ویزای تحصیلی

رشته طراحی لباس در نروژ

رشته طراحی لباس در نروژ

تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ یک فرصت خوب برای ساختن آینده ای موفق است. نروژ یک کشور اسکاندیناویایی به خوبی توسعه یافته و آینده نگر است. نروژ یک کشور مترقی است که تلاش می کند تا به دانشجویان آموزش با کیفیت بالایی را ارائه دهد. کیفیت فوق العاده موسسات آموزشی نروژ در کنار مناظر زیبا و استانداردهای بالای زندگی در این کشور، یک محیط عالی جهت تحصیل و زندگی و حتی کار برای دانشجویان فراهم می سازد. دانشجویانی که مدارک تحصیلی نروژ را کسب می کنند به دلیل توانایی های منحصر به فردی که هنگام تحصیل در این کشور می آموزند در زمینه بدست آوردن شغل خوب و موفقیت کاری شانس زیادی دارند.

تعداد دانشگاه ها در نروژ در مقایسه با تعداد دانشگاه های بسیاری از کشورهای اروپا و جهان کم است، اما استانداردهای آن ها بسیار بالا است و می توانند با بهترین ها رقابت کنند. کیفیت، روش ها و ارزش سیستم آموزشی که دانشگاه های نروژ در اختیار دارند، در تمام دنیا همچنان بی رقیب است. در حال حاضر، 7 دانشگاه نروژ در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی دارای رتبه هستند. به عنوان مثال، در رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021، دانشگاه اسلو رتبه 127 و دانشگاه برگن رتبه 201 را دارا هستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ

از نظر هزینه های تحصیل، نروژ بهترین مقصد برای تحصیل است. اکثر دانشگاه های دولتی فارغ از ملیت، هیچ گونه شهریه ای از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند؛ این امر برای تمامی دوره ها (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) معتبر است. دانشجویان فقط باید هزینه اتحادیه دانشجویی را بپردازند که حدود 30€ تا 60€ (یورو) در هر ترم است. دانشجویان باید این هزینه را به طور کامل پرداخت نمایند. اوضاع در دانشگاه های خصوصی متفاوت است؛ آن ها بین 7000€ تا 19000€ (یورو) در هر سال تحصیلی شهریه دریافت می کنند. شهریه دوره های مختلف دانشگاه های خصوصی نروژ به صورت زیر است:

شهریه دوره های مختلف دانشگاه های خصوصی نروژ

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ

بررسی هزینه زندگی در نروژ نشان می دهد به طور متوسط دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به 800€ تا 1400€ (یورو) در ماه نیاز دارند. شهرهایی مانند اسلو یا برگن گران ترین شهرهای نروژ هستند. تجزیه و تحلیل هزینه های زندگی در نروژ ارقام زیر را نشان می دهد:

  • محل اقامت: 300€ تا 700€ (یورو) در ماه
  • غذا و مواد غذایی: 250€ تا400€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 55€ تا 75€ (یورو)
  • کتاب و متریال تحصیلی: 50€ (یورو) در ماه
  • رویدادهای اجتماعی و تفریح: 50€ تا 120€ (یورو) در ماه.

هزینه های زندگی در برخی شهرهای نروژ به صورت زیر است:

هزینه های زندگی در برخی شهرهای نروژ

هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر نروژ معمولا 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه است.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ

برای تحصیل در نروژ، اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان کشورهای زیر الزامی نیست:

  • کشورهای اسکاندیناوی یعنی دانمارک، سوئد، فنلاند یا ایسلند
  • کشورهای EU/ EFTA/ EEA

دانشجویان کشورهای دیگر نیاز به اخذ ویزای دانشجویی نروژ دارند. آن ها باید در کنسولگری یا سفارت نروژ در کشور خود درخواست ارائه دهند. قبل از اقدام برای اخذ ویزا، متقاضی باید در یک موسسه آموزشی نروژی پذیرش گرفته باشد. متقاضیان باید مدارک مهم زیر را برای دریافت ویزا ارائه دهند:

  • فرم درخواست پر شده
  • سند اثبات پرداخت هزینه درخواست (معمولاً 5300kr (کرون))
  • گذرنامه یا سند سفر (باید حداقل 6 ماه معتبر باشد)
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای جدید (دارای پس زمینه سفید)
  • نامه قبولی از طرف دانشگاه
  • سند اثبات حمایت مالی برای کل مدت تحصیل (پول موجود باید بیش از 116369kr (کرون) تقریبا معادل 14350$ (دلار) برای یک سال تحصیلی کامل باشد)
  • سندی که نشان می دهد دانشجو در نروژ دارای محل اقامت است.
  • رزرو بلیط برگشت که نشان دهنده قصد دانشجو برای بازگشت به کشور خود پس از پایان تحصیل است.
  • مدارک UDI به درستی پر شده و امضا شده که باید با سایر الزامات ارائه شود.

متقاضیان باید حداقل دو ماه منتظر بمانند تا مدارک آن ها پردازش شود و در صورت موفقیت مهر اجازه اقامت دانشجویی دریافت خواهند کرد. پس از ورود به نروژ، دانشجویان می توانند کارت اقامت خود را دریافت کنند. این کارت به عنوان تأیید وضعیت اقامت آن ها است و توسط اداره پلیس محلی نروژ صادر می شود.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ

شرایط تحصیل در نروژ

هدف دولت نروژ در زمینه آموزش و تحصیل این است که آموزش های باکیفیتی را برای دانشجویان نروژی و دانشجویان خارجی ارائه دهد. چارچوب آموزشی این کشور به این قانون بستگی دارد که همه باید گزینه یادگیری خوب را داشته باشند در حالی که هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند صرف نظر از این که از کجا وارد نروژ می شوند. در حال حاضر این کشور دارای 9 دانشگاه، 8 کالج و 5 دانشکده است که آموزش های حرفه ای را ارائه می دهند؛ همگی این موسسات توسط دولت نروژ اداره و تأمین مالی می شوند. نروژ علاوه بر این دارای موسسات آموزشی پیشرفته خصوصی بسیاری است و همه آن ها به نوعی از حمایت دولت برخوردار هستند.

ساختار آموزش دانشگاهی نروژی، در کلیه موسسات آموزشی این کشور برقرار است و استانداردهای عملیاتی و تأیید دوره ها یا برنامه های ارائه شده را مدیریت می کند. سیستم آموزشی نروژ از فرآیند بولونیا تبعیت می کند، به این معنی که دانشجویان می توانند مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را در این کشور دریافت کنند. سیستم نروژ مطابق با استاندارد اروپا است؛ تحصیل در این کشور در مقطع لیسانس سه سال، در مقطع فوق لیسانس دو سال و در مقطع دکتری سه سال به طول می انجامد. بسیاری از برنامه های ارائه شده در این کشور پژوهش محور هستند. بیش تر پژوهش ها فقط برای دوره های تحصیلات تکمیلی مانند دوره های کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص دارد.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ می تواند چه مبلغی باشد؟ اکثر دانشگاه های دولتی نروژ فارغ از ملیت، هیچ گونه شهریه ای را در هیچ مقطعی از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند.
  • هزینه زندگی در نروژ حین تحصیل رشته طراحی لباس می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه های زندگی دانشجویان در نروژ می تواند 800€ تا 1400€ (یورو) در ماه باشد.
  • بهترین شهرهای نروژ برای تحصیل کدامند؟ اسلو، برگن، ترومسو، تروندهایم و کریستیان ساند.
  • دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ کدامند؟ تحصیل رایگان، دانشگاه های معتبر، آموزش باکیفیت، تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، امنیت بالا، کار ضمن تحصیل، کیفیت بالای زندگی، ورزش ها و بازی های زمستانی، یادگیری زبان نروژی، رفاه بالای اجتماعی، طبیعت زیبا و غیره.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در نروژ هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و اقامت بعد از تحصیل در نروژ با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “رشته طراحی لباس در نروژ

  1. وفا گفت:

    سلام وقت بخیر من کارشناسی مهندسی عمران دارم و ارشد مدیریت مهندسی و ساخت ولی میخام برای رشته طراحی لباس برای کشور نروژ اقدام کنم آیا امکان پذیر هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر رشته مرتبط باید باشه

  2. Mahsa گفت:

    سلام.با مدرک کارشناسی روانشناسی و ارشد طراحی لباس امکان پذیرش گرفتن در مقطع دکترا وجود داره؟ برای رشته fashion management

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به این که شما در رشته مدیریت تحصیل نکردید، چالش خیلی بزرگی پیش روی شما خواهد بود

  3. کیانا گفت:

    چطور میتونم پذیرش دانشگاه نروژ و بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پذیرش ابتدا مقاله رو مطالعه نمایید و اگر سوالی پیش اومد بفرمائید راهنماییتون کنم

  4. کیانا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دوره کاردانی رشته طراحی و دوخت هستم و دو ترم دیگه وارد دوره کارشناسی میشم و میخام کارشناسیمو در نروژ بگیرم میشه راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در نروژ ابتدا کارشناسی رو به پایان برسونید تا با مدرک زبان انگلیسی در مقطع ارشد وارد شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *