ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در فیلیپین

رشته فارماکولوژی در فیلیپین

رشته فارماکولوژی در فیلیپین جزء برترین رشته های تحصیلی است که دانشجویان می توانند به مدرک معتبری دست یابند و در این کشور کار بکنند. کل دوره یا کورس داروسازی در کشور فیلیپین برای اخذ مدرک لیسانس داروسازی BS Pharmacy حدود 4 می باشد. دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در این رشته از دانشگاه های فیلیپین مباحث مختلف و متنوع داروسازی را هم به صورت نظری و هم عملی یاد گرفته و با تخصص یابی و اخذ مدرک پایانی نیز می توانند وارد بازار کار این کشور بشوند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در فیلیپین 2021 نیز می باشیم.

تحصیل رشته فارماکولوژی در فیلیپین

کلا تحصیل رشته فارماکولوژی در فیلیپین در هر سه مقطع تحصیلی امکان پذیر است. منتها دانشجویان با تحصیل 4 ساله و اخذ مدرک لیسانس داروسازی BS Pharmacy از دانشگاه های داروسازی فیلیپین می توانند خود را برای ورود به بازار کاری این کشور آماده کنند. غالبا در طی کورس فارماکولوژی در دانشگاه های فیلیپین دانشجویان علاوه بر آموزش دروس عملی و نظری همچنین می توانند دوره انترنی خود را هم طی کنند. دانشگاه های مختلفی نیز در فیلیپین برای تحصیل این رشته وجود دارد که از بهترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه سنت لوییس
  • دانشگاه دولتی ماریانا مارکوس
  • دانشگاه مریم مقدس
  • دانشگاه فیلیپین
  • دانشگاه سانتو توماس
  • دانشگاه سان کارلوس
  • کالج سن پدرو
  • دانشگاه سن آگوستین

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در فیلیپین

هزینه تحصیلی سالیانه دانشجویان رشته فارماکولوژی در فیلیپین هم بین دانشگاه های مختلف این کشور و هم با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. مثلا در لیست زیر می توان با متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان رشته فارماکولوژی در دانشگاه های مختلف فیلیپین 2021 آشنا شد:

دانشگاهشهریه تحصیلی سالیانه (پزو فیلیپین)
دانشگاه لکوم نورث وسترنPHP36000 الی PHP30000
موسسه علوم بهداشتی و پزشکی دلار سالهPHP130000 الی PHP110000
دانشگاه آدامسونPHP120000 الی PHP66000
کالج دکترهای داواوPHP56000 الی PHP50000
کالج سنت دامیسین آسیاPHP60000

اما بخش دوم از مخارج دانشجویان رشته فارماکولوژی در فیلیپین مربوط به هزینه زندگی آنهاست که برای دانشجویان بین المللی بین $161 الی $201 (دلار) متغیر است. همان طوری که مشاهده شد، هزینه زندگی در فیلیپین برای دانشجویان فارماکولوژی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در فیلیپین

اخذ ویزا به منظور تحصیل رشته فارماکولوژی در فیلیپین

فرآیند اخذ پذیرش از دانشکده های داروسازی فیلیپین با اخذ نامه پذیرش به اتمام نمی رسد بلکه دانشجویان برای اتمام این پروسه بایستی برای یک گام اساسی دیگر آماده شوند. این گام مهم اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین می باشد که برای ورود به این کشور و ادامه تحصیل در آن بسیار الزامی است. بنابراین برای اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین 2021 دانشجویان رشته فارماکولوژی می بایست مدارک زیر را تهیه و به سفارت فیلیپین تحویل دهند:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای دانشجویی فیلیپینفرم موسوم به FA Form No.2
تاییدیه عدم سوء پیشینهاصل و کپی مدرک
دعوت نامه پذیرش از دانشگاه های فیلیپیناصل و کپی مدرک
گواهی سلامت پزشکیFA Form No.11
پلیتها و نتایج گزارش اشعه x سینهمورد تایید مراجع پزشکی معتبر
پاسپورت بین المللی معتبربا مینیمم اعتبار 6 ماه
مدرک اثبات تمکن مالی مناسبدر حدود $25000 (دلار آمریکا) در حساب بانکی متقاضی
مدارک هویتیاصل و کپی شناسنامه
شش قطعه عکس 2×2جدید و پاسپورتی

شرایط کاری متخصصان رشته فارماکولوژی در فیلیپین

دانش آموختگان رشته فارماکولوژی در فیلیپین پس از اتمام دوره آموزشی خود و با تکمیل مهارت های خود می توانند به راحتی وارد بازار کار فیلیپین شوند. آنها می توانند در شرکتهای داروسازی معتبر، بیمارستان های دولتی و خصوصی و یا کلینیک ها استخدام شده و به کار مشغول شوند. اما آیا فیلیپین جای خوبی برای کار داروسازان است؟ برای پاسخگوئی دقیق و صریح به این سوال بایستی در ابتداء به تحلیل نرخ بیکاری کل در کشور فیلیپین بپردازیم. بر اساس گزارش اداره آمار فیلیپین، متوسط نرخ بیکاری این کشور در می سال 2021 در حدود 7.7% می باشد و این در شرایط کرونایی موجود رقم خوبی برای یک کشور است:

نرخ بیکاری در فیلیپین

از طرف دیگر متوسط درآمدی شاغلین در فیلیپین نیز با حدود PHP44600 (پزو فیلیپین) معادل $887 (دلار) نسبتا مناسب است. در این میان باید دید که متوسط درآمدی متخصصان فارماکولوژی در این کشور به چه صورتی است؟ طبق آمار درآمدی سال 2021، شاغلین رشته فارماکولوژی در فیلیپین به طور متوسط ماهیانه در حدود PHP52700 (پزو فیلیپین) معادل $1048 (دلار) دریافت می کنند. برای مقایسه بهتر درآمد این متخصصان با متوسط درآمد سایر مشاغل در فیلیپین به نمودار زیر توجه کنید:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه داروسازان و مشاغل دیگر در فیلیپین

مجوز کار به عنوان داروساز در فیلیپین؛ شرایط و الزامات

همان طوری که گفته شد، امکان کار متخصصان داروسازی در شرکت ها یا کلینیک ها و حتی در بیمارستان های فیلیپین وجود دارد. اما یکی از دغدغه های مهم متخصصان داروسازی یا فارغ التحصیلان از دانشگاه های داروسازی شرایط اخذ مجوز کاری از کشور فیلیپین می باشد. مطابق قوانین فیلیپین، متقاضیان برای اخذ مجوز کاری و تبدیل شدن به یک داروساز ثبتی در این کشور نیازمند تامین شرایط ذیل هستند:

شرایط کار داروسازان در فیلیپین

بنابراین دارندگان مدرک لیسانس داروسازی (BS) در فیلیپین می توانند پس از گذراندن آزمون اخذ مجوز داروساز یا Pharmacist Licensure Examination به مجوز کار داروسازی دست یابند. عزیزان همچنین عنایت داشته باشند که آزمون مذکور توسط بورد داروسازی تحت نظارت کمیسیون مقررات حرفه ای (PRC) برگزار می شود. روش اخذ ویزای کار فیلیپین یکی از متداولترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. اما نباید فراموش بکنیم که روش های متنوع دیگری نیز برای مهاجرت به فیلیپین وجود دارد که شما با اخذ مشاوره از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان این روشها قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *