اقامت کاری در امریکا بمونه همراه فرزندش ؟ و ایا تو اون مدتی که همراه متقاضی در امریکاست بخواد کار پیدا کنه . کارفرما باید کار اون فرد را اگهی کنه برای استخدام ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونه با ورود و خروج به این کشور اقامت کاری دریافت کنه و نیازی به آگهی نیست
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  32. زهرا گفت:

    با سلام و خسته نباشید،دختر من در مقطع دبیرستان(زیر ۱۸سال)است،برای بورسیه در کشور آمریکا چ اقداماتی رو باید انجام بدم،و باید برای ثبت نامش در چه سایتی برم و چه کنم؟؟ممنون میشم از پاسخگوییتون.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این مقطع به فکر بورس نباشید دوست عزیز. در مقطع دانشگاه میشه براشون پذیرش گرفت که دردانشگاه های شهریه پرداز امریکا تحصیل کنن

  33. قدرت الله گفت:

    سلام یک سوال داشتم این درسته که وقتی ما به سفارت انگلیس میریم برای اخذ ویزا از ما مدرک تمکن میخوان . و اون پولی که بابت تمکن از ما مبخوان رو فقط یک بازخورد میدن و ما باید 9 ماه این پول را توی حساب نگه داریم ( اون پولی که تو حساب باید داشته باشیم تحصیل و زندگی بمدت 1 سال هست ) . این پول جایی بلوکه نمیشه و سپس بعد از اینکه روز مصاحبه تمام شد , برای افسر فقط این مهم هست که طرف این پول را ( فرقی نمیکنه از کجا ) داشته باشه و وقتی مصاحبه تمام شد و برای ما ویزا صادر شد ما اون پول را هرجایی متیونیم ببریم , . تنها هزینه ای که ما میدیم هزینه ویزا و واریزی سفارت هست که جمع 300 تا 400 پوند هم کمتر میشه . و اگر هزینه دیگه ای هم باشه اپلیکشن فی دانشگاه هست که بین 80 تا 100 پوند هست ( ممکن بیمه رو هم بخوان از اول پرداخت بشه که اون هم هزینه به 500 پوند نمیرسه برای 1 سال ) . در واقع در باطن میتونیم ویزا رو بگیریم ولی این پول را جایی استفاده نکنیم و در ظاهر فقط وانمود کنیم ( وقتی هم که ویزا صادر برای سال های بعد از ما تمکن نمیخوان )
    البته ذکر این نکته مهم هست که اگر ُسزمایه ما در باطن حداقل به مدت 1 سال نباشه به مشکل میخوریم و باید برای سال اول تامین باشیم .
    صحبت هایی که من در زمینه اخذ ویزا و مدرک تمکن مالی سفارت کردم , صحیح هستن یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      توضیحش مفصله دوست عزیز لطفا با ما تماس بگیرید

  34. مهدی گفت:

    سلام . من نروژ زندگی میکنم . و سن 17 میخوام برای سال اخر دبیرستان برم امریکا . کل سرمایه 60 هزار یورو و والدین هم ماهانه 3 تا 4 هزار یورو در امد دارن میتونن بخشی از در امد را اختصاص بدن . نمرات هم بالاست و تو اکثر دروس بالای B گرفتم و ایلتس 7 و نروژی را کاملا مسلط هستم و 10 سال نروژ زندگی میکنیم با پدر ومادر و تبعه نروژ هستیم . رشته انتخابی من هم مهندسی هست در دانشگاه .
    شغل ما ابتدا ازمایشگاه کار میکرد هم پدر و مادر ولی الان یک رستوران داریم .
    بنظرتون سرمایه و ترن اور پدر و مادر من کافیه برای سال اخر دبیرستان و لیسانس ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شرایط مالی و سنی خوبی دارید و میتونید اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  35. نوید گفت:

    ببخشید مجددا مزاحم شدم .
    تو سایت us news که یکی از معتبرترین منابع خبری جهان هست . نوشته دانشگاه شیکاگو 59298 دلار شهریه هست و مبلغ بورسیه هم میانگین 50629 (یعنی تا تا بالای 65 هزار دلار هم بالا میره مبلغ بورسیه ) نوشته .خب این مبلغ وقتی اعطا میشه طبیعتا فول فاند نیست چون شهریه و هزینه زندگی را پوشش نمیده و کل شهریه رو هم پوشش نمیده و فقط درصد بسیار زیاد شهریه ( حدود 85 دررصد شهریه رو کاور میکنه ) . من اینو میخواستم بدونم که ایا گرفتن اینجور فاند ها ( که هر ساله توسط دانشگاه ها گفته میشه ) که اکثر دانشگاه های تاپ مثل استنفورد . mit . کلمبیا . ییل . هاروارد . پنسیلوانیا که مبلغ بالای 50 تا 53 هزار دلار هست. اینها با اون رزومه ای که من بهتون گفتم تو دیدگاه قبل ایا امکان پذیره ؟ ( به طور کلی )

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بحث بورس بسیار رقابتیه و نمیشه راجع به اینکه حتما بورس میشید یا خیر اظهارنظر دقیق کرد اما میگم که شرایطتون خوبه

  36. نوید گفت:

    سلام .ببخشید این امکان داره بشه که از دانشگاه شیکاگو در مقطع دکتری با این رزومه فول فاند دریافت کرد ؟ ( به طوری که هزینه های 100 درصد مثل شهریه و اتاق و غذا و… اینها را پوشش بده ؟ )
    با این رزومه . معدل بالای 17 . ایلتس .7.5 و 2 مقاله با ایمپکت بالای 3.3 و همچنین سن 32 در مقطع دکتری ؟ در رشته حقوق

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بطور نسبی شرایط خوبی رو دارید اما اظهارنظر قطعی نمیشه کرد چون بستگی به نظر سوپروایزر داره

      1. نوید گفت:

        ببخشید در صورتی که استاد راهنما ( امریکا مانور بورسیه چون فقط و فقط رو نظر استاد راهنما هست مانور بورسیه خوبی داره . ) از طرف خودش هم روی ما نظر خوبی داشته باشه یعنی وقتی بخواد اسم مارو به دانشگاه بده برای نامه پذیرش قطعی نطر مثبت روی ما داشته باشه امکان دریافت فول فاند از این دانشگاه ( شیکاگو ) وجود داره ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          نمیشه به طور قطعی اظهارنظر کرد ولی این امکان وجود داره

  37. بهار دهقانی گفت:

    سلام. من یه سوال داشتم. این که شنیدم خیلیا برای تحصیل در مقطع دبیرستان به آمریکا میرن و در اونجا دوره ی 6 ماهه ی فشرده ی زبان رو میگذرونن. یعنی این که بدون مدرک آیلتس و تافل میتونن پذیرش بگیرن از دبیرستانی که مد نظرشونه. تا جایی که میدونم یکی از هم کلاسی های خودم هم همینطور بود و زبانش در سطح نسبتا متوسط بود و بعد از این که پذیرش گزفت توی آمریکا دوره ی 6 ماهه ی فشرده ی زبان رو گذروند و بعدش وارد دبیرستان شد. این درسته؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایط هر شخص با دیگری متفاوته لطفا شرایط خودتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  38. هادی گفت:

    سلام و درود .
    ما 25 سال پیش انگلیس بودیم با همسرم . از دانشگاه ساری شهر گیلفورد برای اخذ مدرک دکترا رفتم . برای همسرم حق کار فول تایم گرفتیم و من شروع به تحصیل کردم و همچنین کارم میکردم . 3 سال دکترا مهندسی عمران یا Civil engineering از دانشگاه ساری گرفتم بعد تحصیل میخواستم برگردم ولی علاقه داشتم سرمایه جمع کنم و همچنین تجربه و 3 سال دیگه موندم و قرارداد بستم با کارفرما و کار کردم و به شهر گلاسکو هم ما نقل مکان کردیم .
    در مجموع 8 سال انگلیس بودم . البته من برادرم 23 سال امریکاست الان برکلی کالیفرنیا زندگی میکنه ( برای تحصیل رفت و بعد تحصیل هم سرکار رفت و موندگار شدن و اون ها هم شایطتشون دقیق مثل ما بود یعنی همسرش کار میکرد و خودش درس میخواند ولی خب اوننها تمایل داشتن بمونن ) . اونها 2 سال بعد از ما رفتن امریکا موندن تا الان .
    من لیسانس عمران از دانشگاه شیراز گرفتم و فوق لیسانس عمران از دانشگاه شهید بهشتی . و دکترا عمران از دانشگاه ساری انگلیس . ( البته یک دوره تحقیقاتی هم دانشگاه ساری برگزار کرد بعد دکترا که 2 سال بود و در واقع من با پست داک برگشتم ولی چون جزو تحصیلات دانشگاهی یعنی مثطع دانشگاهی نیست و صرفا یک دوره تحقیقاتی من فقط گواهینامه ازش دارم )
    وقتی برگشتم اومدم دانشگاه شیراز تدریس و استاد تمام هستم و همچنین یک شرکت هم ثبت کردم و تا الان مدیریتش دارم . شیرازی هستم و شیراز زندگی میکنم .
    راستش میخوام برم امربکا یا انگلیس . و 54 ساله هستم .
    سرمایه در حدود 122 هزار دلار . میگن خیلی از سایت ها که نمیتونی بری سرمایه کمه برای سرمایه گذاری . برای کار سنت بالاست . تحصیلت را هم تا اخرین مقطع کردی . یک سری کشور های اروپایی را میگن میتونی اقدام کنی که خودم علاقه ندارم . هم مقاله مهاجرت به امریکا و هم انگلیس شما را خواندم ولی چیزی دستگیرم نشد .
    شما بفرمایید امکان مهاجرت دارم یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      یک صفحه کامل نوشتید پاسختون یک جمله نیست لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  39. Hamid گفت:

    سلام .
    خسته نباشید یک سوال داشتم .
    من تمامی سایت حداقل 200 تا دانشگاه آمریکا ( خصوصی هاشون رو با 10 از دوستانم چک کردیم ) .
    تو رشته های به ترتیب مدیریت . حقوق . پزشکی و مهندسی که به ترتیب گرانترین رشته ها در آمریکا هستند به خصوص در دانشگاه های تاپ را ما بررسی کردیم .
    مدیریت شهریه رو سالانه از 50 هزار دلار شروع شد و ( دانشگاه های خصوصی و نهایتش به تقریبا 77 هزار دلار رسید شهریه ) . که مدرسه وارتون پنسلواني گرانترین مدرسه مدیریت بود . ( یعنی به 78 هزار دلار نرسید )
    حقوق گرانترین دانشگاه در آمریکا دانشگاه کلمبیا بود با شهریه 72000 تا 73000 دلار . ( یعنی از این رقم به هیچ عنوان بیشتر نشد)
    پزشکی گرانترین دانشگاه در امریکا دانشگاه واشنگتن بود که با شهریه تقریبا 67 هزار دلار . بود .( به 68 هزار دلار نرسید )
    و مهندسی هم نهایتش 59 هزار دلار بود تقریبا یعنی ما بیشتر این مقدار پیدا نکردیم . ( تو تمام گرایش ها )
    تو دانشگاه هایی که گفتم خصوصی بودن و لتی ها هزینه بسیار کمتر دارن .
    آیا امکان داره کلا هزینه تحصیل در امریکا بیشتر 78 هزار دلار بشه ؟ تمامی رشته و مقاطع و …

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیلی تحقییق خوب و گسترده ای بوده اما دانشگاه های امریکا بیشتر از این حرف هاست و قیمت های بالاتر هم وجود داره
      اما هدفتون چیه از این کار؟ میخواین در گرانترین دانشگاه تحصیل کنید؟

      1. pinto گفت:

        یعنی به سالی 100 هزار دلار هم میرسه ؟
        نه به طور کلی علاقه مند شدم بدونم .
        ما بالاتر از این رقم 78 تا 79 هزار دلار پیدا نکردیم ( فقط هزینه تحصیلی ) .
        ممنون این هایی که میفرمایید وجود داره را نام ببرید و بفرمایید تو چه رشته هایی .
        ممنون

        1. داوری گفت:

          حتما به چشمم برخورد براتون ارسال میکنم

  40. حسین گفت:

    سلام .
    ببخشید این امکان وجود داره که تو هر کشوری ( آمریکا و انگلیس و … ) در آمد ها شهر به شهر تفاوت بکنه .؟
    مثلا امکان داره در آمد یک مثلا میگم مهندس مکانیک تو شهر بالتیمور با نیویورک یکی نباشه بخاطر تراکم و همچنین جمعیت و هزینه هایی که این دو شهر با هم دارن ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در کل میانگین درآمدها نزدیک به همه اما شهرهایی که هزینه ها بالاتره بالطبع درآمد در اون هم بیشتره
      در این خصوص مقاله حقوق ماهیانه کار در آمریکا رو مطالعه کنید

  41. Karnal گفت:

    سلام.
    برای ویزای تحصیلی ، نیاز به حامی یا ضامن هست ؟ یا همین نشان بدیم هزینه 1 سال تحصیل و زندگی میتونیم کاور کنیم ( همچنین با در دست داشتن جزئیات مثل اینکه باید این پول 9 ماه تو حساب نگه داریم و … ) ولی در کل تمامی مدارک فقط برای 1 سال هست و ایا برای سال های بعد و این ها ضامن و .. اینها نیاز نیست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      تمام اینها برای اینه که برای تصمیم بگیرن برای شما ویزا صادر کنن وقتیکه اقامت اونجا رو داشته باشید برای سال های بعد از شما این موارد رو درخواست نمیکنن
      بهتره که ابتدا مقاله ویزای تحصیلی آمریکا رو مطالعه فرمائید

  42. محمد گفت:

    شرمنده که دوباره سوال میپرسم ببخشید .
    اگر ممکنه یک میانگین حقوقی در انگلیس ( شهر لندن ) اینکه معمولا افرادی که در مشاغل حرفه ای مشغول به کار هستند بفرمایید .
    چون پس از تحصیل باید سرکار بریم و کار پیدا کنیم میخواستم یک میانگین بدونم .
    خیلی ممنون از مشاور گرامی سفیران سروش سعادت .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این خصوص حتما مقاله 10 شغل پردرآمد در ایرلند رو مطالعه بفرمائید
      در صورت ابهام با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید

    2. محمد گفت:

      خیلی ممنون انصافا مقاله خوبی بود . ولی من میخواستم بدونم که در امد مهندس برق در لندن چه مقدار هست ؟ که تو این مقاله ذکر نشده بود. و البته خب اطلاعات خوبی داده بود که مثلا یک مدیر بازاریابی متوسط در امد 80 هزار پوند هست ( حداقل 45 هزار پوند ) و به بالای 100 هزار پوند هم میتونه برسه به راحتی ( این در امد ها شهر به شهر متفاوت هست ) .
      ممکنه بفرمایید مهندسان برق در انگلیس و شهر لندن چه مقدار در امد دارن ( حدودی هم عرض کنید ممنون میشم ) .

      1. داوری گفت:

        سلام
        بطور میانگین بین 37 هزار پوند تا 50 هزار پوند در سال خواهد بوذ

        1. محمد گفت:

          و ببخشید این رقمی که فرمودید در انگلیس این مقدار هست . ( من تخمین زدم که 37 هزار پوند تو شهری مثل برایتون خواهد بود و 50 هزار پوند تو شهری مثل لندن ) . آیا امکان داره این رقم با مثلا کسب تجربه و سابقه کار به مدت 4 تا 5 سال و همچنین تو شهری مثل لندن به 70 تا 80 هزار پوند هم برسه ؟

          1. داوری گفت:

            تماما بستگی به کار و توانمندی شما داره

  43. محمد گفت:

    سلام با 53 هزار یورو سرمایه .و 4 سال نیم زندگی در هامبورگ و داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دوسلدورف .ایلتس 7و و مسلط به المانی . معدل بالا GPA 2 در کارشناسی ارشد در المان و معدل 16.8 در کارشناسی . و 2 سال نیم از فارغ التحصیلی میگذره و بعد از فارغ التحصیلی هم در المان مشغول به کار شدم به مدت 2 سال نیم و کل این مبلغ 53 هزار یورو تو همین تقریبا 30 ماه بدست اومده که میشه 2 سال نیم و رشته هم مهندسی برق . در اصل گپ تحصیلی میشه 2 سال نیم البته در مدت تحصیل هم مشغول به کار بودم و وقتی تو ایران هم بودم مشغول به کار بودم و1 سال نیم دیگه میتونم اقامت دایم المان بگیرم .
    با این شرایط میشه برای دکترا اقدام کرد و به پایان رساند این مقطع در دانشگاه کینگستون لندن یا نیوکاسل لندن و بعد از تحصیل هم در همین شهر مشغول به کار شد؟
    و به طور کلی از نظر ( سرمایه . معدل . سابقه کار . گپ تحصیلی . معدل . مدرک زبان و ….. ) برای مهاجرت به انگلیس ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هزینه های تحصیل در انگلستان زیاده اما در کل میتونید برای اون اقدام کنید
      در همین خصوص مقاله تحصیل در انگلستان رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. محمد گفت:

        ممنونم . میدونم انگلیس کشوری که هزینه تحصیل از اتحادیه اروپا . و کانادا و استرالیا بیشتر هست و همچنین این را هم شنیدم که فرصت بورسیه در انگلستان به نسبت کشور هایی مثل کانادا . آمریکا و استرالیا خیلی کمتر هست و در انگلیس بورسیه بسیار رقابتی ولی تو کشوری مثل امریکا اینجوری نیست .
        و در کل آیا با شرایط تحصیلی و سرمایه ام ا( 53 هزار یورو ) امکان اقدام برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس وجود داره ( به طور کلی نه دقیق )

        1. داوری گفت:

          بله منم عرض کردم امکانپذیره
          سوالی داشتید در خدمتتون هستم

          1. محمد گفت:

            به ممنونم .
            میخواستم بدونم امکان بورسیه در انگلستان ( با ایلتس 7.5. . 2 مقاله بین المللی . GRE 300 . . معدل هر دو مقطع بالا 17 و … )
            آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع دکترا در صورتی که شهریه کاور بشه یا فول فاند ، امکانش هست در انگلیس ؟
            چون در آمریکا و کانادا این امکان فراهم هست در مقطع Post Graduate میشه حداقل شهریه را کاور کرد و البته فول فاند هم میشه گرفت با این رزومه .
            ولی آیا انگلستان همچین امکانی هست ؟ در مقطع دکترا در انگلستان ؟

          2. داوری گفت:

            سلام و عرض ادب
            بطور کلی این امکان وجود داره باید پوزیشن های مربوط به رشته تحصیلیتون رو پیدا کنید و برای اونهایی که بورس دارن درخواست فاند بدید

  44. علی گفت:

    سلام . یکی از دوستان من 50 هزار یورو کل سرمایه هست ، و رشته اش مدیریت و پزشکی نیست و اصرار به دانشگاه خیلی تاپ هم نداره . میخواد برای لیسانس به انگلیس ،
    سوال درباره این بود که آیا این سرمایه کافی هست ؟ کل سرمایه اش این مقدار هست یعنی اینطوری نیست که هر سال ساپورت بشه و اینها . ( البته خب باید یک کورس فاندیشن طی بشه و اون این کورس رد کرده و چون قصد داره پس از تحصیل تو انگلیس بمونه و کار کنه و بعد از لیسانس قصد ادامه دادن نداره این سوال براش پیش اومد ممکنه جواب بدید ، )
    ایا سرمایه 50 هزار یورو برای تحصیل کارشناسی در انگلیس مناسب هست ؟ ( باز هم میگم کل سرمایه این فرد این مقدار هست )

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در انگلستان این مبلغ تقریبا برای 2 سال کفایت میکنه

      1. علی گفت:

        برای سال سوم که سال آخر میشه . ( تحصیل لیسانس در انگلیس 3 سال هست ) با توجه به اینکه حق کار داره و میتونه با کار کردن بخش زیادی از هزینه ها پوشش داده بشه . و همچنین ( البته انگلیس نه چون بورسیه تو انگلیس سخته )- ولی میتونه با کارو اینها تامین کنه سال سوم را که نخواد ساپورت بشه ؟ ایشون یک همراه هم دارن که قصد دارن برای همراه هم حق کار بگیرن در این صورت چی ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          با کار ضمن تحصیل بخشی از هزینه های زندگی پوشش داده میشه به این منظور مقاله کار در انگلستان رو مطالعه بفرمائید
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

          1. محمود گفت:

            میدونم . ولی اینو میخوام بدونم که این فرد با این سرمایه و شرایط پس نمیتونه بره ؟
            مقاله کار در انگلستان هم برای پس از تحصیل بود که افراد چگونگی کار پیدا کردن حقوق و مزایا این هارا گفته بود .
            چون نوشتید این سرمایه تا 2 سال کفایت میکنه خب امکان داره این فرد وقتی وارد انگلیس شد شروع کنه به کار و پس انداز و در مواقع نیاز و با احتیاط خرج کنه تا وقتی به سال سوم رسید مشکلی نداشته باشه ؟

          2. داوری گفت:

            ما احتمالات رو در نظر نمیگیریم واقعیت رو عرض میکنیم خدمتتون تصمیم گیری با شماست
            بله این احتمال وجود داره

  45. مهران گفت:

    با سلام من اگر بخواهم برای بورسیه به آمریکا در مقطع دبیرستان اقدام کنم لازم هست که تافل یا آیلتس چند داشته باشم ممنون می شم اگر جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر امکان تحصیل در امریکا در مقطع دبیرستان با بورس وجود نداره و باید برای کشورهای دیگه اقدام کنید
      در این خصوص مقاله تحصیل در کانادا رو مطالعه فرمائید

  46. مصطفی گفت:

    سلام مجدد من مصطفی هستم . گفتم من 14 سال اسپانیا زندگی میکنم فرمودید یو برم تحصیل کنم و بعد از تجصیل وارد بازار کار بشم یا یک پیشنهاد کاری بگیرم و از همین الان برای ویزای کار اقدام کنم یا ویزای سرمایه گذاری بگیرم .
    من شرایطم کامل ننوشتم . سنم 40 هست . 300 هزار یورو دارایی من هست . تابعیت اسپانیا را دارم ( برای انگلیس من تا جایی که تو مقالات شما خواندم فرمودید که کسانی که مقیم یا شهروند اتحادیه اروپا هستن هزینه هاشون برای مهاجرت به انگلستان خیلی کمتره ) . اسپانیایی که فول بلدم با انگلیسی تقریبا کامل . ایلتس 7.5 میتونم بگیرم . یا شاید بالاتر . 6 سال پیش دکترا گرفتم و 8 سال پیش فول لیسانس و هردو از دانشگاه های پلی تکنیک مادرید بوده .معدل A* بوده در هر دو مقطع . الانم کارم مدیر یک شرکت هستم . و مادرید زندگی میکنم .
    با این شرایط فکر می کنید من از بین تحصیل و کار سرمایه گذاری کدوم انتخاب کنم ؟
    تحصیل که خب پس از تحصیل میشه راحت وارد بازار کار شده و بعد از 5 سال اقامت دائم انگلیس گرفت .
    و اگر مستقیم ویزای کار هم بگیرم پس از 5 سال اقامت دائم انگلیس میگیرم .
    ولی سرمایه گذاری دقیق نمیدونم ممنون راهنمایی کنید .
    و مچکر از تیم پر تلاش سفیران سروش سعادت

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      جناب مصطفی مقاله ما رو در خصوص روش های سرمایه گذاری در انگلستان مطالعه کردید؟
      کشور انگلستان 3 نوع سرمایه گذاری داره 50هزار پوندی، 200هزارپوندی و 1 میلیون پوندی
      لطفا ابتدا مقاله های روش های سرمایه گذاری در انگلستان، سرمایه گذاری 1 میلیون پوندی در انگلستان و مقایسه سرمایه گذاری 200 و 50 هزار پوندی انگلستان رو مطالعه بفرمائید
      اگر ابهامی داشتید بفرمائید در خدمتتون هستم

  47. D.H گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و قصد دارم مقطع دبیرستان را در دبیرستان های امریکا بگذرانم . به زبان انگلیسی مسلط هستم . در مدرسه تیزهوشان تحصیل میکنم . توانایی پرداخت هزینه های تحصیل را هم دارم .
    چگونه باید اقدام کنم ؟!

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این مقطع امکان اخذ ویزای امریکا رو ندارید باید برای تحصیل در کشورهایی مثل تحصیل در کانادا اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  48. مصطفی گفت:

    سلام . فرزند ما 14 ساله هست . من خودم دکترا دارم و 14 سال پیش من به اسپانیا اومدم و فوق لیسانس دکترا گرفتم و هم فوق لیسانس و هم دکترا در دانشگاه پلی تکنیک مادرید تمام کردم . تابعیت اسپانیا را داریم. فرزند ما 20 روزش بود که اومدیم . میخوایم همگی به آمریکا بریم چون اولویت میخوام فرزند وقتی دبیرستان تمام کرد به دانشگاه MIT بره یا هاروارد یا دانشگاه برتر آمریکا و جهان .300 هزار یورو کل دارایی ماست .سن من هم 40 هست . اگر راهی هست برای اینکه که ما به آمریکا بریم ؟ چون نوشتید کسانی والدین به آمریکا میرن تحصیل فرزندان رایگان هست .
    مچکر بابت راهنمایی

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما که 14 سال در اسپانیا هستید با تابعیت این کشور میتونید به راحتی به امریکا سفر کنید و مشکلی نخواهید داشت

      1. مصطفی گفت:

        انگلیس چطور ؟ ایا با این شرایط انگلیس هم میتونم ؟؟

        1. داوری گفت:

          خیر متاسفانه امکانپذیر نیست
          همون کانادا مناسب شماست
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

          1. مصطفی گفت:

            کانادا کدومه ؟
            گفتم من 14 سال اسپانیا زندگی میکنم . گفتید که شما که تابعیت این کشور را دارا هستید میتونید به راحتی به این کشور سفر کنید .
            بعد حلا آمریکا میشه انگلیس نمیشه ؟
            ممکن یکم بیشتر توضیح بدین .
            درضمن من علاقه ای به زندگی در کانادا ندارم 2 بار تو یان 14 سالی که از ایران مهاجرت کردم سفر کردم ( یک بار 4 سال پیش رفتم تورنتو یک بار هم 7 سال پیش رفتم برای یک کنفرانس به اتاوا ) دربرابر همین اسپانیایی که زندگی میکنم اسپانیا خیلی بهتره .
            در هر حال من اصرار به مهاجرت به انگلیس دارم راهی هست ؟

          2. داوری گفت:

            سلام
            کانادا کشوری در شمال قاره امریکاست
            یک جاب آفر از انگلستان تهیه کنید یا یک پذیرش تحصیلی بگیرید و یا سرمایه گذاری کنید
            میتونید مقالات کار در انگلستان، کار بعد از تحصیل در انگلستان و روش های سرمایه گذاری در انگلستان رو مطالعه کنید تا بتونید بهتر تصمیم گیری نمایید
            و میتونید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  49. متقاضی گفت:

    سلام. من کلاس هفتم را تمام کردم و دارم به کلاس هشتم میروم و یک سال هم جهشی خواندم. مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارم اما به کلاس زبان میروم در حال یادگیری هستم. خواهرم هم کلاس پنجم است و به کلاس زبان میرود. چگونه میتوانیم برای ادامه تحصیل با خانواده اقدام کنیم ؟ لطفا اگر میدانید بنویسید ممنونم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر برای مقطع دبیرستان در کشور امریکا امکان اقدام رو ندارید
      اما برای کشورهای دیگه مثل تحصیل در کانادا میتونید اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  50. عادل گفت:

    سلام من یکی از بستگانم در آمریکا زندگی میکنه و خودم هم مدرک تافل 70 دارم و میخواستم هر طور شده برای آمریکا یا کانادا اقدام کنم. میخواسم بدونم شانسم برای دریافت ویزای امریکا چقدر هست؟؟؟ در مورد کانادا چطور؟

    1. مجید گفت:

      سلام ،
      من سال 2014 قصد مهاجرت داشتم ، مدرک دیپلم بود ، ایلتس داشتم و همین ها تقریبا و سرمایه زیادی نداشتم . میخواستم به بریتانیا برم نشد چون سرمایه کافی نداشتم .آیلس 7.5 .
      رفتم آلمان با معدل خیلی خوب ( کلا 10 تا 12 تا درس داشتم که تو تقریبا نصفش نمره کامل گرفتم ) . بعد از تحصیل یک جا مشغول شدم به کار تا الان که حدود 2 سال نیم هست . و الان نزدیک 40 هزار پوند دارم .رشته من مهندسی هوافضا هست .
      میخوام برم اسکاتلند . فوق لیسانس و دکتری بگیرم . دیگه البته الان مثل قدیم نیست که سرمایه نداشته باشم و گیر بورسیه باشم . بورسیه خوبه ولی تا حدش . شرایط اقدام دارم ؟

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        در چه زمینه ای تحصیل کردید و چند سالتونه؟

        1. مجید گفت:

          سلام رشته تحصیلی من مهندسی نرم افزار هست و سنم هم 31 .
          ممنون میشم بفرمایید شرایط اقدام دارم یا خیر ؟

          1. داوری گفت:

            سلام و عرض ادب
            شرایط اقدام برای کجا دوست عزیز؟ دبیرستان در امریکا؟

        2. مجید گفت:

          آقای مشاور لطف کن سوال من را بخوان شرایط گفتم میخوام برای فوق لیسانس و دکتری به اسکاتلند برم و رشته و سن و تمکن و مدرک زبان گفتم حالا آیا شرایط اقدام دارم ؟

          1. داوری گفت:

            لطفا برای اطلاعات دقیق و کامل با ما تماس بگیرید. پاسخ به سوال شما مفصله دوست عزیز

          2. طاها گفت:

            سلام ببخشید تا کی محلت ثبت نام هستش؟

          3. امیر جلالی گفت:

            سلام
            این مسئله رو باید از سایت مدارس پیگیری کنید. هر مدرسه شرایط خاص خودشون رو تعیین می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *