ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در فیلیپین

رشته تربیت بدنی در فیلیپین

در سال های اخیر، تحصیل در کشورهای آسیای شرقی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال، تحصیل رشته تربیت بدنی در فیلیپین یکی از گزینه های موجود برای متقاضیان تحصیل در این کشور آسیایی می باشد که با مزایای گوناگونی همراه است. رشته تربیت بدنی یکی از حوزه های علمی بسیار پر اهمیت بوده که با سلامت افراد و بهبود وضعیت زندگی آنان در ارتباط می باشد؛ لذا یادگیری آن باید در مراکز آموزشی معتبر صورت بگیرد. فیلیپین نیز یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل رشته تربیت بدنی را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده و گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان تحصیل در آسیا می باشد. در این مقاله که توسط همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، به تعدادی از سوالات پر تکرار شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به فیلیپین، از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • معتبرترین دانشگاه های فیلیپین کدامند؟
  • هزینه لازم برای تصیل در فیلیپین چه مبلغی را در بر می گیرد؟
  • ویزای تحصیلی فیلیپین در چه شرایطی اعطا می گردد؟
  • فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در چه حوزه هایی می توانند در فیلیپین مشغول به کار گردند؟

نظام تحصیلی در فیلیپین

در حوزه مهاجرت، به دلیل اهمیت بالای تصمیمات و حیاتی بودن آن ها برای فرد، ملاک های گوناگونی باید در نظر گرفته شوند و در نهایت تصمیماتی متناسب با شرایط فرد، اخذ گردد. به دلیل کاهش ارزش ریال در سال های اخیر، در حال حاضر افراد به دنبال کشورهایی هستند که هزینه زندگی و تحصیل در آن ها پایین تر بوده و مقرون به صرفه می باشد. کشورهای آسیای شرقی، از جمله فیلپین، ملاک های ذکر شده را داشته و یکی از بهترین مقاصد برای متقاضیان تحصیل ارزان می باشد. شایان ذکر است که علی رغم پایین بودن هزینه های تحصیل در فیلیپین در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی و حتی اروپایی، اعتبار دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور قابل توجه بوده و جایگاه قابل قبولی در جهان دارد. از بهترین شهرهای فیلیپین برای تحصیل، می توان به مواردی از جمله کوئزون، مانیلات، کالوکن و داوائو اشاره نمود.

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در فیلیپین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در فیلیپین

کشور فیلیپین یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای تحصیل در آسیا بوده و در کنار پایین بودن هزینه های تحصیل، به آموزش با کیفیت نیز می پردازد. دانشگاه های متعددی در این کشور وجود داشته که موفق به کسب رتبه های ارزشمند جهانی شده اند و قدمت بالایی دارند. یکی از مهم ترین دانشگاه های فیلیپین، دانشگاه سانتو توماس (University of Santo Tomas) می باشد که قدیمی ترین دانشگاه آسیا بوده و در سال 1611 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه هم اکنون در زمینه های گوناگونی از جمله تربیت بدنی، حسابداری، علوم پزشکی و مهندسی مشغول به آموزش بوده و رتبه آن در میان برترین دانشگاه های جهان، 801 الی 1000 می باشد. دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University, Philippines) یکی دیگر از دانشگاه های معتبر فیلیپین می باشد که 89 سال قدمت داشته و یکی از به روز ترین مراکز آموزشی فیلیپین به شمار می رود.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فیلیپین

با توجه به وجود مراکز آموزشی متعدد در فیلیپین و اعتبار بالای آنان، قابل انتظار است که گرایشات گوناگونی از رشته های مذکور به دانشجویان ارائه گردد. رشته تربیت بدنی در فیلیپین در مراکز و انیستیتوهای مختلفی ارائه شده و گرایشات گوناگونی را در بر می گیرد. از گرایشات ارائه شده برای متقاضیان تحصیل در رشته تربیت بدنی، می توان به مواردی از جمله اصول تربیت بدنی، مدیریت ورزش، تربیت بدنی و سلامت اشاره نمود. شایان ذکر است که افراد با تحصیل در این حوزه، علومی در ارتباط با آناتومی و تغذیه در کنار روانشناسی ورزشی، کمک های اولیه و پیشگیری از آسیب های فیزیکی می آموزند. متخصصین این حوزه نقش مهمی در زمینه مدیریت سلامت ورزشکاران و کشف ستارگان ورزشی آینده ایفا می کنند. هزینه تحصیل این رشته در فیلیپین با توجه به مقطع و دانشگاه منتخب متفاوت بوده و بازه ای کلی را در بر می گیرد.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در فیلیپین به تفکیک شهر
شهرتعداد دانشگاهمتوسط هزینه تحصیل (دلار آمریکا)
Manila9$1789
Iloilo4$1833
Baguio3$399
Cebu City3$227
Bacolod City2$266

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در فیلیپین

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در فیلیپین

اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین یکی از روش های مهاجرت به این کشور بوده و در این روش، افراد تا پایان مدت تحصیل خود اجازه اقامت در فیلیپین را خواهند داشت. برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین، متقاضیان باید در یک دوره آموزشی زبان و یا در یکی از رشته های دانشگاهی ارائه شده در دانشگاه های این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. به این منظور مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان و انگیزه نامه باید به دانشگاه مورد نظر ارائه شده و فرد متقاضی درخواست خود را برای پذیرش اعلام کند. پس از دریافت پذیرش، قدم بعدی در پروسه مهاجرت تحصیلی به فیلیپین، اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد که در شرایط مشخصی انجام می پذیرد. از مدارک مورد نیاز در این پروسه می توان به مواردی از جمله نامه اخذ پذیرش، پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، عکس پاسپورتی و گواهی سلامت اشاره نمود.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در فیلیپین

با توجه به قوانین کشور فیلیپین، کار در زمان تحصیل برای دانشجویان داخلی و خارجی بلامانع بوده و بدین منظور افراد باید از مقامات مربوطه، اجازه کار دریافت نمایند. دانشجویان می توانند در زمان تحصیل خود به طور پاره وقت به کارهای مرتبط و یا غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول گردند. پس از فارغ التحصیلی، افراد می توانند برای تمدید مدت اقامت خود در فیلیپین، از طریق اشتغال و اخذ ویزای کاری این کشور، اجازه اقامت به مدت طولانی تر را دریافت نمایند. از موقعیت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در فیلیپین می توان به موارد گوناگونی از جمله مربیگری ورزش، ناظر سلامت در تیم های ورزشی، مشاغل مدیریتی در حوزه ورزش، مدیر مراکز ورزشی و باشگاه ها اشاره نمود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *