ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

تحصیل رشته معماری در اسکاتلند چشم انداز خوبی برای استخدام فراهم میکند. کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند را ارزشمند می دانند. از هر 10 فارغ التحصیل 9 نفر در 6 ماه پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا می کنند یا تحصیل بیشتری می کنند. این امر به عهده بسیاری از موسسات آموزشی است که با مشارکت کارفرمایان کار می کنند، تا دانشجویان را کاملاً برای انتقال به محل کار آماده کنند. اسکاتلند بخشی از پادشاهی متحده بریتانیا بوده و یک سوم شمال بریتانیا را اشغال می کند. این مکان تقریباً 800 جزیره کوچک از جمله جزایر شمالی شتلند و اورکنی، هبریدس، آرران و اسکای را در خود جای داده است.

ماهیت تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

رشته معماری معمولاً بر طراحی، تئوری و برنامه ریزی پروژه به لحاظ زیبایی شناختی تمرکز دارد. کلاس ها ممکن است شامل تاریخچه معماری، آموزش نقشه فنی و طراحی مهندسی سازه باشد. دانش آموزان همچنین ممکن است دوره هایی را انتخاب کنند که در ساخت و سازهای سبز، ساختمان های پایدار و بهبود فرسایش شهری تخصص دارند. برنامه ها همچنین می توانند بر روی تکنیک های طراحی دیجیتال، مشکلات ساخت محیط و تجزیه، تحلیل معماری و تأکید در بناهای تاریخی و طراحی آن ها متمرکز شوند. بسیاری از مدارس چندین مسیر آموزش معماری را ارائه می دهند، از جمله تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد. این دوره ها تا 7.5 سال طول می کشد. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد در معماری اغلب جزئیات تحلیلی و بودجه را فرا می گیرند.

سایر توانایی ها ممکن است شامل مدیریت سرمایه، مهارت های رهبری تیمی و توانایی های سازمانی باشد که فراگیری آن می تواند تأثیر زیادی در یافتن شغل داشته باشد. برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه معماری گزینه های شغلی زیادی در دسترس قرار دارند. این فرصت ها شامل مهندسی سازه، افسری حفاظت، طراحی شهری و بازرسی ساختمان های تاریخی هستند. سایر فارغ التحصیلان ممکن است موقعیت هایی را به عنوان هماهنگ کننده طراحی و تولید برای فیلم و تلویزیون انتخاب کنند. زمینه دیگر تخصص فارغ التحصیلان معماری در فیلم ها نظارت بر طراحی و ساخت مجموعه های مینیاتوری است. همچنین ممکن است افراد برای تدریس در کلاس ها، معماری، یا کار به عنوان برنامه ریز شهری در زمینه ایجاد طرح های راه و مسکن انتخاب کنند. نقشه برداران ساختمانی و همچنین مورخان و نویسندگان معماری، نیز گزینه های شغلی احتمالی هستند.

ماهیت تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

برنامه های تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

یکی از راه های ممکن برای تحصیل در رشته معماری همان دوره ای است که معمولاً دوره 2 به علاوه 4 نامیده می شود. این مسیر مستلزم گذراندن یک دوره لیسانس 4 ساله در معماری است. این دوره بستگی به ماهیت و کیفیت عملکرد تحصیلی افراد در دوره کارشناسی و ارزیابی دانشکده از برنامه کارشناسی ارشد دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد معماری دارد. این مسیر چندین مزیت را به همراه دارد، یکی این که 4 سال اول تحصیل کمی سبک تر است و برخی از مطالعات مربوط به هنرهای لیبرال را نیز شامل می شود. دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دو موسسه مختلف شرکت کنند که به دلیل وجود تحصیلات معماری متنوع تر، مفید تر است و افراد می توانند بهترین مکان را برای تکمیل پایان نامه خود انتخاب کنند.

مسیر دوم برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد معتبر در دوره تحصیلات تکمیلی در اسکاتلند، با یک مدرک کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد 3 یا 3.5 ساله آغاز می شود. مزیت این مسیر این است که دانشجو می تواند مبحث دیگری را که علاقه مند به تحصیل آن بوده است را مطالعه کند. از آنجا که دانشجویان از زمینه های مختلفی در مقطع کارشناسی می توانند استفاده کنند، گستردگی دانش و تجربه در مجموعه های دانشجویی اسکاتلند، قابل لمس است و اغلب به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از معایب این است که دانشجو زمان بسیار کمی برای پوشش دامنه بسیار گسترده در زمینه های موضوعی که انتظار می رود معماران از دانش آن ها در این زمینه برخوردار باشند، دارد. با این وجود، مدارس معماری اسکاتلند اغلب یک برنامه 3.5 ساله را به دانش آموزان با سابقه معماری قوی ارائه می دهند.

تحصیل رشته معماری در اسکاتلند به صورت رایگان

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی تحصیل رشته معماری در اسکاتلند را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند، امکان تحصیل رایگان در این کشور می باشد. زیرا در بسیاری از کشورهای مدرن جهان هزینه برنامه های معماری بسیار گران است، اما در اسکاتلند اینطور نیست. به طور کلی یک دانشجوی بین المللی می تواند مدرک معماری را در اسکاتلند تقریبا رایگان در یک دانشگاه دولتی دنبال کنند. زیرا تمامی دانشجویان بین المللی که دانشگاه دولتی اسکاتلند را برای مطالعات رشته معماری انتخاب می کنند، فقط هزینه های اداری یا کمک های ترم تحصیلی را پرداخت می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای تحصیل رشته معماری در اسکاتلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان برای تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

شرایط تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

شایان ذکر است که یک راه دیگر برای معمار شدن در اسکاتلند وجود دارد. در برنامه مداوم 5 ساله مدرک حرفه ای، پس از 5 سال تحصیل، به دانشجویان مدرک حرفه ای معماری اعطا می شود. در هر دو مقطع کسانی که این دوره را تکمیل می کنند واجد شرایط هستند که برای شرکت در آزمون ثبت معماری شرکت کنند که منجر به دریافت مجوز معماری در اسکاتلند می شود. یکی از معایب این مدرک تحصیلی این است که به ندرت در سطح دانشگاه ها و کالج های اسکاتلند به عنوان صلاحیت کافی (اگرچه استثناهای زیادی وجود دارد) در نظر گرفته می شود. بسیاری از معماران که مایل به تدریس هستند، عضو این دسته می باشند.

برنامه های معماری در سطح تحصیلات تکمیلی شامل دوره های طراحی، علوم ساختمانی، مهندسی سازه، تاریخ معماری و دوره های انتخابی است. برای افرادی که هیچ گونه دانش قبلی در این زمینه ندارند، گذراندن دوره های آموزشی در ریاضیات، فیزیک، کامپیوتر، استاتیک و نقاط قوت مواد، تاریخ معماری، استودیو و علوم ساختمانی، معمولاً مورد نیاز است. برخی از برنامه های معماری به دانشجویان امکان می دهد در یک جنبه خاص از معماری مانند فن آوری های معماری یا رسانه های دیجیتال تخصص پیدا کنند و برای فارغ التحصیلی در این دوره، معمولاً یک پایان نامه یا پروژه نهایی لازم است.

هزینه تحصیل در اسکاتلند

هزینه تحصیلات دانشگاهی دانشجویان بیشتر به وضعیت هزینه آن ها بستگی دارد (به این معنی که بسته به دانشجوی بومی یا بین المللی بودن، نوع سطح تحصیل، مبالغ پرداختی متفاوت است، در نمودار زیر حداقل هزینه های تحصیل در اسکاتلند، بر اساس واحد پولی پوند انگلیس (GBP) قابل مشاهده و مقایسه است:

حداقل هزینه های تحصیل در اسکاتلند

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اعزام دانشجو به اسکاتلند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل رشته معماری در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل رشته معماری در اسکاتلند پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته معماری در اسکاتلند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته معماری در اسکاتلند به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته معماری در اسکاتلند چقدر است؟ مدت زمان تحصیل رشته معماری در اسکاتلند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *