ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در انگلیس

تحصیل پرستاری در انگلیس

یکی از قطب های تحصیل پرستاری در کل اروپا، انگلیس است و تحصیل پرستاری در انگلیس یک رشته تحصیلی فوق العاده رقابتی و مهم می باشد. این رشته نه تنها نیازمند اثبات برتری آکادمیک متقاضیان، بلکه همچنین نیازمند برخورداری از شخصیت سالم جهت بر عهده گرفتن کار پرستاری در انگلیس می باشد. دانشجویان برای ادامه تحصیل پرستاری در کشور انگلستان حتما باید صلاحیت های لازم را اخذ نمایند. معدل کل بالا، قبولی در آزمون پرستاری و نمره زبان انگلیسی برتر از جمله این شرایط می باشد که ما در ادامه به بحث پیرامون این شرایط خواهیم پرداخت. مطابق گزارش Guardian University Guide 2023، بهترین دانشگاه های پرستاری در انگلیس در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، معرفی شده اند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در انگلیس

اگر هنوز هم به اهمیت تحصیل پرستاری در کشور انگلیس پی نبرده اید، باید بدانید که در حدود 94% از فارغ التحصیلان پرستاری از دانشگاه های انگلستان در همان مدت 6 ماه پس از اتمام تحصیلاتشان به استخدام درآمده و مشغول کار می شوند. بهترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل پرستاری در سال 2023 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل رشته پرستاری در سال 2023THE RankingQS RankingU.S. News Ranking
University of Oxford155
University of Cambridge679
Imperial College London11820
University College London161021
King’s College London353137
The University of Manchester512764
University of Warwick7762127

شرایط تحصیل پرستاری در انگلیس در 2023

دانشجویان خارجی که مایل به ثبت نام و کار در حرفه پرستاری در انگلستان می باشند حتما باید برنامه پرستاری خارجی ها (ONP) را به عنوان بخشی از تحصیلاتشان بگذرانند. در واقع، ONP به دانشجویان خارجی امکان تبدیل شدن به یک پرستار ثبتی در انگلستان را می دهد که در ادامه آنها می توانند برای کار در NHS یا بخش خصوصی آماده شوند. ONP ممکن است به عنوان بخشی از دوره های لیسانس (BSc) و فوق لیسانس (MSc) پرستاری در تحصیلات پرستاری بین المللی تلفیق شود و بنابراین دانشجویان می توانند مدرک لیسانس یا فوق لیسانس را در رشته پرستاری اخذ کرده و برای کار در انگلیس در شورای پرستاری و مامایی انگلستان (NMC) ثبت نام نمایند. هر کدامیک از این برنامه ها در سال 2023 فول تایم بوده و در طی آن به دانشجویان گزینه انجام ONP داده می شود که شامل 400 ساعت کار عملی است.

همچنین در طول تحصیل به دانشجویان خارجی اجازه کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته داده می شود و دانشجویان مجاز به کار تمام وقت در طی تعطیلات می باشند. اما شرایط تحصیل پرستاری در انگلیس به خاطر وجود دانشگاه های مختلف پذیرنده متفاوت است. اما در مجموع می توان از شرایط زیر به عنوان شرایط کلی درخواست یاد نمود. ضمنا، کلیه درخواست ها به صورت آنلاین بوده و پذیرش صرفا از طریق وب سایت اداره پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) انجام می شود. شرایط تحصیل پرستاری در انگلستان به این صورت است:

  • مدت تحصیل: 4 سال
  • شرایط دیپلم بین المللی: 30 امتیاز
  • شرایط A-levels معمولی: ABB در دروس زیست شناسی، ریاضیات و علوم اجتماعی
  • شرایط مدرک زبان IELTS: 7.0 در مجموع امتیازات بخشهای چهارگانه و نمره بیشتر از 6.0 در هر بخش

مزایای تحصیل پرستاری در انگلیس

تحصیل پرستاری در انگلیس یکی از دوره های پر متقاضی و با آینده شغلی ایده آل محسوب می شود. شما با تحصیل در رشته پرستاری از جایگاه اجتماعی و اقتصادی خوبی در بین مردم انگلیس و اروپا برخوردار خواهید شد. علاوه بر برخورداری از تحصیلات با کیفیت بالا و نیز مزایای دیگری همانند اخذ بورسیه های تحصیلی، امکان انجام کار ضمن تحصیل، به همراه آوردن اعضای خانواده وغیره شما با تحصیل در انگلستان می توانید با مهارت آموزی برتر در یکی از تخصصی ترین رشته های تحصیلی زمینه کار و اقامت خود در انگلستان را فراهم نمائید. بر این اساس، اگر بخواهیم امتیازات تحصیل پرستاری در انگلیس را برشماریم، ما به لیست زیر دست خواهیم یافت:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • تحصیل در دانشگاه های رتبه برتر دنیا
  • معتبرترین مدارک دانشگاهی
  • میانگین درآمدی بسیار بالا
  • امکان اخذ اقامت اتحادیه اروپایی (EU)
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت انگلستان

مزایای تحصیل پرستاری در انگلیس

هزینه تحصیل پرستاری در انگلیس

شهریه تحصیلی اخذ شده از دانشجویان خارجی توسط دانشگاه های انگلستان بسته به عوامل مختلفی همانند برنامه تحصیلی و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. اما به طور میانگین، هزینه تحصیل پرستاری در مقطع لیسانس (BSN) در دانشگاه های پرستاری انگلستان حدود 40000$ الی 100000$ (دلار آمریکا) می باشد. همانطوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد این هزینه ها تا حد زیادی بسته به دانشگاه می تواند متغیر باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلستان بالا است اما دانشجویان می توانند با اندکی درایت و پشتکار هزینه تحصیلات خود را از طرق مختلف شامل بورس تحصیلی و یا کاردانشجویی در آورند. پس دانشجویان خارجی با احراز شرایط لازم می توانند از امتیاز اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان و حق کار دانشجویی برخوردار شوند. بر اساس آمار سال 2023، میانگین هزینه ماهیانه زندگی در انگلستان در حدود 1300$ الی 1600$ (دلار آمریکا) می باشد. این هزینه ها بستگی به شما دارد که در مرکز شهر زندگی کنید و یا در خارج از شهر اقامت گزینید. برای اطلاع بیشتر در این زمینه مقاله تحصیل پزشکی در انگلستان را مطالعه نمایید.

شرایط مهاجرت دانشجویان پرستاری به انگلیس

اگر شما قصد تحصیل پرستاری در انگلیس را دارید، شما علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه نیازمند درخواست ویزای تحصیلی انگلیس یا ویزای نوع Tier 4 می باشید. ویزای تحصیلی انگلیس ویژه متقاضیانی است که قصد تحصیل در یک برنامه فول تایم در دانشگاه های انگلستان را دارند و ویزای تحصیلی انگلیس در حکم مجوز و اقامت موقتی در این کشور اروپایی می باشد اما مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان به شرح ذیل است:

  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک زبان در سطح B2
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا به مبلغ 348£ (پوند)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک اثبات تمکن مالی متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاهی از موسسات آموزش عالی این کشور
  • رضایت نامه پدر و مادر جهت تحصیل در انگلستان برای دانشجویان زیر 18 سال
  • گواهی تست مرض سل (ویژه دانشجویان کشورهای خاص)

کار به عنوان پرستار در انگلیس

فارغ التحصیلان پرستاری در انگلیس می توانند در طی تحصیلاتشان بر روی زمینه های مختلفی همانند مراقبت از بزرگسالان، اطفال، معلولان و بیماران روانی متمرکز شده و ضمن فراگیری مهارت های لازمه بتوانند کار آینده خود را نیز به این ترتیب شکل دهند. پرستاران در انگلیس می توانند در بخش های مختلف سلامت شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی، کیلینیک ها، مراکز درمانی و اورژانس ها، مطب ها، دانشگاه ها، مدارس و غیره مشغول به کار شوند. بنابراین، نقش و جایگاه پرستاران و خدماتی که آن ها به جامعه ارائه می دهند بر کسی پوشیده نیست.

درآمد پرستاران در انگلیس

شاید سوالی که در اینجا ممکن است برای شما نیز مطرح شود این است که درآمد پرستاران در انگلیس چقدر است؟ در ابتداء باید متذکر شد که درآمد پرستاران در کشور انگلیس به مولفه های مختلفی بستگی دارد. این مولفه ها شامل میزان تحصیلات، زمینه تخصصی، سابقه کار، محل کار و حتی ملیت پرستاران می باشد که در تعیین سطح دستمزد آنها نقش تاثیرگذار و مهمی دارد. بر این اساس درآمد پرستاران در انگلیس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

آیتمهزینه به پوند
میانگین درآمد ماهیانه پرستاران حرفه ای£24527
میانگین درآمد ماهیانه پرستاران تازه کار£16380

علاقه مندان تحصیل پرستاری یا هر رشته پزشکی می توانند برای ارزیابی شرایط خود و نیز دریافت مشاوره های تخصصی با کارشناسان و مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و خود را برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان آماده نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در انگلیس

  1. محمد گفت:

    سلام. وقت بخیر. من دانشجوی سال دوم ارشد روانپرستاری هستم و در حال نگارش پایان نامه و ثبت مقاله. خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری چه شرایطی رو برای دانشگاه های معتبر انگلستان باید داشت؟ و اینکه چطور میشه اونجا بورسیه شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *