ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در چین

رشته باستان شناسی در چین

تحصیل رشته باستان شناسی در چین با توجه به اهمیت این رشته تحصیلی می تواند از کیفیت بسیار بالای آموزشی برخوردار باشد و موجب تقویت رزومه شود. دانشگاه های چین در طول سال های گذشته در زمینه های مختلف در تولید علم پیشرفت چشم گیر داشته اند و به همین دلیل است که افراد زیادی تلاش می کنند تا خود را برای تحصیل به این کشور برسانند. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نیز با توجه به کیفیت دانشگاه های این کشور در بسیاری از رشته های تحصیلی نیز بسیار مقرون به صرفه است و این مسئله می تواند به اهمیت تحصیل در چین بیافزاید. بی شک زمانی که باستان شناسان بتوانند زمینه های جدیدی از تاریخ چین را بازگو کنند، جذب توریست نیز برای این کشور ساده تر می شود.

با توجه به سبقه تاریخی چین، باستان شناسان در این کشور شرایط بسیار مساعدی برای کار خواهند داشت و به همین دلیل است که تحصیل در چین در این رشته می تواند مقدمه ای برای رسیدن به کار در این کشور باشد. باستان شناسان در بسیاری از کشورهای جهان شرایط مساعدی برای کار کردن ندارند و نیاز به زمان بسیار زیادی برای کاریابی خواهند داشت اما در چین شرایط بهتری برای کار این افراد فراهم شده است و این یکی دیگر از نکات مثبتی است که در این رابطه وجود دارد. به منظور سهولت هرچه بیشتر متفاضیان تحصیل در این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به تحلیل شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در چین پرداخته اند.

  • برترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته باستان شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در چین به عنوان نیروی کار در این کشور ماند؟
  • درآمد باستان شناسان در چین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در چین

دانشگاه های چین در طول سال های گذشته پیشرفت بسیار زیادی را تجربه کرده اند و همین مسئله سبب شده است تا چین در جهان امروز به یکی از مقصدهای مهم تحصیلی در خارج از کشور تبدیل شود. دانشگاه های چین در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله باستان شناسی، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم کرده اند و دانشجویانی که سن کمی دارند، می توانند حتی بدون مدرک زبان در این کشور به یادگیری زبان چینی یا انگلیسی مشغول شوند و پس از آن برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنند.

رشته باستان شناسی در چین را می توان به عنوان یکی از رشته های قدرتمند در این کشور معرفی کرد تا جایی که دانشگاه پکینگ در پکن، رتبه 14 این رشته را به خود اختصاص داده و بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته باستان شناسی شناخته می شود. دانشگاه جیلین نیز که در شهر چانگ چون قرار دارد با کسب رتبه 44 دومین دانشگاه برتر این کشور است. دانشگاه نانجینگ نیز رتبه 40 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های جهان به حساب می آید. علاوه بر این دانشگاه ها، سایر دانشگاه های برتر چین برای تحصیل در رشته باستان شناسی عبارتند از:

  • دانشگاه سان یات سن در شهر گوآنژو
  • دانشگاه نرمال بیجینگ
  • دانشگاه مردم چین در پکن

تمامی دانشگاه هایی که از آن ها یاد شده است در جمع 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و دانشگاه های بسیار زیاد دیگری نیز در این کشور وجود دارند که فرصت تحصیل در این رشته را به دانشجویان خارجی می دهند.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در چین

هزینه تحصیل در چین

چین با وجود این که کیفیت بالای آموزش را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد، با این حال هزینه های سنگینی را به عنوان شهریه سالیانه خود معرفی نکرده است. دانشجویان خارجی به منظور تحصیل در رشته باستان شناسی در کشور چین باید مبلغی در حدود 2900$ تا 6400$ (دلار) در سال را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. برای تحصیل در چین به ویژه در مقطع دکتری، بورسیه تحصیلی نیز در نظر گرفته شده است.

در کنار هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور، مبلغ مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است. افرادی که خارج از گوانژو و پکن زندگی می کنند هزینه هایی در حدود 300$ تا 650$ (دلار) را برای زندگی خود نیاز خواهند داشت و در این دو شهر و سایر شهرهای بزرگ این کشور هزینه زندگی به حدود 1000$ (دلار) در ماه می رسد. دانشجویان در برخی از مواقع می توانند مجوز کار دریافت کنند و این مسئله به دانشگاه و اداره مهاجرت در چین وابسته است.

متوسط درآمد یک باستان شناس در چین

شرایط کار در چین بسیار متفاوت از بسیاری از نقاط جهان است چراکه سرعت عمل و همچنین انجام حجم بالایی از وظایف در این چین امری کاملا طبیعی است. افرادی که نتوانند با چنین شرایطی روبرو شوند، کمتر می توانند به کار در این کشور مشغول شوند. با این حال افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به کار خواهند داشت و می توانند بدون دغدغه چندانی در این کشور به کار مشغول شوند. البته که یادگیری زبان چینی به ویژه برای علاقمندان به کار در حوزه باستان شناسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

متخصصین امور باستان شناسی در چین نه به اندازه یک مهندس مکانیک یا عمران، بلکه در سطح خود به مشاغل نسبتا زیادی دسترسی خواهند داشت و می توانند شرایط مناسبی در زمینه کاریابی داشته باشند. این افراد همچنین به سطح بالایی از درآمد نیز دسترسی دارند و می توانند زندگی مناسبی از نظر اقتصادی در چین داشته باشند. در نمودار زیر، متوسط درآمد در چین برای باستان شناسان مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور چین

باستان شناسان در چین می توانند فرصت های مناسب ادامه تحصیل یا کار را پیدا کنند و این یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب چین توسط این افراد در انواع برنامه های مهاجرتی است. با این حال پروسه های مهاجرت به این کشور یک پروسه حقوقی و نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه های مختلف است. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته باستان شناسی در چین

  1. پویا گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای دکتری محدودیت سنی داره باستان شناسی در دانشگاه های چین برای خارجی ها

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر خوشبختانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *