ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در فرانسه

رشته تربیت بدنی در فرانسه

کشور فرانسه با برخورداری از انواع امکانات و تجهیزات آموزشی همواره در بین پرمخاطب ترین مقاصد مهاجرتی افراد جای دارد. محبوبیت انواع رشته های ورزشی در فرانسه موجب شده تا تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه جذابیت دوچندانی را برای علاقه مندان به این شاخه ایجاد کند. فرانسه یکی از کشورهای مهاجرپذیر واقع در جنوب غربی اروپا بوده و با توجه به وسعت و موقعیت مکانی خود همه ساله جمعیتی زیادی از مهاجران را پذیرا می باشد. وجود قومیت ها و نژادهای مختلف با ادیان گوناگون در شهرهای این کشور خود گویای این نکته می باشد. با توجه به محبوبیت و گستردگی اخذ انواع ویزای کاری، تحصیلی و غیره در ادامه این مقاله قصد داریم با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جزئیات و چگونگی دریافت پذیرش و تحصیل در دانشکده های تربیت بدنی کشور زیبا و پرجمعیت فرانسه بپردازیم.

  • برترین مراکز آموزشی ارائه دهنده دروس رشته تربیت بدنی در فرانسه کدامند؟
  • زندگی دانشجویی در فرانسه با چه مزایا و معایبی همراه خواهد بود؟
  • مشهورترین فستیوال ها و مسابقات ورزشی در فرانسه متعلق به چه رشته های ورزشی است؟
  • تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در کدام دانشگاه های فرانسه امکانپذیر بوده و چه مدت زمان خواهد برد؟

تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

تربیت بدنی در گروه رشته های برخوردار از تعداد واحد عملی قابل توجه جای داشته و ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشجویان این رشته به فراخور انتخاب مقطع و دانشگاه مقصد ملزم به سپری کردن 20 الی 40% از دروس خود به صورت عملی می باشند. اگرچه شمار دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند به این رشته در قیاس با شاخه هایی چون علوم مهندسی و پزشکی کمتر است، باید خاطرنشان کرد رونق شایان توجه بازار کار رشته تربیت بدنی در سرزمین های اروپایی در کنار افزایش شمار آکادمیهای ورزشی که فارغ التحصیلان این رشته را با عنوان مربیگری جذب می کنند، موجب گشته تا طی دهه های اخیر تعداد قابل توجهی از دانشجویان علاقه خود را به کرسی های رشته تربیت بدنی اعلام دارند.

تربیت بدنی و انواع ورزش در فرانسه نیز دارای جایگاه مشخصی بوده و برگزاری جام جهانی 1998 در این کشور و همچنین المپیک زمستانی پیش رو در سال 2024 که میزبانی آن به فرانسه تعلق دارد بر این گفته صحه می گذارد. رنکینگ بالای دانشگاه های فرانسه و برخورداری شهرهای دیژون، تولوز، نیس و لیل از به روزترین تکنولوژیهای آموزش، فرصت را برای تحصیل در رشته تربیت بدنی برای علاقه مندان فراهم آورده است. فرانسه طبق نتایج اعلام شده در سال 2021 دارای بیش از 350000 دانشجوی بین المللی بوده که این رقم موجب شده تا از این نظر بالاتر از کشورهایی چون آلمان و روسیه قرار گیرد و علت آن را نیز می توان امکان تحصیل رایگان در شمار قابل توجهی از دانشگاه های فرانسه عنوان نمود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در فرانسه

تحصیل در فرانسه با مزایای گوناگونی همراه بوده که از جمله آن می توان به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و پرداخت شهریه های بسیار معقول اشاره کرد. همانگونه که استحضار دارید وجود شکافی عظیم میان شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های دولتی و خصوصی موجب گشته تا اغلب افراد در تلاش برای دستیابی به موقعیت تحصیل در مراکز دولتی ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در فرانسه چون University of Orleans باشند که به طور متوسط شهریه ای معادل با 550€ (یورو) در سال را از دانشجویان اخذ کرده و پر واضح است که این رقم دارای اختلاف بسیاری با شهریه حداقل 2300€ (یورویی) اخذ شده از سوی مراکز آموزش عالی خصوصی این کشور می باشد. در ادامه به مقایسه میان شهریه اخذ شده از سوی دو مرکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در فرانسه پرداخته ایم:

مقایسه شهریه سالیانه رشته تربیت بدنی در فرانسه

شهرهای Paris، Dunkerque، Le Havre و Lyon به ترتیب دارای بیشترین تعداد دانشکده تربیت بدنی در سطح کشور فرانسه هستند. از جمله مشهورترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در فرانسه می توان به University of Le Havre اشاره کرد که با برخورداری از 29 برنامه برای دوره کارشناسی درصد قابل توجهی از دانشجویان را به خود جذب کرده است. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس تربیت بدنی در فرانسه به تفکیک تعداد برنامه های درسی هر یک پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهتعداد برنامه برای دوره کارشناسی
University of Bordeaux8
University of Savoie Mont Blanc29
University of Lyon20
École Normale Supérieure6
University Le Havre Normandy21
University of Paris-Descartes11
Polytechnique Grand Paris Institute9

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در فرانسه

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در فرانسه

کشور فرانسه قریب به شش دهه است که به تشکیل مجموعه ای با عنوان Sportétudes اقدام نموده که با هدایت آن فدراسیون های ورزشی بر روی توسعه زیرساخت ها و افزایش کیفیت مجموعه های ورزشی تمرکز یافته اند. تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه نیازمند زمانی 4 ساله در مقطع کارشناسی بوده و امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی نیز مهیا می باشد. از دروس اصلی این رشته می توان به بهداشت ورزش، پیشگیری از انواع آسیب دیدگی و آشنایی با فیزیولوژی بدن انسان اشاره نمود. شایان ذکر است که امکان تحصیل مقطع دکتری در برخی موسسات و آکادمی های کشور فرانسه نظیر Institut National de Sciences & Techniques Nucleaires و University of Clermont-Ferrand 2 Blaise Pascal نیز فراهم می باشد.

نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

محبوب ترین رشته های ورزشی میان شهروندان فرانسوی به ترتیب عبارتند از فوتبال، تنیس، اسب سواری، بسکتبال، جودو و هندبال؛ به فراخور این موضوع باید خاطرنشان کرد که امکانات و تجهیزات ورزشی نظیر استادیوم ها و سالن های پیشرفته حول چنین ورزش هایی از تعدد بیشتری برخوردارند و همچنین اگرچه متوسط درآمد فعالین حوزه تربیت بدنی در فرانسه 43400€ (یورو) در سال تعیین شده، ذکر این نکته حائز اهمیت است که فعالیت در چنین عرصه هایی و یا مربیگری در آن ها می تواند درآمد بالاتری را نیز نصیب افراد گرداند. در پایان شما عزیزان می توانید جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه چون دوچرخه سواری در فرانسه و برگزاری انواع تورها نظیر توردوفرانس در شهرهای این کشور با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته تربیت بدنی در فرانسه

  1. لیلا گفت:

    باسلام وعرض ادب
    میخواستم بدونم زیرشاخه های رشته تربیت بدنی دردوره کارشناسی ارشد ودکترا دردانشگاههای فرانسه کدومند وآیا شاخه ای تحت عنوان آسیب شناسی وحرکات اصلاحی دارندشغل مربوط به این شاخه چی میشه توی فرانسه
    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته هم در دسترس هست. شما زمانی که مدرک تحصیلی رو دریافت کردید، می تونید در مدارس تا دانشگاه ها، مراکز ورزشی، مراکز درمانی و غیره استخدام بشید و کار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *