ویترین

تحصیل در پاکستان

تحصیل در پاکستان

افرادی که می خواهند تحصیل در پاکستان را تجربه کنند، محدود هستند مگر آن که افراد در آسیای مرکزی مشغول به زندگی باشد. کمتر شنیده می شود که یک فرد ایرانی تمایل داشته باشد که پاکستان را برای آینده خود انتخاب کند. کیفیت آموزش در این کشور نسبتا مناسب است اما می توان گفت که دانشگاه های ایرانی بهتری به نسبت پاکستان وجود دارد. برای افرادی که می خواهند یک دوره آموزشی با کیفیت را پشت سر بگذارند، پاکستان نمی تواند گزینه ایده آلی باشد. با این حال، باید در نظر داشت برای افرادی که تمکن مالی کافی در اختیار نداشته باشند، می توان از این کشور به عنوان یک مقصد مناسب یاد کرد.

فرایند تحصیل در خارج از کشور نمی تواند چندان دشوار باشد اگر و تنها اگر فرد بهترین گزینه را با توجه به شناخت کامل از شرایط خود انتخاب کند. محدودیت هایی در هر کشور خارجی ممکن است وجود داشته باشد و فرد باید آن را به خوبی بشناسد. به نوعی می توان گفت که اثر محدودیت ها در این روند بسیار بیشتر از امتیازهای آن است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با تکیه بر دانش خود، اطلاعاتی درباره تحصیل در پاکستان به طور کلی ارائه خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل در پاکستان چگونه است؟
  • فرایند تحصیل در پاکستان برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • چه هزینه هایی باید در این مسیر پرداخت کرد؟
  • دانشگاه های پاکستان چه شرایطی در سطح بین المللی دارند؟
  • انتخاب دانشگاه های پاکستان چگونه می تواند به عنوان امتیاز حساب شود؟

بررسی نظام آموزشی در پاکستان

پاکستان کشوری است که 221 میلیون نفر جمعیت دارد و داده های آماری نشان می دهد که 55% از جمعیت آن کمتر از 24 سال دارند. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که نیاز به آموزش در این کشور در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. آخرین سرشماری انجام شده در نقاط شهری نشان می دهد که 78% از مردم دارای سواد هستند و این آمار در نقاط روستایی 59% است.


در مقاطع قبل از تحصیلات عالی، 4 دوره مختلف در نظر گرفته شده است. هر فرد بسته به شرایط خود می تواند انتخاب کند که در کدام مقطع باید تحصیل کند و تا رسیدن به دانشگاه چه مسیری را پیش رو خواهد داشت. نمودار زیر، تعداد دانش آموزان در پاکستان در سال گذشته را به تصویر می کشد.

بررسی تعداد دانش آموزان در مدارس پاکستان

دوره دانشگاهی در پاکستان

بیش تر افرادی که به دنبال تحصیل در پاکستان هستند، این کشور را برای دوره های دانشگاهی انتخاب می کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، دانشگاه های پاکستان رتبه های مناسبی در سطح بین المللی در اختیار ندارند. رتبه بندی برترین دانشگاه های پاکستان در جدول زیر مشخص شده است:

نام دانشگاهرتبه آسیاییرتبه جهانی
دانشگاه پنجاب2961190
دانشگاه آقاخان4241520
دانشگاه قائد اعظم5541897
دانشگاه کشاورزی فیصل آباد5952012
دانشگاه علوم مدیریت لاهور6012035
دانشگاه مهندسی و تکنولوژی لاهور6282130

از صفر تا صد تحصیل در ایتالیا

در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که فرد بتواند به راحتی دانشگاهی با کیفیت برای خود انتخاب کند.

دوره دانشگاهی در پاکستان

مزایای تحصیل در پاکستان

دانشجویان خارجی برای این که بتوانند بهترین بهره وری را برای خود ایجاد کنند، باید به گزینه های مختلفی که در دسترس خود دارند توجه کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، پاکستان یکی از کشورهایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. دلیل اصلی این مسئله آن نیست که پاکستان یکی از کشورهای بد جهان برای تحصیل است بلکه اصلی ترین دلیل، قدرت بیشتر کشورهای دیگر برای تحصیل در نظر گرفته می شود. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در پاکستان برای شهروندان خارجی عبارت است از:

  • سهولت بیشتر دریافت پذیرش از دانشگاه ها
  • هزینه های بسیار کم تحصیل
  • شرایط مناسب دریافت ویزای تحصیلی
  • امکان به دست آوردن کار
  • فرصت های مناسب مهاجرت از پاکستان به سایر کشورهای جهان برای تحصیل یا کار
  • اعتبار مدرک بسیاری از دانشگاه ها در سطح بین الملل
  • دسترسی به رشته های تحصیلی مختلف
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

شرایط کلی تحصیل در انگلستان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در پاکستان وجود دارد، اسلام گرایی افراطی است و به همین دلیل است که به ویژه به دختران توصیه می شود تا این کشور را برای آینده تحصیلی خود انتخاب نکنند. در صورتی که به دنبال بهترین گزینه های مهاجرتی برای خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بهترین گزینه های ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

سوالاتی درباره تحصیل در پاکستان

مهم ترین سوالاتی که معمولا درباره تحصیل در پاکستان مطرح می شوند عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در پاکستان برای دانشجویان خارجی چقدر است؟ شهریه دانشگاه های پاکستان از 1000$ (دلار) در سال آغاز می شود ولی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور معمولا کمتر است.
  • آیا تحصیل در پاکستان مناسب است؟ در این کشور می توان به زبان انگلیسی و با هزینه های کم به ادامه تحصیل پرداخت. با این حال باید به طور کامل شرایط فرد مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان تصمیم نهایی را اخذ کرد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *