ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در رومانی

تحصیل رشته عمران در رومانی

تحصیل رشته عمران در رومانی به دانشجویان می آموزد که پروژه های ساختمانی را طراحی کرده و بر روی تمامی عوامل مربوط به آن نظارت کنند. دانشجویان یاد می گیرند که بودجه ها و هزینه ها را مدیریت، با دیگر اعضای پروژه همکاری و تاخیرها و ایمنی را بررسی کنند. مهندسان عمران با جنبه های ساخت و ساز مانند بودجه بندی، ایمنی و مجوزهای قانونی سروکار دارند. مدیران ساخت و ساز نیز مدیریت کارگران، مواد و پیمانکاران را بر عهده دارند. رومانی یکی از کشورهای غنی در اروپای شرقی است. این کشور نه تنها به دلیل چشم اندازهای زیبا و میراث جهانی یونسکو مشهور است، بلکه بزرگترین اختراعات را به جهان هدیه داده و جهان را به جایی که امروز است هدایت نموده است. مردم رومانی دارای روحیه شوخ طبعی بسیار خوبی هستند و اغلب حتی در سخت ترین شرایط قادر به دیدن جنبه روشن زندگی هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته عمران در رومانی

تحصیلات عالی مهندسی عمران در رومانی در سال 1864 در بخارست، با تاسیس “کالج ساخت پل ها و جاده ها، معادن و معماری” آغاز شد که در سال 1938 به نام دانشکده مهندسی عمران به فعالیت خود ادامه داد و به یک موسسه آموزش عالی مستقل، موسوم به مهندسی عمران بخارست تبدیل شد. تلاش ها و موفقیت های این موسسه، پایه و اساس علم و فناوری را در رشته مهندسی عمران رومانی بنا نهاد. بیش از 37000 مهندس از دانشگاه فنی مهندسی عمران بخارست فارغ التحصیل شدند. دانشگاه فنی مهندسی عمران بخارست تنها دانشگاه رومانیایی است که به طور کامل به آموزش در مهندسی عمران و زمینه های مرتبط مانند خدمات ساختمان، مهندسی مکانیک، مهندسی محیط زیست، ژئودزی و همچنین در سایر رشته های مجاور با ویژگی فنی اختصاص یافته است.

هیئت علمی نخبگان که از طریق نتایج فعالیت آموزشی و پژوهشی خود و مشارکت مستقیم در مهمترین کارهای ساختمانی رومانی، خود را متمایز کرده است، از حدود 520 عضو تشکیل شده است که در شکل گیری آینده حرفه ای تقریبا 5800 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از 380 دانشجوی دکترا نقش دارند. بسیاری از دانشجویان جهت تحصیل در رومانی باکیفیت و استفاده از مناطق تفریحی فوق العاده، کشور رومانی را انتخاب مینمایند. این کشور با وجود آموزش عالی، هزینه های مقرون به صرفه و اوقات فراغت بی نظیر مقصدی جذاب برای علاقه مندان محسوب می شود. جدول زیر بهترین دانشگاه های رومانی را بر حسب رتبه جهانی سایت QS آنها در سال 2021 نشان می دهند.

بهترین دانشگاه های رومانی

نکات تحصیل رشته عمران در رومانی

به عنوان یک امتیاز مهم، بسیاری از جوانان رومانیایی، انگلیسی روان صحبت می کنند، بنابراین رفت و آمد و تامین نیازهای اولیه خیلی دشوار نیست. تا آنجا که تحصیلات پیش می رود، سیستم آموزشی رومانی حول پروژه های گروهی و کارهای آزمایشگاهی و همچنین پروژه های مکتوب و تحقیقات عمیق می چرخد. البته، همه چیز به درجه و رشته افراد بستگی دارد. اما دانشجویان معمولاً، فقط با کتاب و جزوه سر و کار ندارند، بلکه آن ها ناچارند در زمینه شغل آینده خود فعالیت هایی را انجام دهند و آماده ورود به بازار کار شوند. در رومانی، هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه است، به خصوص وقتی با سایر کشورهای غربی یا حتی برخی از کشورهای اروپایی مقایسه شود. در دانشگاه های دولتی، بیشتر برنامه های تحصیلی در هر سال بین 2300€ تا 3000€ (یورو) تخمین زده شده است.

در صورتی که معدل متقاضی بالا باشد، شانس پذیرش از دانشگاه های دولتی افزایش پیدا می کند. هزینه زندگی در کشور رومانی ماهیانه بین 300€ تا 600€ (یورو) تخمین زده می شود. در طول دوره های آموزشگاه های بین المللی فناوری، دانشجویان می آموزند که چگونه با استفاده از ریاضیات، اصول علمی و همچنین روش ها و فن آوری های جدید، مشکلات مهندسی را حل کنند. مهارت حل مسئله، یک رویکرد تحلیلی را توسعه می دهند و نحوه انجام تحقیقات مناسب را کشف می کنند. برای فارغ التحصیلی، دانشجویان باید یک مقاله تحقیقاتی مهندسی را در سال آخر تحصیل بنویسند. دانشجویان بین المللی با سیستم های آموزشی انعطاف پذیر نسبت به تغییرات جذب می شوند، بنابراین مهارت های به روز را به آنها آموزش می دهند و آنها را برای مشاغل رقابتی در هر نقطه از جهان آماده می کنند.

نکات تحصیل رشته عمران در رومانی

روند تحصیلی رشته عمران در رومانی

مدارک دانشگاه رومانی در اروپا و فراتر از آن بسیار شناخته شده است، با کمترین هزینه تحصیل و زندگی در اروپا، روند پذیرش ساده و درخواست ویزا، پذیرش دانشجویان انتقال اعتبار، محیط اجتماعی چند فرهنگی و غیره، هزاران دانشجوی خارجی را جذب می کند. سیاست های ایجاد شده در راهنمای تحصیل در رومانی، توسط تیمی از دانشجویان متخصص بین المللی، باعث شده است دانشگاه های رومانی به عنوان یکی از مقاصد تحصیل در اروپا برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان معرفی شوند. این بدان معنی است که باید به مرکز آموزش و پرورش و پیوندی پاسخگو، بین عوامل استخدام دانشجویان خارجی، دانشجویان و دانشگاه های رومانی تبدیل شوند و از این رو همچنان رهبران پیشرو باشند. دانشگاه های رومانی انتخاب بسیار خوبی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را پیش روی متقاضیان تحصیل قرار می دهد.

دانشجوی بین المللی می تواند رشته های فنی یا مهندسی، به خصوص کارشناسی ارشد عمران و رشته های بسیار دیگری را انتخاب کند. مأموریت برنامه راهنمای تحصیلی در رومانی ترویج آموزش در خارج از کشور و ارائه اطلاعات به روز به دانشجویان بین المللی است و در مورد گزینه های تحصیلات دانشگاهی، روند درخواست دانشگاه، انتقال برای تحصیل، هنگام ورود و در طول دوره مطالعات به خصوص در سال اول برای دانشجویان آینده بین المللی، بسیار کمک کننده است. متقاضیان تحصیل، کار و مهاجرت به کشور زیبای رومانی می توانند برای رفع هرگونه ابهام و کسب اطلاعات تکمیلی و حرفه ای با کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آن ها بهره مند گردند.

امتیاز دهید

12 دیدگاه برای “تحصیل رشته عمران در رومانی

  1. غفاری گفت:

    سلام و اینکه هزینه پروسه تون چقدره برای اوسبیلدونگ پرستاری؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه حتما باید با مشاورین ما در تماس باشید

  2. غفاری گفت:

    سلام من الان کلاس یازدهم تجربی هستم و آیا امکان داره برای دوره اوسبیلدونگ پرستاری آلمان پذیرش بگیرم یا نه و سنم ۱۹ ساله‌‌‌

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید حتما سال 12 مدرسه رو تمام کنید
      زبان آلمانی هم مدرک B2 نیاز دارید

  3. فیض محمد گفت:

    سلام من فیض محمد هستم و الان کلاس یازدهم هستم آیا میشه از کشور آلمان پذیرش گرفت تا بتونیم کلاس دوازدهم را اونجا خوند و اینکه تمکن مالی چقدر داشته باشیم و حداقل معدلم حدود ۱۵ علوم تجربی است ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه رفت و تمکن مالی شما میشه شهریه دانشگاه بعلاوه حدود 11000 یورو هزینه برای زندگی که باید به حساب یک بانک در آلمان واریز بشه

  4. علی گفت:

    سلام از دانشگاه ایران برای پذیرش پزشکی اقدام دارید برای اتباع و اینکه شهریه سالانه چقدره ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط اقامت اتباع در ایران بسیار مهمه که نیاز به‌بررسی داره
      اگر اقامتشون در ایران قانونی باشه و اجازه افتتاح حساب در ایران داشته باشند؛ بله میشه
      شهریه تحصیل پزشکی در رومانی سالیانه ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ یورو هست

  5. عبدالعلیم گفت:

    سلام من نمره معدل پاینه برای پذیرش پزشکی از آلمان و تمکن مالی نمی دارم و اینکه می خواهم اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان بخونم تا بتونم رزومم را تقویت کنم با مدرک زبان آلمانی و اوسبیلدونگ و اینکه بعد مدرک اوسبیلدونگ می تونم پزشکی بخونم در دانشگاه های آلمان بدون آزمون ورودی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این مسیر نمی تونه برای ورود شما به رشته پزشکی درست باشه.
      شما حتما باید از طریق آزمون ورودی پذیرش بگیرید

  6. علی گفت:

    آیا این درسته اگر مدرک اوسبیلدونگ پرستاری را در آلمان بگیریم با همین مدرک می تونیم پزشکی بدون آزمون بخونیم یا نه ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر ارتباط نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *