ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین

رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین

رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین گزینه بدی نیست اما انتخاب کشورهای وسیعی مثل آلمان، ایتالیا، سوئیس، سوئد و غیره به مراتب بهتر است. دلیل آن این است که لیختن اشتاین جزو کشورهای ذره بینی اروپا محسوب می شود که به تناسب مساحت کم، جمعیت، موقعیت های شغلی و حتی دانشگاه های کم تری هم دارد. به عنوان مثال در حالی که در آلمان امکان تحصیل در بیش از 100 دانشگاه وجود دارد، در لیختن اشتاین تنها 2 دانشگاه (یکی دولتی و دیگری خصوصی) واقع شده اند. البته نکات مثبتی هم برای این کشور وجود دارد، مثلا لیختن اشتاین با شهریه معقول، استاندارد بالای زندگی و مناظر زیبا، ارزش آموزشی استثنایی را به دانش آموزان ارائه می دهد؛ لیختن اشتاین از جذابیت تاریخی و فرهنگی تا دسیسه های کشوری که توسط یک پادشاه اداره می شود، به عنوان مکانی برای مطالعات ارزشمند است.

لیختن اشتاین، شاهزاده اروپای غربی واقع بین سوئیس و اتریش. این یکی از کوچکترین کشورهای اروپا است؛ پایتخت آن وادوز است. آلمانی استاندارد زبان اصلی صحبت در این منطقه است. با این حال، زبان‌های مرتبط با آلمانی دیگر مانند آلمانی سوئیسی، والسر، آلمانیک و انگلیسی وجود دارد اما کار در لیختن اشتاین مستلزم تسلط به زبان آلمانی می باشد. دانشگاه لیختن اشتاین به مرکزی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است؛ پردیس، واقع در کارخانه سابق Spoerry، یک محیط ایده آل برای یادگیری، تحقیق و کار پروژه ای را به حدود 700 دانشجو از سراسر جهان ارائه می دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد مهاجرت به لیختن اشتاین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • تحصیل رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین به چه صورت است؟
  • درآمد بینایی سنج ها در لیختن اشتاین چقدر است؟
  • کار پس از تحصیل در لیختن اشتاین امکان پذیر است یا خیر؟

درآمد بینایی سنج ها در لیختن اشتاین

نرخ بیکاری در لیختن اشتاین زیر 5% است منتهی داشتن جمعیت کم باعث شده که به همان نسبت تعداد موقعیت های کاری موجود در این کشور نیز کم باشد. به منظور تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی در این کشور نیز پیدا کردن کار و انعقاد قرارداد کاری با کارفرمای لیختن اشتاینی ضروری است. درخواست باید حداقل 14 روز قبل از اولین روز کار به اداره مهاجرت و گذرنامه ارسال شود. متقاضیان تنها زمانی می توانند در لیختن اشتاین شروع به کار کنند که مجوز رفت و آمد برون مرزی به آنها داده شود. لازم به ذکر است که شهروندان سایر کشورهایی که در لیختن اشتاین کار می کنند نیز در لیختن اشتاین مشمول مالیات خواهند شد.

علی رغم دشواری های پیدا کردن کار در لیختن اشتاین، فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی با سختی های کم تری مواجه هستند. البته شرط آن فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های ممتاز اروپا یا خود کشور لیختن اشتاین می باشد. یک مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشت نیز لزوم تسلط به زبان آلمانی به منظور کار در لیختن اشتاین است. در صورت رعایت همه این موارد، بینایی سنج ها در لیختن اشتاین موقعیت های کاری به نسبت خوبی دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نیز سطح درآمد بینایی سنج ها در این کشور طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در لیختن اشتاین

تحصیل رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین رایگان نیست و با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه هزینه های متفاوتی دارد. همان طور که در مقدمه این مقاله به آن اشاره گردید، در این کشور یک دانشگاه دولتی با شهریه کم تر و یک دانشگاه خصوصی با شهریه بالا قرار دارد. در دانشگاه دولتی لیختن اشتاین هر سال رشته بینایی سنجی ارائه نمی شود اما چند سال یک بار این اتفاق می افتد. شهریه این رشته در دانشگاه مزبور معمولا به شرح ذیل می باشد:

شهریه ترمی رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین برای دانشجویان EU-EEA (فرانک)شهریه ترمی رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین برای دانشجویان غیر اروپایی مثل ایرانیان (فرانک)
CHF950CHF1250

به این مبلغ باید هزینه زندگی در لیختن اشتاین نیز اضافه گردد که با توجه به سبک زندگی دانشجو بین 1200$ تا 1500$ (دلار آمریکا) در هر ماه می باشد. البته خوشبختانه لیختن اشتاین از جمله کشورهایی می باشد که به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل را می دهد حتی اگر غیر اروپایی باشند. به عبارت دقیق تر دانشجویانی که با اجازه اقامت کوتاه مدت در لیختن اشتاین زندگی می کنند، اجازه دارند در 2022 تا 35% در طول ترم و 100% در تعطیلات ترم کار کنند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین

اخذ اقامت با رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین

اولین گام همان طور که در طول این مقاله به طور ضمنی به آن اشاره شد این است که افراد از یکی از دانشگاه های لیختن اشتاین پذیرش بگیرند. چرا که پیدا کردن کار در این کشور بدون حضور و داشتن اقامت نوع D برای غیر اروپایی ها تقریبا غیر ممکن است. بعد از فارغ التحصیلی هم نوبت به کاریابی در لیختن اشتاین و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری لیختن اشتاین می رسد. لیختن اشتاین شرایط ویژه ای را برای کسانی که علاقه مند به اخذ مجوز اقامت هستند اعمال می کند. به عنوان مثال، مطابق قوانین فعلی شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا برای درخواست اجازه اقامت دائم باید حداقل 10 سال در لیختن اشتاین زندگی کنند و همچنین کار کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته بینایی سنجی در لیختن اشتاین توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *