ویزای تحصیلی

رشته حقوق در قطر

رشته حقوق در قطر

تحصیل در رشته حقوق در قطر برای دانشجویانی که می خواهند افق دید خود را از نظر آکادمیک و فرهنگی گسترش دهند، می تواند یک انتخاب خوب باشد. دانشجو بودن در قطر مطمئنا تجربه بی نظیری خواهد بود. دانشجویان در این کشور می توانند تحصیلات خود را دنبال کنند، از یک محیط کاملا امن بهره مند گردند و در فرهنگ عربی غرق شوند. دانشجویانی که به زبان عربی صحبت می کنند و یا می خواهند مهارت های عربی خود را بهبود ببخشند، قطر را یک مقصد جالب جهت تحصیل در خارج از کشور می دانند. با این حال، در این کشور برنامه های زیادی نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در قطر در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

قطر و سیستم آموزشی آن

قطر کشوری مستقل در جنوب غربی آسیاست که در سراسر جهان عمدتا به خاطر ذخایر عظیم نفت و گازی مشهور است که آن را در راس ثروتمندترین کشورهای جهان قرار داده است. این کشور در منطقه خاورمیانه قرار دارد و با عربستان، ایران، امارات، عراق، بحرین و کویت هم مرز است. در سال های اخیر، قطر در حال ایجاد یک استراتژی ملی برای کمک به رشد و تکامل سیستم آموزشی بوده است. قطر به دلیل همکاری با بسیاری از دانشگاه های آمریکا، دانشجویان بین المللی زیادی را ثبت نام کرده است، بنابراین از نظر برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند تنوع زیادی در این کشور وجود دارد.

دو دانشگاه قطر در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی جهانی در سال های 2020 و 2021 رتبه کسب کرده اند که عبارتند از:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه قطر301601245645
دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر325

سیستم آموزشی در قطر توسط شورای عالی آموزش و وزارت آموزش در تمام سطوح مدیریت می شود. این نهادها استراتژی های زیر را برای توسعه آموزش عالی تعیین کرده اند: بهینه سازی استعدادها و توانایی های دانشجویی، توسعه دانش و مهارت های دانشجویی متناسب با خواسته های بازار کار، و حمایت از نیازها و آرزوهای جامعه. دانشگاه های این کشور همچنین تحقیقات علمی را افزایش می دهند تا با سایر دانشگاه های بین المللی در سراسر جهان همسو باشند. سال تحصیلی در قطر از سپتامبر آغاز می شود و تا ژوئن ادامه دارد. برخی دوره ها در تابستان نیز ارائه می شود. موسسات آموزش عالی قطر از سیستم آمریکایی برای نمره دهی و ارائه ساعت واحد استفاده می کنند.

چرا تحصیل در رشته حقوق در قطر؟

قطر از نظر آموزشی چنان پیشرفت کرده که توانسته است نخبگان خود را تربیت کند. این کشور از مقطع ابتدایی تا مقطع عالی دارای تمام سطوح آموزشی است. آموزش نقش مهمی در برنامه های توسعه قطر ایفا می کند، زیرا دولت به سرعت متوجه اهمیت بهبود زیرساخت های آموزشی شده است و منابع عظیم نفت زمینه های لازم را برای تحول بزرگ در سیستم آموزشی آن فراهم کرده است. بسیاری از دانشجویان به دلیل استاندارد بالای تحصیل و شهریه های مقرون به صرفه، تحصیل در قطر را انتخاب می کنند.

یکی از دلایل تحصیل دانشجویان بین المللی در قطر، شناخت فرهنگی عربی و محیط صلح آمیز این کشور است. دانشجویانی که به زبان عربی صحبت می کنند یا می خواهند مهارت های عربی خود را ارتقا دهند تحصیل در این کشور را بسیار جالب می دانند. و دانشجویانی که زبان عربی آن ها چندان خوب نیست، می توانند در برنامه های انگلیسی زبان دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. همچنین به دلیل این که زبان انگلیسی به طور گسترده ای در قطر صحبت می شود، دانشجویان مانع زبانی را لمس نخواهند کرد.

از آن جایی که قطر به عنوان قطب بین المللی آموزش دانشجویان خارجی در حال ظهور است، بسیاری از دانشگاه های کلاس جهانی نیز شعبات خود را در این کشور بازگشایی می کنند. قطر، علاوه بر موسسات داخلی خود، مقر شعبات دانشگاهی بسیاری است که توسط موسسات خارج از این کشور اداره می شوند. فرصت های بورسیه تحصیلی و کار ضمین تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در قطر

چگونگی درخواست برای تحصیل رشته حقوق در قطر

معمولاً دانشگاه های قطر دارای یک سیستم درخواست آسان هستند که به متقاضیان اجازه می دهد تا به صورت آنلاین برای فرم درخواست ثبت نام کنند. رایج ترین مدارک لازم برای فرآیند درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی در قطر عبارتند از:

  • درخواست پذیرش آنلاین کامل
  • ریزنمرات رسمی دبیرستان
  • گواهی سلامت صادر شده در داخل قطر
  • فتوکپی شناسنامه متقاضی
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه (با اندازه 4*6 cm) با پس زمینه سفید
  • گزارش های رسمی نمره آزمون برای متقاضیان کالج هایی که به دوره فاندیشن نیاز دارند.

با توجه به خط مشی هر دانشگاه، ممکن است مدارک اضافی بر اساس وضعیت دانشجو لازم باشد، بنابراین متقاضیان باید همیشه با دانشگاهی که می خواهند ثبت نام کنید، تماس بگیرند. به متقاضیان پیشنهاد می کنیم در زمینه انتخاب دانشگاه در قطر به مقاله معرفی دانشگاه های قطر مراجعه نمایند.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل حقوق در قطر

در قطر، هزینه تحصیل بسته به موسسه انتخابی متفاوت است. دانشجویان محلی و دانشجویان بین المللی شهریه یکسانی را پرداخت می کنند، که مبلغ کامل آن حدود 72100QAR (ریال قطر) معادل تقریبا 19800$ (دلار آمریکا) در هر ترم می باشد. برخی از دانشگاه های آن شهریه ها را بر اساس “ساعت واحد” و داشتن حدود 12 ساعت واحد در هر ترم دریافت می کنند. به عنوان مثال، در دانشگاه قطر شهریه برنامه کارشناسی به صورت 1000QAR (ریال قطر) معادل 365.00$ (دلار آمریکا) برای هر ساعت واحد است. با این حال، فرصت های بورس تحصیلی برای برنامه های کارشناسی به برخی از متقاضیان منتخب خارج از قطر ارائه می شود.

جدا از برخی مزایای شناخته شده، هزینه زندگی در قطر بسیار زیاد است. جدول زیر برخی هزینه ها و قیمت های برخی اقلام مصرفی در قطر را در نوامبر 2020 نشان می دهد:

عنوانقیمت (برحسب دلار آمریکا)
صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت8.24$
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1493.98$
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر998.05$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.82$
قرص نام سفید تازه 500 گرمی1.43$
بطری آب 1.5 لیتری0.60$
1 کیلوگرم گوشت گاو11.04$
شلوار جین67.09$

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در قطر در ابتدای سال 2021 را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در قطر

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان با تجربه آماده راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد. به متقاضیان تحصیل رشته حقوق در قطر در سال 2021 پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر، به ویژه در زمینه هزینه زندگی و تحصیل در قطر و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرند.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *