ویزای تحصیلی

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن از دانشگاه های دولتی معتبر کشور انگلستان می باشد که در سال 1895 میلادی در شهر لندن تاسیس شد. دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن بیش از 10700 دانشجوی فعال دارد که حدود 70% از دانشجویان این مرکز دولتی دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه معتبر در رنکینگ بین المللی بهترین دانشگاه های جهان در سال 2021 رتبه 44 را به دست آورده است و در سال های گذشته جزء 10 دانشگاه برتر اروپا می باشد.

در سال 2017 میلادی دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن به ازای هر صندلی 12 متقاضی برای دوره کارشناسی داشت که این موضوع نشانگر اعتبار مدرک و اهمیت تحصیل در این دانشگاه است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به انگلستان تهیه و تنظیم شده است.

درباره دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن در سال 2017 رتبه دوم جهان را در رشته علوم اجتماعی به خود اختصاص داد و 50% آثار پژوهشی این مرکز در سال 2014 موفق به دریافت 4 ستاره امتیاز یا پیشتاز جهانی شد که بهتر از میانگین دانشگاه های انگلستان می باشد. دانشجویان این مرکز دولتی در انگلستان از 133 کشور جهان می آیند و بیش از 100 زبان جهان صحبت می کنند که این تنوع غنی در فرهنگ ها یک فرصت فوق العاده برای آشنایی با فرهنگ های گوناگون می باشد.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن با مراکز آموزش عالی و دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه کلمبیا و دانشگاه پکینگ همکاری نزدیک و مشارکت دارد. جالب است بدانید که تاکنون 16 برنده جایزه نوبل از این دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند که از میان آن ها می توان به جورج برنارد شاو اشاره کرد. بیشتر شهرت جهانی این دانشگاه به سبب ارائه منحصر به فرد و بسیار تخصصی رشته علوم اجتماعی و مطالعه ارتباطات در دانشکده های تخصصی می باشد.

ملاک پذیرش در این دانشگاه معتبر انگلستان صرفاً معدل و نمرات بالا نیست و اثبات استعداد و تسلط به مسائل علمی از ارزش بالایی برخوردار است. خوب است بدانید که بیش از 30 نفر از رهبران جهان و نمایندگان مجلس بریتانیا در واقع فارغ التحصیلان این دانشگاه معتبر می باشند که این موضوع از افتخارات مرکز است.

هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور باید به بحث هزینه تحصیل و زندگی در کشور مورد نظر توجه ویژه داشته باشید؛ انگلستان واقعاً کشوری ارزان نیست و زندگی در شهرهای اصلی این کشور مانند شهر لندن شما را بیشتر به خرج می اندازد. برای دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان پایین تر و به طور میانگین 9250£ (پوند) برای هر سال تحصیل می باشد. امکان شرکت در دوره های یکساله فرصت مطالعاتی در خارج از کشور انگلستان 1385£ (پوند) برای دانشجویان متقاضی مستعد هزینه دارد؛ با توجه به نرخ جدید شهریه ها در سال 2021 میلادی دانشجویان بین المللی باید سالانه 18400£ (پوند) حداقل شهریه دانشگاه پرداخت کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

کار حین تحصیل در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

با توجه بالا بودن هزینه های زندگی در لندن و از آن جایی که همه دانشجویان موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نمی شوند، غالب افراد به دنبال پیدا کردن کار دانشجویی هستند. لازم به ذکر است برخلاف بعضی از کشورهای دنیا از جمله امارات متحده عربی، در انگلستان حتی دانشجویان بین المللی نیز اجازه کار دارند. البته اجازه کار دانشجویان در لندن برای جلوگیری از لطمه خوردن روند تحصیلات آن ها، تا سقف 20 ساعت در هفته است.

درآمدی که از کار دانشجویی در لندن کسب می شود نیز بستگی به شغل افراد دارد. مثلا کسانی که به کارآموزی در شرکت های مختلف می پردازند معمولا در مقایسه با سایر دانشجویان سطح درآمد بالاتری دارند. به طور کلی در سال 2021 درآمد کار دانشجویی در لندن ساعتی 9£ تا 20£ (پوند) است.

هزینه زندگی حین تحصیل در لندن در سال 2021

توجه داشته باشید که هزینه های جانبی زندگی مانند تهیه غذا، اجاره مسکن بالا می باشد و متقاضیان باید هزینه جداگانه برای زندگی در انگلستان کنار بگذارند. در باب هزینه زندگی در انگلستان در سال 2021 لازم به ذکر است که هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در لندن 730£ (پوند) ماهانه و اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر 600£ (پوند) ماهانه می باشد. در ضمن پرداخت هزینه مربوط به آب و برق و گاز در کشور انگلستان برای یک آپارتمان 85 متری 2 خوابه 142£ (پوند) ماهانه هزینه در بردارد. خریدهای سوپر مارکتی برای تهیه غذا جهت یک زندگی دانشجویی 150£ (پوند) الی 200£ (پوند) ماهانه می باشد که با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. صرف ناهار در یک رستوران با کیفیت اما متوسط کشور انگلستان حدود 15£ (پوند) برای هر نفر هزینه خواهد داشت که گران تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان

تکمیل فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی در وبسایت رسمی آنلاین سفارت انگلستان اهمیت زیادی دارد و اولین مرحله می باشد. تحصیل در مقطع دکترا نیازمند ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با نمره 6.5 می باشد. برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان را دارند نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت از لحظه ورود به این کشور احساس می شود.

ارائه نامه پذیرش برای تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان همراه با گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی در خاک انگلستان و 4 عدد عکس پاسپورتی از مدارک مورد نیاز می باشد. اثبات تمکن مالی برای زندگی و پرداخت هزینه تحصیل در انگلستان از اهمیت زیادی برخوردار است که توسط حساب بانکی یا ارائه اسناد تملک آپارتمان در کشورهای گوناگون اثبات می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و ضوابط مهاجرت به انگلستان با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *