ویزای کاری

بازار کار رشته Front End Developer در سوئد

بازار کار رشته Front End Developer در سوئد

به دلیل قرار گیری رشته های علوم کامپیوتر و IT در لیست کمبود نیروی کار سوئد (bristyrkeslistan)، به جرات می توان گفت که بازار کار رشته Front End Developer در سوئد نیز جزء برترین بازارها برای استخدام متخصصان این رشته قلمداد می شود. بازاری که در آن می توان غول های صنایع و فناوری مثل اریکسون و ولوو را مشاهده کرده که در پی جذب نیروهای متخصص و کاردان هستند. بنابراین کارجویان نیز در این بازار کاری نیازمند داشتن یک CV خیلی کامل و رقابتی هستند تا بتوانند نظر شرکت های سوئدی را به خود جلب کنند. چرا که یافتن جاب آفر شرط اصلی درخواست ویزای کار سوئد 2022 محسوب می شود. پس برای اطلاع از اول تا آخر مهاجرت کاری متخصصان Front End Developer به کشور سوئد با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

درباره بازار کار رشته Front End Developer در سوئد

در کل رشته های علوم کامپیوتری و IT جزء رشته مشاغل مورد نیاز کشور سوئد محسوب می شود. از همین رو ما همه روزه شاهد درخواست شرکت ها و موسسات بزرگ سوئدی مثل Ericsson و یا VOLVO هستیم که به دنبال جذب نیروی متخصص در این رشته ها هستند. در بین این رشته ها نیز رشته Front End Developer در سوئد از بازار کار خیلی پر رونقی برخوردار است. مثلا از جمله شرکت هایی که در این بازار کاری به دنبال استخدام متخصص Front End Developer هستند می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:

شرکت هامتوسط درآمد متخصصان Front End Developer به کرون
شرکت Klarnaماهیانه SEK50989
شرکت HiQماهیانه SEK35000 الی SEK42000
شرکت Kindred Groupماهیانه SEK41000 الی SEK53000
LeoVegasماهیانه SEK43000 الی SEK52000
EricssonSEK41000 الی SEK45000
Volvo GroupSEK38000 الی SEK41000

درباره بازار کار رشته Front End Developer در سوئد

شرایط کاری متخصصان Front End Developer در سوئد

آمارها نیز گویای این واقعیت مهم است که متوسط درآمد سالیانه متخصصان رشته Front End Developer در سوئد حدود SEK540011 (کرون) می باشد و در واقع یک متخصص Front End Developer متوسط در سوئد در هر ساعت درآمدی حدود SEK259 (کرون) کسب می کند. بر این اساس نیز یک متخصص تازه کار در این رشته با 1 تا 3 سال سابقه کاری سالانه حدود SEK377195 (کرون) و یک متخصص مجرب با بیش از 8 سال سابقه کاری سالانه درآمدی در حدود SEK670386 (کرون) دریافت می کند. واقعیت مهمی که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود:

رنج درآمد ماهیانه متخصصان Front End Developer در سوئد

پس همانگونه که گفته شد میزان سابقه کاری تاثیر فوق العاده زیادی بر روی افزایش درصد دستمزد متخصصان رشته Front End Developer در سوئد دارد. و بر مبنای همین داده های آماری نیز پیش بینی می شود که متوسط درآمد سالیانه متخصصان رشته Front End Developer در سوئد با 9% افزایش در سال 2027 به حدود SEK590393 (کرون) برسد:

افزایش درآمد متخصصان Front End Developer در سوئد

کاریابی جهت ورود به بازار کار رشته Front End Developer در سوئد

شما به عنوان کارجوی رشته Front End Developer در سوئد، برای انجام کاریابی موفق در این کشور بایستی با الزامات و نیز مراحل این کار آشنا شوید. در مرحله اول از این فرآیند نیز تهیه یک CV و نیز کاور لتر برای این کارجویان الزامی است. سپس کارجوی رشته Front End Developer در سوئد برای جستجوی کار ایده آل خود می بایست از طریق وب سایت های کاریابی اقدام نماید و در صورت یافتن کاری مناسب شرایط خود می تواند درخواست کار خود را به شرکت یا موسسه سوئدی ارسال کند. در آخر نیز پس از تایید کارفرمای سوئدی او می تواند برای حضور در جلسه مصاحبه آماده شود. با این توضیح یکبار دیگر به مرور مراحل کاریابی در سوئد 2022 به صورت زیر می پردازیم:

  • مرحله اول: جستجو برای یافتن فرصت کاری مناسب
  • مرحله دوم: ارسال درخواست استخدام به کارفرمای سوئدی
  • مرحله سوم: حضور در جلسه مصاحبه

اما اگر خواستار اطلاع از شانس کاریابی و استخدامتان در سوئد هستید بایستی بدانید که تنها متقاضیانی از شانس بالای استخدام در سوئد برخوردارند که رشته شغلی آنها در لیست کمبود نیروی کار سوئد (bristyrkeslistan) موجود باشد. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده مسی شود یکی از مشاغل درج شده در لیست کمبود نیروی کار سوئد 2022 نیز توسعه دهندگان سیستم و نرم افزار می باشد. به همین دلیل نیز گفته می شود که شانس کارجویان رشته Front End Developer در سوئد خیلی بالاست:

شانس کارجویان رشته Front End Developer در سوئد

الزامات ویزا برای متخصصان رشته Front End Developer در سوئد

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، رشته Front End Developer در سوئد جزء فهرست کمبود نیروی کار این کشور به حساب می آید و به همین دلیل نیز متقاضیان این رشته شانس خوبی برای کاریابی و استخدام در شرکت های سوئدی دارند. در ضمن آنها از این طریق به راحتی می توانند به ویزای کار سوئد دست یافته و حتی به همراه کل اعضای خانواده اشان به سوئد مهاجرت کنند. منتها نباید فراموش بکنیم که شرط اصلی برای اخذ ویزای کار سوئیس داشتن جاب آفر از کارفرمای سوئدی است. و در این صورت است که کارفرمای سوئدی و متقاضی به وظایف زیر رسیدگی می کنند:

الزامات ویزا برای متخصصان رشته Front End Developer در سوئد

از 1 ژوئن سال 2022 صدور مجوز کار سوئد برای کارجویان خارجی مستلزم داشتن قرارداد کاری یا employment contract می باشد. بر طبق قوانین سوئد همچنین کارفرما برای امضای قرارداد کار و نیز پیگیری درخواست صدور مجوز کاری بایستی پست شغلی مربوطه را دستکم به مدت 10 روز در روزنامه های سوئیس و روزنامه های اروپایی آگهی کند. در این بین متقاضی یا کارجو نیز بایستی با تهیه مدارک و شرایط زیر نسبت به اخذ ویزای کاری سوئد اقدام کند:

شرایط اخذ ویزای کاری سوئد برای متخصصان Front End Developer در سوئد

با این توضیح اشاره به چند نکته مهم دیگر الزامی است. نکته اول اینکه حداکثر مدت اعتبار ویزای کار برای متخصصان Front End Developer در سوئد در حدود 2 سال بوده ولی این ویزا قابل تمدید است. ضمنا هزینه لازم برای اخذ ویزای کاری کشور سوئد در سال جاری حدود SEK2200 (کرون) میباشد. سوالات خود درباره موضوع مهم مهاجرت به سوئد را می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *