ویزای تحصیلی

دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول

اگر علاقه به هنر دارید و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر را دارید، یکی از پیشنهادهای ما به شما دانشگاه هنر استانبول می باشد. دانشگاه هنر استانبول جزء دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد که در این دانشگاه دروس مربوط به هنر و زیبایی تدریس می شود. دانشگاه هنر استانبول در سال 1882 توسط عثمان حمدی که نقاش معروف، باستان شناس، مورخ هنری و هنرمند بود تاسیس شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو به معرفی دانشگاه هنر در استانبول و چگونگی دریافت پذیرش از این دانشگاه معتبر می پردازد.

کشور ترکیه با نام جمهوری ترکیه شناخته می شود. این کشور اوراسیایی می باشد یعنی بخش بزرگی از این کشور که آناتولی یا آسیای کوچک نام دارد در بخش شمال غرب آسیا و خلورمیانه قرار دارد و بخش کوچکی از آن که تراکیه نام دارد در منطقه بالکان که در جنوب شرق اروپا می باشد واقع شده است. ترکیه با کشور ایران، گرجستان، نخجوان، ارمنستان، عراق، سوریه، یونان و کشور بلغارستان دارای مرزهای مشترک می باشد. این کشور با دریای اژه، دریای سیاه، دریای مرمره و دریای مدیترانه دارای مرزهای آبی می باشد. مساحت این کشور حدودا 780000 کیلومتر مربع می باشد.

پایتخت این کشور شهر مهم آنکارا می باشد. این کشور دارای حدودا 82 میلیون شهروند می باشد. مردم این کشور به زبان ترکی استانبولی به مکالمه می پردازند. بیشتر شهروندان این کشور پیرو آیین اسلام می باشند. واحد پول رایج در این کشور لیر می باشد. کشور ترکیه در بین کشورهای توسعه یافته می باشد و اقتصاد آن با تلاش های فراوان و برنامه ریزی پیشرفت چشمگیری داشته است.

تحصیل در دانشگاه هنر شهر استانبول

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان در تاریخ 2/مارس/1883 فعالیت خود را با تعداد بیست دانشجو و هشت استاد و مدرس در زمینه هنر و معماری آغاز کرد. وزارت آموزش و پرورش کشور ترکیه مطابق با برنامه های درسی گروه های نقاشی، معماری، خوش نویسی و مجسمه سازی را ارائه می دهد. این دانشکده در سال 1982 بر اساس تغییرات در قوانین آموزش عالی این مدرسه را به دانشگاه تغییر داد. پس از این سال دانشگاه هنر استانبول همراه با دانشگاه های هنرهای زیبا، دانشکده معماری، دانشکده علوم و ادبیات استانبول، موسسه موسیقی کنسرواتوار، موسسه علوم اجتماعی، موسسه غلم و فناوری و موسسه خیریه هنر به آموزش پرداختند.

برنامه های تحصیلی دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول از جمله دانشگاه های تخصصی کشور ترکیه است که منحصرا بر روی رشته های هنری متمرکز است. تحصیل در این دانشگاه ترکیه در هر سه مقطع کارشناسی (9 برنامه)، کارشناسی ارشد (6 برنامه) و دکتری (3 برنامه) به زبان های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. برای آشنایی با این برنامه ها لطفا به نمودار شماتیک زیر توجه نمائید:

برنامه های تحصیلی دانشگاه هنر استانبول

معرفی دانشکده های دانشگاه هنر ترکیه

یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در زمینه معماری در کشور ترکیه دانشگاه هنر استانبول می باشد. استودیو طراحی این دانشگاه و تخصص علمی بسیاری با فعالیت های پروژه مرتبط می باشد. دانشکده هنرهای زیبا در سال 1955 میلادی به عنوان دانشکده هنرهای زیبا کاربردی تاسیس شد. این دانشگاه در سال 1982 به داتشگاه مرمره استانبول وابسته بوده است. دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان ترکی آموزش داده می شود. در این دانشگاه دارای سیزده دانشکده می باشد. دانشکده های دانشگاه هنر استانبول به شرح زیر می باشد:

دانشکده سرامیک و شیشه؛ دانشکده فیلم متحرک؛ دانشکده طراحی؛ دانشکده محصولات صنعتی؛ دانشکده تلویزیون و سینما؛ دانشکده موسیقی؛ دانشکده عکاسی؛ دانشکده هنر نساجی؛ دانشکده هنر سنتی ترکیه؛ دانشکده هنرهای تجسمی؛ دانشکده مجسمه سازی؛ دانشکده طراحی داخلی؛ دانشکده نقاشی.

آموزش در دانشگاه هنر در استانبول

هنر ابزاری مهم برای ایجاد وحدت و همبستگی از بین رفته انسانیت محدود و جهانی نامحدود می باشد که دارای یک هسته و کیفیت می باشد و با ارزش های درونی انسان ها گسترش پیدا می کند. هنر یک برنامه آموزشی ایده آل بوده که نیازهای عصر حاضر را برآورد می کند. آموزش طراحی و هنر اساسأ مربوط به افرادی می باشد که تحقیق کرده و سوالات متعددی را مطرح می کنند و در جستجوی پاسخ سوالات خود هستند. این افراد معمولا اگر مشکلی پیدا کنند به دنبال راه حل برای مشکلات می گردند. این افراد مهارت های تفکر انتقادی خواهند داشت. این دانشجویان به توسعه فرهنگ و هنر ترکیه کمک می کنند.

دوره های تحصیلی دانشگاه هنر شهر استانبول

در دانشگاه هنر استانبول دو دوره در مقطع کارشناسی ارائه می شود. این دوره ها در گروه طراحی مد و نساجی و گروه طراحی گرافیک ارائه می شوند. در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد نیز طراحی مد و نساجی و طراحی گرافیک نیز ارائه می شود. دانشکده با در نظر گرفتن برنامه جزئی و یا دو گانه این فرصت را به دانشجویان می دهد که گواهی و یا دیپلم در زمینه های مختلفی دریافت کنند. گروه هنرهای زیبایی دو دوره را ارائه می نمایند. دوره اول به صورت منحصر به فرد از کارهای استودیو تشکیل می شود. دانشجویان مهارت های خودشان را در سطح مقدماتی، سطح متوسط و سطح پیشرفته توسعه خواهند داد. اعتبار دوره فرد با نمره قبولی و یا مردودی ارائه خواهد شد.

در صورتی که فردی در کشور ترکیه در رشته های هنری به تحصیل بپردازد، این امکان را خواهد داشت که در بازار کار رشته های مختلف در این کشور به کار مشغول شود و از این طریق اقامت کشور ترکیه را نیز به دست آورد. در حقیقت برخلاف باورهای رایج، شرایط کار هنرمندان در خارج از کشور بسیار مناسب تر از ایران است و این افراد فرصت مناسبی برای کاریابی خواهند داشت.

دوره های تحصیلی دانشگاه هنر شهر استانبول

اخذ پذیرش از دانشگاه هنر استانبول

هر کدام از دانشکده های دانشگاه هنر استانبول مدارک خاصی را برای صدور پذیرش برای دانشجویان در نظر گرفته اند. از جمله مهم ترین این مدارک به شرح ذیل است:

  • CV که باید شامل سابقه تحصیلی، کاری و غیره دانشجو باشد
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی (دانشجویان کارشناسی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند)
  • توصیه نامه از اساتید و کارفرمایان پیشین
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه هنر استانبول و هزینه های زندگی ترکیه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی همان application fee

اخذ ویزای دانشجویی استانبول ترکیه

دانشجویان بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظرشان باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند و وارد کشور ترکیه شوند. جهت اخذ ویزای دانشجویی، متقاضیان باید مدارکی را تحویل دهند که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن اعتبار برای مدت سه ماه
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر
  • ارائه مدارک بیمه بهداشتی
  • ارائه بلیط بازگشتتان به کشور
  • گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
  • پرداخت هزینه های مربوط به دریافت ویزا

همان طور که این مقاله را مطالعه کردید اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه هنر و دوره های دانشگاه به صورت مختصر توضیح داده شد. جهت تحصیل در این دانشگاه و کسب اطلاعات بیشتر با تیم ما در تماس باشید. متقاضیان که می خواهند به کشور ترکیه مهاجرت کنند و قصد کسب اطلاعات بیشتری دارند می توانند طی مراجعه به سایت موسسه مقاله مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، معرفی دانشگاه های ترکیه، را مطالعه نمایید. همچنین متقاضیان می توانند به صورت تلفنی با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند و یا با اخذ وقت قبلی مراجعه حضوری داشته باشند و از مشاوره های رایگان بهره مند شوند. اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در رشته حقوق در ترکیه را در لینک فوق بخوانید.

3/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “دانشگاه هنر استانبول

  1. فاطمه مبعثی گفت:

    سلام روز بخیر دانشگاه هنر استانبول توی مقطع کارشناسی ارشد رشته نقاشی یا انیمیشن داره؟ و اگه داره شرایط پذیرشش چی هست
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  2. شیدا گفت:

    سلام خسته نباشید این دانشگاه جزو برنامه تورکیه بورسلاری هست؟؟ و اگه باشه من با دیپلم تجربی ام میتونم شرگت کنم؟؟ یا حتما باید هنرتستان رفته باشم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      منظورتون رو متوجه نشدم ولی در خصوص سوال دومتون مشکلی نداره که با دیپلم تجربی اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *