ویزای تحصیلی

تفاوت کالج زبان رومانی و سوئد

تفاوت کالج زبان رومانی و سوئد

با توجه به اینکه فراگیری زبان در کشوری ثانویه از شیوه های بدیع مهاجرت به حساب می آید، بررسی تفاوت کالج زبان رومانی و سوئد قابل بحث می باشد. به رغم هزینه های بالای تحصیل زبان در کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط جهان، گروهی از اشخاص یادگیری زبان انگلیسی و یا زبان رسمی کشور هدف را در کشور مقصد خود برمی گزینند. علت این امر را می توان در کمبود زمان و همچنین یادگیری بهتر و سریع تر در فضای شنیداری مطلوب مربوط به آن کشور جستجو نمود. امکان دریافت ویزای همراه به موازات تحصیل در کالج های زبان این دو کشور از جمله نقاط مثبت آن به حساب می آید. در ادامه این مقاله با بررسی مزایا و معایب تحصیل در کالج های زبان دو کشور رومانی و سوئد طبق جزئیات ارائه شده از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما خواهیم بود.

  • یادگیری کدام یک از زبان های سوئدی یا انگلیسی در کالج های زبان کشور سوئد متداول تر می باشد؟
  • هزینه تحصیل در کالج های زبان سوئد و رومانی چقدر است؟
  • در مقایسه با هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر، آیا ثبت نام در کالج های زبان مقرون به صرفه خواهد بود؟
  • معتبرترین کورس های زبان ارائه شده در هر یک از کشورهای سوئد و رومانی کدامند؟

درباره کالج زبان رومانی و سوئد

رومانی سرزمینی در جنوب شرقی اروپا بوده و با کشورهای اوکراین، بلغارستان و مجارستان همسایه می باشد. رومانی دارای جامعه ای سکولار بوده و زبان رسمی این کشور رومانیایی می باشد. با توجه به فراهم بودن استانداردهای زندگی در این کشور و همچنین رفاه ایده آل اقتصادی شهروندان آن، افراد زیادی خواهان مهاجرت به رومانی در سال های اخیر بوده اند. سطح علمی بالای موجود در دانشگاه های رومانی و رتبه مطلوب نظام آموزشی آن در بین کشورهای اروپایی، مهاجرت تحصیلی به آن را بسیار محبوب کرده است؛ با این وجود گروهی از افراد به علت عدم تسلط بر زبان این کشور، تصمیم به فراگیری زبان رومانیایی در این سرزمین می گیرند. مشهورترین کورس های زبان ارائه شده در رومانی در Romanian Cultural Institute و Ariel Language Centre می باشد که هر دو در شهر بخارست واقع شده اند.

سوئد یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و پیشرفت چشمگیر آن در شاخصه های مرتبط با کیفیت زندگی، سبب افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور گشته است. به رغم اینکه مساحت سوئد حدودا دو برابر کشور رومانی می باشد، جمعیت 10 میلیون نفری حاضر در این کشور بسیار کمتر از جمعیت رومانی است. باید خاطرنشان کرد اگرچه بیش از 80% مردم سوئد به زبان انگلیسی تسلط دارند، یادگیری زبان رسمی این کشور برای متقاضیان مهاجرت امری ضروری است زیرا زبان رایجی که مردم به آن سخن می گویند سوئدی می باشد. در مقایسه زبان های سوئدی و رومانیایی باید اظهار داشت یادگیری زبان رومانیایی امری آسان تر بوده اما به زمان بیشتری برای آموزش نیاز دارد و علت آن اشتراکات بسیار با زبان های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی است. با این وجود سوئدی نیز در از جمله زبان های سخت دنیا برای فراگیری قلمداد نمی گردد.

تفاوت های کالج زبان رومانی و سوئد

تفاوت های کالج زبان رومانی و سوئد

یادگیری زبان رومانیایی در موسسات خصوصی و همچنین دانشگاه های این کشور امکانپذیر می باشد؛ نکته جالب توجه درمورد نحوه ارائه این زبان طبقه بندی آن به 3 ترم جداگانه در کورس های دانشگاهی و همچنین موسسات تخصصی زبان می باشد. به عنوان نمونه دانشگاه Babes-Bolyai واقع در شهر Cluj-Napoca رومانی به ارائه دوره هایی جهت یادگیری زبان رومانیایی برای محصلین حاضر در این کشور می پردازد. شایان ذکر است که تحصیل در این دوره ها که با عنوان LINGUA شناخته می شوند، با هزینه اندکی کمتر از شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه برای رشته هایی چون مهندسی همراه بوده و می توان اظهار داشت تحصیل در رومانی کالج های زبان مقرون به صرفه نمی باشد. از دیگر دوره های زبان رومانیایی ارائه شده در این کشور می توان به Alexandru Ioan Cuza University اشاره کرد که در شهر Iasi واقع شده است.

یادگیری زبان سوئدی نیز در کالج های این کشور از شرایط مشابهی پیروی می کند؛ موسساتی چون Medborgarskolan و Folkuniversitetet مضاف بر کورس های ارائه شده در دانشگاه به ارائه دوره های آموزشی زبان سوئدی برای مهاجرین خارجی می پردازند و افراد واجد شرایط مدرک خود را در گستره بین A1 تا C2 دریافت خواهند کرد. با توجه به تنوع دوره های زبان ارائه شده از سوی کالج های سوئد افراد می توانند پیش از اخذ پذیرش تحصیلی و شروع ترم خود به یادگیری زبان سوئدی طی دوه های گوناگون مبادرت ورزند. اگرچه اخذ ویزای شنگن سوئد جهت یادگیری زبان این کشور به علت مهلت 90 روزه آن پیشنهاد نمی گردد، علاقه مندان می توانند با پرداخت هزینه 100€ (یورو) و دریافت ویزای تحصیلی سوئد اجازه اقامت در این سرزمین را برای مدت طولانی تری کسب کرده و به سادگی فراگیری زبان سوئدی را در پیش گیرند.

تفاوت هزینه کالج زبان رومانی و سوئد

به رغم اینکه تحصیل زبان انگلیسی نیز در کالج های هر دو کشور سوئد و رومانی امکانپذیر است، تعداد متقاضیان شرکت در دوره های زبان رسمی هر کشور بیشتر می باشد. شروع ترم های تحصیلی کالج زبان در سوئد ماه های ژانویه و سپتامبر بوده و تحصیل در دوره های زبان کشور سوئد به طور متوسط سالانه 85000SEK (کرون سوئد) هزینه درپی خواهد داشت. شایان ذکر است که متقاضیان تحصیل زبان انگلیسی در سوئد می بایست دارای حداقل مدرک IELTS 5.5 باشند. در هر دو کشور سوئد و رومانی امکان تحصیل در کالج های زبان به هر دو صورت ترمی و سالانه وجود داشته و از مزایای آن نیز می توان به اجازه دریافت ویزای همراه برای این گروه از افراد اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر در باب هزینه زندگی در رومانی

شرکت در دوره های زبان در رومانی نیز محدودیتی ندارد و هزینه آن برای یک سال تحصیلی 2000€ (یورو) است. بسیاری از افراد شانس دریافت ویزای تحصیل در دوره های زبان کشورهای اروپایی چون رومانی و سوئد را بسیار پایین می دانند؛ از دیگر معایب این موضوع می توان به هزینه نسبتا بالای آن اشاره کرد که حدودا برابر با تحصیل در رشته های تخصصی دانشگاهی می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون کالج های زبان موجود در دو کشور مذکور با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *