مهاجرت

تولد در پاراگوئه

تولد در پاراگوئه

اینکه آیا تولد در پاراگوئه حتی زمانی که والدین دارای تابعیت آن کشور نباشند منجر به اخذ پاسپورت پاراگوئه می شود یا خیر بستگی به نظام حقوقی این کشور دارد. کشورهای جهان به لحاظ اعطای تابعیت از طریق تولد به 2 گروه تقسیم می شوند 1. تابعیت بر اساس سیستم خاک و 2. تابعیت بر اساس سیستم خون، که کشور پاراگوئه از اصل خون برای اعطاء تابعیت پیروی می کند. در حقیقت بیشتر کشورهای آمریکای جنوبی مثل: شیلی، اروگوئه، آرژانتین و برزیل تابعیت را بر اساس سیستم خون به افراد اعطاء می کنند و متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند با مهاجرت از طریق تولد فرزند تابعیت این کشور را برای طفل متولد شده دریافت کنند. در ادامه این نوشتار با تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با تولد در پاراگوئه و اخذ تابعیت از این طریق کسب کنید.

  • شرایط تولد در پاراگوئه چیست؟
  • محدودیت های تولد فرزند در این کشور چیست؟
  • قوانین دریافت تابعیت در این کشور چیست؟
  • آیا می توان به عنوان مهاجر در این کشور از طریق تولد فرزند اقامت گرفت؟

اخذ اقامت پاراگوئه از طریق تولد فرزند

همانطور که گفته شد کشور پاراگوئه از اصل خون برای اعطاء تابعیت پیروی می کند یعنی صرف نظر از ملیت والدین تابعیت این کشور به کودکان متولد شده در این کشور اعطاء می شود. طبق قوانین وضع شده در کشور پاراگوئه اگر طفلی در خاک پاراگوئه متولد شده باشد و والدین وی دارای تابعیت نباشند یا والدین مشخص نباشند طفل تابعیت این کشور را کسب می کند و به عنوان شهروند پاراگوئه شناخته می شود. اگر والدینی دارای تابعیت کشور پاراگوئه باشند و فرزند آن هادر خارج از خاک این کشور متولد شود می توانند با اعلام درخواست به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور و تکمیل فرم های مربوطه تابعیت پاراگوئه را برای طفل متولد شده کسب کنند.

تنها استثنایی که در کشور پاراگوئه وجود دارد این است که فرزندان دیپلمات های خارجی که در خاک این کشور متولد می شوند نمی توانند تابعیت پاراگوئه را کسب کنند. با اخذ شهروندی کشور پاراگوئه شما می توانید بدون دریافت ویزا به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید و به مدت 96 روز بدون اخذ ویزا در این کشورها اقامت داشته باشید. همچنین با تولد فرزند در کشور پاراگوئه مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور برای والدین هموار می شود. با تولد کودک در پاراگوئه شرایطی ایجاد می شود که طفل می تواند از امکاناتی مثل تحصیل رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کند.

تولد در پاراگوئه و اخذ پاسپورت

زمانی که طفل جزء اتباع کشور پاراگوئه محسوب شد والدین می توانند درخواست خود را مبنی بر اخذ پاسپورت برای کودک اعلام کنند به این منظور لازم است مدارک و مستنداتی ارائه شود که عبارتند از:

  • گواهی تولد فرزند که توسط بیمارستان صادر شده است
  • اصل و فتوکپی شناسنامه کودک
  • اصل و فتوکپی شناسنامه و گذرنامه والدین
  • ارائه گواهی ازدواج والدین
  • هر دو والدین باید رضایت خود را جهت اخذ پاسپورت برای طفل متولد شده به صورت جداگانه اعلام کنند

با دریافت تابعیت و پاسپورت کشور پاراگوئه کودک از مزایایی بهره مند خواهد شد که عبارتند از: با اخذ پاسپورت این کشور می توان به 137 کشور در دنیا سفر کرد، امکان تحصیل به صورت رایگان در مدارس و دانشگاه ها، امکان حق رای و بهره مندی از خدمات درمانی به صورت رایگان.

تولد در پاراگوئه و اخذ پاسپورت

تولد در پاراگوئه و تابعیت دوگانه

طبق قوانین وضع شده در کشور پاراگوئه تابعیت دو گانه در این کشور به صورت متقابل مجاز است در صورتی که کشور متقاضی با پاراگوئه توافق دو جانبه نداشته باشد فرد باید تابعیت پیشین قبلی خود را ترک کند تا بتواند تابعیت و پاسپورت پاراگوئه را کسب کند. در سال 2022 تنها کشورهایی که در رابطه با تابعیت مضاعف با کشور پاراگوئه توافق نامه متقابل دارند کشور اسپانیا و کشور ایتالیا می باشند. بر اساس این توافق نامه شهروندان این دو کشور می توانند با داشتن تابعیت قبلی خود تابعیت کشور پاراگوئه را نیز کسب کنند. برای اطلاع از اخذ تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند در این کشور می توانید به لینک اخذ تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند رجوع کنید.

تولد در پاراگوئه و ترک تابعیت

طبق قوانین تابعیت در کشور پاراگوئه شهروندی و تابعیت این کشور تحت شرایطی سلب می شود به این صورت که شهروند این کشور اخذ تابعیت کشور دیگری باید تابعیت پاراگوئه را لغو کند مگر اینکه تابعیت دوگانه در آن کشور به رسمیت شناخته شده باشد. همچنین اگر فردی مرتکب جرم و جنایتی شده باشد که در قوانین این کشور پیش بینی نشده و یا بدون کسب مجوز در دولت دیگری مشغول به کار شود تابعیت پاراگوئه از وی سلب می شود.

شرایط زندگی در پاراگوئه

متقاضیانی که تصمیم دارند مهاجرت از طریق تولد فرزند در کشور پاراگوئه را تجربه کنند باید اطلاعاتی در رابطه با شرایط زندگی در این کشور به دست بیاورند. در طول سال های اخیر کشور پاراگوئه در زمینه های اقتصادی، مراقبت های بهداشتی و فناوری پیشرفت های چشمگیری داشته است و در حال رشد و شکوفایی می باشد. شرایط کار در این کشور به خصوص برای افراد ماهر و متخصص در وضعیت خوبی قرار دارد به صورتی که اگر شما در زمینه های مشخص شده دارای تخصص باشید به راحتی وارد بازار کسب و کار می شوید. در پاراگوئه همانند سایر کشورهای دنیا خطراتی برای شهروندان وجود دارد اما میزان جرم و جنایت در این کشور پایین است و شما با اقامت در این کشور زندگی آرامی را تجربه می کنید.

در سال 2022 برای زندگی در کشور پاراگوئه باید برای 1 فرد مجرد ماهانه 5405065PYG (گوارانی پاراگوئه) و برای خانواده ای 4 نفره 11677058PYG (گوارانی پاراگوئه) باید در نظر داشت. امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در خصوص تولد در پاراگوئه کسب کرده باشید، برای اطلاع از شرایط اخذ تابعیت برزیل از طریق تولد در این کشور می توانید به مطالعه مقاله تولد فرزند در برزیل بپردازید. وکلا و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر ارائه مشاوره در خصوص اقامت و تابعیت در کشورهای مختلف در دنیا اطلاعاتی در خصوص سایر روش های مهاجرتی در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *