ویزای کاری

بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک

بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک

در حال حاضر بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک جزء پر رونق ترین بازارهای کاری این کشور مخصوصا برای مهندسان علوم کامپیوتر محسوب می شود. متخصصانی که از طریق جذب در این بازار و کسب درآمد فوق العاده بالا قصد دارند به ویزای کاری کشور دانمارک نیز دست یافته و از این طریق بتوانند به همراه اعضای خانواده خود به اروپا مهاجرت کنند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با درک اهمیت همین موضوع و برای راهنمایی متقاضیان کار در رشته های برنامه نویسی و توسعه نرم افزار این مقاله را ارائه داده اند.

درباره بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک

با اینکه دانمارک Denmark جزء کشورهایی با پایین ترین نرخ بیکاری است ولی نیروی کار دانمارکی فعلا در رشته های خاصی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. از جمله این رشته ها می توان به رشته های علوم و مهندسی، آموزش، مدیریت، امور مالی، پزشکی و بهداشت، فناوری اطلاعات (IT) و حقوق اشاره کرد که در لیستی به نام لیست مثبت (Positive List) فهرست شده اند. بنابراین یکی از رشته های شغلی مورد نیاز دانمارک رشته NET Developer. از زیرمجموعه رشته های IT می باشد.

در اینباره نیز شرکت های بزرگی نیز در دانمارک وجود دارد که بازار کار رشته NET Developer. این کشور را در دست گرفته اند و به دنبال جذب نیروی کار ماهر برای خودشان هستند. از آن جمله می توان به شرکت های زیر اشاره نمود:

  • Novo
  • IBM
  • Microsoft
  • Lundbeck
  • Dell Technologies
  • Oracle
  • Tata Consultancy Services
  • Capgemini
  • SAP
  • Unity و غیره

شرایط کار متخصصان رشته NET Developer. در دانمارک

در مجوع روزهای کاری در کشور دانمارک از دوشنبه تا جمعه هر هفته بوده و دانمارکی ها برای کسب متوسط درآمد ناخالص ماهیانه حدود DKK47000 (کرون دانمارک) معادل $7000 (دلار آمریکا) 37 ساعت در هفته کار می کنند. بر طبق آمار سال 2022 نیز متوسط درآمدی متخصصان NET Developer. در کشور دانمارک در حدود DKK641188 (کرون) بوده این در حالی است که کمترین سطح درآمدی این متخصصان در کشور دانمارک در حدود DKK456207 (کرون) و بیشترین سطح درآمدی آنها در دانمارک نیز حدود DKK792497 (کرون) مربوط به متخصصان دارای 8 سال سابقه کاری است:

رنج درآمدی متخصصان NET Developer. در دانمارک

همچنین پیش بینی می شود که سطح درآمدی این متخصصان تا 5 سال آتی با 9% افزایش به حدود DKK701011 (کرون دانمارک) برسد:

افزایش درآمد متخصصان NET Developer. در دانمارک

کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک

یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل برای ورود به بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک، کاریابی  در این کشور می باشد. موضوعی که هر کارجوی رشته NET Developer. بایستی از قبل بدان توجه نماید. ولی قبل از هر اقدامی بایستی به این نکته مهم توجه نمایید که داشتن یک CV (رزومه) تکمیلی برای هر کارجویی جهت موفقیت در امر کاریابی در دانمارک الزامی است. با این توضیح اکنون به مشخصات فرمت CV سبک دانمارکی می پردازیم:

فرمت cv در کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک

در مرحله اول کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک، کارجو بایستی از طریق پایگاه های داده شغلی اقدام به جستجوی کار بکند. در این مورد نیز از معروفترین وب سایت های کاریابی در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • WorkinDenmark.dk
  • Jobindex.dk (بزرگترین بازار کاری دانمارک)
  • Linkedin.com
  • Jobsincopenhagen.com
  • Technojobs.co.uk و غیره

در صورت یافتن کاری مناسب، کارجو بایستی درخواست خود را به کارفرمای دانمارکی ارسال کند. حالا در کنار این درخواست شغلی او می تواند مدارک زیر را نیز تهیه و به اتفاق هم به کارفرمای مربوطه ارسال کند. تا از این طریق شانس او برای راهیابی به جلسه مصاحبه افزایش یابد:

کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در دانمارک

لازم به ذکر است که اشاره به نام معرف ها در بخش پایانی CV آنهم به زبان دانمارکی با این عنوان که درصورت نیاز شما می توانید معرف های شغلی را نیز تهیه کنید (anbefalinger kan fås ved nærmere henvendelse) می تواند در کاریابی یک پوئن مثبت برایتان محسوب شود! در صورت راهیابی به مرحله مصاحبه نیز داشتن دانش کافی در خصوص شرکت کارفرما، حفظ بودن CV، حفظ بودن دو یا سه تجربه کارگاهی به عنوان نقاط قوت اتان و توانایی غلبه بر موانع و مشکلات الزامی است. ضمنا لباس رسمی، دست دادن و ارتباط چشمی از رموز موفقیت در مصاحبه حضوری است.

ویزا برای متخصصان NET Developer. در دانمارک

طبق قوانین و مقررات مهاجرتی کشور دانمارک، کارجویان خارجی در صورت یافتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر می توانند برای اخذ مجوز کار و اقامت خود اقدام کنند. برای این کار متخصصان رشته NET Developer. در دانمارک بایستی به صورت آنلاین و از طریق وب سایت آژانس استخدام و مهاجرت بین المللی دانمارک (SIRI) درخواست ویزا دهند. در این صورت بایستی مراحل کار را به صورت زیر ادامه دهند:

مراحلشرح مراحل
مرحله اولانتخاب برنامه ویزای کاری دانمارک
مرحله دومتشکیل پرونده مهاجرتی یا همان case order ID
مرحله سومپرداخت هزینه ویزای کار دانمارک
مرحله چهارمجمع آوری مدارک لازم برای اخذ ویزای کار دانمارک
مرحله پنجمتحویل درخواست ویزا
مرحله ششمارائه داده های بیومتریک
مرحله هفتمانتظار برای دریافت پاسخ

با مراجعه به وب سایت SIRI می توان متوجه شد که نوع ویزای کاری مربوط به متخصصان رشته NET Developer. از نوع پوزیتیو لیست می باشد. یعنی این ویزا مختص کسانی است که از لیست مشاغل کمبود دار دانمارک دارای پیشنهاد کاری هستند. نکته پایانی اینکه هزینه درخواست ویزای کار و اقامت از نوع پوزیتیو لیست در حدود DKK4405 (کرون دانمارک) معاد €591.92 (یورو) می باشد. ویزایی که بسته به مدت قرار داد کاری متقاضیان تا 4 سال نیز اعتبار داشته و بعد از آن هم قابل تمدید است. جهت پرسش در خصوص شرایط مهاجرت به دانمارک می توانید با تیم کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *