ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا

تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا

در تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا تمام جنبه های علمی مانند نحوه کار ذهن و روان انسان را به دانشجویان آموزش داده و منتقل می کنند. مدارک روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج های برتر در بر گیرنده مراحل رشد انسانی، درک افراد و رفتار آنها در جامعه هستند. فارغ التحصیلان مطالعات روانشناسی در مشاغل مشاوره، روان درمانی، روانشناسی سازمانی، آموزش ویژه، تبلیغات و موارد دیگر جذب کار می شوند.

تحصیل در خارج از کشور و مخصوصا اسپانیا فضایی دوستانه و آرام را به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ارائه می دهد. اگرچه سخنرانی ها در دانشگاه ها و کالج های اسپانیا رسمی است، اما سمینارها و کارهای آزمایشگاهی غیر رسمی تر هستند و به دانشجویان اجازه می دهد آزادانه با استادان بحث کنند و از آنها در مورد مواد دوره خود سوال کنند. دانشجویان روانشناسی به طور مداوم در تلاش هستند تا تمام جنبه های رفتار انسان را درک کنند.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا

اسپانیا 85% شبه جزیره ایبری را که با پرتغال مشترک است، در جنوب غربی اروپا اشغال کرده است. آفریقا در تنگه جبل الطارق کمتر از 10 مایل (16 کیلومتر) در جنوب این کشور واقع است. اسپانیا روی فلاتی واقع است که از طریق آن مجموعه ای از رشته کوه ها، دره ها و رودخانه ها بوجود آمده اند. رودخانه های اصلی این کشور عبارتند از: ابرو در شمال شرقی، تاجو در منطقه مرکزی و گوادالکوئیر در جنوب. اسپانیا یک کشور اروپایی است که در منطقه مدیترانه واقع شده و آن را پلی بین اروپا و آفریقا قرار داده است. این کشور دارای یک تاریخچه فرهنگی طولانی و غنی است. اسپانیا که به دلیل هنر، موسیقی، آشپزی و سایر فعالیت های فرهنگی شناخته شده است.

رشته روانشناسی به دلیل اهمیت آن در رشد انسانی و جامعه در پزشکی، تحقیقات بهداشتی و مطالعات رفتاری بسیار مهم است. آگاهی از روندهای اساسی رفتار و شناخت انسان می تواند منجر به کشف حال فرد در شرایط پیچیده روانشناختی مانند افسردگی، صرع، آسیب مغزی و بیماری آلزایمر شود. دوره مقطع کارشناسی این رشته بر روی عناصر علمی روانشناسی و همچنین عناصر اجتماعی روانشناسی متمرکز خواهد شد. متقاضیان حوزه های مختلفی را مطالعه خواهند کرد، از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی رشد و سایر موارد. مدارک صادره عمدتا از طریق سخنرانی ها و سمینارها آموزش داده می شود که دانشجویان ممکن است فرصت شرکت در برخی از دروس عملی و از جمله جلسات آزمایشگاهی را نیز داشته باشند. دانشجویانی که در یک مقطع تحصیل می کنند این شانس را دارند که دانش و مهارت خود را در تمام زمینه های روانشناسی توسعه دهند.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا

دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا

دانشگاه بین المللی ماربلا دوره های کارشناسی تا دکترا را ارائه می دهد. این دوره ها سطح آموزشی پویایی دارد که درک جامعی از روانشناسی به عنوان علمی که برای همه فرایندهای اجتماعی اهمیت دارد، به دانشجویان میدهد. این دانشگاه به دانشجویان بینشی در مفاهیم نظری و روش شناختی بنیادی، مفاهیم و چارچوب های روانشناسی به عنوان یک رشته علمی ارائه می دهد. به علاوه، از طریق دوره های مختلف حرفه ای/کاربردی، دانشجو را برای ادامه تحصیل و آموزش بیشتر در زمینه های مورد علاقه خود مانند مشاوره روانشناسی، روان درمانی، مربیگری، انتخاب و استخدام پرسنل، بازاریابی واجد شرایط می کند. ماحصل این دوره یک دانشجوی تحصیل کرده است که میداند چگونه باید انتقادی و تحلیلی فکر کند، مفاهیم اساسی علم روانشناسی را درک کند، دانش به دست آمده را در زمینه های مختلف شاخه های روانشناسی اعمال کند و به اصول روش شناختی و اخلاقی حاکم احترام بگذارد.

استفاده از دانش به دست آمده در این زمینه، مهارت های زمینه ای و مهارت های ارتباطی لازم برای انجام کارهای مشاوره ای و روانشناسی را ایجاد کرده است. رایج ترین زمینه های تخصص در روانشناسی کاربردی حرفه ای عبارتند از:

  • روانشناسی بالینی و بهداشتی
  • کار در سیستم بهداشت
  • روانشناسی آموزشی
  • کار در سیستم آموزش و پرورش و مدرسه

با این حال، رشته های دیگری وجود دارد که روانشناسان در آنها برنامه های کاربردی و فعالیت های حرفه ای را توسعه داده اند. دوره هنر در روانشناسی در دانشگاه Schellhammer نیز گام مهمی برای حرفه ای شدن در رشته روانشناسی و یادگیری سیاست های مربیگری تجارت، و ورود به دنیای آموزش و پرورش است. تحصیل در این دانشگاه، همچنین یک دارایی ارزشمند برای دانشجویانی است که به سمت مدیریت یا نقش های مدیریتی، بازاریابی و منابع انسانی و همچنین علاقمندان به زمینه های مددکاری اجتماعی یا حل تعارض گرایش دارند.

زیرشاخه های رشته روانشناسی در اسپانیا

مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی، دانش آموزانی را که مایل به تحصیل در مقطع دکترا یا حرفه هایی هستند که نیاز به مهارت در تحقیق دارند، آماده می کنند. در برخی از دانشگاه ها، دانشجو با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور مستقیم در برنامه دکترا در روانشناسی تربیتی و آموزش در دانشگاه لئون پذیرش می شود. نوع دوم تحصیل مربوط به داوطلبانی است که دارای مدرک تحصیلی دیپلم یا بالاتر هستند و دوره آموزش معلمی را گذرانده اند. هدف برنامه دکترای روانشناسی در دانشگاه های اسپانیا، آموزش پزشکان در زمینه های مختلف روانشناسی است. از طریق دوره دکترا، دانشجویان قادر به کسب دانش نظری، فنی و عملی لازم برای تحقیقات پیشرفته در چهار زمینه اصلی هستند:

  • روانشناسی بالینی
  • علوم اعصاب شناخت
  • روانشناسی زبان
  • آموزش خانواده و مدیتیشن

نمودار زیر رتبه اسپانیا در دارا بودن بیشترین تعداد دانشجوی دکترای روانشناسی را نسبت به تعداد کل دانشجویان در غرب اروپا به هزار نفر نشان می دهد:

مقایسه تعداد دانشجویان مقطع دکتری در کشورهای مختلف

این کشور همچنین در توسعه انرژی های تجدیدپذیر، به ویژه در زمینه های انرژی خورشیدی و انرژی باد، پیشرو است. اسپانیا تقریبا نیمی از زیتون های جهان را تولید می کند و از نظر توسعه اقتصادی در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته و توانسته از بحران اقتصادی سال 2008 فاصله بگیرد. متقاضیان محترم تحصیل دانشجویی و کار بعد از تحصیل در اسپانیا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های رایگان با مشاوران و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره های رایگان آنها بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *