ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در هلند

تحصیل پرستاری در هلند

به علت افزایش متقاضی رشته پرستاری در کشور هلند محبوبیت تحصیل پرستاری در هلند نیز در سال جاری، بیش از پیش افزایش یافته است. تعداد زیادی از سازمان های وابسته به مراقبت های پزشکی در کشور هلند نسبت به جذب پرستار از کشورهای مختلف اقدام می کنند. می توان گفت چه در حوزه کشورهای عضو حوزه شنگن چه در سایر کشورهای جهان شغل پرستاری در ردیف مشاغل پرطرفدار قرار دارد. از طرفی با پشرفت هایی که طی سال ها در بخش های خدمات پزشکی و درمانی کشور هلند حاصل شده نیاز به پرستار در این کشور بیش از پیش نیز افزایش یافته است. لذا تحصیل پرستاری در هلند علاوه بر تحصیل در دانشگاه های ایده آل و صاحب نام می تواند زمینه ساز فرصت های شغلی مناسب نیز در این کشور باشد.

محبوبیت رشته پرستاری در هلند

با توجه به این امر که بسیاری از مراکز درمانی کشور هلند را مراکز خصوصی تشکیل می دهند هزینه های درمانی در این کشور بسیار بالاست اما از طرفی نیز کیفیت خدمات پزشکی در این کشورها هم بسیار بالاست و از نظر خدمات درمانی از بهترین کشورهای جهان به شمار می آید. همچنین به این علت که این کشور با کمبود شدید نیروهای کاری در خصوص مشاغل درمانی مواجه است، سازمان های پزشکی و مراقبت پزشکی این کشور نسبت به استخدام نیرو اقدام می کنند. در سال های اخیر نزدیک به 1500 پرستار از کشورهای خارجی و یا کشورهای اتحادیه اروپا در کشور هلند به بازار کار پرستاری در هلند وارد شده اند.

پرستارانی که در این کشور به فعالیت می پردازند باید به زبان هلندی تسلط داشته باشند و از طرفی مدرک تحصیلی آن ها نیز مورد تایید وزارت بهداشت این کشور باشد به همین دلیل بسیاری از افراد تحصیل در هلند و همین طور کار در این کشور را انتخاب می کنند. با انتخاب تحصیل پرستاری در هلند این امکان برای دانشجویان وجود دارد که با کار پاره وقت در مدت زمان تحصیل و ادامه دادن کار به صورت حرفه ای پس از فارغ التحصیلی هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

شرایط تحصیل پرستاری در هلند

بسیاری از متقاضیان تحصیل در هلند از طریق تحصیل در رشته کارشناسی پرستاری وارد این کشور می شوند. پس از پایان دوران تحصیل نسبت به اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور اقدام می کنند. این مسیر فرصت بی نظیری است تا پس از 4 سال تحصیل در هلند و 1 سال اشتغال به کار به منظور دریافت اقامت ائم اقدام نمایند. برای افرادی که از رزومه قوی برخوردارند دریافت بورسیه تحصیل نیز امکان پذیر است. در صورتی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در رشته پرستاری این کشور شوید می توانید به رایگان در رشته پرستاری در این کشور به تحصیل بپردازید. زبان تحصیل رشته پرستاری با توجه به منطقه و ناحیه در هلند متفاوت است. اما به طور کلی در اکثر نقاط برای تحصیل به مدرک زبان انگلیسی احتیاج دارید.

اما توجه داشته باشید برای کار در این رشته تسلط بر زبان هلندی از الزامات است. مدرک کارشناسی پرستاری در این کشور به عنوان یک مدرک پیشرفته شناخته می شود و از اعتبار بالایی برخوردار است. این مسئله بدین علت است که با در دست داشتن این مدرک قادر خواهید بود به عنوان یک پرستار با صلاحیت به اشتغال بپردازید. در قدم اول با هسته اصلی بخش پرستاری و دریافت مهارت هایی همچون چگونگی رفتار با بیمار و امور روانشناسی بالینی پیش رو خواهید بود. مدیریت داروها و سایر اصول اولیه پرستاری در این بخش قرار دارد.

شرایط تحصیل پرستاری در هلند

بررسی تحصیل پرستاری در هلند

با توجه به میزان علاقه و انگیزه خود در هریک از شاخه های پرستاری می توانید نسبت به اخذ تخصص اقدام کنید. برای کسب این تخصص می توانید در مدارس پرستاری ثبت نام کنید و برای گذراندن دوره های تخصصی اقدام کنید. پیش از هرگونه اقدامی توجه داشته باشید که نسبت به تخصص های مختلف گرایش های پرستاری اطلاعات کافی را بیابید تا بهترین انتخاب را به نسبت علاقه خود انتخاب کنید. در ادامه بعضی از گرایش های پرستاری را مشاهده می کنید:

  • انجمن یا منطقه ای
  • امور ناتوانان
  • کودکان
  • بهداشت و درمان

اخذ پذیرش پرستاری در هلند 2024

برخلاف رشته هایی مثل مدیریت بازرگانی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و غیره، اگر کسی بخواهد در مقطع کارشناسی رشته هایی مثل پرستاری، داروسازی و غیره دانشگاه های هلند پذیرش بگیرد، باید در آزمون ورودی پذیرفته شود. به این منظور دانشجویان علاقمند ابتدائا یک سال در دوره های کالج پیش دانشگاهی هلند شرکت می کنند. برای اخذ پذیرش از این کالج ها در هلند مدارک مختلفی مورد نیاز است که از جمله مهم ترین آن ها در 2024 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV
  • مدرک زبان انگلیسی یا هلندی
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل در هلند که سالانه 11400€ (یورو) خواهد بود به علاوه هزینه های زندگی در این کشور که به طور متوسط ماهانه 950€ (یورو) است
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از 2 تن از اساتید پیشین
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک کالج مورد نیاز یعنی همان application fee که در هر کدام از کالج های هلند متفاوت است

کسانی دوره کالج را پشت سر بگذرانند می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرح هلند برای تحصیل در رشته پرستاری اقدام نمایند. بهترین دانشگاه های این کشور در رشته پرستاری به ترتیب عبارت هستند از:

  1. University of Amsterdam
  2. Leiden University
  3. Erasmus University Rotterdam
  4. Utrecht University
  5. University of Groningen

تحصیل پرستاری در هلند در سال 2024

به طور مثال در تحصیل در رشته پرستاری بهداشت و درمان باید بدانید این رشته دامنه بسیار وسیعی از شغل پرستاری را شامل می شود. چگونگی ایجاد امنیت فیزیکی و روانی در ردیف کاری این گروه قرار دارد. با توجه به وسعت این رشته می توان گفت شانس دریافت کار نیز با این تخصص برای شما بیشتر می شود. در سال 2024 پرستار منطقه ای به گرایشی از پرستاری گفته می شود که در این گرایش به کسب مهارت در منطقه ی خاصی از سلامت و درمان نیاز پیدا می کنید.

اشتغال در حوزه پرستاری در هلند

شغل پرستاری در هلند یکی از شغل‌ های پر درآمد است. برای شروع کار به عنوان پرستار در هلند، باید دارای مدرک پرستاری باشید که تحت نظارت سازمان حرفه‌ای پرستاران هلند (BIG) صادر شده باشد. با داشتن مدرک پرستاری، می ‌توانید به عنوان پرستار در بیمارستان ‌ها، مراکز بهداشتی، خانه‌ه ای سالمندان و مراکز مختلف بهداشتی فعالیت کنید. در هلند، میزان درآمد پرستاران بسیار بالا است و بستگی به سابقه کار، محل کار و تخصص دارد.

به طور کلی، حقوق پرستاران در هلند بین 2000€ تا 4000€ (یورو) در ماه است. این میزان حقوق بستگی به سابقه کار، تخصص و محل کار دارد. همچنین، پرستاران در هلند از مزایایی مانند بیمه سلامت، مرخصی پرداخت شده و مزایای دیگر نیز بهره ‌مند هستند. به طور کلی، شرایط شغلی پرستاران در هلند بسیار خوب است و این شغل یکی از پر درآمدترین شغل ‌های کشور است. با داشتن مدرک پرستاری و تجربه کافی، می ‌توانید به راحتی به عنوان پرستار در هلند کار کنید و درآمد بالایی داشته باشید.

برای کسب این عنوان به کسب صلاحیت های حرفه ای احتیاج دارید. می توانید برای کسب مهارت به مدارس پرستاری مراجعه کنید. در این گرایش می توانید به صورت عملی از مراکز خدمات درمانی بازدید کنید ویا به انجام بعضی از امور بپردازید. بدین جهت پیشنهاد می شود در خصوص تحصیل پرستاری در اروپا اطلاعات بیشتری کسب نمایید. سپس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *