ویزای تحصیلی

رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند

رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند

تحصیل در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند می تواند فرد را آماده ورود به بهترین بازارهای کار جهانی از جمله در همین کشور کند. فرایند تحصیل در کشور اسکاتلند شباهت های بسیار زیادی به کشور انگلستان دارد و به همین دلیل است که تقاضا برای تحصیل در این کشور به حداکثر میزان خود در طی سال های اخیر رسیده است. برای این که فردی بتواند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شود، باید مراحل قانونی را با دقت بسیار زیادی طی کند چراکه روند مهاجرت به این کشور از ایران ساده نیست و مراحل سفارتی در این کشور بسیار دشوار طی خواهد شد.

در حال حاضر رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی یکی از بهترین رشته های گروه مدیریت به حساب می آید چراکه تمام نهادها، سازمان ها و گروه های تجاری به مدیران این بخش نیاز خواهند داشت تا بتوانند در آینده به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند. مدیریت سیستم های اطلاعاتی تفاوت های زیادی با مدیران بخش IT دارند چرا که این افراد بیشتر با داده ها و آنالیز آن ها در ارتباط هستند و می توانند روند رسیدن به موفقیت های آینده را مورد بررسی قرار دهند. در همین راستا و به دلیل اهمیت تحصیل در این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور خواهند پرداخت.

  • فرایند تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور چگونه است؟
  • دانشگاه های این کشور در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی چه جایگاهی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور متمول اروپایی چقدر است؟
  • آیا بازار کار مناسبی در اسکاتلند برای رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند

مدیریت سیستم اطلاعاتی یکی از رشته هایی است که به تازگی در علوم مدیریت جایگاه خود را پیدا کرده است و به همین دلیل می توان بازار کار مناسبی را برای آن متصور شد. افراد زیادی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند و باید به این نکته توجه داشت که محدودیت های مربوط به آن در کشورهای مختلف، متفاوت است. برای مثال در بسیاری از دانشگاه های اسکاتلند، به منظور پذیرش دانشجویان در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در مقطع کارشناسی ارشد، از دانشجویان خواسته می شود تا سابقه کار مرتبط پس از دریافت مدرک کارشناسی خود را ارائه کنند.


رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور در یک دوره آموزشی 3 ساله به دریافت مدرک کارشناسی ختم می شود و در برخی از دانشگاه های این کشور، دوره کارشناسی ارشد در یک دوره 1 ساله و در 3 ترم تحصیلی به پایان خواهد رسید. در چنین شرایطی است که بسیاری از افراد تلاش می کنند تا دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های این کشور به پایان برسانند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند

معرفی دانشگاه های برتر رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند

برای مهاجرت به اسکاتلند، گزینه های متعددی وجود دارد که بتوان در آن ها به تحصیل در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی پرداخت. دانشگاه های برتر این کشور در سطح بین المللی نیز جایگاه بسیار مناسبی دارند و به همین سادگی نمی توان به پذیرش تحصیلی در این کشور دست پیدا کرد. محدودیت هایی که از این روش برای دانشجویان خارجی ایجاد می شود، معمولا به ارائه رزومه های قوی در سطح جایگاه دانشگاه های اسکاتلند ختم می شود.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند عبارتند از:

بهترین دانشگاه های اسکاتلند در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی

هزینه تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند

یکی از مهم ترین چالش هایی که انتخاب اسکاتلند برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله مدیریت سیستم اطلاعاتی با آن روبرو هستند، تامین هزینه هایی است که برای تحصیل در این کشور باید پرداخت شود. دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به برخی از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه ها دسترسی داشته باشند اما ضمانتی برای دریافت آن ها وجود ندارد. دانشجویان باید پس از دریافت پذیرش، مکاتبات خود با دانشگاه برای دریافت بورسیه را آغاز کنند تا بتوانند از این طریق نیازهای خود را برطرف کنند.

کلیات تحصیل در اسکاتلند

برخی از مهم ترین هزینه هایی که در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور پیش رو است عبارتند از:

هزینه تحصیل یا درآمدمبلغ به پوند
شهریه دانشگاه های دولتی16700£
هزینه تحصیل ماهانه در اسکاتلند1300£
درامد حاصل از کار دانشجویی1100£

محدودیت های کار در حوزه MIS در اسکاتلند

یکی از مهم ترین مزیت هایی که انتخاب گزینه تحصیل در رشته های مختلف از جمله مدیریت سیستم اطلاعاتی در اسکاتلند وجود دارد، امکان کار در این کشور پس از تحصیل است و دانشجویان می توانند با استفاده از این موضوع به امتیازهای زیادی در این رابطه دست پیدا کنند. علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند برای رسیدن به کار در حوزه مدیریت سیستم اطلاعاتی یک فرصت 2 ساله جستجوی کار را مورد استفاده قرار دهند. یک مدیر سیستم های اطلاعاتی در این کشور به طور تقریبی درآمدی در حدود 165000£ (پوند) در سال را تجربه می کند که درآمدی در سطح عالی به حساب می آید. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین ها برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *