ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در قطر

تحصیل رشته طراحی لباس در قطر

تحصیل رشته طراحی لباس در قطر علاوه بر موسسات آموزشی این کشور در پردیس های موسسات بین المللی واقع در آن نیز برای علاقه مندان امکان پذیر است. به عنوان مثال، علاقه مندان می توانند در دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا در قطر به تحصیل در رشته طراحی لباس به زبان انگلیسی بپردازند. قطر یک مقصد در حال رشد برای تحصیل در خارج از کشور است. در دهه گذشته این کشور عمیقا متعهد به ارتقای سیستم آموزشی خود برای مطابقت با استانداردهای جهانی شده است. دولت قطر آموزش و پرورش را به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه این کشور قرار داده است. قطر کشوری در خاورمیانه است که به خاطر ثروت و شکوفایی خود مشهور است.

دانشجویان خارجی در قطر نه تنها از کیفیت آموزشی ارائه شده آن بهره مند می شوند بلکه ضمن یادگیری در مورد فرهنگ عربی و دین اسلام، از جو مسالمت آمیز و امن این کشور نیز برخوردار می شوند. در قطر، لازم نیست که دانشجویان نگران وضعیت زبان در این کشور باشند زیرا اگرچه زبان عربی زبان رسمی قطر است اما سیستم دانشگاه های دولتی آن برنامه ها و دوره های بسیاری را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. همچنین، موسسات بین المللی بسیاری در قطر پردیس دارند و دانشجویان در آن جا می توانند اصولا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در قطر 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

تحصیل رشته طراحی لباس در VCUarts قطر

دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا در قطر (VCUarts قطر)، شاخه قطری دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا است. پردیس اصلی در ریچموند ویرجینیا در آمریکا قرار دارد و VCUarts قطر در Education City در دوحه پایتخت قطر واقع شده است. با ثبت نام در برنامه چهارساله BFA در رشته طراحی لباس در VCUarts قطر، دانشجویان در فرصتی متمایز مشارکت می کنند تا تاریخ غنی فرهنگ، مد و سنت های عربی را با صنعت مد قرن 21 ترکیب کنند. دوره های کارآموزی راهی عالی برای دانشجویان جهت به دست آوردن تجربه عملی در یک محیط طراحی حرفه ای است. دوره های کارآموزی VCUarts قطر بخشی از برنامه درسی اصلی است. دوره های کارآموزی معمولا بدون حقوق هستند اما ممکن است پس از فارغ التحصیلی منجر به حمایت مالی یا استخدام شوند.

برخی از شرکت هایی که کارآموزی ارزشمندی را به دانشجویان طراحی لباس VCUarts قطر ارائه می دهند عبارتند از:

  • Akademics
  • Cacherel
  • Easton Pearson
  • Feral Childe
  • Integral Services Uniform Department
  • Isabel Toledo
  • Manish Arora
  • Maria Bonita
  • Natalie Chanin
  • Qatar Museums Authority

هر سال، CVUarts قطر از هنرمندان و طراحان بازدیدکننده این دانشگاه استقبال می کند تا آن ها تخصص و تجربیات خود را به اشتراک بگذارد. این هنرمندان، طراحان و مربیان که از سراسر جهان جذب می شوند در زمینه های طراحی مربوطه بسیار موفق و شناخته شده اند. آن ها دانش خود را از طریق سخنرانی ها، کنفرانس ها یا کارگاه های خاص به اشتراک می گذارند، تجربیات خلاقانه دانشجویان را گسترش می دهند و رویکرد چند فرهنگی دانشگاه برای طراحی را تکمیل می کنند.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در قطر

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در قطر نشان می دهد هزینه تحصیل در این 8500USDتا 16000USD (دلار آمریکا) در سال است. همچنین، هزینه زندگی در قطر بسیار زیاد است. معمولا یک دانشجوی معمولی برای هزینه های خود (بدون در نظر گرفتن محل اقامت) به حداقل مبلغی معادل 1000USD (دلار آمریکا) در ماه نیاز دارد. از طرفی، ویزای تحصیلی قطر به دانشجویان اجاره کار در این کشور را نمی دهد، مگر در مشاغل دانشگاهی. دانشجویان فقط پس از پایان تحصیلات خود می توانند در یک فرصت کاری مشغول شوند.

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در قطر را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در قطر

نمودار زیر وضعیت اجاره بها در قطر را نشان می دهد:

وضعیت اجاره بها در قطر

جدول زیر قیمت برخی کالاهای اساسی در قطر را نشان می دهد:

عنوان کالاقیمت بر حسب دلار آمریکا
شیر معمولی (1 لیتر)1.93USD
قرص نان سفید تازه (500 گرمی)1.39USD
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.80USD
تخم مرغ معمولی (12 عدد)2.96USD
پنیر محلی (1 کیلوگرم)10.11USD
فیله مرغ (1 کیلوگرم)7.36USD
گوشت گاو (1 کیلوگرم)10.40USD
سیب (1 کیلوگرم)1.84USD
موز (1 کیلوگرم)1.48USD
پرتقال (1 کیلوگرم)1.65USD
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.39USD
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.04USD
پیاز (1 کیلوگرم)0.97USD
آب (بطری 1.5 لیتری)0.57USD

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در قطر

کسانی که تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک موسسه آموزشی در قطر را دارند باید مدارک مناسب را جمع آوری نمایند تا ثابت کنند که متناسب با شرایط دانشگاه هستند. متقاضیان باید اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی قبلی، اطلاعات مالی و انگیزه نامه ارائه دهند. برای ارائه درخواست به یک دانشگاه در قطر از متقاضیان خواسته می شود برخی از مدارک زیر را ارائه دهند:

  • شناسنامه
  • عکس های جدید
  • گذرنامه یا کارت شناسایی ملی
  • یک یا چند توصیه نامه از کارفرمایان یا اساتید قبلی
  • کپی دانشنامه ها یا گواهینامه های قبلی، از جمله مدرک کارشناسی
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • سند اثبات تمکن مالی که نشان دهد دانشجو در طول تحصیل می تواند از اقامتش در قطر پشتیبانی کند.

همچنین ممکن است از دانشجویان خواسته شود که اسناد و مدارک دیگری را نیز ارائه دهند. به علاوه، احتمالاً متقاضیان مجبورند ترجمه رسمی اسناد و مدارک خود را به زبان انگلیسی یا به زبان محلی این کشور ارائه دهند.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در قطر

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در قطر

طبق قوانین قطر، تمامی دانشجویانی که در یک برنامه دانشگاهی معتبر در این کشور پذیرفته شده اند برای ورود به کشور باید ویزای دانشجویی آن را اخذ نمایند و متعاقبا برای اقامت خود باید پرونده تشکیل دهند. اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ورود به قطر عبارتند از:

  • فرم درخواست پر شده و امضا شده
  • صفحه اطلاعات گذرنامه
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید
  • گواهی سلامت که ثابت می کند متقاضی از نظر سلامتی در شرایط خوبی قرار دارد و آزمایش سل، ایدز و هپاتیت B و C وی منفی بوده است. همچنین معاینه قفسه سینه نیز لازم است.
  • گواهی سلامت از طرف یک مرکز درمانی مناسب که به وضوح گروه خون و ژنوتیپ متقاضی را ذکر می کند. هر مدرک دولتی، به عنوان مثال هر کارت شناسایی صادر شده توسط دولت، که این موارد در آن ذکر شده اند نیز مجاز است.

دانشجویان بین المللی لازم است ظرف دو هفته از ورود خود به قطر با در دست داشتن مدارک سلامتی، کپی گذرنامه و عکس خود درخواست مجوز اقامت کنند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در قطر هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و بهترین شهرهای قطر برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *