ویترین

ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

در این مقاله به توضیح در خصوص شرایط و مراحل ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان می پردازیم و اقدامات لازم را برای علاقه مندان مطرح مینماییم. اصولا خرید و فروش تجهیزات و لوازمی که با سلامت افراد سروکار دارد نیاز به ثبت برند دارد و این کار توسط مراجع ذی صلاح انجام می گیرد. علاوه بر این به موجب قانون، فعالان عرصه تجهیزات پزشکی بایستی از نهادهای ذیربط شناسنامه فعالیت نیز اخذ نمایند. پس متقاضیان برای انجام هر گونه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی بایستی سه اقدام ضروری را انجام دهند:

  • اقدام اول: ثبت شرکت تجاری
  • اقدام دوم: دریافت مجوز فعالیت
  • اقدام سوم: ثبت برند

در این مورد نیز افراد می توانند یا از طریق برون سپاری امور و یا از طریق مراجعه به مرکز مالکیت معنوی به آدرس https://iripo.ssaa.ir/ برند تجاری خود را به ثبت برسانند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارد تا هموطنان عزیز را در جریان آخرین قوانین و مقررات ثبت شرکت یا تغییرات مربوط به شرکت قرار دهد.

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

در کشورمان تجهیزات پزشکی به کلیه تجهیزات و لوازمی گفته می شود که در جهت تشخیص، کنترل و یا درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. امروه نیز این تجهیزات هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ نوع به پیشرفت شگرفی دست یافته استو از همین رو اغلب فعالان این عرصه به دنبال ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می باشند. در واقع افراد با ثبت شرکت تجهیزات پزشکی علاوه بر قانونمند کردن فعالیت های تجاری خود همچنین می توانند نسبت به ثبت برند تجاری خود اقدام کرده و از مزایا و امتیازات آن نیز بهره مند شوند.

معمولا افراد می توانند در قالب موضوعاتی مثل تولید وسایل و تجهیزات پزشکی، ارائه خدمات پس از فروش، تولید و توزیع این وسایل و غیره می توانند شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانند. اما لازمه این کار نیز اخذ مجوز فعالیت از اداره کل تجهیزات پزشکی است. پس از اخذ مجوز مذکور متقاضیان می توانند برای ثبت شرکت خود از طریق اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند. معمولا آنها برای تشکیل و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی نیز 2 نوع شرکت جهت انتخاب پیش روی خود دارند:

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

دلایل ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

افزایش رقابت در زمینه خرید و فروش تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت محور بهترین انگیزه برای ثبت برند (Brand) می باشد. به همین دلیل برند ثبت شده ابزار تبلیغات موثرتری در اختیار شما قرار داده و جلوی سوء استفاده از اعتبار برند شما را می گیرد. بنابراین دلایل و ضرورت اصلی برای ثبت برند تجهیزات پزشکی را می توان در دو جمله به صورت زیر خلاصه کرد:

  • شناساندن محصول در مقابل محصولات رقیب
  • اطمینان دهی به مصرف کننده یا مشتری درباب اصالت و تازگی محصول
  • جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در آینده

از همین رو به همه شرکت ها یا فعالان در زمینه تولید یا خرید و فروش تجهیزات و لوازم پزشکی توصیه می شود که به منظور حفظ منافع مادی و معنوی خود حتما برند خود را به ثبت برسانند. در این مورد نیز تفاوتی وجود ندارد که فعالی در عرصه تولید محصولات آرایشی و یا فعال دیگر در تولید کالاهای آزمایشگاهی مشغول به کار باشد. به هر حال ثبت برند برای تداوم و اثربخشی فعالیت تجاری آنها امری ضروری است.

شرایط ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

کلا اقدامات ضروری برای ثبت برند تجهیزات پزشکی شامل مراحلی از جمله ثبت رسمی شرکت (چه از نوع شرکت مسئولیت محدود یا چه از نوع شرکت سهامی خاص)، اخذ مجوز فعالیت و نیز ثبت برند می باشد. با فرض انجام ثبت شرکت و اخذ مجوز قعالیت از اداره مربوطه، اکنون نوبت آن است که به بحث ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان بپردازیم. متقاضیان ثبت این نوع برند بایستی به این نکته توجه کنند که برای این منظور آنها 2 راه پیش رو دارند:

شرایط ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

مسلما روش مراجعه به سامانه مرکز مالکیت معنوی به آدرس https://iripo.ssaa.ir/ و طی مراحل لازم به مراتب سخت تر و وقت گیر تر از روش برون سپاری و انجام امور ثبت برند توسط یک وکیل کارکشته می باشد. اگر شما از روش دوم استفاده کنید، شما ضمن مراجعه به وب سایت مذکور همچنین بایستی مراحل زیر را نیز به ترتیب انجام دهید:

  • مرحله اول: تکمیل فرم مشخصات صاحب برند تجهیزات پزشکی
  • مرحله دوم: آپلود اسناد و مدارک لازم
  • مرحله سوم: تایید مدارک و مندرجات بارگذاری شده
  • مرحله چهارم: واریز هزینه ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان
  • مرحله پنجم: دریافت کد اظهارنامه و پسورد به صورت تماس تلفنی
  • مرحله ششم: ارسال نسخه نهایی، امضاء آن و ارسال نسخه برابر اصل شده به اداره مذکور

مدارک لازم جهت ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

مدارک لازم جهت ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان

اولین کاری که متقاضیان برای ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان نیاز دارند، دریافت مجوز فعالیت از وزارت بهداشت و درمان می باشد فرقی هم نمی کند که متقاضی ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان شخص حقیقی باشد یا شخص حقوقی! تنها تفاوت در نوع مدارکی است که بایستی تهیه شود. بر حسب ماهیت شخصیت (حقیقی یا حقوقی) مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان عبارتند از:

مدارک برای ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان اشخاص حقیقیمدارک برای ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستان اشخاص حقوقی
مدارک شناسایی مالک برندمدارک هویتی مدیر عامل و افراد صاحب امضاء
مجوز لازم همانند جواز کسب یا پروانه فعالیتاساسنامه به همراه روزنامه رسمی ثبت شرکت
کارت بازرگانی (برای مواقعی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد)گواهی مبین موضوع فعالیت
علامت تجاری (طرح یا تصویر گرافیکی در اندازه 10 در 10)کارت بازرگانی (برای مواقعی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد)
ارائه وکالتنامه در صورتی که امور مربوط به ثبت برند توسط وکیل انجام می شودعلامت تجاری (طرح یا تصویر گرافیکی در اندازه 10 در 10)
کپی برابر اصل کلیه صفحات آخرین گواهی ثبت و یا تمدید علامت تجاریارائه وکالتنامه در صورتی که امور مربوط به ثبت برند توسط وکیل انجام می شود

کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه مشاوره های تخصصی به هموطنان گرامی درباب ثبت نام و برند تجاری و تغییرات مربوط به شرکت های تجاری می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *