ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک یعنی در اولویت قرار دادن خود زیرا بسیاری از موسسات آموزشی این کشور متعهد به رشد کامل دانشجویان هستند. با توجه به مزایای تحصیل در دانمارک می توان گفت این کشور ثروتمند اروپایی مقصدی خارق العاده برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در این کشور ثروتمند اروپایی مساوی با تحصیل در یک فضای هدف محور با موفقیت آکادمیک و فرصت رشد و نمایش اصالت خود می باشد. دانمارک نمونه ای از کارآیی و کیفیت است و این در سیستم آموزشی آن نیز نمایان است. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در دانمارک می پردازیم.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

در دانمارک استانداردهای یادگیری واقعا خوبی وجود دارد. از آن جا که آموزش در این کشور اروپایی بسیار جدی گرفته می شود، دانشجویان در یک محیط تعالی محور که شناخته شده است و می تواند با بسیاری از موسسات عالی رتبه در جهان رقابت کند به یادگیری می پردازند. روش های تحصیل دانشگاهی دانمارک مستلزم یادگیری معارف در کلاس درس با تفکر انتقادی و کاربرد در یافتن راه حل است. در این کشور دانشجویان تشویق و توانمند می شوند تا مرزها را زیر پا بگذارند و راه های جدیدی برای توسعه رشته های خود پیدا کنند. کار گروهی، تفکر مستقل و دانش فنی عملی به دانشجویان آموزش داده می شود.

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در دانمارک عبارتند از:

مزایای تحصیل در دانمارک

در اکثر دانشگاه های دانمارک، انگلیسی غالبا زبان تدریس است. دانمارک، به عنوان یک کشور کارآمد، در زمینه علمی دارای شهرت عالی است. بسیاری از نظرسنجی ها دانمارک را به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان معرفی می کنند. این کشور نه تنها از گردشگران بسیاری استقبال می کند بلکه همچنین به یک مقصد عالی برای تحصیل تبدیل شده است. سیستم آموزش عالی دانمارک دارای رتبه بسیار بالایی در سطح جهان است. این کشور همچنین یکی از بزرگ ترین جمعیت های انگلیسی زبان در اروپا را دارد، که برای کشوری که زبان رسمی خود را دارد (یعنی دانمارکی) کاملا چشمگیر است. دولت این کشور به دنبال فراهم ساختن زندگی آسان برای شهروندان و ساکنان دانمارک می باشد. دلایل و مزایای فوق نشان می دهد دانمارک به واقع یک مقصد ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

مدارک مهم مورد نیاز برای سفر به دانمارک و تحصیل در آن بسته به کشور مبدا دانشجویان متفاوت است. اتباع اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و کشورهای اسکاندیناوی برای ورود به دانمارک به هیچ گونه ویزایی نیازی ندارند، اما اتباع کشورهای دیگر نیاز به ویزا و اجازه اقامت دانشجویی دارند تا بتوانند در دانمارک تحصیل و زندگی کنند. ویزا و مجوز اقامت در سفارت یا کنسولگری دانمارک در کشور مبدا دانشجویان اعطا می گردد. برخی از اسناد، مدارک یا الزاماتی که متقاضیان بدین منظور باید ارائه نمایند عبارت است از:

  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی شناخته شده دانمارکی
  • گواهینامه مهارت زبان انگلیسی یا زبان دانمارکی
  • بیمه مسافرتی
  • جزئیات یا اطلاعات محل اقامت
  • سند اثبات پشتیبانی مالی برای طول مدت تحصیل (نشان دهنده 1000€ (یورو) در ماه)
  • گذرنامه یا سند سفر معتبر
  • هزینه ویزا

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

در دانمارک تحصیلات عالی برای کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد اهل اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس و همچنین برای دانشجویان شرکت کننده در برنامه تبادل رایگان است. همچنین افراد می توانند در دانمارک به صورت رایگان تحصیل کنند اگر:

  • از قبل اجازه اقامت دائم یا موقت دارند
  • یکی از والدین آن ها اهل یک کشور غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا است و در دانمارک کار می کند.

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دانمارک بین 6000€ تا 16000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. البته توصیه می کنیم متقاضیان وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنند تا ببینند شهریه آن ها چه مبلغی می باشد زیرا ممکن است برخی از برنامه های تخصصی هزینه بیش تری داشته باشند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در دانمارک

سیاست تحصیل بدون پرداخت شهریه دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا بسیار جذاب است اما کیفیت بالای زندگی در این کشور به معنای هزینه های بالای زندگی است و بنابراین میانگین قیمت ها در آن به طور کلی بالاتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. به عنوان یک تخمین تقریبی می توان گفت دانشجویان بین المللی برای برآمدن از پس هزینه زندگی در دانمارک به 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه نیاز دارند. البته برخی فاکتورها مانند عادت های زندگی و شهر محل اقامت می توانند در بالا یا پایین رفتن این ارقام دخیل باشند.

محل اقامت بزرگ ترین بخش هزینه های زندگی دانشجویان در دانمارک را تشکیل می دهد. به طور کلی، هزینه محل اقامت در کپنهاگ، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل می تواند در حدود 800€ تا 900€ (یورو) و در بیش تر شهرهای دیگر این کشور نیز بین 400€ تا 670€ (یورو) باشد. گزینه های اصلی اقامت برای دانشجویان در دانمارک و هزینه آن ها به شرح زیر است:

گزینه های اصلی اقامت برای دانشجویان در دانمارک و هزینه آن ها

پاسخ به سوالات پرتکرار درباب تحصیل در دانمارک

در این بخش به چهار سوال پرتکرار علاقه مندان به تحصیل در کشور دانمارک پاسخ می دهیم:

  • برای تحصیل در دانشگاه های دانمارک دانشجویان درخواست خود را باید چگونه ارائه دهند؟ فارغ از دانشگاه انتخابی دانشجویان، دانمارک یک وب سایت ویژه برای ارائه درخواست در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است که آن ها می توانند برای حداکثر 8 برنامه درخواست دهند. دانشجویان باید تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را به دقت بررسی کنند و مطمئن شوند که همه آن ها را به زبان انگلیسی ترجمه کرده اند.
  • تحصیل در دانمارک چگونه است؟ آموزش عالی دانمارک ترکیبی از برتری آکادمیکی سنتی با آموزش نوآورانه است که دانشجویان را قادر می سازد تا به ایده های جدید و دانش بیش تر فکر کنند و آن ها را بیازمایند. با ترکیب کلاس های درس و آموزش های سنتی با روش های تدریس مبتنی بر پروژه، تحصیل در دانمارک به دانشجویان کمک می کند تا رویکردی خلاقانه و مشترک برای استفاده از دانش جدید و حل چالش های پیچیده زندگی واقعی ایجاد کنند. دانشگاه ها، کالج ها و آکادمی های دانمارک از پیشرفته ترین ها هستند. محیط یادگیری دوستانه و آرام است و دانشجویان و اساتید در کلاس ها به طور آشکار به بحث می پردازند.
  • آزمون های رسمی زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های دانمارک کدامند؟ TOEFL، IELTS، PTE Academic و C1 Advanced در تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور مورد قبول هستند.
  • محبوب ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک کدامند؟ مدیریت بازرگانی، اقتصاد، علوم زیست محیطی، طراحی و مهندسی عمران.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در دانمارک در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر به ویژه در زمینه تحصیل فرزاندان در دانمارک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *