ویترین

صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

در حال حاضر شرکاء در شرکتهای تضامنی جهت افزایش سرمایه شرکت نیازمند ارائه صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی می باشند. خود این صورتجلسه نیز در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکتهای تضامنی تنظیم می شود و در تنظیم آن بایستی به چند نکته مهم توجه کرد. اولا صورتجلسه مذکور حتما باید روی سربرگ شخصیت حقوقی نگارش گردد. ثانیا این صورتجلسه بایستی به امضاء کل شرکا حاضر در جلسه رسیده و مهر شخصیت حقوقی را نیز داشته باشد. ثالثا صورتجلسه مقرر حتما بایستی در یک نسخه کامل به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. اما برای اعمال رسمی تغییرات مربوط به افزایش سرمایه در شرکت های تضامنی علاوه بر ارائه صورتجلسه مذکور همچنین ارائه مدارکی مثل لیست شرکا، برگه نمایندگی، آگهی دعوت، تقویم سرمایه غیرنقد و مجوز از ارگان های ذیصلاح نیز الزامی است.

ثبت تغییرات در شرکتهای تضامنی از جمله افزایش سرمایه جزء امور تخصصی و حقوقی به حساب می آید که اشتباهاتی هر چند ریز و کم ‌اهمیت می‌تواند سبب ابطال پذیرش صورتجلسه شده و موجب به هدر رفتن هزینه و زمان گردد. بنابراین بهتر است از ابتدای کار این امور را به افراد خبره و متخصصین این حوزه واگذار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بهره‌مندی از وکلای حرفه ای در زمینه ثبت شرکتها می‌تواند صورتجلسه شرکت شما را با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن به ثبت رساند.

مدارک لازم برای افزیش سرمایه در شرکتهای تضامنی

همانطوری که مطلع هستید، شرکت های تضامنی متشکل از چندین شریک با مسئولیت تضامنی می باشند این یعنی اینکه هر کدامیک از شرکاء در قبال کل دیون شرکت مسئولیت کاملی دارد. به همین دلیل این شرکتها مخصوص جلب اعتماد اعتماد مشتریان بوده و اغلب برای فعالیت صرافی ها مناسب هستند. این نوع شرکت های تجاری از لحظه ثبتشان به عنوان شخصیت حقوقی به شمار می روند و به همین جهت نیز اعمال تغییرات در آنها مثل افزایش سرمایه منوط به ارائه مدارک لازم از جمله صورتجلسه است. مطابق قوانین موجود، مدارک لازم برای افزیش سرمایه در شرکتهای تضامنی عبارتند از:

  • صورتجلسه افزیش سرمایه در شرکتهای تضامنی
  • فهرست شرکاء به همراه مقدار سهم الشرکه آنها چه قبل و چه بعد از افزایش سرمایه
  • برگه نمایندگی برای اشخاص حقوقی شرکت
  • آگهی دعوت از شرکاء جهت تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • تقویم سهم الشرکه غیر نقد ( برای سرمایه های غیرنقد)
  • مجوز از ارگانهای ذیربط (در صورت نیاز)

شرایط تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

شرایط تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی نیز همانند سایر صورتجلسات شرکت های تضامنی است. اولا برای تنظیم این صورتجلسه، تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده با حداکثر شرکاء امری الزام آور است. ثانیا صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی نیز بایستی حتما روی سربرگ شخصیت حقوقی نگارش شده و حتما نیز به امضاء اعضای هیئت رئیسه جلسه رسیده و مهر شخصیت حقوقی را نیز داشته باشد. ثالثا برای ثبت رسمی این صورتجلسه شرکاء تنها یکماه فرصت خواهند داشت تا اصل صورتجلسه امضاء شده را از طریق باجه های پستی به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنند. بنابراین 3 شرط لازم برای تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکت تضامنی عبارتند از:

3 شرط لازم برای تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکت تضامنی

در این سربرگ اطلاعات مندرج بایستی شامل شرکت، شماره ثبت، شناسه ملی، سرمایه به ریال، تاریخ و ساعت تشکیل مجمع، لیست اسامی شرکاء و مقدار سهم الشرکه آنها، مفاد تصمیمات مربوط به افزایش سرمایه و نهایتا امضاء هیئت رئیسه جلسه باشد.

پذیرش صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

همان طوری که در مباحث قبلی نیز گفته شد، در واقع بدون صورتجلسه جلسات برگزار شده در شرکت رسمیت ندارد و از نظر قانونی این صورتجلسه است که این جلسات را تکمیل می کند. بنابراین صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی نیز بایستی جهت طی مراحل ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. منتها پیش از ارسال این مدرک، یکی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت بایستی نسبت به اخذ پذیرش آنلاین اقدام نماید و برای این کار لازم است به وب سایت اداره ثبت شرکتها به نشانی https://irsherkat.ssaa.ir/ مراجعه گردد. در این مرحله ارزیابی های اداره ثبت بر اساس دو سری اطلاعات زیر انجام می گیرد و نقص در این اطلاعات به منزله ابطال پذیرش صورتجلسه می باشد:

پذیرش صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

اما پس از ورود به سامانه مذکور شما بایستی مراحلی شامل ورود اطلاعات شخصیت حقوقی، اطلاعات جلسه، تصمیمات جلسه، تغییرات تصفیه، تغییر اطلاعات شخصیت حقوقی، نام های درخواستی، سهام/ سرمایه شخصیت حقوقی و غیره را تکمیل کنید. نهایتا پس ازاتمام کلیه مراحل و با زدن گزینه پذیرش نهایی می توان کد رهگیری دریافت و از تاییدیه اطلاعات مندرج پرینت گرفته و بهمراه دیگر مدارک به اداره ثبت شرکتها ارسال کرد. این مراحل به صورت ترتیبی و پشت سرهم بوده و از همین رو برای انجام مراحل مذکور صبر و دقت عمل حرف اول را می زند.

ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی

پس از اخذ پذیرش انلاین اکنون نوبت آن رسیده که اصل صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی به آدرس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. برای انجام این کار نیز متقاضیان صورتجلسه مذکور به همراه تاییدیه پذیرش را در داخل پاکتهای پستی ویژه تغییرات قرار داده و آن را ازطریق باجه پستی به اداره ثبت شرکت ها پست می کنند. نهایتا اداره مذکور پس از ممیزی و تایید اطلاعات مربوطه نسبت به ثبت صورتجلسه و صدور آگهی افزایش سرمایه در شرکت تضامنی اقدام می کند. معمولا نیز هزینه ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای تضامنی بسته به نوع جلسه و نیز مبلغ روزنامه از 350000 الی 500000 تومان متغیر است و در نهایت مدت زمان لازم برای ثبت این صورتجلسه از زمان تنظیم آن تا ارسال به اداره ثبت از 4 الی 15 روز کاری متغیر است.

اتریش از آنجمله کشورهایی است که از طریق ثبت شرکت می توان به اقامت اروپایی آن دست یافت. در شرایط کنونی نیز بهترین گزینه برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی ثبت شرکت GmbH در اتریش می باشد. ما دلیل معرفی این نوع شرکت برای شروع بیزینس در اتریش بدان سبب است که اولا شرکت GmbH از نوع شرکتهای بامسئولیت محدود بوده و ثانیا جهت ثبت این شرکت شما به حداقل سرمایه 35000€ (یورویی) نیاز دارید. هموطنان علاقه مند برای کسب اطلاعات کامل در این باب مخصوصا در زمینه مدارک لازم جهت ثبت شرکت در اتریش می توانند با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *