ویزای کاری

استخدام Java Developer در نروژ

استخدام Java Developer در نروژ

مسلما استخدام Java Developer در نروژ می تواند بهترین و راحتترین مسیر برای اخذ اقامت کارگر ماهر residence permit for skilled workers باشد. متخصصان و مهندسین کامپیوتر و برنامه نویسان ایرانی نه تنها از این طریق به اقامت 2 ساله و قابل تمدید نروژ دست می یابند. بلکه آنها از این طریق میتوانند اسپانسر اعضای خانواده خود نیز باشند و بدین ترتیب به صورت خانوادگی به کشور نروژ مهاجرت کنند.

از دیگر امتیازت استخدام این متخصصان در شرکت های نروژی می توان به بهره مندی از حقوق کار عادلانه، دست یابی به انواع خدمات اجتماعی و رفاهی، بهره مندی از کیفیت زندگی ایده آل، آزادی مسافرت به اقصی نقاط اروپا، دسترسی سریع و آسان به اقامت دائمی یا تابعیت نروژی بعد از چند سال اقامت و غیره اشاره نمود. پس اگر شما هم جزء متخصصان با سابقه رشته کامپیوتر هستید و بدنبال کار و اقامت در یک کشور اروپایی پیشرفته ای هستید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

وضعیت کار متخصصان Java Developer در نروژ

با اینکه طبق قانون کار نروژ تمامی کارکنان از جمله متخصصان Java Developer ملزم به کار هفتگی تا 40 ساعت هستنداما استاندارد کاری تعریف شده در تمامی قراردادهای جمعی نروژ در حدود 37.5 ساعت در هفته می باشد. مضاف بر این متخصصان این رشته نیز بمانند سایر نیروهای کاری در نروژ از حقوق بازنشستگی و بیمه های سلامت و تامین اجتماعی نیز برخوردارند. و نکته آخر در این مورد اینکه در حال حاضر متوسط درآمد یک کارشناس Java Developer در نروژ حدود NOK912838 (کرون) می باشد. اما حداقل درآمدی این دسته از متخصصان در نروژ حدود NOK644482 (کرون) و حداکثر درآمدیشان نیز حدود NOK1131094 (کرون) است که در نمودار زیر هم مشاهده می شود:

رنج درآمدی متخصصان Java Developer در نروژ

شرایط و الزامات استخدام Java Developer در نروژ

ابتدائا باید بدانید که متخصص رشته Java Developer در شرکت های نروژی وظایف و مسئولیت های مختلفی از جمله توسعه و اجرای اپلیکیشن ها، اجزاء و واسط های جاوا- پایه را بر عهده دارد. اوست که کلیه شرایط کاربر را آنالیز و دامنه و اهداف سیستم یا وب سایت را تعریف میکند. همچنین متخصص Java Developer در شرکت های نروژی به اموراتی مثل طراحی، نگارش و تست و نیز رفع عیوب کد می پردازد. این متخصصان به منظور استخدام در شرکت ها و سازمان های نروژی نیازمند تامین و تدارک شرایط زیر هستند:

مدرک تحصیلی: جهت استخدام Java Developer در نروژ داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته های IT و یا مهندسی کامپیوتر الزامی است. همانگونه که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، در حدود 100% متخصصان این رشته که در نروژ استخدام شده اند دارای مدرک لیسانس هستند:

تحصیلات متخصصان رشته Java Developer در نروژ

سابقه کاری: مهمترین شاخصه ای که هم در سطح درآمدی و هم در شانس استخدام Java Developer در نروژ نقش اساسی و تعیین کننده دارد، سابقه کاری یا Work Experience می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود بهترین سابقه کاری برای متخصصان Java Developer در نروژ، حدود 5 الی 10 سال می باشد. چرا که بیشترین درصد افزایش حقوق با 36+% متعلق به همین گروه از متخصصان Java Developer می باشد:

تاثیر سابقه کار بر درآمد متخصصان رشته Java Developer در نروژ

مهارت در کار: یکی دیگر از عوامل مهم در استخدام Java Developer در نروژ تسلط این دسته از متخصصان به انواع مهارت های برنامه نویسی و توسعه دهی است. همان طوری که در این نمودار نیز ملاحظه می شود، معروفترین و کاربردی ترین مهارت برای متخصصان رشته Java Developer در کشور نروژ نیز مهارت JavaScript می باشد:

مهارت های کاربردی متخصصان رشته Java Developer در نروژ

فرآیند کاریابی و استخدام Java Developer در نروژ

اولین گام و شاید مهمترین گام کارجویان رشته Java Developer در نروژ تهیه یک CV کامل و دقیق می باشد. در این CV که معمولا حجم مطالب آن در دو صفحه یا یک صفحه پشت و رو می باشد به مشخصات فردی و نیز سوابق کاری و آموزشی می پردازند. معمولا برای ارسال درخواست استخدام به کارفرمای نروژی علاوه بر CV همچنین کپی از مدارک و گواهی های متقاضی نیز ضمیمه می شود. با این توضیح اکنون به پروسه کاریابی و استخدام Java Developer در نروژ به صورت زیر می پردازیم:

فرآیند کاریابی و استخدام Java Developer در نروژ

با اینکه شیوه های متنوعی برای جستجوی کار در کشور نروژ در اختیار متقاضیان و کارجویان قرار دارد ولی بهترین شیوه ای که از آن طریق می توان کار مناسبی در نروژ یافت استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر به شرح زیر می باشد:

  • Arbeidsplassen
  • no/job
  • Indeed
  • Linkedin
  • Glassdoor
  • CareerBuilder
  • Monster

شرایط و الزامات استخدام Java Developer در نروژ

ویزای کار برای استخدام شدگان Java Developer در نروژ

برای کار در نروژ به عنوان یک متخصص Java Developer شما نیازمند اخذ ویزایی به نام ویزای اقامت کارگران متخصص هستید. منتها این ویزا در صورتی توسط اداره مهاجرت نروژ به متقاضیان صادر می شود که اولا آنها مدرک آکادمیک حداقل در سطح کارشناسی باشند و ثانیا اینکه آنها از قبل جاب آفر از کارفرمای نروژی داشته باشند. از جمله مشخصات این ویزا می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مشخصات ویزای کار نروژ 2022
عنوان ویزاویزای اقامت کارگران ماهر
مدت زمان اعتبار ویزانهایتا 2 سال
قابلیت تمدیددارد
هزینه درخواست ویزاNOK6300 (کرون)
مدت زمان رسیدگی به درخواست8 هفته
نهاد رسیدگی کنندهاداره مهاجرت نروژ (UDI)

فرآیند درخواست این نوع اقامت نروژ نیز به این ترتیب ست که بعد یافتن پیشنهاد کاری در نروژ، کارجوی رشته Java Developer برای درخواست آنلاین به وب سایت اداره مهاجرت نروژ (UDI) مراجعه می کند. و پس از تکمیل فرم درخواست اقامت نروژ برای کارگران ماهر این فرم را به همراه دیگر مدارک لازم مثل کپی پاسپورت، عکس پاسپورتی، قرارداد کاری، گواهی اسکان و غیره به سفارت نروژ تحویل می دهد. تا اینکه پرونده درخواست برای بررسی و ارائه پاسخ به UDI ارسال گردد. پس فرآیند درخواست این نوع اقامت نروژ از قرار زیر است:

ویزای کار برای استخدام شدگان Java Developer در نروژ

از طریق تماس با گروه کارشناسان و وکلای خبره مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان اطلاعات کاملی درباب بهترین راه مهاجرت به نروژ 2022 قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *