ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در تاجیکستان

مقطع دکتری در تاجیکستان

هر ساله افراد زیادی برای مقطع دکتری در تاجیکستان به این کشور سفر می کنند و متقاضیان می توانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز تحصیل نمایند. کیفیت آموزش در دانشگاه های تاجیکستان در سطح بالایی است و تدریس بر اساس آخرین استانداردهای جهانی ارائه می شود. تاجیکستان کشوری کوهستانی در آسیای میانه است که به دلیل شرایط آب و هوا و بارش باران در این کشور شاهد جاذبه های طبیعی و سرسبزی بسیاری خواهید بود. درحال حاضر در کشور تاجیکستان 24 موسسه آموزش عالی وجود دارد که به ارائه 130 رشته تحصیلی در زمینه های مختلف می پردازند. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا اطلاعات جامعی در رابطه با مقطع دکتری در تاجیکستان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل دکترا در تاجیکستان چیست؟
  • آیا تاجیکستان مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • بهترین دانشگاه های تاجیکستان برای تحصیل کدامند؟
  • محدودیت های کار در تاجیکستان چیست؟
  • کیفیت آموزش در این کشور چگونه است؟

شرایط مقطع دکتری در تاجیکستان

در موسسات آموزش عالی تاجیکستان طول مدت تحصیل در مقطع دکتری 4 ساله است، تحصیل در مقطع دکتری در کشور تاجیکستان بیشتر به حال تحقیقاتی و پژوهشی است. در این دوره تحصیلی ارائه پایان نامه دقیق و معتبر ضروری است پس دانشجو موظف است در طول تحصیل اطلاعات کاملی در رابطه با موضوع پایان نامه خود به دست بیاورد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو باید دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس باشد علاوه بر این لازم است استاد راهنما انتخاب کنید که به عنوان سوپروایزر نامیده می شوند.


علاوه بر این فرد باید مدارک و مستندات تعیین شده را در وب سایت دانشگاه آپلود کند تا درخواست مورد بررسی قرار گیرد که این مدارک عبارتند از: تکمیل فرم در نظر گرفته شده، اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی و ترجمه رسمی مدارک.اخذ بورس تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان واجد شرایط امکان پذیر است به این منظور مکاتبات باید به صورت ایمیل و در بازه زمانی مشخصی صورت گیرد. برای اخذ بورس تحصیلی لازم است دانشجو دارای مقالات ISI باشد اگر دارای اختراعات ثبت شده هستید شانس شما برای اخذ بورس تحصیلی افزایش می باید.

معرفی دانشگاه های معتبر تاجیکستان

همانطور که گفته شد در این کشور 24 دانشگاه وجود دارد که اکثر این دانشگاه ها به امکانات پیشرفته و مدرن آموزشی مجهز می باشند. اخذ پذیرش از دانشگاه های تاجیکستان تنها با ارائه درخواست توسط متقاضی امکان پذیر است، دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های تاجیکستان را دارند باید آگاه باشند که هیچ یک از دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند اما برخی از دانشگاه های تاجیکستان مورد تایید وزارت علوم برای سال تحصیلی 2024-2023 هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. متقاضیان ایرانی با تحصیل در دانشگاه هایی زیر می توانند در کشور ایران مشغول به کار شوند.

گروهدانشگاه ها
گروه ج (متوسط)Tajik Technical University
Polytechnical Institute of Tajik Technical University
Tajik State University of Commerce
Institute of Economy and Trade, Tajik State University of Commerce in Khujand City

معرفی بهترین دانشگاه های تاجیکستان

ویزای تحصیلی دانشجویان دکتری در تاجیکستان

دانشجویان خارجی و بین المللی علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه به ویزای دانشجویی تاجیکستان برای اقامت در این کشور نیاز دارند، برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری تاجیکستان اعلام کنید. پس از بررسی اولیه درخواست زمان مصاحبه حضوری برای شما تعیین می شود که لازم است در تاریخ مشخص شده به صورت حضوری در سفارتخانه حاضر شوید و مدارک لازم را به مسئول مربوطه ارائه کنید.

  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای دانشجویی و ارائه رسید
  • ارائه گذرنامه معتبر که تا 6 ماه پس از ورود شما به کشور تاجیکستان دارای اعتبار است
  • ارائه آدرس ایمیل تا اعلان های مربوط به مراحل اخذ ویزای تحصیلی، تغییرات و نتایج را دریافت کنید
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور تاجیکستان
  • ارائه مدارک شناسایی
  • تکمیل فرم ارائه شده توسط سفارتخانه
  • 2 قطعه عکس 6*4
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • گواهی سلامت تایید شده
  • ارائه ترجمه مدارک رسمی و تایید شده

هزینه مقطع دکتری در تاجیکستان

یکی از دلایل اینکه دانشجویان ایرانی دانشگاه های تاجیکستان را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند این است که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه و معقول است. دانشجویان مقطع دکتری باید سالانه مبلغ 3500$ (دلار) بابت شهریه دانشگاه پرداخت کنند. علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در کشور تاجیکستان را نیز در نظر داشته باشید دقت داشته باشید که برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی باید اجاره خانه بیشتری در مقایسه با اجاره خوابگاه دانشجویی پرداخت کنید. مطالعه مقاله هزینه زندگی در تاجیکستان به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه زندگی در این کشور کسب کنید.

طبق قوانین وضع شده در کشور تاجیکستان دانشجویان می توانند در طول تحصیل مشغول به کار شوند و با حقوق به دست آمده بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. دانشجویان باید بر اساس مقطع تحصیلی در تایم مشخص شده مشغول به کار شوند، زمان در نظر گرفته شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی 12 ساعت، مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و مقطع دکتری بیش از 20 ساعت می باشد.

اقامت پس از تحصیل در تاجیکستان

ویزای تحصیلی تاجیکستان به متقاضیان مجوز این را می دهد که به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند اگر دانشجویی قصد داشته باشد پس از اتمام دوره تحصیلی همچنان در کشور تاجیکستان اقامت داشته باشد می تواند مشغول به کار شود و یا در صورت داشتن سرمایه لازم سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کند. برای کار پس از تحصیل در تاجیکستان لازم است دانشجو به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد با پیدا کردن شغل مورد نظر و عقد قرار داد کاری می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید و در این کشور اقامت داشته باشید.

میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در سال 2022 در کشور تاجیکستان 11700TJS (سامانی) اعلام شده است اما حقوق و دستمزد با توجه به موقعیت شغلی، مدرک تحصیلی و سوابق کاری پرداخت می شود، حداقل حقوق و دستمزد در تاجیکستان 2950TJS (سامانی) و حداکثر حقوق و دستمزد 52000TJS (سامانی) برآورد شده است. برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در کشور تاجیکستان به لینک سرمایه گذاری در تاجیکستان رجوع کنید.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی مقطع دکتری در تاجیکستان پرداختند هموطنان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در مقطع دکتری با وکلای مجرب موسسه در ارتباط باشند تا با توجه به شرایط خود بهترین دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *