ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در آذربایجان

رشته تخصص اطفال در آذربایجان

در حال حاضر تحصیل در رشته تخصص اطفال در آذربایجان در حدود 5 تا 6 سال برای علاقه مندان به این رشته به طول می انجامد و از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل این رشته تخصصی می توان به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان (AMU)، دانشگاه علوم پزشکی خزر و دانشکده پزشکی دانشگاه بین المللی آذربایجان (AIU) اشاره کرد. اما ساختار تحصیل رشته تخصص اطفال در آذربایجان به این صورت است که:

  • اولا دانشجویان ابتداء بایستی دوره پزشکی اطفال 6 ساله را در دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان به اتمام رسانده و مدرک دکتری پزشکی D. خود را دریافت کنند.
  • دوما آنها پس از شرکت در آزمون پایان دوره می توانند وارد دوره تخصص یا رزیدنسی شوند که در کشور آذربایجان ماکسیمم 6 سال طول می کشد.

با اینکه از نظر رنکینگ وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان در گروه د (ضعیف) قرار گرفته و مدرک اعطایی آنها از نظر وزارت علوم نیز اعتباری ندارد. ولی تحصیل رشته های پزشکی در آذربایجان به دلایلی مثل شرایط آسان پذیرش، هزینه تحصیلی کم و غیره مورد توجه دانشجویان می باشد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط مهاجرت تحصیلی به آذربایجان بهتر آشنا شوید.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در آذربایجان

یکی از رشته های تخصصی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان، رشته پزشکی اطفال یا Pediatrics می باشد. در قالب این رشته تحصیلی دانشجویان از همان وهله ورود به دانشگاه با انواع متدها، روش ها و تکنیک های تشخیص و درمان انواع بیماری های کودکان آشنا می شوند. و در ادامه نیز همین روش ها را به صورت عملی در کلینیک ها انجام می دهند. مدت تحصیل رشته پزشکی اطفال در آذربایجان حدود 6 سال می باشد.

دانشجویان پس از اتمام این دوره و اخذ مدرک M.D. خود از دانشگاه های آذربایجان حالا می توانند برای ورود به دوره تخصص (رزیدنسی) آماده شوند. معمولا نیز رشته تخصص اطفال در آذربایجان حدود 5 تا 6 سال می باشد. عمده وقت این دانشجویان نیز به کار در کلینیک ها یا بیمارستان های دانشگاهی در آذربایجان سپری می شود. و پس از اتمام دوره نیز به عنوان پزشک متخصص مفتخر می شوند. اما ساختار تحصیل رشته پزشکی اطفال از 0 تا 100 آن در جمهوری آذربایجان به این صورت می باشد:

ساختار تحصیل رشته پزشکی اطفال در آذربایجان

پذیرش دانشجوی پزشکی اطفال در آذربایجان

در سال های اخیر، تحصیل رشته های پزشکی مخصوصا تحصیل تخصص در آذربایجان متقاضیان زیادی از سراسر جهان پیدا کرده است. چرا که اولا کیفیت آموزش در دانشگاه های آذربایجان رو به رشد بوده ثانیا هزینه تحصیلی در دانشگاه های آذربایجان مقرون به صرفه تر است و ثالثا پذیرش از دانشگاه های آذربایجان نسبتا آسانتر است. در اینباره نیز متقاضیان بایستی به این نکته مهم توجه کنند که پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی در آذربایجان به صورت آنلاین انجام می شود. این دانشجویان برای اثبات صلاحیت خود جهت تحصیل در دانشگاه های پزشکی آذربایجان نیازمند تامین دو شرط ضروری زیر هستند:

شروط پذیرش دانشجوی پزشکی اطفال در آذربایجان

با اینکه هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان جزء فهرست مورد تایید وزارت بهداشت نیست. اما از معروفترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته تخصص می توان به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان (AMU)، دانشگاه علوم پزشکی خزر و دانشکده پزشکی دانشگاه بین المللی آذربایجان (AIU) اشاره کرد. ضمنا طبق آمار، میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور سالیانه بین 3500$ تا 4000$ (دلار) متغیر است.

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آذربایجان

پس از اتمام مرحله اول از فرآیند اخذ پذیرش از آذربایجان نوبت مرحله دوم این فرآیند یعنی اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان می رسد. ویزای مذکور از نوع ویزاهای اقامت موقت آذربایجان بوده و متقاضیان برای اخذ این ویزا بایستی مدارک زیر را تهیه کرده و به سفارت جمهوری آذربایجان تحویل دهند:

  • دعوت نامه یا نامه پذیرش از دانشگاه آذربایجان
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • پاسپورت متقاضی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان
  • هزینه درخواست ویزا
  • کپی بلیط پرواز
  • گواهی تست HIV

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آذربایجان

متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در آذربایجان

در حال حاضر شرایط بازار کار جمهوری آذربایجان از هر لحاظ به نفع متخصصان اطفال می باشد. چرا که اولا نرخ بیکاری متخصصان در این کشور بسیار پایین تر است و در ثانی این دسته از متخصصان در آذربایجان می توانند با کار در کلینیک ها و بیمارستان ها به درآمد بالاتری دست یابند. همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم مشاهده می شود، میانگین درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در آذربایجان مثل بقیه پزشکان متخصص حدود AZN7988 (مانات) می باشد. این در حالی است که میانگین درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور حوزه قفقاز و اوراسیا در حدود AZN3100 (مانات) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه پزشکان و کارگران در آذربایجان

 

با اینکه متوسط درآمد ماهانه پزشکان متخصص اطفال در آذربایجان حدود AZN7240 (مانات) می باشد اما این متخصصان با توجه به سابقه کاری خود می توانند ماهیانه از AZN3760 (مانات) تا AZN11100 (مانات) کسب درآمد بکنند. روش های مختلفی برای مهاجرت به آذربایجان مثل تحصیل و یا کار در این کشور وجود دارد. شما عزیزان به منظور آشنایی با کلیات قوانین مهاجرتی آذربایجان و شرایط اخذ ویزای این کشور می توانید از خدمات مشاوره تخصصی ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات تخصصی در خصوص رشته تخصص اطفال در آذربایجان

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در آذربایجان چه میزان است؟ در حال حاضر شرایط بازار کار جمهوری آذربایجان از هر لحاظ به نفع متخصصان اطفال می باشد. چرا که اولا نرخ بیکاری متخصصان در این کشور بسیار پایین تر است و در ثانی این دسته از متخصصان در آذربایجان می توانند با کار در کلینیک ها و بیمارستان ها به درآمد بالاتری دست یابند. همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم مشاهده می شود، میانگین درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در آذربایجان مثل بقیه پزشکان متخصص حدود AZN7988 (مانات) می باشد.
  • پذیرش دانشجوی پزشکی اطفال در آذربایجان چگونه است؟ در سال های اخیر، تحصیل رشته های پزشکی مخصوصا تحصیل تخصص در آذربایجان متقاضیان زیادی از سراسر جهان پیدا کرده است. چرا که اولا کیفیت آموزش در دانشگاه های آذربایجان رو به رشد بوده ثانیا هزینه تحصیلی در دانشگاه های آذربایجان مقرون به صرفه تر است و ثالثا پذیرش از دانشگاه های آذربایجان نسبتا آسانتر است. در اینباره نیز متقاضیان بایستی به این نکته مهم توجه کنند که پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی در آذربایجان به صورت آنلاین انجام می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *