ویزای تحصیلی

بورس تحصیلی در بلغارستان

بورس تحصیلی در بلغارستان

بسیاری از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل و دریافت بورس از دانشگاه های معتبر هستند. بورس تحصیلی در بلغارستان یکی از مواردی است که مورد تقاضا قرار میگیرد. شهر صوفیه پایتخت این کشور و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. مردم این کشور به زبان بلغاری و انگلیسی صحبت می کنند و دارای تاریخی غنی می باشد که مناطق تاریخی زیادی دارند.

بلغارستان عضو کشورهایی است که از لحاظ تحصیل از کیفیت بالا بهره مند می باشد و تنوع تحصیلی در این کشور متنوع است. در سمت شمال این کشور آب و هوا در فصل تابستان گرم و در فصل زمستان سرد می باشد.

تحصیل در کشور بلغارستان در 2023

دانشجویان خارجی این امکان را دارند که به زبان بلغاری و زبان انگلیسی آموزش داشته باشند. دانشگاه های این کشور مسئله زبان این کشور را به آسانی درک کرده است و بابت دانشجویانی که این زبان را نمی دانند می توانند به زبان انگلیسی آموزش ببیند و در کلاس های زبان انگلیسی شرکت کنند. در سال 2023 در دانشگاه های بلغارستان زبان بلغاری آموزش صورت می گیرد، این امکان وجود دارد که زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسه آموزش داده شود. مدرک دانشگاهی این کشور در تمام کشورهای دنیا مورد تایید می باشد و دارای برتری خاصی می باشد. در این کشور شرایط دریافت دانشجو آسان و سریع تر از کشورهای اروپایی دیگر می باشد و هزینه کمتری بابت شهریه دانشگاه پرداخت می کنند.


شرایط بورس تحصیلی در بلغارستان

در این کشور از ماه آبان کلاس های دانشگاه شروع می شود که ترم 2 ترم پاییز و بهار آن نزدیک به 30 هفته طول می کشد. اغلب کلاس های درسی در دانشگاه ها یک روز در هفته می باشد و هر کلاسی نزدیک به 75 دقیقه طول می کشد. دانشجویان بابت کمک هزینه های دانشگاه می توانند از دانشگاه وام دریافت کنند. تحصیل در این کشور به تلاش زیاد و پشتکار بالا احتیاج دارد. این کشور نسبت به دانشگاه های دیگر اروپایی بابت هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه بالاتر می باشد و بیشتر دانشگاه ها دانشجویان خارجی از بورس ها تحصیلی بهره مند نمی شوند.

شرایط بورس تحصیلی در بلغارستان

مدارک مورد نیاز بابت اخذ بورس تحصیلی در بلغارستان

جهت اخذ بورس تحصیلی در بلغارستان به مدارک زیر نیاز می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم به علاوه ترجمه مدرک
  • ارائه ریز نمرات به علاوه ترجمه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی شخص
  • ارائه چند قطعه عکس رنگی از شخص با زمینه ای روشن
  • ارائه یک حساب بانکی معتبر بابت ثابت کردن پشتوانه مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر دارای 6 ماه اعتبار
  • ارائه شناسنامه به علاوه ترجمه و کپی
  • ارائه کارت ملی به علاوه ترجمه و کپی
  • ارائه تاییدیه تمامی مدارک توسط سفارت

شرایط ویزای دانشجویی بلغارستان در 2023

مزایا و معایب بورس تحصیلی در بلغارستان

دانشگاه های بلغارستان از سیستم آموزشی بالایی برخوردار هستند و کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور بالا می باشد. از مزایای تحصیل در این کشور در پایان تحصیل این است که می توانید دو مدرک تحصیلی دریافت کنید. در این کشور بعد از به پایان رسیدن یک دوره تحصیلی، 2 مدرک که یکی به زبان بلغاری و دیگری به زبان انگلیسی است به دانشجو داده می شود. یکی دیگر از مزایای تحصیل در بلغارستان هزینه زندگی در این کشور می باشد که دانشجویان می توانند با بهترین امکانات و استفاده از خوابگاه های دانشجویی هزینه کمتری بابت اقامت پرداخت کنند.

از معایب تحصیل در بلغارستان، هزینه تحصیل در این کشور است که برای دانشجویان خارجی و بین المللی بالا می باشد. اگر دانشجویان نتوانند بورس تحصیلی دریافت کنند بابت هزینه های تحصیل و زندگی کمی به مشکل برمی خوردند. تمامی دوره های تحصیلی در این کشور بورسیه تحصیلی دارند از جمله این موارد می توان بورسیه تحصیلی دوره لیسانس، بورسیه تحصیلی دوره فوق لیسانس، بورسیه تحصیلی دوره دکترا، بورسیه تحصیلی سازمان های مردم نهاد بلغارستان و بورسیه های دولتی تحصیل در بلغارستان را نام برد.

هزینه تحصیل در بلغارستان

وقتی که تصمیم به دریافت بورسیه تحصیلی در بلغارستان را دارید، باید هزینه های تحصیل در کشور بلغارستان و دانشگاه و شرایط این کشور را در نظر بگیرید. بورسیه تحصیلی این کشور مخصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد. دانشجویان خارجی به علت کیفیت و سطح آموزشی در دانشگاه های این کشور می خواهند که ادامه تحصیل دهند و از سیستم های آموزشی بالایی که در این دانشگاه ها وجود دارد دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در این کشور هستند، البته برای دانشجویان خارجی شهریه دانشگاه ها بالاتر می باشد و با دانشجویان داخلی یکی نمی باشند.

شرایط تحصیل در بلغارستان در 2023

کارشناسان ارشد و حقوقی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به بلغارستان از طریق کار، مهاجرت از طریق تحصیل در بلغارستان، سرمایه گذاری در بلغارستان، طریق ازدواج در بلغارستان و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

سوالات متداول در باب بورسیه در بلغارستان

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب بورسیه در بلغارستان می باشیم:

  • مدارک مورد نیاز بابت اخذ بورس تحصیلی در بلغارستان کدام اند؟ ارائه مدرک دیپلم به علاوه ترجمه مدرک، ارائه ریز نمرات به علاوه ترجمه، ارائه گواهی سلامت پزشکی شخص، ارائه چند قطعه عکس رنگی از شخص با زمینه ای روشن، ارائه یک حساب بانکی معتبر بابت ثابت کردن پشتوانه مالی، ارائه پاسپورت معتبر دارای 6 ماه اعتبار، ارائه شناسنامه به علاوه ترجمه و کپی، ارائه کارت ملی به علاوه ترجمه و کپی و ارائه تاییدیه تمامی مدارک توسط سفارت
  • شرایط بورس تحصیلی در بلغارستان چیست؟ در این کشور از ماه آبان کلاس های دانشگاه شروع می شود که ترم 2 ترم پاییز و بهار آن نزدیک به 30 هفته طول می کشد. اغلب کلاس های درسی در دانشگاه ها یک روز در هفته می باشد و هر کلاسی نزدیک به 75 دقیقه طول می کشد. دانشجویان بابت کمک هزینه های دانشگاه می توانند از دانشگاه وام دریافت کنند. تحصیل در این کشور به تلاش زیاد و پشتکار بالا احتیاج دارد. این کشور نسبت به دانشگاه های دیگر اروپایی بابت هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه بالاتر می باشد و بیشتر دانشگاه ها دانشجویان خارجی از بورس ها تحصیلی بهره مند نمی شوند.
4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *