ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در آلمان

رشته خلبانی در آلمان

رشته خلبانی در آلمان برای علاقه مندان به این رشته، در شرکت های هواپیمایی، مدارس خلبانی و برخی دانشگاه های آلمان انجام می گیرد. آلمان به عنوان جذاب ترین مقصد تحصیل در اروپا و همچنین جذاب ترین مقصد تحصیل غیر انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود. کیفیت بالای سیستم آموزش عالی، میزان برنامه های تحصیلی انگلیسی و هزینه مناسب تحصیل از عواملی هستند که در این امر نقش دارند. کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا و نرخ پایین بیکاری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، آلمان را به مکانی عالی برای تحصیل تبدیل می کند.

علاوه بر این، فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان واجد شرایط درخواست اجازه اقامت هجده ماهه هستند که برای آن ها این امکان را فراهم می سازد که پس از فارغ التحصیلی خود در آلمان بمانند و کار پیدا کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل خلبانی در آلمان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در آلمان

آلمان در حال تبدیل شدن به یک آهنربا برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. این کشور بهشت آموزش عالی است. سیستم آموزش عالی آن فوق العاده است و دارای دانشگاه های معتبر بسیاری است که در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی رتبه کسب کرده اند. علاوه بر این، آلمان دارای تاریخ غنی، سبک زندگی پر جنب و جوش و پویا، رفاه اجتماعی بالا و میزان جرم و جنایت پایین می باشد. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور پیشرفته اروپایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در آلمان

هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای تحصیلات خود به دانشگاه های آلمان اعتماد می کنند و دلایل آن آشکار است، از جمله: تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی، شهریه اندک یا عدم وجود شهریه، سفر آسان به اروپا با ویزای دانشجویی آلمان، دوره های بیشمار تحصیل، یادگیری زبان آلمانی، زیبایی های طبیعت و کار حین تحصیل در آلمان.

به علاوه، آلمان از نظر فرصت و شرایط کار پرآوازه است و احتمال این که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این کشور کار پیدا کنند بسیار زیاد است. نرخ بیکاری در آلمان از سال 2010 تا 2020 به شرح زیر می باشد:

نرخ بیکاری در آلمان

همچنین مدارک دانشگاه های برتر آلمان دارای ارزش جهانی است که نویدبخش اشتغال پذیری بالای دارندگان آن در سراسر جهان است. به این ترتیب جای تعجب نیست که آلمان در میان مقاصد برتر دانشجویان بین المللی در جهان قرار دارد. در حال حاضر، بیش از 374000 دانشجوی خارجی در آلمان به دنبال مدرک دانشگاهی هستند، در حالی که این تعداد به طور پیوسته در حال افزایش است.

تحصیل رشته خلبانی در آلمان

برای تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در آلمان راه های مختلفی وجود دارد. بیش تر خلبانان تجاری در آلمان توسط شرکت لوفت هانزا آموزش می بینند که مزیت آن شانس تقریبا 100% دریافت پیشنهاد کاری در هنگام اخذ CPL /IR و این واقعیت می باشد که این شرکت آموزش گران خلبانی را تامین مالی می کند و فارغ التحصیلان بسته به حقوق خود در قالب اقساط نسبتا کوچک هزینه های تحصیل خود را پس می دهند.

این شرکت همچنین به همراه دانشگاه علمی کاربردی سیتی (برمن) یا همان HS Bremen یک برنامه دو مدرکی (کارشناسی مهندسی و ATPL) را نیز ارائه می دهد. دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان یعنی AirBerlin نیز خلبانان را در داخل کشور آموزش می دهد اما دانشجویان برای آموزش خود در این شرکت مجبور به پرداخت شهریه هستند. هر چند این شرکت از نزدیک با چند بانکی که وام ارائه می دهند همکاری دارد.

گزینه سوم انتخاب یکی از مدارس خصوصی مانند InterCockpit، RWL، FMG-Flight Training و غیره می باشد. برخی از شرکت های هواپیمایی کوچک تر مانند TUIfly با مدارس خصوصی همکاری می کنند. همچنین تعدادی از مدارس خصوصی با همکاری دانشگاه های محلی مدارک دوگانه ای را ارائه می دهند، به عنوان مثال Aero-Beta. روش دیگر ملحق شدن به نیروی هوایی ارتش آلمان است. این روش منجر به یادگیری رایگان خلبانی در آلمان است. البته پس از اتمام دوره آموزش، فرد باید حدود دوازده سال در ارتش بماند تا این اجازه را داشته باشد که به شرکت های هواپیمایی تجاری درخواست کار ارائه کند. همچنین، برخی دانشگاه های آلمانی مانند دانشگاه علمی-کاربردی ورمز که با همکاری موسسه (gGmbH (EIAB مدرک دوگانه خلبانی ارائه می دهد نیز در این زمینه فعال هستند. در بخش زیر به بررسی این مورد می پردازیم.

تحصیل رشته خلبانی در آلمان

رشته مدیریت هوانوردی در دانشگاه علمی-کاربردی ورمز آلمان

دوره کارشناسی دوگانه “مدیریت هوانوردی و خلبانی – دوگانه یا dual” توسط دپارتمان مدیریت جهانگردی و گردشگری دانشگاه علمی کاربردی ورمز (Worms University of Applied Sciences) به عنوان یک برنامه تحصیلی تلفیقی ارائه می شود. در این دوره با همکاری موسسه هواپیمایی و تجارت اروپا (gGmbH (EIAB این فرصت به دانشجویان داده می شود تا گواهینامه خلبان حمل و نقل ایرلاین (ATLP) برای هواپیما (ATPL(A یا هلیکوپتر (ATPL(H را به موازات تحصیلات دانشگاهی خود کسب کنند. آموزش دانشگاهی مدیریت فنی-بازرگانی این دوره با محتوای آموزش خلبانی آن مطابقت دارد.

اتمام موفقیت آمیز این دوره با اعطای عنوان دانشگاهی “کارشناسی یا Bachelor of Science” به پایان می رسد و شامل کسب ATPL بوده و فارغ التحصیلان را برای یک دوره کارشناسی ارشد متوالی واجد شرایط می کند. محتوای این دوره شامل 3 حوزه جداگانه است: حوزه مدیریت بازرگانی، حوزه مهندسی/ هوانوردی و آموزش عملی پرواز؛ و هرکدام از این حوزه ها شامل دروس خاصی می باشد. در حوزه مهندسی/ هوانوردی نیز آموزش نظری خلبانی شامل هواشناسی، برنامه پرواز، آیرودینامیک و غیره جای دارد. بعلاوه، یک پایان نامه کارشناسی نیز برای تکمیل این دوره تحصیلی مورد نیاز است. برای پذیرش در این دوره شرایط و مدارک خاصی مورد نیاز است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان زبده و حرفه ای در دپارتمان های مختلف مهاجرتی به ویژه در زمینه ویزاهای تحصیلی و کاری همواره آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات ایرانیان متقاضی تحصیل در آلمان و کار در آلمان می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در آلمان 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در آلمان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

20 دیدگاه برای “رشته خلبانی در آلمان

  1. امیر حسین سعیدی گفت:

    سلام چگونه باید ثبت نام بکنیم و شرایط برای مهاجرت برای اونجا چی هست؟ و شما خودتون کار هایی اقامت و تحصیل رو انجام میدین>؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند

  2. نیما گفت:

    سلام و درود
    برای تحصیل خلبانی در المان میانگین هزینه تحصیل خلبانی چقدره ؟ و شرکتی مانند لوفت هانزا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف آلمان بسیار مناسب هست و کمتر دانشگاهی مبلغ بالا 2000 یورو از دانشجوها دریافت می کنه

  3. ayda گفت:

    سلام
    ببخشید چطور میشه در دانشگاه های خلبانی پذیرش گرفت؟
    ایا با دیپلم فنی و حرفه ای هم میشه پذیرش گرفت ؟
    هزینه شهریه این دانشگاه ها حداقل چقدره ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله امکان پذیر هست
      هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمان کمتر از 1500 یورو در سال هست

  4. حسین گفت:

    سلام.محدودیت سنی برای شرکت در دوره خلبانی و پرواز عملی وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر این امکان وجود نداره اما میتونید این دوره رو در ترکیه بگذرونید

  5. هومن گفت:

    سلام میخاستم بدونم رشته برق هواپیما ام ارائه میشه؟ من فوق دیپلم دارم و ۲۷ سالمه امکان داره ویزا تحصیلی بگیرم ؟ یا باید لیسانس باشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه برق هواپیما بخونید
      اما باید در کشوری بخونید که شرایط سنی شما برای پذیرش و ویزای اون خوب باشه

  6. نیزا گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید ایا من میتونم با معدل بالا و وضع تحصیلی خوب و تسلط بر دو زبان المانی و انگلیسی از کشور المان بورسیه تحصیلی بگیرم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در رشته خلبانی میفرمائید خیر این امکان وجود نداره متاسفانه

      1. نیزا گفت:

        ببخشید آخه چرا

        1. امیر جلالی گفت:

          شهریه تحصیل در آلمان بسیار کم هست و از طرف دیگه شما می تونید به عنوان دانشجو توی این کشور به صورت نیمه وقت کار کنید تا هزینه زندگی خودتون رو پرداخت کنید. در چنین حالتی دولت آلمان تشخیص داده که دانشجوها فرصت کافی برای تامین هزینه ها رو دارند. البته بعضی از دانشگاه ها بورسیه رو در اختیار دانشجوها قرار میدن اما نیاز به قرار گرفتن در بالاترین مقام تحصیلی از نظر معدل داره. بهتر هست دانشجویی با دلخوشی به این موضوع مهاجرت نکنه.
          کشوری مثل ایتالیا بورسیه های تحصیلی زیادی رو در اختیار افرادی قرار می ده که وضعیت مالی مناسبی ندارند.

  7. Noora گفت:

    سلام وقت بخیر
    رشته خلبانی تو لیست مشاغل مورد نیاز المان قرار داره یا نه؟
    من الان میتونم از راه مدرک خلبانی ویزا بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این زمینه در لیست رشته های مورد نیاز این رشته وجود نداره متاسفانه

  8. سهیل گفت:

    سلام خسته نباشید
    سریع ترین دوره خلبانی در آلمان چه مدت است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوره های خلبانی سریع و دیر نداره و شما باید دوره های مختلف رو جهت اخذ مدرک تا مرحله پرواز بگذرونید

  9. sina گفت:

    سلام. خیلی ممنون از سایت خوبتون
    اینکه گفته شده شرکت لوفت هانزا آموزش خلبانی میده ظو هزینه تحصیلش رو هنگامی ک کار شروع شد بعدش قسط بندی میکنه
    یعنی هیچ پرداختی نمیخاد داشته باشیم و بعد از اینکه شروع بهکار کردیم قسط بندی میکنن و پرداخت میشه؟
    اگه جواب بدین ممنونتون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل شهریه ای که وجود داره بایستی پرداخت بشه و قبل از شروع آموزش هم انجام بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *