ویزای کاری

تفاوت کار در دانمارک و چین

تفاوت کار در دانمارک و چین

همانگونه که مستحضر هستید کشورهای آسیایی و اروپایی متعددی در سال های اخیر موفق شده اند برخلاف موج مخرب و ضربه زننده با بازار اقتصادی حرکت کرده و شایستگی آن ها در این زمینه به منصه ظهور رسیده است. بررسی تفاوت کار در دانمارک و چین از موضوعاتی است که با توجه به قرارگیری این دو کشور در بین سرزمین های موفق، مخاطبان بسیاری پیدا کرده؛ به رغم وجود تشابهات بسیار میان نرخ بیکاری آن ها و همچنین شرایط اخذ ویزای کاری جهت اشتغال در کمپانی های معتبر هر یک، تفاوت های بارزی میان شرایط کارمندان و قوانین و ضوابط مرتبط با کار آن ها وجود دارد. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده، کارشناسان این مجموعه در کنار شما خواهند بود تا به آشنایی با شرایط کار در این دو کشور بپردازیم.

  • متوسط درآمد کارکنان حاضر در شهرهای اصلی کشورهای چین و دانمارک تا چه اندازه متفاوت می باشد؟
  • با توجه به موقعیت برتر دانمارک در رتبه بندی کشورهای جهان بر اساس فاکتورهای کیفیت زندگی، آیا شرایط کار نیر در این سرزمین برتر از چین می باشد؟
  • نرخ بیکاری کدام یک از دو کشور مذکور در سال های اخیر بالاتر بوده است؟
  • مزایا و معایب دریافت ویزای کاری هرکدام به چه شرحی است؟
  • با توجه به وسعت بسیار بیشتر چین در مقایسه با دانمارک، آیا می توان چنین انتظار داشت که گستردگی فرصت های ایده آل شغلی نیز در این سرزمین بیشتر باشد؟

تفاوت های عمده کار در دانمارک و چین

دانمارک سرزمینی توسعه یافته با مردمانی بسیار شاد است که در رفاه اجتماعی مطلوبی به سر برده و ثبات اقتصادی این کشور همواره زبانزد بوده است؛ اگرچه هزینه های زندگی در دانمارک در مقایسه با کشور چین بالاتر می باشد، درآمد مطلوب کارکنان این کشور که شرایط قدرت بالای خرید همراه با امکان پس انداز بخشی از حقوق ماهیانه را ایجاد کرده همه ساله اشخاص بسیاری را مجاب به اتخاذ تصمیمی در راستای اخذ ویزای کاری این کشور مدرن می نماید. به رغم اینکه مهاجرین خارجی می بایست پس از سپری شدن حداقل 6 ماه از تاریخ انتشار فراخوان شغلی مربوطه از سوی کارفرمای دانمارکی به ارائه درخواست خود همراه با ارسال مدارک مبادرت ورزند و بسیاری این پروسه را پیچیده می دانند، مهاجرت کاری در کنار مهاجرت تحصیلی همچنان محبوب ترین شیوه های اخذ اقامت دانمارک می باشند.

کشور چین اما دارای گستردگی بسیار بیشتری در مقایسه با دانمارک بوده و جمعیت 48 میلیون نفری مهاجرین ثبت شده این کشور در سال 2019 بر این امر تاکید دارد که افزایش جمعیت و شمار موسسات کاریابی ارتباطی مستقیم با تعداد فرصت های شغلی مطلوب قابل دسترسی خواهد داشت. اقتصاد فوق العاده قدرتمند چین با پرجمعیت ترین کشور جهان بودن آن در سال های اخیر هم راستا بوده و شاید اینگونه بنظر برسد که نیاز مبرمی به نیروی متخصص در این کشور پهناور حس نمی شود درصورتیکه شهری چون پکن از نظر سطح درآمدی افراد جزء بهترین مقاصد متقاضیان کار در آسیا به حساب می آید. از نقاط منفی اشتغال در چین اما می توان به افزایش نرخ بیکاری آن طی یک دهه اخیر اشاره کرد. اگرچه بحران کرونا تاثیر چندانی بر اقتصاد این کشور در مقایسه با دانمارک نگذاشته است، همچنان نرخ بیکاری چین اندکی از دانمارک بالاتر است.

مقایسه تغییرات نرخ بیکاری دانمارک و چین

تفاوت دستمزد کار در دانمارک و چین

متوسط درآمد سالیانه افراد در کشور دانمارک 539200DKK (کرون دانمارک) می باشد و این درحالی است که پس از برداشتن درصد مربوط به مالیات، رقم باقی مانده 319900DKK (کرون دانمارک) می باشد. باید خاطرنشان کرد که متوسط درآمد ماهیانه مهندسان در این کشور 42570DKK (کرون دانمارک) بوده و تنها 5.8% از شهروندان دانمارک فقیر می باشند. همچنین شایان ذکر است که یافتن موقعیت های شغلی مناسب در شهرهایی نظیر Skagen، Frederiksberg و Aarhus کمک بسیاری به افزایش دستمزد افراد خواهد نمود. میانگین حقوق ماهیانه آقایان در دانمارک تفاوت چندانی با خانم های شاغل حاضر در این کشور نداشته و حداکثر 5% بیشتر خواهد بود. همچنین باید خاطرنشان کرد که حقوق افراد شاغل در فعالیت های دولتی 4% بیشتر از اشخاص با مشاغل خصوصی می باشد.

در چین اما هزینه های زندگی پایین تر از دانمارک بوده اما همچنان درآمد افراد تابع فاکتورهایی چون میزان تسلط بر زبان، مهارت های فردی، سال های سابقه کار و غیره خواهد بود. در سال 2020 متوسط درآمد شهروندان چینی 31400CNY (یوان چین) بوده و این درحالی است که پایین ترین و بالاترین حقوق ماهانه کارمندان بخش های دولتی این کشور به ترتیب 4200CNY و 137000CNY (یوان چین) برآورد می گردد. علاوه بر بیجینگ، شهرهای گوانگ دونگ و شاندونگ نیز می توانند مقاصد مطلوبی برای مهاجرین با هدف کسب درآمدی ایده آل در سرزمین پهناور چین باشند.

تفاوت دستمزد کار در دانمارک و چین

سایر تفاوت های کار در دانمارک و چین

همانطور که مستحضر هستید عموما مشاغل با بیشترین سطح درآمد در کشورهای گوناگون دنیا دارای اشتراکات بسیاری می باشند؛ درباره دانمارک و چین نیز این موضوع صادق بوده و افراد در شاغل در حوزه های تخصصی چون جراحی فک و صورت، ارتودنسی دندان، تحقیقات مرتبط با زیست شناسی و همچنین مدیران فروش دارای بیشترین درآمدها هستند. از طرفی یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر تسهیل مسیر یافتن شغل مطلوب افراد، برخورداری از شناخت کافی پیرامون موسسات کاریابی واقع در هر کشور می باشد؛ در ادامه به ذکر نام تعدادی از این موسسات معتبر در هر دو کشور دانمارک و چین پرداخته ایم:

برترین موسسات کاریابی دانمارکبرترین موسسات کاریابی چین
Jobs in CopenhagenChinahr
New to DenmarkMatchdragon
Kelly Services51com

جزئیات کار در دانمارک و چین

شاخص کیفیت زندگی دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر بوده و این امر در کسب جایگاه نخست توسط مردم این کشور از لحاظ سطح خوشحالی در جهان هویدا می باشد؛ همچنین از طرفی به رغم اینکه کارشناسان چین را دومین اقتصاد برتر دنیا می دانند، سطح پایین تر درآمد افراد این کشور در مقایسه با ژاپن و کره جنوبی موجب کاهش میل و رغبت علاقه مندان به کار در چین گشته است. با تمامی این اوصاف همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با پیگیری شرایط شما آسان ترین راه را برای مهاجرت به هر یک از کشورهای مذکور در پیش خواهند گرفت.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *