مهاجرت

تفاوت اقامت در ایسلند و اسلوونی

تفاوت اقامت در ایسلند و اسلوونی

به طور کلی بهترین راه برای انتخاب مقصدی ایده آل جهت مهاجرت، مقایسه کشورهای گوناگون از تمامی جنبه ها می باشد. اطلاع از تفاوت اقامت در ایسلند و اسلوونی برای متقاضیان مهاجرت بسیار مفید بوده و به این طریق می توانند در مسیر درستی قرار گیرند. ایسلند جزیره ای واقع شده در شمال اقیانوس اطلس بوده و واحد پول آن کرون ایسلند می باشد. اسلوونی نیز یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که در همسایگی کشورهایی از جمله اتریش، ایتالیا، کرواسی و مجارستان قرار گرفته است. هر دوی این کشورها از اعضای حوزه شنگن بوده و از مزایای گوناگونی برای مهاجرت برخوردارند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، به سوالات شما عزیزان در مورد مهاجرت به این دو کشور پاسخ خواهیم داد.

تفاوت اقامت تحصیلی در ایسلند و اسلوونی

اقدام از طریق اخذ ویزای تحصیلی و دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور، در حال حاضر یکی از امن ترین و بهترین روش های مهاجرت می باشد. تحصیل در ایسلند به دلایل مختلفی از جمله سطح علمی بالا، از انتخاب های متقاضیان مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. این کشور 7 دانشگاه دولتی داشته که تحصیل در آن ها عموما رایگان می باشد. هزینه لازم برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی دانشگاه های ایسلند در سال 2020 برابر با 500€ (یورو) اعلام شده است. زبان آموزشی در دانشگاه های ایسلند زبان ایسلندی می باشد اما تعدادی از رشته ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. سال تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر آغاز شده و تا ماه می ادامه پیدا می کند. هزینه تحصیل در ایسلند از 743€ الی 19820€ (یورو) متفاوت است. دانشجویان در ایسلند اجازه انجام کار همزمان با تحصیل را خواهند داشت.

تحصیل در کشور اسلوونی نیز گزینه ای مناسب محسوب شده و امکان مهاجرت از این طریق برای متقاضیان فراهم است. زبان تحصیل در این کشور اسلوونیایی بوده اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. در کشور اسلوونی نیز دانشجویان اجازه اشتغال به صورت پاره وقت و هم زمان با تحصیل خود را داشته و درآمد هر دانشجو در ان کشور برابر با 8€ الی 10€ (یورو) به ازای هر ساعت می باشد. حداکثر ساعت کاری مجاز در هفته برای دانشجویان مقطع لیسانس 20 ساعت، فوق لیسانس 30 و دکترا 40 ساعت اعلام شده است. هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی، حدودا 500€ الی 800€ (یورو) در ماه می باشد که امکان پرداخت درصد زیادی از آن از طریق درآمد حاصل از کار دانشجویی فراهم است. قابل ذکر است که امکان اخذ اقامت هر دو کشور ایسلند و اسلوونی پس از فارغ التحصیلی از طریق اشتغال وجود دارد.

تفاوت اقامت تحصیلی در ایسلند و اسلوونی

تفاوت مهاجرت کاری در ایسلند و اسلوونی

مهاجرت کاری یکی دیگر از روش های محبوب برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی می باشد. پایین بودن نرخ بیکاری در ایسلند و جذب نیروی کار، این کشور را به یکی از مقاصد مناسب برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. میانگین ساعات کاری در کشور ایسلند برابر با 40 ساعت در هفته می باشد. قابل ذکر است که زبان محیط کار در اسلوونی، زبان انگلیسی است. اسلوونی نیز از ثبات اقتصادی برخوردار بوده و این کشور نیز امکان اشتغال را برای افراد داخل و خارج از اتحادیه اروپا فراهم آورده است. نرخ بیکاری در این کشور نیز نسبتا پایین بوده و تسلط به هر دو زبان اسلوونیایی و انگلیسی، شانس اشتغال در این کشور را دو برابر می کند. میانگین ساعات کاری در این کشور نیز 36 الی 40 ساعت در هفته می باشد.

به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری عبارتند از:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • مدارک هویتی
  • چند عدد عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه کاری
  • انگیزه نامه
  • گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • دعوت نامه و یا قرارداد کاری از سوی یک کارفرمای معتبر در کشور مقصد
  • درخواست اخذ ویزای کاری
  • اسناد مربوط به اجاره و یا خرید مسکن در کشور مقصد

نمودار رشد بیکاری در اسلونی و ایسلند

تفاوت هزینه های اقامت در ایسلند و اسلوونی

برای داشتن یک زندگی مرفه، توجه به مواردی از جمله تناسب هزینه های زندگی با درآمد و نرخ تورم در کشور مقصد، از موارد کلیدی می باشد. هزینه لازم برای فراهم کردن دو زندگی با استانداردهای یکسان در پایتخت کشورهای ایسلند و اسلوونی، به ترتیب 4819€ و 2900€ (یورو) تخمین زده شده است. قابل ذکر است که مبلغ گفته شده، هزینه لازم برای اجازه مسکن را نیز در بر می گیرد. همان طور که مشخص است، هزینه زندگی در ایسلند تقریبا دوبرابر بوده و در حوزه مسکن 98% و خوار و بار 65% بالا تر از اسلوونی می باشد. با این وجود هر دوی این کشورها، از مقاصد اروپایی مقرون به صرفه برای مهاجرت محسوب می گردند. جدول زیر، تفاوت هزینه های لازم برای زندگی در پایتخت این دو کشور را بهتر بیان می نماید:

آیتمهزینه ماهیانه زندگی به یورو
ایسلنداسلوونی
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت15.4€9€
یک گالن 1.5 لیتری آب1.3€0.7€
رفت و آمد ماهیانه79€37€
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)79€210€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1231€587€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1012€459€

مزایا و معایب زندگی در ایسلند و اسلوونی

در بررسی مزایای زندگی در ایسلند به موراد گوناگونی بر می خوریم. این کشور از امنیت خوبی برخوردار بوده و استانداردهای ایده آل زندگی در آن به چشم می خورد. هم جنین درآمد ساکنن ایسلند بالا می باشد و منجر به برخورداری از یک زندگی مرفه شده است. در ایسلند طبیعت زیبایی به چشم می خورد و از آبشارهای گوناگون، آتشفشان های متعدد، کوه های زیبا و هوای پاک برخوردار است. هم چنین شهروندان ایسلند از آب یا کیفیت بهره مند می باشند. از موارد منفی در مورد اقامت در ایسلند می توان به مواردی از جمله هزینه بالای زندگی و زبان دشوار اشاره نمود. هم چنین جزیره ای بودن و دوری از سایر کشورها، ممکن است زندگی را برای عده ای از افراد دشوار نماید.

اسلوونی از کشورهای امن اروپا محسوب می شود و گزینه ای مناسب برای مهاجرت می باشد. بر خلاف ایسلند، اسلوونی با کشورهای مختلفی احاطه شده و به همین دلیل سفر کردن به بسیاری از کشورهای مهم اروپایی از جمله اتریش، ایتالیا و آلمان زحمت چندانی نخواهد داشت. اسلوونی نیز از طبیعت چشم نوازی برخوردار بوده و مهاجران می توانند از غذای لذیذ و با کیفیت این کشور لذت ببرند. در بررسی موارد منفی اقامت در اسلوونی، هزینه بالای زندگی و حوزه مسکن به چشم می خورد. هم چنین نرخ مالیات در این کشور بالا بوده و در پایتخت آن، ترافیک سنگین مشکل ساز شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، می توانید با وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *