ویترین

ثبت موسسه در بوشهر

ثبت موسسه در بوشهر

فرآیند ثبت موسسه در بوشهر دارای پروسه ای بسیار ساده و آسان بوده و در طی 8 گام یا مرحله آن هم به صورت آنلاین برای متقاضیان امکان پذیر است. باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که هدف اصلی از تاسیس یک موسسه در بوشهر نه برای انجام امور و موضوعات تجاری بلکه صرفا برای انجام امور غیر تجاری می باشد. در این اثنا نیز امکان دارد قصد موسسان از تاسیس موسسه در این استان کسب و تقسیم سود بین اعضاء باشد یا نباشد.

به لحاظ شرایط و ضوابط تشکیل نیز اصول و مقررات تاسیس موسسه در بوشهر شباهت بسیار زیادی با ضوابط و مقررات تشکیل شرکت با مسئولیت محدود دارد. چراکه در اینجا نیز سرمایه در تعهد اعضاست و از این گذشته نیازی به انتخاب بازرس/ بازرسین نیست. در همین مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده شما ضمن آشنایی با شرایط کلی تاسیس موسسه در بوشهر همچنین به پاسخ اغلب سوالات و ابهامات خود می رسید.

هدف از تشکیل یک موسسه در بوشهر

با توجه به ماهیت و نوع عملکرد شرکت ها مطمئنا شرکت ساختار یا تشکیلات مناسبی برای پرداختن به موضوعات غیر تجاری نمی باشد. برای همین افرادی که قصد پرداختن به موضوعات و امور غیر تجاری را دارند می توانند به جای ثبت شرکت در بوشهر از گزینه ثبت موسسه در این استان استفاده کنند. اما مستحضر هستید که موضوعات غیر تجاری شامل طیف گسترده ای از موضوعات بوده و از آن جمله می توان به موضوعات هنری، علمی، آموزشی، ادبی یا فرهنگی اشاره کرد. حتی موضوعات و امور خیریه نیز در همین دسته بندی قرار می گیرد. با این شرح اکنون می توان با اهداف و ضوابط کلی تشکیل موسسه غیر تجاری در بوشهر آشنا شد:

هدف از تشکیل یک موسسه در بوشهر

با توجه به ماده 584 قانون تجارت ایران نیز موسسات همانند شرکتها دارای شخصیت حقوقی مستقلی بوده و از امتیازات تاسیس آنها می توان به کسب سود و تقسیم آن بین شرکاء، نیاز به سرمایه اندک جهت تشکیل، عدم وجود تشریفات و مقررات سخت، آسان بودن فرآیند ثبت آن اشاره نمود.

انواع موسسات غیرتجاری در بوشهر

شاید شما نیز انواع مختلفی از موسسات مثل موسسات آموزشی، موسسات فرهنگی، موسسات حقوقی، موسسات اعتباری و غیره را شنیده اید. در واقع این نام ها برای موسسات بر اساس موضوع فعالیت آنها انتخاب شده است. اما انواع موسسات غیر تجاری در بوشهر را می توان بنابر فاکتور دیگری نیز دسته بندی کرد و آن هم با توجه به فاکتور کسب یا عدم کسب منافع می باشد و بر این اساس انواع موسسات غبر تجاری در بوشهر عبارتند از:

  • موسساتی که هدف بانیان آن کسب سود اقتصادی و تقسیم آن بین اعضاست (موسسات انتفاعی)
  • موسساتی که هدف بانیان آن کسب سود اقتصادی و تقسیم آن بین اعضاء نیست (موسسات غیر انتفاعی)

پس می توان نتیجه گرفت که انواع موسسات در موضوع فعالیت و عملکرد غیر تجاری شان باهمدیگر وجه اشتراک داشته درحالیکه از نظر مقاصد و اهداف تاسیس با همدیگر وجه اختلاف دارند. جدا از این موضوع، متقاضیان ثبت موسسه در بوشهر بایستی به این نکته هم عنایت داشته باشند که برای ثبت این موسسات نیز مجوز لازم است اما مجوز هر یک از این موسسات نیز با هم متفاوت است:

مجوز انواع موسسات غیرتجاری در بوشهر

اقدامات برای تشکیل موسسه غیرتجاری در بوشهر

همانند ثبت شرکت در بوشهر، فرآیند ثبت موسسه غیر تجاری نیز با انجام اقدامات مقدماتی شروع می شود. بدیهی است که انجام این اقدامات برای شروع مراحل ثبت موسسه در بوشهر امری الزامی است. از جمله این اقدامات اساسی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • انتخاب هیئت مدیره
  • تنظیم صورت جلسات مجمع
  • تنظیم اظهارنامه جهت تاسیس موسسه
  • تنظیم اساسنامه مصوب مجمع عمومی
  • برگه تعهد تادیه سرمایه لازم

انجام این اقدامات برای تشکیل موسسه در بوشهر بر عهده دو رکن اصلی موسسه یعنی مجمع عمومی و هیئت مدیره می باشد. در واقع یک نوع تقسیم وظایفی بین این دو رکن موسسه برقرار است. مجمع عمومی نقش تصمیم گیرنده در مورد امور مهمی مثل تصویب اساسنامه و یا انتخاب هیئت مدیره را برعهده دارد درحالی که هیئت مدیره در نقش اجرایی ظاهر شده و درپی ثبت موسسه می باشد. در زمینه سرمایه گذاری برای ثبت موسسه از هر نوع آن نیز هیچ محدودیتی برای حداکثر سرمایه لازم در کار نیست و فقط کافی است که این نکته مدنظر قرار گیرد که حداقل سرمایه مورد نظر برای تاسیس موسسه نیز همانند شرکت با مسئولیت محدود در حدود 1000000 ریال می باشد.

اقدامات برای ثبت موسسه غیرتجاری در بوشهر

اطلاع از ضوابط ثبت موسسه در بوشهر

بر اساس قوانین موجود، فرآیند ثبت موسسه در بوشهر از دو قسمت کلی و مجزا تشکیل می شود. قسمت اول این کار درخواست ثبت موسسه در سیستم اینترنتی اداره ثبت به نشانی www.sherkat.ssa.ir بوده و قسمت دوم آن نیز درج آگهی تشکیل موسسه در سیستم ثبت سفارش روزنامه رسمی به نشانی www.rrk.ir می باشد. خود این دو قسمت به مراحل مجزایی دسته بندی می شود که شامل تنظیم اسناد مهم موسسه، درج اطلاعات موسسه در سامانه فوق الذکر، گزینش نام برای موسسه، تایید اطلاعات درخواستی، ارسال پستی تمام اسناد و مدارک و انجام ثبت رسمی توسط کارشناس اداره ثبت، صدور آگهی تاسیس موسسه در بوشهر و در نهیت درج همان آگهی در یک روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی میباشد که به صورت شماتیک از این قرار است:

ضوابط ثبت موسسه در بوشهر

مدارک و اسناد جهت ثبت موسسه در بوشهر

همواره چه در فرآیند ثبت شرکت و چه در فرآیند ثبت موسسه در بوشهر تاکید بر آنست که اسناد و مدارک مورد نیاز برای این کار قبل از شروع فرآیند تهیه شود. در واقع انجام مراحل ثبت و نیز ارزیابی کارشناسی و ثبت رسمی موسسه با توجه به این مدارک انجام شده و در صورت نقص یا خطایی در این اسناد و مدارک، فرآیند ثبت توسط کارشناس مربوطه قطع شده و مجددا از متقاضی درخواست ارائه مدارک معتبر می گردد. این مدارک از این قرار است:

مدارک ضروری به منظور ثبت موسسه در بوشهر
تقاضانامه کامل برای ثبت موسسه در بوشهردو نسخه
اساسنامه کامل بهمراه امضاء موسسیندو نسخه
صورت جلسات مجمع عمومی عادیدو نسخه
اسناد شناسائی اعضای موسسه
مجوز صادر شده از ادارات و ارگان های ذیربط

سال هاست که کارشناسان مجرب و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با پذیرش و قبول پروندهای درخواست ثبت شرکت در ایران و کشورهای دیگر بهترین همگام و راهنمای هموطنان گرامی هستند. هموطنان محترم جهت دریافت به روزترین مشاوره ها در هر زمینه از شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت مثل انواع ثبت شرکت در ترکیه و یا هزینه ثبت شرکت در اسلواکی و غیره می توانند با موسسه ما در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *