ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در سوئیس

تحصیل رشته هتلداری در سوئیس

سوئیس بدلیل کیفیت بالای هتل ها و صنعت گردشگری به شهرت بسیاری دست یافته و تحصیل رشته هتلداری در سوئیس با مزایای گوناگونی همراه است. آموزش هتلداری در این کشور از مدارس آغاز می شود و اتحادیه کشور سوئیس 5 مدرسه خارق العاده مهمانداری را با تعداد 6500 دانش آموز تحت نظارت دارد. جهانگردی یکی از مهمترین منابع درآمد سوئیس می باشد که هر ساله در حدود 5,1 میلیارد دلار از اقتصاد سوئیس را در بر می گیرد.

باید اذعان داشت در حال حاضر حدود 153000 نفر در صنعت گردشگری سوئیس و صنایع مرتبط به آن اشتغال دارند که این میزان 3,3% از کل نیروی کار فعال در این کشور را به خود اختصاص داده است. از جمله مناطق گردشگری این کشور می توان از ماترهورن، اینترلاکن، مونتریکس، لوسرن و رودخانه ژنو نام برد. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآن شده اند تا با همراهی شما عزیزان به بررسی تحصیل در رشته هتلداری در کشور پیشرفته سوئیس بپردازند.

  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته هتلداری کدام اند؟
  • شرایط شغلی هتلداری در سوئیس به چه صورت می باشد؟
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای هتلداری در سوئیس شامل چه مواردی است؟
  • درآمد هتلداران در سوئیس چه میزان برآورد گشته است؟

سیستم ٰآموزشی در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و بخشی از رشته کوه آلپ، دریاچه های بسیار و دهکده های زیبا را در بر می گیرد. خیابان ها و روستاهای سرسبز این سرزمین از جمله معروف ترین جاذبه های دیدنی این کشور برای گردشگران به شمار می روند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و از اصلی ترین اعضای انجمن تجارت آزاد اروپا معرفی شده است. این سرزمین در زمینه شاخص های زیرساخت حمل و نقل هوایی، صنعت گردگری، منابع طبیعی و کیفیت جاده ها در میان 140 کشور در رتبه 3 قرار دارد. پایتخت این کشور شهر برن بوده و بهترین کشورهای اقتصادی آن شامل ژنو و زوریخ می گردد. آب و هوای سوئیس معتدل بوده و تنوع آب و هوایی در نقاط متفاوت آن دیده می شود و کوه های آلپ مرز میان آب و هوای خنک اروپایی شمالی و آب و هوای گرم اروپای جنوبی نائل آمده.

مراکز ارائه دهنده جهت تحصیل رشته هتلداری در سوئیس

مراکز ارائه دهنده جهت تحصیل رشته هتلداری در سوئیس

دانشگاه بازرگانی و هتلداری BHMS از برترین دانشگاه های هتلداری در جهان می باشد که در قلب لوسرن سوئیس واقع شده است؛ این دانشگاه عضو شورای بین المللی هتل، رستوران و آموزش نهادی و عضو انجمن هتل و اقامت در آمریکا می باشد. تدریس همه دروس و دوره های این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت پذیرفته و با این حال دانشجویان از امکان تحصیل به زبان های آلمانی و فرانسوی نیز برخوردار خواهند بود. دانشگاه لوزان که تأسیس آن به سال 1893 باز می گردد، ارائه دهنده 5 برنامه تحصیلی از دوره کارشناسی تا سطح مهارت های اجرایی رشته هتلداری می باشد. از جمله مدارک اخذ پذیرش دانشگاه های سوئیس می توان به مدرک تسلط به زبان انگلیسی، تحصیلات تکمیل شده مقطع متوسطه و حداقل سن 18 سال اشاره کرد. در ادامه به معرفی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در این نظام می پردازیم.

عنوان مرکزرتبه در کشور
دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی لوسرن1
دانشگاه سنت گالن2
دانشگاه علمی کاربردی سوئیس شرقی3
دانشگاه علمی کاربردی سوئیس غربی4
کالج های سزار ریتز5
دانشگاه آزاد ABMS سوئیس6

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در سوئیس

از جمله دروس ارائه شده در این رشته می توان به مهارت های مدیریت، تجزیه و تحلیل تفکر استراتژیک، برنامه ریزی منوی غذایی و مبانی بازرگانی اشاره کرد. گرایشات رشته هتلداری شامل مدیریت رزرواسیون، مدیریت کنوانسیون، مدیریت مقصد تفریحی ومدیریت جغرافیا می گردد. از تخصص های رشته هتلداری می توان به مدیریت بازرگانی، هتلداری، بازاریابی و فروش و هتلداری و منابع انسانی اشاره نمود. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که مدت زمان دوره کارشناسی در سوئیس برای رشته مدیریت هتلداری 3 سال عنوان شده است و در این مقطع دانشجویان را برای کار در بخش های متنوعی از جمله صنعت مسافرتی و جهانگردی و مدیریت تورهای رویدادهای هتل آماده می کنند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد علاقه مندان در زمینه تئوری ها، زندگی واقعی و چارچوب ها وگردشگری مهارت کسب می نمایند.

طبق بررسی های صورت گرفته متوسط درآمد هتلداران در سوئیس 230000CHF (فرانک سوئیس) در سال اعلام شده و این درحالی است که حداقل دستمزد فعالین این حوزه 106000CHF (فرانک سوئیس) معادل با کمتر از نصف متوسط درآمد افراد تعیین گشته است. درآمد مدیران هتل در سوئیس با در نظر گرفتن مهارت، جنسیت و موقعیت مکانی متغیر می باشد. برای مثال افراد با سطح تجربه بین 2 الی 5سال، 32% و با میزان تجربه بیش از 5 سال بطور متوسط 36% بیشتر از سایرین درآمد خواهند داشت. همچنین باید اذعان داشت افراد دارای گواهینامه دیپلم بطور متوسط 17% و با داشتن مدرک لیسانس 24% بیشتر از سایر افراد کسب می کنند. شایان ذکر است که متخصصان غذا، جهانگردی و پذیرایی احتمالا هر 14 ماه یک بار افزایش حقوق تقریبا 9% مواجه خواهند بود.

مقایسه حداقل و حداکثر میزان دستمزد هتلداران در سوئیس

شرایط تحصیل و کار در سوئیس

میزان درآمد افراد در شهرهای مختلف سوئیس، متفاوت اعلام شده است؛ بطور مثال میانگین درآمد در شهر بازل سوئیس 136903$ (دلار آمریکا) و در شهر لوگانو 102460$ (دلار آمریکا) در سال برآورد شده است. میزان هزینه زندگی در هر کشور با توجه به محل اقامت و سبک زندگی متفاوت می باشد و سوئیس نیز از این شرایط مستثنی نمی باشد، به عنوان نمونه در شهرهای برن و زوریخ دارای تفاوت بسیاری می باشد. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس می توان به فرم در خواست ویزا، انگیزش نامه و پروپوزال تحقیقاتی اشاره کرد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور سوئیس و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و یا با حضور در دفتر این موسسه از مشاوره های مفید همکاران ما بهره ببرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل رشته هتلداری در سوئیس

  1. ارین گفت:

    میخواستم بدونم تحصیل در رشته هتلداری مقطع کارشناسی داخل دانشگاه های سوییس هم میشه (برا شهریه کمشون میگم)و بیشتر به زبانی هستن به فرانسوی هم برگزار میشن یا خیر؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوئیس به ایرانی ها به سختی ویزای تحصیلی می ده
      در برخی از دانشگاه های این کشور می شه به زبان فرانسوی تحصیل کرد

  2. رز گفت:

    سلام !
    من یک سوال مهم دارم ، کسی که فقط سرمایه داره و میخواد یک هتل تاسیس کنه .باید خودش هم مدرکی تحصیلی خواستی داشته باشه ?
    یا میتونه در زمینه های مختلف کارمند استخدام کنه !

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در بسیاری از کشورهای جهان سرمایه گذاری از طریق کسب و کا نیاز به در اختیار داشتن سابقه کار مرتبط در همون حوزه داره.

  3. رز گفت:

    سلام !
    اطلاعاتتون بسیار خوب و کافی بود .
    ولی میخواستم بگم خیلی از جاها من برام سوال پیش آمد این درامد سالیانه است یا ماهیانه ؟ ولی خب حدس میزدم .
    خیلی خوب میشد اگر درج میشد .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این درآمد سالیانه هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *