ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در هلند

رشته باستان شناسی در هلند

تردیدی وجود ندارد که تحصیل در رشته باستان شناسی در هلند یک فرصت بسیار مناسب برای رسیدن به مشاغل رده بالا در این کشور مطرح اروپایی است. افرادی که در رشته باستان شناسی در این کشور به تحصیل می پردازند، می توانند در پایان یک رزومه بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشند و این موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. دانشگاه های هلند در رشته باستان شناسی نیز رتبه های بسیار عالی جهانی را به دست آورده اند و این مسئله می تواند بر ارزش انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بیافزاید.

رشته باستان شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که نتوانسته متقاضیان زیادی را به خود جلب کند و به همین دلیل است که دانشگاه های محدودی در جهان این رشته را ارائه می دهند اما در کشور هلند شرایط متفاوت است و دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور به ارائه رشته باستان شناسی می پردازند. رتبه دانشگاه های هلند در جهان در رشته باستان شناسی بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان یکی از مقاصد مهم تحصیلی در جهان معرفی کرد. برای این که بتوان برای تحصیل در رشته باستان شناسی در هلند به عنوان یک کاندید معرفی شوید، باید اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار داشته باشید و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله تلاش خواهند کرد تا این موضوع را تشریح کنند.

شرایط رشته باستان شناسی در کشور هلند

برای این که بتوان در این کشور به تحصیل پرداخت، دانشجویان به مدارک مشخصی نیاز خواهند داشت. خوشبختانه تعداد زیادی دانشگاه در کشور هلند وجود دارد که به دانشجویان خارجی نیز اجازه می دهد که به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند و این فرصتی مناسب برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است. در حال حاضر دانشگاه لایدن به عنوان بهترین دانشگاه کشور هلند برای تحصیل رشته باستان شناسی است و رتبه بسیار عالی 8 را به دست آورده است. دانشگاه آمستردام و دانشگاه خرونینخن رتبه 51 تا 100 جهان را به دست آورده است و این مسئله می تواند ارزش تحصیل در این دانشگاه را به دست آورده است. دانشگاه اوترخت نیز رتبه 101 تا 150 را به دست آورده است و دانشگاه آزاد آمستردام نیز شرایطی مشابه با این شرایط دارد.

اطلاعات بیشتر: مقایسه هلند و آلمان برای زندگی

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی 3 ساله است و در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله خواهد بود. یکی از مهم ترین فرصت هایی تحصیل رشته باستان شناسی در هلند ایجاد می کند آن است که دانشجویان در این رشته می توانند در مقطع دکترا نیز به ادامه تحصیل بپردازند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. به همین دلیل است که باستان شناسی یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای ورود به کشور هلند است و دانشجویانی که رزومه خوبی در اختیار دارند، می توانند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کشور هلند

هزینه رشته باستان شناسی در هلند

یکی از محدودیت هایی که تحصیل در کشور هلند به همراه دارد، هزینه های بالایی است که دانشجویان باید به عنوان شهروند خارجی به دانشگاه پرداخت کنند.متوسط هزینه های تحصیل در رشته باستان شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 8500€ تا 13500€ (یورو) در سال است و در برخی از رشته های تحصیلی می توان انتظار داشت که دانشجویان توان استفاده از بورسیه های تحصیلی را در اختیار داشته باشند اما نمی توان به امید دریافت بورسیه به این کشور مهاجرت کرد.

از طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور برای افرادی که تحصیل در هلند را تجربه می کنند، به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بیش تر است و می توان انتظار داشت که متوسط هزینه های زندگی در این کشور در ماه در حدود 1000€ تا 1500€ (یورو) است. دانشجویان همچنین می توانند به مدت 16 ساعت در هفته نیز در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند و این امتیازی است که به خوبی می توان از آن استفاده کرد. دانشجویان در هلند همچنین می توانند از ویزای همراه استفاده کنند اما باید به این نکته اشاره داشت که به همراهان در هلند اجازه کار داده نمی شود و این می تواند میزان هزینه های زندگی در این کشور را افزایش دهد.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور هلند

افرادی که هلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، قادر خواهند بود تا شرایط مناسبی برای اقامت خود ایجاد کنند. دانشجویان بین المللی می توانند بعد از تحصیل در هلند، به سادگی برای دریافت اقامت کاری این کشور اقدام کنند. برای رسیدن به این هدف کافی است تا دانشجویان یک پیشنهاد کاری رسمی در این کشور دریافت کنند و از این طریق ویزای کاری هلند را نیز به دست آورد. این مقدمه ای برای رسیدن به اقامت بلند مدت کشور هلند است.

باستان شناسان در هلند شرایط مناسبی برای رسیدن به کار خواهند داشت و این مسئله را می توان از تعداد بالای دانشگاه های ارائه کننده این رشته متوجه شد. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، معمولا به درآمد بالایی نیز دسترسی دارند و می توانند از این طریق هزینه های زندگی یک خانواده را نیز در این کشور تامین کنند.

در نمودار زیر، متوسط درآمد باستان شناسان در کشور هلند مشخص شده است:

درآمد سالانه یک باستان شناس در کشور هلند

در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در کشور هلند برای دانشجویان خارجی در رشته باستان شناسی از سطح اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند آن ها را در رسیدن به شغل و درآمد مناسب یاری کند. دانشگاه های هلند از شرایط علمی بسیار مناسبی برخوردار هستند و می توان با اطمینان خاطر آن ها را انتخاب کرد.

زندگی دانشجویی در هلند

هلند واقع در شمال غربی اروپا، کشوری زیبا و غنی از سنت ها، زبان و فرهنگ هلندی است. مکان‌ های معروف آمستردام مانند موزه ون گوگ و خانه آن فرانک، هلند مملو از کانال ‌های زیبا، کافه ‌ها، و صحنه‌ های هنری پر جنب و جوشی است که این کشور را ارزش یادآوری می‌ کند. هنگامی که یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور هلند را تکمیل می کنید، می توانید دوره های مختلفی از جمله تجارت، علوم انسانی و علوم اجتماعی و محیط زیست را بگذرانید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان، زندگی و فرهنگ هلندی هستید و در عین حال اعتبار کالج را کسب می کنید، هلند مکان مناسبی است. از بین برنامه های تحصیلی ترم، تابستان و سالانه در خارج از کشور در هلند انتخاب کنید.

از موزه‌ های مشهور جهان، گالری ‌های هنری، موسیقی، اپرا و تئاتر لذت ببرید. بازارها، کافه ‌ها، و پارک ‌ها را کاوش کنید و در دوچرخه ‌سوارترین کشور روی زمین، محله ‌ها و خیابان‌ های شهرها را با دوچرخه بشناسید. برنامه های کاربردی دانشگاه می تواند در بهترین زمان چالش برانگیز باشد. برای دانشجویان بین المللی که به دنبال ادامه تحصیلات عالی در خارج از کشور هستند، ممکن است ترسناک تر به نظر برسد. خوشبختانه، هلندی ‌ها سابقه طولانی در میزبانی از دانشجویان از سراسر جهان دارند، بنابراین کسانی که به دنبال تحصیل در هلند هستند باید بتوانند با آنها سازگار شوند.

در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به اقامت هلند هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در باب رشته باستان شناسی در هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه رشته باستان شناسی در هلند چگونه است؟ یکی از محدودیت هایی که تحصیل در کشور هلند به همراه دارد، هزینه های بالایی است که دانشجویان باید به عنوان شهروند خارجی به دانشگاه پرداخت کنند.متوسط هزینه های تحصیل در رشته باستان شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 8500€ تا 13500€ (یورو) در سال است و در برخی از رشته های تحصیلی می توان انتظار داشت که دانشجویان توان استفاده از بورسیه های تحصیلی را در اختیار داشته باشند اما نمی توان به امید دریافت بورسیه به این کشور مهاجرت کرد.
  • شرایط رشته باستان شناسی در کشور هلند چگونه است؟ برای این که بتوان در این کشور به تحصیل پرداخت، دانشجویان به مدارک مشخصی نیاز خواهند داشت. خوشبختانه تعداد زیادی دانشگاه در کشور هلند وجود دارد که به دانشجویان خارجی نیز اجازه می دهد که به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند و این فرصتی مناسب برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است. در حال حاضر دانشگاه لایدن به عنوان بهترین دانشگاه کشور هلند برای تحصیل رشته باستان شناسی است و رتبه بسیار عالی 8 را به دست آورده است. دانشگاه آمستردام و دانشگاه خرونینخن رتبه 51 تا 100 جهان را به دست آورده است و این مسئله می تواند ارزش تحصیل در این دانشگاه را به دست آورده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *