ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در دومینیکا

تحصیل داروسازی در دومینیکا

تحصیل داروسازی در دومینیکا و شرایط آن در بین دانشجویان بومی و خارجی این کشور جزء رشته های تحصیلی پر مخاطب و پر متقاضی محسوب می شود. علاقه مندان به این رشته می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه های دومینیکا بدون وجود محدودیت و شرایط سخت ادامه تحصیل دهند. دانشجویان دقت داشته باشند که برای فارغ التحصیل از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید پایان نامه ای مرتبط با رشته داروسازی مانند: فارماکوژنیک، داروسازی فیزیکی، فناوری دارویی، بیوشیمیایی، شیمی دارویی، تحویل دارو و غیره ارائه کرده و از پایان نامه دفاع کنند. با توجه به پرسش های مطرح شده توسط متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در دومینیکا بپردازند، امید است با مطالعه مقاله پیش رو پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

شرایط تحصیل داروسازی در دومینیکا در 2023

داروسازی یک علم بین رشته ای است که به بررسی عملکرد داروها و مواد شیمیایی در سیستم بیولوژیکی می پردازد، آگاهی از علم داروسازی نه تنها برای پزشکان بلکه برای پرستاران، دندانپزشکان و دامپزشکان ضروری می باشد. طول مدت تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های دومینیکا 5 ساله است، دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس شده و لازم است متقاضی دارای یکی از مدارک TOEFL- IELTS- ACT- SAT- PTE Academic باشد. علاوه بر مدرک زبان لازم است دانشجویان در سال 2023 مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، گواهی تمکن مالی، اسکن از پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی و انگیزه نامه را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند تا پذیرش دانشگاه را بدست بیاورند.

معرفی دانشگاه جهت تحصیل داروسازی در دومینیکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دومینیکا در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دومینیکا را دارند باید پیش از انتخاب دانشگاه اطلاعاتی در رابطه با مراکز معتبر این کشور به دست آورند. در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های پزشکی این کشور بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با امکانات دانشگاه متقاضیان باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند.

  • دانشگاه سانتا دومینیگو: یکی از دانشگاه های معتبر کشور دومینیکو که در شهر سانتا دومینیگو واقع شده است دانشگاه سانتا دومینیگو است. این دانشگاه در سال 1538 میلادی تاسیس شده است و مورد تایید وزارت کشور دومینیکا می باشد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی و مقطع دکتری کورس تحصیلی ارائه می دهد، هم اکنون 45 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل می پردازند.
  • دانشگاه پزشکی راس: این دانشگاه در سال 1978 میلادی تاسیس شد، دانشگاه ROSS جزء دانشگاه های معتبر و پیشرفته پزشکی در کشور دومینیکا محسوب می شود. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند می توانند دوره های کارآموزی خود را در دانشگاه های آمریکا بگذرانند.
  • دانشگاه Saints: یکی دیگر از دانشگاه های معتبر پزشکی در کشور دومینیکا دانشگاه Saints می باشد. این دانشگاه در سال 2006 میلادی تاسیس شده است و در شهر روسو پایتخت کشور دومینیکا جای گرفته است.

معرفی دانشگاه جهت تحصیل داروسازی در دومینیکا

اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا

با دریافت پذیرش تحصیلی دانشجویان می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا انجام دهند. درباره ویزای تحصیلی دومینیکا می توان گفت، اعتبار ویزا برای مدت 12 ماه می باشد و دانشجو باید هر سال پیش از پایان اعتبار ویزا اقدامات لازم را در جهت تمدید اعتبار آن انجام دهد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا به شرح ذیل است.

  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 12 ماه
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت به کشور دومینیکا
  • مشخص شدن محل زندگی در کشور دومینیکا
  • گواهی تمکن مالی
  • اصل و فتوکپی از مدارک شناسایی

اقامت پس از تحصیل داروسازی در دومینیکا

متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشکده داروسازی در کشور دومینیکا اقامت داشته باشند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و به دنبال یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی باشند. دقت نمایید که دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه های این کشور شانس بیشتری برای یافتن کار دارند، اگر قصد مهاجرت کاری به کشور دومینیکا را دارید پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله مهاجرت به دومینیکا را مطالعه کنید.

طی مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تحصیل داروسازی در دومینیکا کسب کردید، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی را دارید پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه های معتبر در دنیا و بازار کار با شرایط مناسب برای داروسازان در کشورهای مختلف با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل داروسازی در دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص تحصیل داروسازی در دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم:

  • آیا برای تحصیل داروسازی در دومینیکا به ویزای تحصیلی این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی به غیر از ایالت متحده آمریکا، که به دنبال تحصیل داروسازی در دومینیکا هستند، باید قبل از ورود به این کشور بریا دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا اقدام نمایند.
  • آیا می توانم برای تحصیل داروسازی در دومینیکا از بورسیه تحصیلی استفاده کنم؟ تمامی دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل داروسازی در دومینیکا را ندارند، می توانند از بورسیه تحصیلی این کشور بهره مند شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *