ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در مکزیک

رشته باستان شناسی در مکزیک

رشته باستان شناسی در مکزیک یکی از رشته های گروه آموزشی هنر به حساب می آید که از نظر علمی در سطح عالی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. با وجود این که مزایای بسیاری در تحصیل در این کشور وجود دارد، می توان گفت محدودیت های نسبتا زیادی نیز پیش روی دانشجویان قرار دارد. رشته باستان شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که نیاز به دسترسی به آثار باستانی در آن به شدت احساس می شود و مکزیک به عنوان یکی از کشورهای قدیمی جهان با تمدن چند هزار ساله می تواند مقصدی جذاب برای تحصیل در این رشته به حساب آید. کیفیت آموزشی مناسب در این کشور نیز دلیل روشن دیگری برای انتخاب مکزیک به عنوان مقصد تحصیلی است.

باستان شناسان برای کار در یک کشور نیاز به دسترسی به آثار باستانی خواهند داشت و همچنین باید در شرایطی تحصیل کرده باشند که داده های دقیق و بروز شده در اختیار آن ها قرار گیرد. نکته جالب در رابطه با مکزیک آن است که هر دو شرایط را در اختیار دارد و به همین دلیل می تواند یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل باشد. با این حال افرادی که از تمکن مالی مناس برخوردار نیستند، چالش های بسیار زیادی را در این کشور تجربه خواهند کرد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در مکزیک پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در ای کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار، با دریافت مدرک تحصیلی در مکزیک اقامت گرفت؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در مکزیک

مکزیک به عنوان یکی از سه کشور آمریکای شمالی، شرایطی مناسب برای تحصیل دانشجویان ایجاد کرده است و دانشگاه های این کشور از نظر علمی، به ویژه در دهه گذشته، پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده اند. در چنین شرایطی می توان گفت که در بسیاری از رشته های تحصیلی، مکزیک می تواند یک گزینه قابل اعتماد برای مهاجرت به حساب آید و در رشته باستان شناسی نیز شرایط مشابهی وجود دارد.

دانشگاه ملی آتونومه مکزیک در شهر مکزیکو سیتی به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصلی در رشته باستان شناسی شناخته می شود و رتبه 16 جهانی را نیز به خود اختصاص داده است. به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید رزومه ای درخور جایگاه علمی این دانشگاه را نیز ارائه کنند. در کنار این دانشگاه، دانشگاه های دیگری نیز در مکزیک به ارائه این رشته می پردازند که عبارتند از:

  • دانشگاه وراکروز
  • اتونوموس یوکاتان
  • دانشگاه مرکزی ایسلا دل کارمن
  • دانشکده علوم و هنر چیپاس
  • موسسه آموزش عالی در مکزیکوستی
  • دانشگاه پدرگال

متقاضیان تحصیل در مکزیک باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این کشور معمولا به زبان اسپانیایی انجام می پذیرد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در مکزیک

همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، تحصیل در مکزیک از نظر علمی می تواند امتیازاتی را به همراه داشته باشد اما از نظر مالی دانشجویان باید شرایط مناسبی را برای ورود به دانشگاه داشته باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک در رشته باستان شناسی حدود 3500$ تا 5000$ (دلار) در سال است اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور ممکن است تا 15000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا کند. دسترسی به بورسیه های تحصیلی در کشور مکزیک بسیار سخت است و این مسئله باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مکزیک برای دانشجویان خارجی در حدود 500$ تا 800$ (دلار) در ماه است و با توجه به این که دانشجویان خارجی در مکزیک اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت، باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز از طریق پس اندازهای قبلی خود تامین کنند و این منجر به افزایش فشار اقتصادی به دانشجویان خواهد شد.

شرایط کار باستان شناسان در کشور مکزیک

بر خلاف آن چه در سینما به تصویر کشیده می شود، شرایط زندگی در مکزیک بسیار مناسب است و افرادی که در این کشور زندگی می کنند به راحتی می توانند زندگی در آرامش را برای خود به ارمغان آورند. دانشجویان خارجی که در رشته باستان شناسی به ادامه تحصیل پرداخته باشند نیز می توانند با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، وارد بازار کار شوند و از این طریق شرایط مناسبی از نظر مالی برای خود ایجاد کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد باستان شناسان در کشور مکزیک نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور مکزیک

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور مکزیک بسیار مناسب است و این مسئله می تواند رفاه اقتصادی آن ها را تضمین کند و همچنین با توجه به قراردادهای سه گانه میان آمریکا، مکزیک و کانادا، می توان انتظار داشت که دارندگان اقامت مکزیک بتوانند به راحتی به این کشورها سفر کرده و حتی مهاجرت دوباره ای را برای کار در این دو کشور به ویژه کانادا تجربه کنند. در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان برای اقامت هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *