ویترین

ثبت موسسه در گلستان

ثبت موسسه در گلستان

ثبت موسسه در گلستان بهترین راهکار برای کارآفرینانی است که علم و تخصص کافی برای انجام یک فعالیت را داشته اما سرمایه کافی در اختیار ندارند. در حقیقت، شما با ثبت و راه اندازی موسسه در استان گلستان می توانید در دامنه گسترده ای از موضوعات غیر تجاری فعالیت خود را شروع کنید. این فعالیت ممکن است منجر به کسب سود شده و یا با هدف خیرخواهانه و بدون چشم داشتی انجام شود. به همین دلیل متقاضیان می توانند در گلستان هم بدنبال تاسیس موسسه انتفاعی و هم درپی تاسیس موسسه غیرانتفاعی باشند. اما جای هیچ نگرانی نیست و کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را در تمام مراحل مربوط به فرآیند ثبت موسسه یا شرکت راهنمائی می کنند.

انواع موسسه غیر تجاری در گلستان

با توجه به قوانین مربوطه می توان موسسه را به عنوان تشکیلاتی دانست که هدف از تشکیل آنها در استان گلستان انجام فعالیت هایی با موضوع غیر تجاری است. این موضوعات شامل موضوعات هنری، علمی، حقوقی، فنی و غیره می باشد و به همین دلیل نیز تشکیل موسسه بهترین ایده برای کارآفرینان تحصیلکرده و متخصص می باشد تا با محوریت تخصص خود و نیاز به سرمایه حداقلی بتوانند ایده کاری خود را در قالب موسسه عملیاتی کنند. این موسسات از دیدگاه قانونی به 2 دسته زیر تقسیم می شود:

انواع موسسه غیر تجاری در گلستان

اصول تشکیل موسسه غیرتجاری در گلستان

موسسات غیر تجاری در هر نوع آن با توجه به اصول و قواعدی معین تشکیل و راه اندازی می شود. اصولی که با اصول تشکیل شرکت های با مسئولیت محدود تشابهات زیادی دارد. اکنون به همراه شما به بررسی این اصول مشترک می پردازیم. اصل اول تشکیل موسسه در گلستان با حداقل دو نفر شریک یا موسس می باشد. اصل دوم در رابطه با سرمایه موسسه می باشد که حداقل آن حدود 1000000 ریال و حداکثر آن از نظر قانون نامحدود است. اصل سوم این است که سرمایه در موسسه نه به صورت سهام بلکه به شکل سهم الشرکه درآمده و این سهم الشرکه نیز به شرطی قابل انتقال باشد که:

اصول ثبت موسسه غیرتجاری در گلستان

علاوه بر موارد فوق همچنین اصول اداره و مدیریت موسسه نیز جزء مواردی است که بایستی مورد توجه متقاضیان ثبت موسسه در گلستان باشد. متقاضیان بایستی بدانند که ساختار موسسه شامل ارکانی مرکب از مجمع عمومی و هیئت مدیره می باشد. وظیفه مجمع عمومی تصمیم گیری درباره امور مهم موسسه و وظیفه هیات مدیره موسسه اجرای مفاد اساسنامه و نیز تصمیمات مجمع می باشد.

اقدامات لازم برای تشکیل موسسه در گلستان

قبل از شروع عملیات مربوط به ثبت موسسه در گلستان، لازم است تا بعضی اقدامات توسط موسسان انجام شود. اولین اقدام انتخاب اعضایی برای مدیریت موسسه با عنوان هیات مدیره می باشد که ممکن است برای مدت محدود و یا نامحدودی انتخاب شود. اقدام دیگر پیرامون تنظیم و ارائه مدارک مهم برای ثبت موسسه در گلستان شامل تقاضانامه، اساسنامه و صورت جلسه می باشد. اقدام مهم دیگر در رابطه با اخذ مجوز ثبت می باشد که نوع مجوز با توجه به نوع موسسه متفاوت بوده و از قرار ذیل می باشد:

  • برای تاسیس موسسه انتفاعی در گلستان: اخذ مجوز تاسیس صادره از سازمان ها یا ادارات مربوطه
  • برای تاسیس موسسه غیر انتفاعی در گلستان: اخذ مجوز تاسیس استعلام مراتب از نیروی انتظامی

سرمایه مورد نیاز برای ثبت موسسه در گلستان چقدر است؟

به منظور تاسیس موسسه غیر تجاری در گلستان، شما درست همانند تاسیس شرکت غیر تجاری ملزم به پرداخت سرمایه اولیه می باشید. اما جالب است بدانید که مقدار سرمایه اولیه لازم برای تاسیس موسسه در گلستان آنچنان زیاد نیست که در استطاعت اعضاء موسس نباشد. به استناد قانون، حداکثری برای سرمایه موسسات غیر تجاری در گلستان وجود نداشته اما حداقل این سرمایه بایستی حدود یک میلیون ریال باشد تا بتوان نسبت به ثبت موسسه اقدام نمود. اما لازم است در جریان باشید که سرمایه اعضاء معمولا به صورت سهم الشرکه میباشد که امکان انتقال آن برای اعضاء موسسه نیز فراهم است. یعنی درست مثل مکانیزمی که در شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد. اما سرمایه گذاری مذکور جهت تشکیل موسسه غیر تجاری در گلستان دارای شرایط ذیل می باشد:

شرایط ثبت موسسه در گلستان

فرآیند ثبت موسسه در گلستان

قانونا مسئول ثبت در این استان اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری گرگان می باشد. اما خود پروسه ثبت موسسه در گلستان مرحله به مرحله بوده و انجام هر مرحله ای نیز به صورت آنلاین و از طریق وب سایت این اداره میسر است. اولین مرحله از این فرآیند تنظیم و گردآوری مدارک مهم و حیاتی برای ثبت موسسه در گلستان می باشد. این مدارک عبارتند از:

  • اساسنامه موسسه
  • تقاضانامه
  • صورت جلسات مجمع

به محض تنظیم و جمع آوری مدارک فوق، متقاضیان بایستی به وب سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری گرگان به آدرس sherkat.ssa.ir مراجعه نموده و به درج اطلاعات مورد نیاز و تکمیل آنها بپردازند. مرحله بعدی از این پروسه مربوط به انتخاب نامی مناسب برای موسسه مربوطه می باشد که معمولا در این مرحله متقاضیان قادرند تا 5 نام را برای موسسه خود بترتیب اولویتی که می خواهند انتخاب نمایند. بعد از این مرحله است که تاییدیه پذیرش آنلاین بدنبال ارزیابی و تایید کارشناس اداره ثبت صادر می شود.

پس از اخذ تاییدیه مذکور متقاضیان برای ثبت نهایی موسسه خود و دریافت آگهی تاسیس موسسه موظفند تا مدارک مربوطه را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایند. کارشناس اداره ثبت نیز پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید صحت اطلاعات موجود نسبت به ثبت نهایی و صدور آگهی ثبت اقدام می کند. از اینجا به بعد مربوط به درج آگهی ثبت موسسه در روزنامه رسمی می باشد.

فرآیند ثبت موسسه در گلستان

اسناد ضروری برای ثبت موسسه غیر تجاری در گلستان

برای اینکه بتوان تمامی مراحل ثبت موسسه غیر تجاری در گلستان را به آسانی انجام داد، تنظیم یکسری مدارک و تهیه یکسری مدارک دیگر الزامی است. بر همین اساس، برای متقاضیان ارائه مدارک زیر به اداره ثبت شرکت ها الزامی است:

  • اساسنامه موسسه در 2 نسخه تکمیلی
  • تقاضانامه در 2 نسخه تکمیلی
  • صورت جلسات در 2 نسخه تکمیلی
  • فیش واریزی هزینه ثبت
  • مجوز لازم برای تاسیس موسسه
  • فوتوکپی مدارک شناسائی اعضا

راه ها و شیوه های مختلفی برای مهاجرت و کسب اقامت خارجی که یکی از پر متقاضی ترین این روش ها بهره گیری از روش مهاجرت تحصیلی مثل تحصیل در آلمان یا تحصیل در کانادا است. روشی که به دلیل اخذ اقامت آسان مورد توجه اکثر دانشجویان و محصلان ایرانی است. پس اگر شما نیز متقاضی تحصیل در یک کشور خارجی بوده و نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی درباب اخذ ویزای تحصیلی هستید حتما از مشاوره های تخصصی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *