ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در بلغارستان

رشته تربیت بدنی در بلغارستان

مبرهن است که محبوبیت بلغارستان در حوزه مهاجرت در مقایسه با کشورهایی مانند فرانسه و انگلیستان کمتر است؛ اما متقاضیان توجه کنند که مهاجرت به این کشور نیز می تواند با مزایای بسیاری همراه باشد؛ به عنوان مثال تحصیل رشته تربیت بدنی در بلغارستان از روشهای مهاجرت به این کشور در 2021 است و افراد میتوانند از این طریق، مجوز اقامت در این کشور را اخذ کنند. از سایر روش های مهاجرت به بلغارستان می توان مواردی از جمله سرمایه گذاری، ازدواج با یکی از اتباع این کشور و اشتغال را نام برد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با این مقاله، اطلاعاتی مفید در اختیار متقاضیان مهاجرت به بلغارستان قرار داده و به سوالات پر تکرار شما عزیزان، از جمله موارد زیر پاسخ دهند.

  • سیستم آموزشی بلغارستان شامل چه مراحلی می شود؟
  • آیا مدرک صادر شده از دانشگاه های بلغارستان معتبر است؟
  • چگونه می توان ویزای تحصیلی بلغارستان را اخذ نمود؟
  • کار دانشجویی در بلغارستان چه محدودیت هایی دارد؟

نظام آموزشی در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی بوده که در جنوب شرقی این قاره قرار گرفته است. پایتخت بلغارستان شهر صوفیه می باشد که در استان صوفیه واقع شده است. زبان رسمی بلغارستان، بلغاری بوده و واحد پول آن، لف می باشد. طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی منابع معتبر، عموم ساکنین این کشور بلغاری بوده و سایرین ترک یا کولی می باشند. بلغارستان یکی از اعضای سازمان ناتو بوده و در سال 2007 نیز به عضویت در اتحادیه اروپا درآمد. اقتصاد بلغارستان در حال حاضر هنوز با محوریت کشاورزی به جلو برده می شود و فعالیت های صنعتی بلغارستان آن طور که انتظار می رود، گسترده نیستند. از مهم ترین محصولات صادراتی بلغارستان می توان به غلات و میوه اشاره نمود. به دلیل تمرکز اقتصاد بلغارستان بر کشاورزی، پیشرفت اقتصادی قابل توجهی در این کشور رخ نداده و هم چنان آمار فقر بالاست.

تحصیلات در بلغارستان مقاطع گوناگونی را شامل شده و به طور گسترده ای از سوی دولت مورد توجه قرار می گیرد. تحصیلات ابتدایی در بلغارستان از سن 7 سالگی آغاز شده و پس از اتمام آن، مقطع متوسطه آغاز می گردد. مدارس در بلغارستان به سه دسته تقسیم می گردند؛ عمومی، فنی و حرفه ای و نمایشی. پس از دوره متوسطه، افراد می توانند وارد حوزه تحصیلات تکمیلی شده و در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. مراکز آموزشی در این مقطع به دانشگاه ها (عمومی و خصوصی) و کالج ها تقسیم می شوند. مدرک ارائه شده به دانشجویان در مراکز تحصیلی بلغارستان معتبر بوده و ارزش بین المللی دارد. شایان ذکر است که دانشجویان واجد شرایط می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی خود در بلغارستان، اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی نمایند. در این کشور علاوه بر زبان بلغاری، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

نمودار توزیع هزینه های زندگی در بلغارستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در بلغارستان

طبق موارد ذکر شده، متقاضیان تحصیل در بلغارستان می توانند دانشگاه های دولتی، خصوصی و یا کالج ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی پایین تر بوده و حتی گاها رایگان نیز می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز بلغاری بوده اما تعدادی از کورس ها به زبان انگلیسی ارائه می گردند. امکان تحصیل رشته تربیت بدنی در بلغارستان، به زبان های بلغاری و انگلیسی فراهم بوده و افراد می توانند دانشگاه های گوناگونی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه صوفیه (Sofia University) می باشد. این دانشگاه در سال 1888 تاسیس شده و به عنوان اولین موسسه آموزش عالی در بلغارستان آغاز به کار نمود. این دانشگاه 16 دانشکده و 3 دپارتمان دارد و بالغ بر 21000 نفر دانشجو از بلغارستان و سایر کشورها پذیرفته است.

دانشگاه های بلغارستان
نام دانشگاهرتبه در جهان
Sofia University601-650
plovdiv medical university7446
new bulgarian university1985
American University in Bulgaria177
Trakia University4865

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در بلغارستان

همان طور که پیش تر در این مقاله ذکر شد، یکی دیگر از مزایای تحصیل در بلغارستان، امکان انتخاب گرایشات گوناگون از رشته مورد نظر می باشد. رشته تربیت بدنی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در گرایشات گوناگون در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می گردند. از گرایشات رشته تربیت بدنی در این کشور می توان به مورادی از جمله مدیریت ورزشی، سلامت و علوم ورزش، مطالعات ورزشی و تحرکات انسانی اشاره نمود. مقطع کارشناسی در بلغارستان همانند سایر کشورها 3 الی 4 ساله بوده و مقاطع بعدی نیز به ترتیب در 2 و 3 سال ارائه می گردند. هزینه تحصیل در بلغارستان در مقاطع گوناگون مبلغی بین $2300 الی $2900 (دلار آمریکا) را در بر می گیرد. دولت بلغارستان بورسیه هایی را نیز به منطور کاهش هزینه های زندگی و تحصیل فراهم آورده که به افراد واجد شرایط تعلق می گیرند.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در بلغارستان

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در رشته تربیت بدنی بلغارستان

به طور کلی برای مهاجرت تحصیلی به بلغارستان دو روش وجود دارد: اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور و یا ثبت نام در کالج های زبان. متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی باید در ابتدا مدارک مورد نیاز را از جمله رزومه تحصیلی، تمکن مالی و انگیزه نامه را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و درخواست خود را برای اخذ پذیرش اعلام نمایند. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر و یا کالج زبان در بلغارستان، به منظور اخذ ویزای تحصیلی افراد باید با سفارت بلغارستان در تماس باشند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی عبارتند از: مدارک هویتی، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت، مدارک مربوط به محل اقامت و هزینه های صدور ویزا. پس از انجام بررسی های لازم، ویزای تحصیلی بلغارستان برای افراد صادر شده و تا پایان مدت تحصیل خود در این کشور اجازه اقامت خواهند داشت.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در بلغارستان

کار دانشجویی در بلغارستان برای دانشجویان داخلی و خارجی بدون مانع است اما باید به طور پاره وقت بوده و تحصیل فرد را دچار مشکل نکند. حداکثر ساعات مجاز برای کار دانشجویان در بلغارستان، 35 ساعت در هفته می باشد و برخی دانشگاه ها اجازه کار در خارج از دانشگاه ها نیز به دانشجویان می دهند. پس از اتمام دوران تحصیل، افراد می توانند در بلغارتسان بمانند و از طریف جست و جوی کار، اقامت خود را در این کشو تمدید نمایند. از فرصت های شغلی موجود در بلغارستان برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی، می توان به مواردی از جمله مربی گری به طور خصوصی، مربیگیری در باشگاه های ورزشی، تیم های ورزشی و هم چنین کارشناس ورزش و سلامت اشاره نمود. شما عزیزان می توانید برای اخذ راهنمایی در خصوص انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت، با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *