ویزای تحصیلی

رشته فیلم برداری در آمریکا

رشته فیلم برداری در آمریکا

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان در بالاترین سطح استاندارد قرار دارد. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان نمی توان به راحتی دانشگاهی را برای تحصیل در رشته فیلم برداری یافت، باید به این نکته اشاره کرد که آمریکا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در این زمینه است و تعداد بسیاری دانشگاه در این کشور وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در رشته فیلم برداری را برای علاقمندان فراهم کرده اند.

کیفیت بالای زندگی و شرایط مناسبی که کار در این حوزه در آمریکا خواهد داشت، ورود به این کشور را بسیار ارزشمندتر از قبل می سازد. برای این که فرد بتواند در آمریکا بهترین گزینه را برای تحصیل خود انتخاب کند، باید آگاهی کاملی در این رابطه داشته باشد و از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا پرداخته اند.

  • پیش نیازهای تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا چیست؟
  • دانشجویان برای تحصیل در رشته فیلم برداری در آمریکا چه گزینه هایی را پیش رو دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در آمریکا به کار در این حوزه مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا

به راحتی می توان آمریکا را به عنوان بهترین کشور جهان برای تحصیل در رشته فیلم برداری معرفی کرد چراکه دانشگاه های این کشور از نظر علمی بهترین جایگاه های جهانی را در اختیار گرفته اند و می توان گفت که فرایند تحصیل در این کشور نیز بسیار مناسب است. دانشجویان خارجی در این کشور با در اختیار داشتن یک نمره آیلتس 6.5 امکان ورود به برخی از دانشگاه ها را پیدا می کنند اما برخی از دانشگاه های برتر این کشور تقاضای حداقل نمره 7 آیلتس را از دانشجویان دارند تا از این طریق بهترین ها را برای خود انتخاب کنند.

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا

دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که دریافت مدرک کارشناسی در رشته فیلم برداری در آمریکا حداقل 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این بازه زمانی آماده می شوند تا در صنایع مختلف به ویژه سینما وارد بازار کار شوند. کلیه تکنیک های فیلم برداری در این دوره ارائه می شود و فرد می تواند به عنوان یک فیلم بردار از این مدرک استفاده کند. با دریافت مدرک کارشناسی ارشد اما جایگاه فرد متفاوت خواهد شد و می تواند تا مرز دستیاری کارگردان نیز پیش رود و این مسئله در دریافت درآمد فرد نیز نقش بسیار پررنگی دارد.

از دیگر شرایط لازم برای اخذ پذیرش در این رشته جذاب در آمریکا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی
  • رزومه یا همان CV (شامل مقالات و یا آثار کالجی)
  • توصیه نامه (در صورت درخواست از طرف موسسات آموزش عالی)

برنامه های تحصیلی رشته فیلم برداری در آمریکا

عزیزان در جریان باشند که در این رشته تحصیلی در آمریکا برنامه های مختلفی هم در دوره لیسانس و هم فوق لیسانس ارایه می شود که شامل:

برنامه های دوره لیسانس رشته فیلم برداری در آمریکا 2024
1لیسانس مطالعات فیلم
2لیسانس هنرها در تولید فیلم
3لیسانس علوم در رشته فیلم
4لیسانس در فیلم و تلویزیون
5لیسانس هنرهای برتر در هنر فیلم
6لیسانس در رسانه های خلاق و فیلم
7لیسانس مطالعات رسانه- فیلم و فرهنگ
8لیسانس هنرهای برتر در فیلم برداری
9BFA در تولید فیلم
10لیسانس علوم در فیلم برداری دیجیتال
برنامه های دوره فوق لیسانس رشته فیلم برداری در آمریکا 2024
1فوق لیسانس فیلم دیجیتال
2فوق لیسانس هنرهای برتر در تولید فیلم
3فوق لیسانس در تلویزیون، رادیو و فیلم
4MFA در هنر فیلم و رسانه
5فوق لیسانس هنرهای برتر در فیلم برداری
6فوق لیسانس هنرهای برتر در فیلم و انیمیشن

معرفی دانشگاه های برتر رشته فیلم برداری در آمریکا

برای تحصیل رشته فیلم برداری در جهان دانشگاه های بسیار محدودی وجود دارد و این مسئله می تواند روند دریافت پذیرش از دانشگاه ها را دشوار کند اما آمریکا با در اختیار داشتن 47 دانشگاه معتبر در رشته فیلم برداری، بهترین شرایط را برای دریافت پذیرش ایجاد می کند. برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، دریافت پذیرش از یکی از این دانشگاه ها الزامی است. در حال حاضر دانشگاه های زیر، بهترین شرایط برای تحصیل در رشته فیلم برداری را در این کشور ایجاد کرده اند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته فیلم برداری در آمریکا

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا

باید به این نکته اشاره داشت که آمریکا یکی از 10 کشور گران قیمت جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی است و به همین دلیل نمی توان به راحتی این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرد. در آمریکا راه های زیادی برای کاهش هزینه های تحصیل وجود دارد که یکی از آن ها دریافت وام دانشجویی است که به دانشجو امکان می دهد تا پس از ورود به بازار کار، هزینه های تحصیل خود را پرداخت کند. در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی نیز شانس دریافت بورسیه در این کشور بسیار زیاد است. یک دانشجوی خارجی برای پرداخت شهریه دانشگاه خود در آمریکا در رشته فیلم برداری به حدود 35000$ تا 65000$ (دلار) در سال نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که آمریکا کشوری پر هزینه برای تحصیل به حساب می آید.

برای اینکه با سطح شهریه تحصیلی رشته فیلم برداری در آمریکا بهتر آشنا شوید، توصیه می شود حتما به نمودار زیر توجه کنید:

شهریه سالانه رشته فیلم برداری در دانشگاه های برتر آمریکا

 هزینه زندگی در این کشور نیز بسته به شهر محل اقامت می تواند در حدود 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال باشد و دانشجویان بر اساس قانون کار در آمریکا این فرصت را خواهند داشت که در این کشور کار کنند تا هزینه های مهاجرت به آمریکا را برای خود کاهش دهند.

شرایط کار یک فیلم بردار در آمریکا

افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود انتخاب کرده باشند، این شانس را خواهند داشت که کار در آمریکا را نیز تجربه کنند و این مسئله ای بسیار ارزشمند برای بسیاری از افراد است. مطابق آخرین آمارهای موجود یک فیلم بردار در این کشور درآمدی در حدود 79000$ (دلار) در سال دارد که سطح درآمد متوسطی در این کشور به حساب می آید اما اگر فرد بتواند وارد دنیای هالیوود شود، بدون تردید درآمدی بسیار بیشتر را در اختیار خواهد گرفت.

بر همین اساس نیز درآمد فیلم بردارهای مبتدی در آمریکا سالیانه در حدود $38210 (دلار) ولی سطح درآمدی فیلم بردارهای سطح بالا و سابقه دار در ایالات متحده به درآمدی حدود $206860 (دلار) دست می یابند. در کل سطح رضایتمندی فیلم بردارها از درآمدشان در آمریکا خیلی بالاست. نکته آخر اینکه بهترین ایالات های آمریکا برای کار فیلم بردارها به ترتیب شامل ایالت های نیویورک، کانکتیکوت و منطقه کلمبیا هستند.

 برای کار فیلم بردارها  شما نیز در صورتی که به دنبال راهی برای تحصیل در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار درخصوص رشته فیلم برداری در آمریکا

در بخش موخره مقاله رشته فیلم برداری در آمریکا به پرسش های پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا به چه صورت است؟ باید به این نکته اشاره داشت که آمریکا یکی از 10 کشور گران قیمت جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی است و به همین دلیل نمی توان به راحتی این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرد. در آمریکا راه های زیادی برای کاهش هزینه های تحصیل وجود دارد که یکی از آن ها دریافت وام دانشجویی است که به دانشجو امکان می دهد تا پس از ورود به بازار کار، هزینه های تحصیل خود را پرداخت کند. در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی نیز شانس دریافت بورسیه در این کشور بسیار زیاد است. یک دانشجوی خارجی برای پرداخت شهریه دانشگاه خود در آمریکا در رشته فیلم برداری به حدود 35000$ تا 65000$ (دلار) در سال نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که آمریکا کشوری پر هزینه برای تحصیل به حساب می آید.
  • شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آمریکا چگونه است؟ به راحتی می توان آمریکا را به عنوان بهترین کشور جهان برای تحصیل در رشته فیلم برداری معرفی کرد چراکه دانشگاه های این کشور از نظر علمی بهترین جایگاه های جهانی را در اختیار گرفته اند و می توان گفت که فرایند تحصیل در این کشور نیز بسیار مناسب است. دانشجویان خارجی در این کشور با در اختیار داشتن یک نمره آیلتس 6.5 امکان ورود به برخی از دانشگاه ها را پیدا می کنند اما برخی از دانشگاه های برتر این کشور تقاضای حداقل نمره 7 آیلتس را از دانشجویان دارند تا از این طریق بهترین ها را برای خود انتخاب کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *