ویزای تحصیلی

تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی

تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی

شرایط ایده ال تحصیل در اندونزی و همچنین دشواری یادگیری زبان مالایی (اندونزیایی) موجب شده تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی مقوله ای قابل بحث باشد. با توجه به بودجه ای که دولت این کشور در سال های اخیر به تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اندونزی اختصاص داده، می توان اظهار داشت در سال های پیش رو شاهد ترقی و پیشرفت این کشور در رده بندی مراکز علمی و موسسات آموزش بین الملل در میان کشورهای جهان خواهیم بود. در این نوشته که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده، سعی داریم توضیحات مختصری پیرامون چگونگی تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی برای شما ارائه کنیم. شایان ذکر است هزینه پایین تحصیل در اندونزی از دیگر دلایلی است که توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب می نماید.

  • شرایط تحصیل در اندونزی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل کدامند؟
  • مزایای تحصیل در اندونزی چیست؟
  • فرایند مهاجرت به اندونزی از طریق تحصیل چیست؟

مزایای تحصیل در اندونزی

از سال 2014 تاکنون وزارت آموزش و پرورش کشور اندونزی توانسته رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد. به گونه ای که تعداد مراکز آموزش عالی در این کشور رشد چشمگیری داشته و درحال حاضر تعداد 2975 دانشگاه در اندونزی مشغول آموزش به دانشجویان خود می باشند. همچنین دولت اندونزی در سال 2022 شرایط تحصیل رایگان با ضوابط خاص را به طور رسمی اعلام کرد. طبق آمار، تحصیل در رشته های موسیقی و همچنین مهندسی در میان پسران رایج تر و شاخه هایی از هنر مانند بازیگری در بین دخترانی که قصد تحصیل در اندونزی را دارند متداول تر می باشد. دانشگاه های اندونزی را می توان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم نمود؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی که اغلب نیز در شهرهای بزرگ قرار گرفته اند به طبع بیشتر است.

مدارک علمی ارائه شده در دانشگاه های این کشور برای وزارت علوم بسیاری از کشورها ازجمله ایران مورد تایید بوده و معتبر تلقی می گردد. به عنوان مثال می توان از دانشگاه UI نام برد که رتبه 75 را درمیان دانشگاه های دنیا داراست و از قدیمی ترین و باسابقه ترین دانشگاه های آسیا به شمار می رود. از مزایای تحصیل در اندونزی می توان موارد زیر را ذکر نمود:

  • پرداخت هزینه کمتر نسبت به سایر کشورهای قابل بررسی
  • رتبه علمی مناسب دانشگاه های برتر اندونزی
  • وضعیت اقتصادی ایده ال اندونزی و روند صعودی آن در سال های اخیر

ویزای تحصیلی جهت تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی

راه های متعددی در زمینه کسب اقامت یک کشور موجود می باشند. کما اینکه بسیاری از افراد از دریافت ویزای تحصیلی و اقامت در اندونزی جهت اخذ تابعیت این کشور بهره می جویند. نظام آموزشی اندونزی شباهت زیادی به نظام آموزشی 6-3-3 در کشور ایران دارد. به گونه ای که تحصیل در مقطع ابتدایی 6 سال زمان می برد و رایگان می باشد. هم چنین دو دوره متوسطه سه ساله که در شهرهای اصلی دارای نظام دوسویه هستند. نظام دوسویه بدان معناست که افراد انگلیسی زبان نیز می توانند در دوره های ارائه شده شرکت کنند و نیازی نیست به زبان اندونزیایی تسلط داشته باشند. شایان ذکر است این فرایند آموزشی در همه مدارس اندونزی برقرار نیست و تنها در شهرهای بزرگی همچون جاکارتا به چشم می خورد.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری متداول تر است و همچنین دانشگاه های دولتی اندونزی کمتر از چنین امکانی برخوردار می باشند. جهت سنجش تسلط فرد بر زبان انگلیسی آزمونی به عمل می آید و همچنین هزینه درخواست جهت تحصیل در این کشور 50$ (دلار) می باشد. از جمله شرایط لازم جهت اخذ این ویزا می توان به قبولی در آزمون آیلتس به عمل آمده، ارائه مدرک تحصیلی با ریز نمرات و دیگر موارد اشاره کرد که در ویزای تحصیلی اندونزی به تفصیل درباره آن سخن گفته ایم.

ویزای تحصیلی جهت تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی

دانشگاه های انگلیسی زبان اندونزی

دوره های درسی ارائه شده به زبان انگلیسی، بیش از همه در مقطع دکتری به چشم میخورند. همچنین کلاس هایی تحت عنوان Pendamping جهت آشنایی افراد انگلیسی زبان با گویش اندونزیایی و الزامات زندگی در این کشور تشکیل می شود که هزینه آن برعهده فرد متقاضی خواهد بود. در ادامه به لیستی از دانشگاه هایی می پردازیم که دوره یا course مطابق با افراد انگلیسی زبان ارائه می کنند:

وضعیت تطابق با وزارت علوم ایرانرتبه در قاره آسیاشهرنام دانشگاه
مورد قبول است54جاکارتا، دپوک، جاواUniversity Of INDONESIA
مورد قبول است65باندونگThe Bundung Institute Of Technology
مورد قبول نمی باشد251جاکارتاBINUS University

موسسه فناوری ITB جزو موسسات مطرح در زمینه تحصیل پزشکی به شمار می آید که مدرک کسب شده در آن مورد تایید وزارت علوم ایران بوده اما برای وزارت بهداشت ایران مدرک معتبری تلقی نمی گردد. از دیگر مراکز دارای دوره های آموزش به زبان انگلیسی می توان به Prasetiya Mulya اشاره کرد که از موسسات آموزشی جداگانه به شمار می رود و با این وجود برنامه های آموزشی به زبان انگیسی تحت عنوان International Programs را در برنامه خود قرار داده است.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در اندونزی

در حال حاضر حدود 6500 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کشور اندونزی مشغول به تحصیل می باشند که اکثر این افراد در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت دارند. درمیان رشته های موجود و ارائه شده برای افراد متقاضی از سایر کشورها، بیشترین هزینه متعلق به دو رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد. تحصیل در رشته های دیگر به طور میانگین 4500$ (دلار) در سال هزینه بر خواهد بود. تحصیل در رشته کارشناسی ارشد هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال هزینه تحصیل در موسسه آموزشی باندونگ در مقطع کارشناسی و برای مقطع کارشناسی ارشد 7000$ (دلار) برآورد می گردد.

شرایط کار برای دانشجویان ساکن اندونزی فراهم است اما اغلب شغل ها کم درآمد بوده و تنها برای گذران زندگی روزمره فرد مناسب می باشند. وضعیت ساعت کار افراد مشغول به تحصیل نیز چیزی نزدیک به 20 ساعت در هفته می باشد. خاطر نشان می شود همکاران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت افزایش اطلاعات شما در این زمینه همواره پاسخگوی سوالات مهاجرتی شما عزیزان می باشند بهتر از هرگونه سوالی است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *