مهاجرت

تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

تابعیت از طریق تولد در سنگاپور از مواردی است که احیانا باعث ایجاد پرسش در ذهن افراد مهاجر جهت ورود به این کشور و آشنایی با قوانین آن می شود. اصولا موضوع تابعیت از طریق تولد در کشوری دیگر، همواره یکی از سوالات مهم در ذهن متقاضیان مهاجرت محسوب می شود. ما در این مقاله با شیوه ای جامع به بررسی تابعیت از طریق تولد در سنگاپور می پردازیم. همانطوریکه می دانید سنگاپور از آن دست کشورهایی است که در مورد مسایل مهاجرتی و اقامتی سیاست های سخت گیرانه ای دارد. تابعیت از طریق تولد در این کشور اولین روش اخذ اقامت می باشد که دارای شرایط و ضوابط خود است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها کار و تجربه کاری در زمینه های مهاجرتی و اقامتی آماده مشاوره با شماست.

اخذ تابعیت سنگاپور در 2021

بر طبق قانون اساسی سنگاپور، 3 روش اخذ تابعیت سنگاپوری طی سال 2021 وجود دارد:

طرق اخذ تابعیتشرح
از طریق تولدشخصی که محل تولدش سنگاپور باشد و حداقل یکی از والدینش هم سنگاپوری باشد.
از طریق وراثتفردی که پس از تاریخ 15 می سال 2014 در خارج از کشور تولد یافته باشد و حداقل یکی از پدر و یا مادر فرد دارای تابعیت و شهروندی کشور سنگاپوری باشند. شخصی که قبل از می سال 2004 متولد خارج باشد و پدرش از طریق تولد یا از طریق ثبت نام در موقع تولد، یک شهروند سنگاپوری باشد.
از طریق ثبت نامیک مقیم دائمی به مدت حداقل 2 سال و کسی که استخدام شده و یا با یک شهروند سنگاپوری ازدواج کرده، می تواند برای اخذ تابعیت ثبت نام بکند.

اخذ تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

فردی که در سنگاپور متولد شود و حداقل یکی از والدینش تابعیت سنگاپوری داشته باشند، به عنوان یک شهروند سنگاپوری شناخته می شود. البته به شرط اینکه هر دوی والدین بطور رسمی به عنوان افراد قانونا ازدواج کرده، ثبت نام شده باشند. با این وجود، کودکی که پدرش دیپلمات خارجی است که از مصونیت در سنگاپور برخورداراست، تابعیت سنگاپوری اعطا نخواهد شد. مراحل درخواست ویزای تولد به شرح زیر است:

  • مرحله اول: بررسی صلاحیت متقاضی. درمورد تابعیت از طریق تولد در این کشور، کودک متولد خارج از سنگاپور که والدینشان تبعه سنگاپور باشد. یا کودک متولد داخل سنگاپور که حداقل یکی از پدر یا مادرش تبعه سنگاپور باشد.
  • مرحله دوم: تکمیل فرم درخواست و آماده سازی مدارک پشتیبان.
  • مرحله سوم: رسیدگی به درخواست. بعد از اینکه فرم درخواست و مدارک همراه را آماده کردید. لازم است که وب سایت ICA را بازدید کنید و درخواست را از طریق e-SC (درخواست الکترونیک تابعیت سنگاپوری) تحویل بدهید.

مراحل درخواست ویزای سنگاپور از طریق تولد:

  • بررسی صلاحیت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست و آماده سازی مدارک پشتیبان
  • رسیدگی به درخواست

اخذ تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

نحوه درخواست تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

در صورت تامین نیازمندیهای تابعیتی، می توانید اقدام به درخواست کنید. درخواست های تابعیت از طریق تولد در این کشور لازم است که در قالب یک سال از زمان تولد کودک تحویل داده شود. در غیر اینصورت، یک نامه توضیح و مدارک اضافی برای تحویل بعدی لازم است. همه متقاضیان تابعیت سنگاپوری بایستی شخصیت و کارکتر خوبی داشته باشند.

لازم است که نیازمندی اقامتی را حل کرده باشند و قصد اقامت دایمی در سنگاپور داشته باشند. آنها همچنین بایستی که بتوانند خود و بستگانشان را به لحاظ مالی حمایت بکنند. درخواست تابعیت از طریق تولد در سنگاپور را می توان به کمیسیون عالی تحویل داد و یا شخصا به اداره مهاجرت و بازرسی تحویل داد. توجه کنید که مدارک درستی را ارسال بکنید. فرم درخواست را به طور دقیقی تکمیل نمایید.

هزینه های درخواست تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

هزینه رسیدگی غیرقابل استرداد 100$ (دلار آمریکا) پیشاپیش تحویل هر درخواستی قابل پرداخت است. درصورتی که درخواست موفقیت آمیز باشد، 70$ (دلار آمریکا) بابت گواهی تابعیت سنگاپوری بایست که پرداخت شود. شهروندان جدید که بالای 15 سال سن دارند بایست که یک کارت شناسایی ثبت ملی صورتی را با هزینه 10$ (دلار آمریکا) اخذ بکنند. جهت اطمینان از تغییرات سالانه هزینه درخواست، می توانید با کمیسیون عالی در تماس باشید. به یاد داشته باشید که اخذ تابعیت سنگاپوری کار ساده و راحتی نیست و امکان دارد که این پروسه حتی چند سال به طول بیانجامد.

مدارک لازم جهت درخواست تابعیت از طریق تولد در سنگاپور

به هنگام درخواست، فرم درخواست تابعیت (SCRM) تکمیل شده که بایست با مدارک زیر ضمیمه شود:

  • یک عکس رنگی متناسب با پاسپورت دارای پس زمینه سفید
  • کپی کارت های شناسایی/پاسپورت/گواهی تولد سنگاپوری والدین
  • گواهی ازدواج اگر ازدواج والدین خارج از سنگاپور ثبت شده است
  • پدر کودک لازم است که یک اظهاریه قانونی را ارائه دهد مبنی بر اینکه آنها خارج ازدواج کرده اند
  • گواهی فوت، گواهی طلاق، طلاق نامه، سند یا مدرک حفاظت از کودک، کودکان توسط والدین قبلی، درصورت درخواست آن
  • نامه اشتغال از استخدام والدین به همراه جزییاتی درباره شغل و دستمزد
  • کپی ها از گواهی تحصیلی هر 2 والدین
  • یک نامه خود مخاطبی اندازه A4 با محتوای اطمینان دهی از برگشت ایمن و سالم مدرکتان
  • گواهی PR و کارت PR

مزایای تابعیت سنگاپور

ناگفته پیداست که مزایا و امتیازات تابعیت سنگاپوری بیشتر از مزایای اقامت سنگاپور است. مهمترین امتیاز تابعیت سنگاپوری عبارت است از: آزادی سفر با پاسپورت سنگاپوری. این کشور همچنین کشوری بسیار توسعه یافته و قدرتمند است که سطح درآمد بالا و شاخص توسعه انسانی خوبی هم دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده یکی از مهم ترین مزایای زندگی در سنگاپور یعنی سطح درآمد بالا در این کشور نشان داده شده است:

مهم ترین مزایای زندگی در سنگاپور

معایب تابعیت سنگاپور

خدمت ملی (NS). تمام شهروندان سنگاپوری مرد ملزم به انجام خدمت ملی یا National service هستند و بایستی که برای انجام خدمت ملی در هنگام رسیدن به سن 16.5 سالگی ثبت نام بکنند. مدت زمان انجام خدمت ملی 2 سال است. تابعیت از راه تولد در این کشور دارای قوانین و روند اداری خاصی است. تابعیت از طریق تولد در سنگاپور دارای مزایا و معایبی است که بایستی مدنظرقرار گیرد. وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با تکیه بر دانش و تجربه مهاجرتی و اقامتی خود، حاضر به ارائه مشاور تلفنی یا حضوری در زمینه مهاجرت به سنگاپور می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *