ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در اوکراین

خوابگاه دانشجویی در اوکراین

در سال های اخیر تحصیل در دانشگاه های اوکراین مورد توجه متقاضیان بسیاری قرار گرفته است. یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل دارند در رابطه با خوابگاه دانشجویی در اوکراین و چگونگی رزرو آن است. در مقایسه کشورهای اروپایی هزینه اسکان در اوکراین نسبتا ارزان است اما باید به این نکته اشاره کرد که قیمت ها با توجه به اولویت های فرد متفاوت می باشد. به طور کلی اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین ارزان تر و به صرفه تر از هزینه های اقامت در خانه های دانشجویی می باشد. مقاله پیش رو به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با خوابگاه های دانشجویی در اوکران به نگارش در آمده است، امید است طی مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با اقامت دانشجویی در اوکراین به دست آورید.

شرایط خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های اوکراین

دانشگاه های اوکراین دارای یک سیستم خوابگاه پیشرفته با اتاق های کاملا مبله و محیط تحصیلی مطلوب هستند. دانشگاه های اوکراین برای تمام دانشجویان بین المللی که پیشنهاد تحصیلی دریافت می کنند، ضمانت خدمات محل اقامت ارائه می دهند. گزینه های اقامت کمی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و مهم است که در نظر بگیرید که آیا حریم خصوصی را ترجیح می دهید یا از زندگی با دانشجویان دیگر لذت می برید. اینترنت در تمام اتاق های خوابگاه دانشجویی در اوکراین موجود است. همه اتاق های هاستل یا خوابگاه دانشجویی در اوکراین مبله هستند و از نظر اندازه و تعداد امکانات متفاوت هستند. 2 یا 3 دانشجو می توانند در یک اتاق زندگی کنند. تمامی اتاق ها مجهز به تخت، تشک، بالش، پتو، میز تحریر، صندلی، گرمایش، آبرسانی و روشنایی مناسب هستند.

در باب تحصیل در اوکراین لینک فوق را بخوانید.

پس از ورود دانشجویان به خوابگاه دانشجویی در اوکراین، اقامتگاه‌ های خاصی در نظر گرفته می‌ شود و پس از گزارش سلامت رضایت‌ بخش، دانشجو در اتاقی که به وی اختصاص داده شده است، اسکان داده می‌ شود. در هاستل یا خوابگاه دانشجویی در اوکراین هر اتاق به آشپزخانه متصل است تا دانش آموزان بتوانند غذا را به سلیقه خود بپزند. دانش آموزان باید ظروف آشپزخانه خود را تهیه کنند. هاستل های ما دسترسی 24 ساعته به خدمات امنیتی و اورژانسی دارند و دریافت کمک در صورت نیاز را آسان می کند. اگر اتاق دانشگاه را انتخاب کنید، از شما می خواهیم برای کل دوره آکادمیک قرارداد ببندید. این قرارداد شما را متعهد می کند که اتاق خود را تا پایان دوره اجاره کنید و از قوانین اولیه ما پیروی کنید. این کار به منظور اطمینان از زندگی ایمن و راحت انجام می شود.

انواع خوابگاه های دانشجویی در اوکراین

دانشجویان جهت تحصیل در اوکراین می توانند از میان انواع اقامتگاه های زیر انتخاب کنند:

  • پردیس دانشگاه: محبوب ترین و اقتصادی ترین روش زندگی در خوابگاه دانشگاه است.
  • آپارتمان اختصاصی: این بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند کاملاً مستقل و آزادانه میزبان دوستان و خانواده باشند. تمامی آپارتمان ها مبله و مجهز به وسایل آشپزخانه هستند.
  • آپارتمان دانشجویی: این گزینه به دانش آموزان اجازه می دهد تا آپارتمان خود را با دانشجویان دیگر (خارجی و اوکراینی) به اشتراک بگذارند. آپارتمان ها به خوبی مجهز و مبله هستند.
  • اقامت با یک خانواده: زندگی با یک خانواده اوکراینی راه خوبی برای تمرین زبان و تجربه سبک زندگی اوکراینی است. همه خانواده ها به پذیرایی از دانشجویان خارجی عادت کرده اند و مایلند تا رسوم و سنت های روزانه خود را با شما در میان بگذارند.
  • همچنین امکان رزرو اقامتگاه در پانسیون ها، هتل ها، اقامتگاه ها یا موسسات مذهبی وجود دارد.

شرایط عمومی خوابگاه دانشجویی در اوکراین

آپارتمان های دانشجویی در اوکراین

در صورتی که دانشجو بخواهد به صورت مستقل و آزادانه زندگی کند و از قوانین خوابگاه های دانشجویی اوکران دور باشد می تواند در خانه های دانشجویی اقامت داشته باشد. آپارتمان های دانشجویی به صورت خصوصی و گروهی ارائه می شوند، دقت داشته باشید که هزینه های اقامت در آپارتمان های خصوصی گران تر است. هزینه اجاره آپارتمان های دانشجویی بین 200$ تا 400$ (دلار آمریکا) می باشد. در باب هزینه زندگی در اوکراین لینک فوق را بخوانید. متقاضیانی که قصد اقامت در این آپارتمان ها را دارند باید علاوه بر پرداخت اجاره آپارتمان هزینه های اینترنت، آب، برق، گاز را نیز پرداخت کنند. از روش های دیگر برای اقامت در کشور اوکراین زندگی با خانواده ای اوکراینی است. در این کشور بعضی از خانواده ها اتاقی را در منزل خود برای اقامت دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر می گیرند. از مزایای اقامت با خانواده های اوکراینی می توان به یادگیری سریع تر زبان اوکراینی اشاره کرد.

هزینه های خوابگاه دانشجویی در اوکراین

هزینه هاستل یا خوابگاه دانشجویی در اوکراین به اندازه اتاق بستگی دارد و از 500$ تا 1200$ (دلار) می باشد. این اقامتگاه در تمام طول سال و برای کل دوره تحصیل در دسترس است. برخی از دانشجویان ترجیح می دهند آپارتمان یا خانه اجاره کنند. مسکن خارج از دانشگاه را می توان در آپارتمان های نزدیک به دست آورد. آپارتمان ها و خانه های موجود مبله هستند و از نظر اندازه، هزینه و امکانات متفاوت هستند که از 150$ تا 500$ (دلار) متغیر است.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی و خوابگاه دانشجویی در اوکراین کسب کردید، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اقامت تحصیلی در کشور مورد نظر با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *