ویزای تحصیلی

دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس

دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس

اگر مایل به تحصیل در دوره های مدیریت بازرگانی (MBA) در خارج هستید، دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. هدف و رسالت این دانشگاه آماده سازی و آشناسازی دانشجویان بازرگانی بین المللی با دانش، ابزارها و آموزش کنشگر مثبت بودن در مدیریت عمومی هر سازمان یا شرکت می باشد. معمولا برنامه های دانشگاه AUS سوئیس در قالب سه دوره کارشناسی بازرگانی، کارشناسی ارشد بازرگانی و آموزش مدیر به دو زبان انگلیسی و سوئیسی به دانشجویان ارائه می شود.

در مورد دانشگاه AUS جالب است بدانید که این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی در کشور سوئیس با اساتید معروف آمریکایی از دانشگاه های پرینستون، هاروارد و استانفورد می باشد. دلیل برگزاری کلاس های درس این دانشگاه در اندازه های کوچک آن است که اساتید بتواند اولا سطح بالایی از توجه فردی را به دست آورده و ثانیا فارغ التحصیلانی با دانش و تخصص بالا را تربیت کنند. این دانشگاه از امکانات مختلفی همانند کتابخانه، سالن همایش، مرکز سایت کامپیوتری و غیره نیز برخوردار است. در اینباره برای اطلاع از شرایط اخذ ویزا و اعزام دانشجو به کشور سوئیس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • برای تحصیل در این دانشگاه به چه بودجه ای نیاز است؟
  • آیا دانشگاه آمریکا AUS در سوئیس دارای اعتبار کافی برای تحصیل است؟
  • شرایط دریافت بورسیه از این دانشگاه چیست؟

برنامه های دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس

دانشگاه AUS دانشگاهی معروف و نام آشنا در زمینه تربیت مدیران بین المللی است. معمولا برنامه های تحصیلی این دانشگاه در رشته بازرگانی در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و آموزش مدیر به زبان های سوئیسی و آلمانی به صورت زیر ارائه می شود:

نام دورهگرایشات
دوره کارشناسی بازرگانیکارشناسی مدیریت بازرگانی (BSBA)، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت شرکت هواپیمایی، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در کارآفرینی، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت تفریحی، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت بازرگانی امنیت سایبر، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت فناوری عالی، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در طراحی داخلی، کارشناسی مدیریت بازرگانی با تخصص در طراحی مد
دوره کارشناسی ارشد بازرگانیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت شرکت هواپیمایی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص در کارآفرینی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت تفریحی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین المللی (MIBA)، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت بازرگانی امنیت سایبر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص در مدیریت و طراحی مد
دوره آموزش مدیر

نحوه پذیرش از دانشگاه آمریکایی AUS سوئیس

از آنجایی که دانشگاه AUS ماهیتا یک نوع دانشگاه آمریکایی سوئیسی است. طبیعتا سبک آموزشی در این دانشگاه معروف اروپایی بایستی مبتنی بر معیارهای نظام آموزشی ایالات متحده و نیز استانداردهای برنامه بلونیا ( Bologna Process) می باشد. معمولا دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس دارای پذیرش های پیوسته برای ترم های پاییز (سپتامبر)، زمستان (ژانویه) و بهار (آوریل) می باشد. فرآیند درخواست از دانشگاه AUS نیز بسیار ساده و آسان است. این فرآیند به صورت کاملا آنلاین بوده و متقاضیان می بایست اسکن کپی مدارک زیر را به آدرس info@agsb.ch ارسال نمایند:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • کپی دیجیتال پاسپورت معتبر
  • کپی دیجیتال عکس پاسپورتی با ابعاد 5cm x 3.5cm
  • کپی ویزای اقامت معتبر (در صورت درخواست)
  • کپی از کلیه مدارک تحصیلی
  • کپی کارنامه یا ریزنمرات رسمی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • 2 توصیه نامه
  • رزومه یا CV
  • انگیزه نامه با تقریبا 500 کلمه
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • مدرک سابقه کار قبلی (درصورت امکان)

نحوه پذیرش از دانشگاه آمریکایی AUS سوئیس

هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس

باید توجه کرد که با وجود اینکه دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس یک دانشگاه خصوصی می باشد، اما هزینه تحصیل در این دانشگاه به هیچ وجه بالا نیست. یعنی در مقایسه با دانشگاه های بازرگانی آمریکایی خصوصی، هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس غیرقابل باور و استثنائی است. هزینه تحصیل برای دوره BSBA سه ساله حدود CHF8000 (فرانک) برای هر ترم می باشد که برای کل دوره سه ساله معادل CHF72000 (فرانک) می باشد. اما شهریه دوره MIBA دو ساله حدودا CHF7625 (فرانک) برای هر ترم و CHF30500 (فرانک) برای کل دوره تحصیلی می باشد.

علاوه بر هزینه های تحصیلی فوق الذکر، هزینه دیگری با نام هزینه ثبت نام کامل نیز وجود دارد که هزینه آن در حدود CHF3500 (فرانک) می باشد. این هزینه صرفا پس از اخذ پذیرش از دانشگاه آمریکایی AUS قابل پرداخت است. این هزینه مربوط به هزینه های اجرایی و اداری دانشگاه و نیز آماده سازی درخواست ویزای دانشجویی می باشد. همچنین لازم به یادآوری است که هزینه های درخواست و ثبت نام بایستی قبل از فرآیند درخواست پرداخت شود. همچنین شهریه ها نیز باید حداقل دو هفته قبل از شروع تاریخ برنامه تحصیلی به حساب دانشگاه پرداخت شود.

هزینه زندگی دانشجویان خارجی در کشور سوئیس

معمولا هزینه زندگی در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی بسیار بالا است. معمولا هزینه زندگی شامل هزینه های غذا، هزینه های حمل و نقل محلی، هزینه های کفش و لباس، هزینه های تفریحی و مهمتر از همه هزینه اجاره خانه می باشد. عوامل متعددی نیز بر روی این هزینه ها در کشور سوئیس تاثیر گذار هستند که مهمترین آنها روش زندگی افراد و نیز محل اقامت آنها است. برآوردهای مختلف از این هزینه ها در سال جاری نشان دهنده آن است که هزینه زندگی ماهیانه در سوئیس بین CHF1400 الی CHF2000 (فرانک) باشد.

اما دانشجویان بین المللی حتما شنیده اند که سویس بهترین شرایط کاری و کسب درآمد را در کل اروپا دارد. بنابرین تامین مخارج زندگی دانشجویی در سوئیس از طریق مختلفی امکان پذیر است. یکی از این موارد تامین خرج و مخارج زندگی از طریق کار دانشجویی نیمه وقت در این کشور اروپایی است. هر دانشجو خارجی در سوئیس با داشتن ویزای تحصیلی این کشور حق کار کردن تا 15 ساعت در هفته را دارد. اما روش دیگر همان اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه AUS می باشد که بر اساس دو معیار برتری تحصیلی و نیاز مالی به دانشجویان بین المللی اعطاء می گردد. بدین ترتیب حتی شرایط تحصیل رایگان در سوئیس نیز برای متقاضیان فراهم می شود.

بورسیه دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس

اصولا دانشگاه آمریکایی AUS در سوئیس یک دانشگاه خصوصی به شمار می رود که هیچ گونه حمایت مالی از دولت این کشور دریافت نمی کند. اما جالب اینکه خود دانشگاه AUS به دانشجویان بورسیه های جزئی (Partial Scholarships) اعطاء می کند. لازم به ذکر است که بورسیه های دانشگاه مذکور حدود 10 تا 20% از شهریه های دانشجویان را پوشش می دهد. دانشگاه AUS در سال تحصیلی 2022 دو نوع بورسیه جزئی ارائه می کند:

  • بورسیه های نیاز محور مخصوص دانشجویانی که مدرک نیاز مالی ارائه نمایند
  • بورسیه های شایستگی محور ویژه دانشجویان دارای موفقیت های تحصیلی چشمگیر، سابقه کاری و یا خدمات عامه

نکته مهم اینکه مدارک لازم برای درخواست این بورس تحصیلی نیز تکمیل فرم کمک مالی و نیز تهیه کارنامه تحصیلی و رزومه یا CV و ارسال آنها به آدرس ایمیل info@agsb.ch می باشد. در پایان یکبار دیگر توصیه می شود که افراد می توانند جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص شرایط تحصیل ایرانیان در سوئیس و اعزام دانشجو به این کشور از مشاوره های تخصصی مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *