ویترین

ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان

ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان

ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان غالبا برای اهداف غیر تجاری مثل انجام امور فنی، حقوقی، علمی، پژوهشی، آموزشی و امثالهم انجام می شود. فرآیندی که پیش نیاز شروع آن تنظیم برخی اسناد و مدارک، انتخاب مدیران موسسه، تعهد مبنی بر تادیه سرمایه موسسه و در نهایت اخذ مجوز تاسیس از نهادها یا ادارات مربوطه می باشد. کلا فرآیند مذکور در طی سه مرحله کلی یعنی پذیرش آنلاین، ارسال مدارک موسسه و درج آگهی انجام شده و کاملا آسان است. منتها برای سهولت در روند کار و نیز تسریع فرآیند ثبت توصیه می شود که علاوه بر مطالعه کامل مقاله حاضر همچنین از راهنمائی های وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز برخوردار شوید.

هدف از ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان

اصولا و قانونا موسسه با هدف انجام هر نوع فعالیت غیر تجاری در استان سیستان و بلوچستان تاسیس می شود و این فعالیت غیر تجاری ممکن است دامنه وسیعی از موضوعات روز مثل امور ادبی، هنری، علمی، دینی، فنی و غیره را شامل شود. همچنین ممکن است با هدف کسب منافع یا سود مادی تاسیس شود و یا برای انجام امور و فعالیت های خیرخواهانه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود. با این حساب می توان انواع موسسات غیر تجاری را به دو نوع موسسات غیر انتفاعی و موسسات انتفاعی دسته بندی کرد:

  • موسسات انتفاعی در سیستان و بلوچستان: که هدف از تشکیل آنها دریافت سود تجاری و تقسیم سود بین اعضاست.
  • موسسات غیر انتفاعی در سیستان و بلوچستان: که هدف از تشکیل آنها انجام امور خیرخواهانه و عام المنفعه می باشد.

عزیزان این نکته مهم را مدنظر قرار دهند که به استناد ماده 584 قانون تجارت، موسسات غیر تجاری در سیستان و بلوچستان نیز از زمان تاسیس به عنوان یک شخصیت حقوقی در نظر گرفته می شود و میتوان این موسسات را با عناوینی مثل بنگاه، کانون، گروه، انجمن و غیره نیز نامگذاری کرد.

هدف از ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در سیستان و بلوچستان

همانند شرکتها، تشکیل موسسات غیر تجاری در سیستان و بلوچستان نیز امتیازات خاص خود را دارد. یکی از این امتیازات انواع موضوعات مختلف و تنوع در موسسات قابل ثبت می باشد. از جمله این موسسات می توان به موسسات فنی، موسسات آموزشی، موسسات حقوقی، موسسات علمی و غیره اشاره کرد. امتیاز دیگر ناشی از ثبت موسسه در سیستان بلوچستان قوانین ساده تر و تشریفات کمتر و نیز سرمایه مورد نیاز پایین تر است. اما از آنجائی که این موسسات پس از ثبت رسمی نیز دارای شخصیت حقوقی مستقلی هستند بنابراین:

مزایای ثبت موسسه غیرتجاری در سیستان و بلوچستان

شروط تاسیس موسسه در سیستان و بلوچستان

تشکیل موسسه مقدم بر ثبت آن بوده و به همین دلیل موسسان ملزم به انجام اقداماتی تا پیش از شروع فرآیند ثبت می باشند. این اقدامات مشتمل بر تشکیل موسسه با حضور حداقل دو نفر عضو، تنظیم و گردآوری مدارک لازمه، انتخاب هیئت مدیره موسسه توسط مجمع عمومی، اخذ مجوز تاسیس و نیز تعهد تادیه سرمایه اولیه می باشد. مدارکی که قرار است در بدو تاسیس موسسه تنظیم گردد شامل 3 سند مهم یعنی اساسنامه، تقاضانامه و صورت جلسه می باشد که با نظر اکثریت اعضاء تنظیم می گردد. شرط بعدی انتخاب هیئت مدیره برای موسسه میباشد. شرایط انتخاب و شرح وظایف هیئت مدیره موسسه از این قرار است:

شرایط و ضوابط انتخاب هیئت مدیره موسسه
انتخاب از طرفمجمع عمومی عادی موسسه
شرح وظایفثبت موسسه، اجرای تصمیمات مجمع و انجام مفاد اساسنامه
شرایط انتخابداشتن سن بالا 18 سال و امکان انتخاب از داخل یا خارج از موسسه
مدت مدیریتمحدود یا نامحدود

شرط دیگر تادیه سرمایه لازم برای تشکیل موسسه در سیستان و بلوچستان می باشد. با اینکه در قانون حد و حدودی برای مقدار سرمایه اولیه موسسه تعین نشده اما سطح حداقل سرمایه همان 100000 تومان بوده که آنهم به صورت تعهدی است. شرط آخر برای انجام مراحل ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان نیز دریافت مجوز تاسیس می باشد که با توجه به نوع موسسه انتخابی به صورت زیر می باشد:

شروط تاسیس موسسه در سیستان و بلوچستان

چگونگی انجام افتتاح موسسه در سیستان و بلوچستان

این فرآیند مراحل سختی نداشته چراکه تقریبا تمامی مراحل کار به صورت آنلاین انجام می گیرد و عملیات آن همانند ثبت شرکت می باشد. پس در کل شما برای انجام ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان با 3 مرحله کلی سروکار دارید. مرحله یک مربوط به اخذ پذیرش آنلاین با مراجعه به درگاه اداره ثبت شرکت ها (www.sherkat.ssa.ir) و انجام اقداماتی همانند جمع آوری اسناد ثبت مثل اساسنامه، صورت جلسه و همچنین تقاضانامه، مراجعه آنلاین به سایت فوق الذکر، تکمیل اطلاعات درخواستی، انتخاب به ترتیب اولویت 5 اسم برای موسسه و نهایتا تایید مندرجات توسط اداره ثبت میباشد. مرحله دو شامل ارسال اسناد و مدارک به اداره ثبت و آمادگی برای اخذ پیش نویس آگهی تشکیل موسسه و نهایتا مرحله سوم نیز درج همان آگهی ثبت موسسه در روزنامه رسمی است:

فرآیند افتتاح موسسه در سیستان و بلوچستان

از نظر قانون به محض اینکه موسسه مورد نظر ثبت رسمی شد، آن موسسه دارای شخصیت حقوقی می گردد. بنابراین درست همانند شرکت یک مودی مالیاتی محسوب می شود. از این گذشته موسسه ثبت شده نیز می تواند کارت بازرگانی، وام بانکی و نیز کد اقتصادی دریافت کرده و در مناقصه و مزایده های عمومی شرکت کند. پس بعد از انجام ثبت رسمی موسسه متقاضیان بایستی با مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکتها اقدامات زیر را نیز انجام دهند:

  • تعین حوزه مالیاتی
  • دریافت کد مالیاتی
  • درخواست پلمپ دفاتر

ارائه مدارک برای ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان

گام اول از مراحل ثبت موسسه در سیستان و بلوچستان این است که متقاضیان نسبت به گردآوری تمام مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. مدارکی که حتما باید با تایید همه اعضاء موسس همراه بوده و برای همین وجود امضاء کل شرکا بر روی آن مدارک امری الزامی است. مدارک مذکور عبارتند از:

  • صورت جلسه مجمع عمومی در 2 نسخه
  • تقاضانامه تکمیلی در 2 نسخه
  • اساسنامه تکمیلی با امضای کلیه اعضاء در 2 نسخه
  • مدارک هویتی اعضاء
  • مجوز تاسیس موسسه صادره از ارگانهای مرتبط

یکی از روش های آسان و سریع برای اخذ اقامت اروپایی از طریق سرمایه گذاری برای خرید ملک می باشد که غالبا منجر به اخذ ویزای طلایی پرتغال، تابعیت ترکیه، اقامت در یونان و غیره می گردد. اگر شما هم متقاضی خرید ملک در کشورهای اروپایی مذکور بوده اما از شرایط و ضوابط این کار باخبر نیستید پس حتما از مشاوره های وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *