ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در مکزیک

رشته آنکولوژی در مکزیک

از جمله شرایط و قواعد ضروری برای تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک در سال 2021 قبولی در آزمون پذیرش موسوم به EXANI II می باشد. ضمنا ارائه مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی و نیز مدرک دیپلم تجربی با GPA (معدل کل) حدود 3.0 از جمله شرایط تحصیل این رشته جذاب و پرمتقاضی در کشور مکزیک می باشد. معمولا رشته آنکولوژی جزء شاخه های علم پزشکی محسوب می شود و برای تحصیل در این رشته دانشجویان بایستی 5 سال پیوسته را در دوره کیلینکی و انترنی صرف کنند.

ضمنا از مهمترین امتیازات تحصیل آنکولوژی در کشور مکزیک می توان به هزینه تحصیلی واقعا پایین، مدرک تحصیلی معتبر، دانشگاه های پزشکی معروف و مورد تایید، امکان تحصیل آنکولوژی به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی، کار پزشکی در مکزیک و یا کشورهای دیگر اشاره نمود. در ادامه همین مقاله تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با دیگر شرایط تحصیلی و الزامات اعزام دانشجوی رشته آنکولوژی در مکزیک آشنا می کنند.

امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک

مکزیک Mexico را با مردمان و فرهنگ منحصر بفردش می توان واقعا یک کشور آمریکای لاتین در نظر گرفت. کشوری که بعد از برزیل دومین کشور بزرگ آمریکای لاتین با اقتصاد روبه رشد و نظام آموزش عالی برتر محسوب می شود. جالب است بدانید که آموزش عالی مکزیک از فرمت مشابه آموزش در اروپا و آمریکا برخوردار است و در حال حاضر حدود 14 دانشگاه مکزیک در رنکینگ دانشگاهی جهان QS رتبه بندی می شود. به همین دلیل نیز مکزیک جزء بهترین مقاصد برای تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته آنکولوژی محسوب می شود. اما از مهمترین امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • وجود دانشگاه های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) در کشور مکزیک
  • حق شرکت در آزمون اخذ مجوز کار پزشکی در ایالات متحده آمریکا (USMLE)
  • هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در مکزیک
  • امکان کار پزشکی در مکزیک پس از فارغ التحصیلی و کسب درآمد خیلی بالا

تحصیل رشته آنکولوژی به زبان انگلیسی در مکزیک

اصولا یکی از امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک تحصیل این رشته به زبان انگلیسی می باشد. اما آیا در کلیه دانشگاه های مکزیک این امکان برای دانشجویان فراهم است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که تنها دانشگاه پزشکی انگلیسی در مکزیک دانشکده پزشکی دانشگاه آتونوما دگوآدلاخارا (Universidad Autonoma de Guadalajara School of Medicine) می باشد که گاها با علامت اختصاری UAG نیز نشان داده می شود. در این دانشگاه دانشجویان می توانند در رشته آنکولوژی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی فارغ التحصیل شوند. نمایی از دانشگاه UAG مکزیک را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از دانشگاه UAG

شرایط پذیرش دانشجو در رشته آنکولوژی در مکریک

مکزیک به دلیل کیفیت تحصیلی بالا و هزینه تحصیلی پایین جزء برترین مقاصد تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در جهان محسوب می شود. کل دوره تحصیلی دانشجویان رشته آنکولوژی در مکزیک 5 سال می باشد. نخست شما بایستی 4 سال آموزش آکادمیک در دانشگاه های علوم پزشکی مکزیک دیده و سپس یک سالی را در دوره انترنی ادامه تحصیل داده و سال دیگر را نیز در بیمارستان ها و مطب های مناطق محروم مکزیک مشغول کار پزشکی شوید. جالب است بدانید که در حال حاضر در مکزیک حدود 97 دانشکده پزشکی وجود دارد اما از بین این دانشگاه ها بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته آنکولوژی عبارتند از:

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک

اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی مکزیک و تحصیل در رشته آنکولوژی حتما 2 شرط بایستی مدنظر قرار گیرد:

شروط اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی مکزیک

در گام اول فرآیند پذیرش از مکزیک نیز متقاضی می بایست با رجوع به وب سایت دانشگاه فرم درخواست آنلاین را تکمیل نماید و پس از آن نیز اسکن مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، مدرک دیپلم متوسطه، ریزنمرات تحصیلی با معدل بالا، انگیزه نامه، توصیه نامه، رسید پرداخت هزینه تحصیلی را به آدرس اعلامی ارسال نماید. به محض دریافت تاییدیه از سوی دانشگاه پزشکی مکزیک نیز می توان سریعا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمود.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک

مطابق قوانین کشور مکزیک، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مکزیک نیازمند اخذ ویزای تحصیلی مکزیک می باشند. این ویزا ویژه دانشجویانی مثل دانشجویان رشته آنکولوژی است که قصد ادامه تحصیل طولانی مدت در مکزیک را دارند. ویزایی که غالبا اعتبار آن در کشور مکزیک حدود یک سال بوده و متقاضیان برای اخذ آن ویزا بایستی به سفارت مکزیک مراجعه کرده و مدارک ذیل را نیز ارائه دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجوئی مکزیک
  • اصل پاسپورت و فوتوکپی صفحه اطلاعات شخصی این مدرک
  • اصل و کپی نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی مکزیک
  • گواهی تمکن مالی کافی برای اقامت در مکزیک
  • یک قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه رنگی

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در مکزیک

شهریه تحصیلی اخذ شده از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های علوم پزشکی مکزیک بین دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. معمولا میانگین سالیانه هزینه تحصیل دانشجویان رشته های پزشکی در مکزیک در دانشگاه های دولتی بین 378$ تا 818$ (دلار) متغیر است. در حالی که دانشگاه های خصوصی مکزیک از دانشجویان بین المللی شهریه سالیانه بین 1636$ الی 16353$ (دلار) دریافت می کنند. جدا از هزینه تحصیلی، هزینه زندگی در مکزیک نیز بخشی از مخارج دانشجویان بین المللی در این کشور را تشکیل می دهد. همان طوری که در تصویر ذیل هم مشاهده می شود، متوسط هزینه زندگی در مکزیک با مدنظر قرار دادن اجاره خانه حدود 576$ (دلار) و بدون مدنظر قرار دادن این هزینه حدود 312$ (دلار) می باشد:

متوسط هزینه زندگی در مکزیک

در واقع می توان چنین ادعا کرد که متوسط هزینه زندگی در مکزیک حدود 1.28 برابر ارزانتر از متوسط جهانی است. شما عزیزان در جدول ذیل می توانید با انواع هزینه های دانشجویان خارجی در مکزیک 2021 آشنا شوید:

انواع هزینه های دانشجویان خارجی در مکزیک

مکزیک به دلیل شرایط اقتصادی روبه رشدی که دارد و نیز حمایت هایی که دولت این کشور از سرمایه گذاران می کند همواره مورد توجه کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی قرار دارد. شما عزیزان برای اطلاع کامل از شرایط اخذ اقامت مکزیک از طریق سرمایه گذاری می توانید با تیم مشاورین حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *